aA
Naujausių technologijų sprendimais automobilių sportas vis dažniau tampa prieinamas kiekvienam, svajojančiam tapti tikru lenktynininku. Profesionaliais simuliatoriais vykdomos varžybos, kai virtualioje realybėje vairuotojas patiria visas automobilių sporto subtilybes, skinasi kelią ir Lietuvoje, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Automobilių sportas simuliatoriuose
Automobilių sportas simuliatoriuose
© Egidijus Babelis

Populiarėjančios e-varžybos

Siekiant išnaudoti augantį kompiuterinių žaidimų ir technologijų potencialą pasaulyje vis dažniau rengiamos varžybos virtualioje erdvėje. Vienas iš pavyzdžių – sausio pradžioje Tarptautinės automobilių sporto federacijos (FIA) iniciatyva pasaulinėje CES konferencijoje Las Vegase surengtos simuliatorių varžybos, kurių prizinis fondas įspūdingas – 1 milijonas JAV dolerių.

Renginyje pakviesti dalyvauti lenktynininkai, važiuojantys naujoje, tik elektra varomiems automobiliams skirtoje varžybų serijoje „Formulė E“.

Virtuali lenktynių trasa idealiai atvaizduoja realiąją bei lenktynių metu patiriamas situacijas: avarijas, padangų nusidėvėjimą, energijos suvartojimą, serviso zonas. Jeigu varžybų metu patiriama avarija, automobilis turi būti varomas į servisą, kuriame tvarkomas tiek laiko, kiek tai užtruktų realybėje; sportininkai gali rašyti apeliacijas ir atlikti kitas procedūras, kurios egzistuoja tikrovėje.

Pasak FIA prezidento Jeano Todt'o, tokio pobūdžio varžybos turi didelę reikšmę plečiant automobilių sporto gerbėjų bendruomenę.

Lietuvoje virtualus sportas ir su juo susiję renginiai taip pat jau skinasi kelią – Vilniuje nuo praeitų metų pabaigos veikia „Simuliatorių akademija“, kurios tikslas – ne tik suteikti progą iš arti pažinti automobilių sportą visiems žmonėms, bet ir ugdyti visapusiškus lenktynininkus. Pasak vieno iš akademijos iniciatorių, jaunosios kartos lenktynininko Tauro Tunylos, kol kas tai vienintelis simuliatorių vairavimo centras Baltijos šalyse, kuriame siūloma aukščiausio lygio lenktynių simuliatorių įranga ne tik leidžianti patobulinti automobilio valdymo įgūdžius, bet ir visiškai atitinkanti profesionalių sportininkų poreikius treniruotėms (pats Tauras su komanda taip pat varžyboms ruošiasi akademijoje).

Akademijoje jau įvyko Le Mano (seniausios pasaulyje ilgų distancijų automobilių lenktynės, vykstančios Prancūzijoje), „24 hours of Daytona“ (prestižinės lenktynės, vykstančios JAV) e-lenktynės, kur pagal realias trasas simuliatoriuose sukurtuose atitikmenyse savo jėgas galėjo išbandyti ir lietuviai.

Lenktynės simuliatoriais – ne žaidimas

Lietuvių komanda (Tauras Tunyla, Ignas Abečiūnas, Martynas Sidunovas ir Laurynas Černeckas) Le Mano e-lenktynėse pasiekė istorinį rezultatą: kvalifikacijoje užėmė trečią poziciją (dalyvavusių „splite“ pasiektas greičiausias serveryje rato įveikimo laikas: 3:24:921), o Daytonos lenktynėse užėmė 11 vietą tarp 734 viso pasaulio komandų, savo lygio „splite“. Vis dėlto vaikinai neslepia, kad tai – visų metų treniruočių rezultatas.

„Neišeis tiesiog atsisėsti prie simuliatoriaus ir iš karto varžytis su profesionaliais sportininkais, kurių didelė dalis dalyvauja ir realiose varžybose, o už dalyvavimą e-lenktynėse gauna atlyginimą. Norint varžytis profesionalų grupėje, reikia nuolat treniruotis, važiuoti smulkesnėse varžybose, rinkti taškus, gerinti savo stabilumą ir lentelės reitingą (skaičiuojamas vadinamasis „i-rating“), kol galiausiai pateksi į norimą lygį“, – pasakoja T. Tunyla.

Sportininkas nori paneigti stereotipą, kad lenktynės simuliatoriais prilygsta kompiuteriniam žaidimui. Priešingai – jos visiškai atitinka realybėje vykstančias varžybas, kurios reikalauja kruopštaus sportininkų pasiruošimo, tikslumo ir detalių išmanymo, todėl yra puikus įrankis ne tik gerai praleisti laiką, bet ir visapusiškai tobulėti.

