aA
Keturis kartus dužęs automobilio stiklas, balansavimas kabant ant prarajos krašto, pramuštas automobilio radiatorius bei pavojingai kaistantis variklis, sulaužyti amortizatoriai ar visiškai sutrūkęs stabdžių diskas – daugybė incidentų, galėjusių baigtis labai liūdnai. Tai faktai, bylojantys apie „OSCar 03“ automobilio modelį, kurį vairavęs Benedikto Vanago įveikė žymiausias ralio maratonų planetos pirmenybes – Dakaro ralį bei nepateko į juodąją statistiką.
Benediktas Vanagas
© DELFI / Tomas Vinickas

Apie 10 tūkstančių kilometrų siekiančio lenktynių maršruto finišo, nepasiekia beveik pusė startavusiųjų.

Po 2,5 mėnesio Pietų Amerikoje startuosiančiame 2014 metų Dakare lietuvis kartu su naujuoju šturmanu Andrejumi Rudnickiu važiuos specialiai pagal jo poreikius patobulintu „OSCar 03“ modeliu.

Vienam labiausiai patyrusių Lietuvos pilotų Benediktui Vanagui uždavėme keletą klausimų, susijusių su šiųmečiu automobilio modeliu.

- Kodėl būtent toks modelio pasirinkimas buvo padarytas šiemet?

- Automobilio pasirinkimas – labai kompleksinis reikalas. Rinkoje visada egzistuoja pasirinkimo laisvė. Mūsų atveju priežastys – labai pragmatiškos. Visų pirma, dėl nesėkmių trasoje dar pirmosiomis šių metų Dakaro dienomis, mes nebegalėjome panaudoti viso automobilio potencialo. „OSCar“ tikrai gali atvažiuoti aukščiau nei 65-oje absoliučios įskaitos pozicijoje, tad galime padaryti geresnį rezultatą nei tai, ką pasiekėme šiais metais. Finansinės komandos galimybės taip pat nėra beribės. Šiais metais norint padaryti sprendimą ir įsigyti automobilį, kokį naudoja lyderiai, bei pagrindines atsargines jo dalis, būtų mūsų biudžetą padidinę dar 1,2 milijono litų. Šiai dienai tokių galimybių neradome. Kadangi dar tik kaupiame patirtį Dakaro lenktynėms, geresnį automobilį spėsime įsigyti ateityje.

- Kuo skiriasi „OSCar“ nuo Dakaro nugalėtojų automobilių?

- „OSCar“ buvo sukurtas kaip pigesnė alternatyva gamyklinių komandų naudojamiems automobiliams. Pagrindinė „OSCar“ konstruktorių mintis buvo pagaminti galingiausios, T1 klasės automobilį, kuris būtų patikimas sunkiausiuose ralio maratonuose bei santykinai nebrangiai aptarnaujamas lenktynių metu. Manau, kad latvių kūrėjams tai dalinai pavyko. „OSCar“ jau ne vieną kartą yra įrodęs, kad gali atvažiuoti į lenktynių finišą.

Jei šnekame apie automobilio greitį, tai matome, kad naujausi gamyklinių komandų gaminti sportiniai automobiliai yra greitesni nei „OSCar“ bent 15 procentų. „OSCar“ yra tvirtai suręstas, tačiau savo ruožtu ir sunkesnis, kas tikrai stipriai trukdo varžytis su naujausią techniką naudojančiais varžovais. Sportinio automobilio kaina dažnai nusako ir kokio lygio komponentai jame yra naudojami. Pavyzdžiui, naujas „OSCar“ kainuoja apie 850 tūkstančių litų, kai tuo tarpu Dakarą laimėjęs „MINI“ – daugiau nei 3.5 milijono litų.

Paskaičiavus išeina, kad keturis kartus pigesnis „OSCar“ yra tik penktadaliu lėtesnis nei varžybų nugalėtojo automobilis. Pirštųsi išvada, jog tai galėtų būti racionalus sprendimas – geriausias kainos ir kokybės santykis. Tačiau automobilių sportas yra techninė sporto šaka. Čia technikos galimybės lemia nemažą atotrūkį nuo varžovų lenktynių finiše.

- Kokie šio automobilio trūkumai išryškėjo šių metų Dakaro ralio maratone?

- Šiųmečiame Dakare, neskaitant sunkumų, kurie atsirado apgadinus automobilį, labiausiai vargome su „OSCar“ valdymu. Jei „Oscar“ pakankamai gerai važiuoja tiesiose bei greitose atkarpose, tai posūkiuose automobilio pasukamumas buvo stipriai ne koks. Todėl ir turėjome keletą nemalonių incidentų lenktynių eigoje.

Dar vienas faktorius, kurį prisiminus, dar ir dabar purto nemalonus drebulys, yra matymo kampas pro priekinį stiklą. Konstruodami automobilį, gamintojai greičiausiai neatkreipė pakankamai dėmesio į tai, kiek arčiausiai automobilio priekio vairuotojas gali matyti. Važiuodamas galėjau matyti tik tai kas yra nutolę nuo automobilio priekio apie 9-10 metrų. Arčiau priekio esanti zona buvo man nematoma. Tai be galo pavojinga, laviruojant kopose bei vinguriuojant kalnų serpantinais.

Visais kitais atvejais latvių konstruktoriai yra sugalvoję visai neblogų sprendimų, palengvinančių ekipažo gyvenimą šiose alinančiose lenktynėse.

- Kokie šiais metais buvo prioritetai tobulinant sportinį automobilį?

- Vienas svarbiausių uždavinių buvo atstatyti automobilį į tinkamą lenktynėms būklę. 2013 metų Dakaras pareikalavo nemažai šio modelio resursų. Šiuo metu galiu pasakyti, kad jis techniškai bus geresnis nei tada, kai naujas išvažiavo iš gamyklos. Jei šnekame apie atnaujinimus, visi „OSCar“ agregatai bus arba visiškai nauji, arba po detalaus patikrinimo bei visų reikalingų detalių pakeitimo naujomis. Manau, kad „OSCar“, prieš išvažiuodamas į Dakarą, bus sudarytas iš 80 procentų visiškai naujų detalių. Tobulindami automobilį, daugiausio dėmesio skyrėme automobilio pakabos nustatymams bei geometrijos reguliavimui. Taip pat kažkiek pagerinome apžvalgą vairuotojui ir šturmanui. Sumontavome tobulesnę elektros instaliaciją bei pagerinome automobilio stabdžius. Nemažai evoliucinių sprendimų, kurie tikrai pasiteisino buvusiame Dakare, buvome atlikę ir praėjusiais metais.

Sportinis automobilis skirtingai nuo gatvėse riedančių automobilių yra pastoviai tobulinamas, atsižvelgiant į komandos bei ekipažo poreikius. Žinoma, privalu atsižvelgti į taisyklių lenktynėse reikalavimus.

- Kiek „OSCar“ automobilių yra iš viso pagaminta bei ar bus daugiau tokių automobilių sausio mėnesį startuosiančiame Dakare?

- Kiek man žinoma, iš viso yra pagaminta apie 17 įvairių specifikacijų „OSCar“ sportinių automobilių. Du iš jų stovi mūsų komandos boksuose. Šiuo metu turime keletą susidomėjusių lenktynininkų, kurie norėtų įsigyti vieną iš jų ir startuoti įvairiose ralio maratonų varžybose bei 2015 metų Dakare.

Esu girdėjęs, kad sausio mėnesį Dakare startuos dar vienas „OSCar 03“ automobilis. Tai labai panašaus pajėgumo technika, kurią pilotuos lenktynininkas iš Rusijos Antonas Grigorovas bei labai patyręs vairuotojas bei šturmanas Maris Saukans iš Latvijos.

- Galima sakyti, kad „OSCar“ modeliui esate dėkingas už sėkmingai pasiektą finišą? 

- Taip, „OSCar 03“ – laimingas automobilis. Nors mums ir labai nesisekė, tačiau gerai permąsčius, pačiu paskutiniu momentu likimas leisdavo tęsti lenktynes. Dabar, prisiminus tą ekstremalią situaciją, kai kabėjome ant skardžio, kūnu šiurpas praeina. Tuo metu nieko panašaus nejaučiau, tiesiog buvo svarbu evakuotis iš tos nelemtos situacijos, kad galėtume tęsti lenktynes. Antra vertus, mus tuomet rodė „Eurosport” TV kanalas, kur komentatorius sakė „šie drąsūs lietuviai“. Tuomet apie mus sužinojo 190-tyje pasaulio valstybių. Manau, kad perdavėme tinkamą žinutę pasauliui, kad nors ir esame maža tauta, tačiau galime žaisti su pasaulio didžiausiais. Tikiuosi, kad įgavome daugiau patirties bei kad artėjančiose Dakaro lenktynėse tokie epizodai nepasikartos. 

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Vanagas nustebo: Dakaro organizatoriai „pradangino“ komandą iš dalyvių sąrašo (78)

Nors Dakaro dalyviai jau atidavė savo techniką kelionei į Saudo Arabiją , penktadienį...

Karolis Raišys važiuos su Prancūzijos ralio svajonių komanda

Lenktynininkas Karolis Raišys ir latvis šturmanas Ilja Zakmanas kitų metų vasario mėnesį...

Andrius Vasiliauskas antrus metus iš eilės dalyvaus „Oman International Drift“ pirmenybėse

2019 metų autosporto sezoną svetimoje šalyje pradėjęs Andrius Vasiliauskas , panašu, toliau...

Benediktas Vanagas papasakojo, kas vyksta atliekant Dakaro bolidų techninę patikrą (3)

Dakaro ralio dalyviams iš Europos pastaroji savaitė – itin svarbi. Komandos gruodžio 3 dieną...

Atiduodamas Dakaro techniką Antanas Juknevičius prisipažino: reikės su reakcija dar padirbėti

Sunkiausioms pasaulio varžyboms persikėlus į Saudo Arabiją, Europos Dakaro dalyviams pasikeitė...

Top naujienos

Siauruko tragedija: direktorius skolas atidavinėja iš savo lėšų, žmonės Kalėdas pasitiks be algų (90)

Kalėdoms daugybę kelionių ir ekskursijų suplanavę Aukštaitijos siaurojo geležinkelio...

Kišenė, kuri gali būti atverta skurstantiems, tačiau savivaldybės ją akylai saugo (12)

Skurdo riziką Lietuvoje patiria kas penktas gyventojas. Su skurdo rizika susiduria beveik pusė...

Jautri gydytojos išpažintis: turėjau pažadinti jį iš komos ir pažiūrėti, kokio dydžio insultą jam padariau (243)

Gydytoja Lina Griauslytė prieš kurį laiką kalbėjusi Seime surengtoje konferencijoje papasakojo...

Keisis verslo liudijimų tvarka: pokyčiai paveiks tūkstančius Lietuvoje (185)

Nuo kitų metų keičiasi verslo liudijimų tvarka: pagal juos nebebus galima teikti kai kurių...

Žolininkė atskleidė, kaip sustiprinti arbatos poveikį: reikia ne gerti, o gurkšnoti

Šeštadienį ALFAS LIVE laidoje kvepės arbata. Ją – kvapnią ir nepaprastai gražią (!) – virs...

Andrius Užkalnis

Kaip ištverti gyvenimą. 12 dalis. Kaip taisyklingai svajoti

Aš esu Andrius Užkalnis , ir čia, DELFI Plius , rašau jums apie tai, kaip elgtis, kad gyvenimas...

15 patarimų, kaip greitai ir saugiai numesti svorio: jais vadovautis galima nedelsiant (20)

„Atsikratyk 2,5 kg per savaitę!“ Šį šūkį galima pamatyti visur. Žinoma, įmanoma per...

Pasakiškas Dubaujaus milijardieriaus sūnaus gyvenimas: nuo specialiai jam pagamintų superautomobilių iki 500 egzotinių gyvūnų namuose (98)

Jis draugauja su Rihanna, Nicki Minaj, Shahrukhu Khanu ir Khloe Kardashian. O Jungtinių Arabų...

Rusų pora pasikvietė į savo butą ir parodė, kaip gyvena vidutinė šeima Sankt Peterburge (905)

„Aš nesu nacionalistas. Rusai su lietuviais turi draugauti“, – žurnalistui Orijui Gasanovui...

„VW Golf“ skrydis Vilniuje: kliudė atitvarą, išlėkė į priešpriešinio eismo juostą ir apsivertęs čiuožė (14)

Naktį iš penktadienio į šeštadienį Vilniuje, Drujos gatvėje, neblaivus vairuotojas sukėlė...