„Vienas iš akademijos tikslų – sportininkų edukacija. Sieksime patarti, kaip varžyboms reikia ruoštis fiziškai, kokios esminės taisyklės automobilių sporte, įvairių techninių dalykų, kaip kad surasti trasai optimalius pakabos, aerodinamikos, stabdžių balanso, ekonomiškumo nustatymus ir kitų aspektų, kurių dažnai nežino net ir profesionalūs Lietuvos lenktynininkai“, – teigia T. Tunyla.

Pagrindinis paprasto žaidimo ir simuliatorių varžybų skirtumas yra tas, kad varžantis simuliatoriumi kiekvienas faktorius automobilyje turi realios įtakos galutiniam rezultatui. Svarbiausia čia ne greitis, o tai, kiek mažai klaidų lenktynininkas padarys. Todėl ir pasiruošimas tampa svarbiu faktoriumi norint pasiekti gerų rezultatų.

Pasak T. Tunylos, konkrečioms virtualioms varžyboms komanda pradeda ruoštis likus maždaug mėnesiui iki jų. Svarbiausia užduotis – rasti automobilį, kuris tiktų ir būtų jaukus visiems keturiems lenktynininkams važiuoti ilgų distancijų lenktynes. Tuo tarpu treniruotės vyksta nuolat.

„Per maždaug 2 savaites iki varžybų kiekvienas komandos narys datalogo pagalba susirenka tam tikrą medžiagą apie savo vairavimo ypatumus: kaip važiavimo metu buvo sukamas vairas, kaip dirbo kojos, kokia trajektorija įvažiuota į posūkius ir kitas subtilybes. Tuomet analizuojame šią medžiagą ir matome, kurioje srityje kuris narys yra stipriausias.

Pagal tai ir strateguojame, kurioje varžybų atkarpoje turėsime pakeisti vienas kitą. Tai – labai svarbu, nes vieni stipresni lėtuose posūkiuose, kiti – greituose, todėl norime išnaudoti kiekvieno geriausias savybes, įvertinti visas smulkmenas, juolab kad tokios varžybos kaip Daytona, Le Manas trunka 24 val., todėl turime sudaryti net miego planą“, – atskleidžia T. Tunyla.

Visiems prieinamas sportas

Pasak Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) prezidento Romo Austinsko, virtualioje realybėje vykstančios lenktynės patrauklios tuo, kad jose save išbandyti gali kur kas platesnė žmonių auditorija. Automobilių sportas – viena brangiausių sporto šakų pasaulyje, todėl ne kiekvienas automobiliais besidomintysis gali sau leisti važiuoti profesionaliais lenktyniniais bolidais, o varžytis simuliatoriaus pagalba galima patiriant kur kas mažesnes finansines išlaidas. Atveriamos galimybės ir neįgaliesiems, kurių dalyvavimas autosporte, kitu atveju, būtų nors ir įmanomas, bet komplikuotas.

Ne mažiau svarbu ir tai, kad toks varžybų formatas yra draugiškas aplinkai ir, be abejonės, saugesnis nei varžymasis realiose trasose.

„Varžybos simuliatoriais yra puiki platforma atrasti talentus ir auginti perspektyvius lenktynininkus. Čia galima kaupti patirtį ir tobulėti prieš pasirodant realiose trasose. O be to, tai puiki galimybė niekuomet nelenktyniavusiems žmonėms susipažinti su automobilių sportu iš arti. Kiekvienas gali pasijusti lenktynininku ir patikrinti, kaip veikia sportiniai automobiliai, pamatyti, kaip atrodo trasos, kaip jie patys elgiasi esant nenumatytoms situacijoms. Tai suteikia žinių ir drąsos, prieš bandymus sėsti į tikrus lenktyninius bolidus“, – teigia R. Austinskas.

Artimiausiu metu Lietuvos automobilių sporto federacija, kartu su partneriais, planuoja rengti e-varžybų seriją, kuriai jau ruošiamasi. Sekite naujienas ir kiekvienas turėsite šansą tapti lenktynininku!

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Artėja trim jubiliejais paženklintas ralis „Aplink Lietuvą“ (1)

Lygiai mėnuo beliko iki rugpjūčio 27-osios, kai Kaune bus duotas startas tradiciniam raliui...

Savaitgalį į Kačerginės „Nemuno žiedą“ grįžta Lietuvos čempionatas

Sezonui prasidėjus kitaip nei buvo planuota, šį savaitgalį žiedinių lenktynių entuziastai...

„Samsonas Rally Rokiškis“ dalyvių sąraše – jau šimtas ekipažų iš septynių šalių

Jau rugpjūčio 6-7 dienomis Rokiškio ir Zarasų apylinkėse įvyks „ Samsonas Rally Rokiškis “...

Anykščiuose savaitgalį praūžė kartingo varžybos

Šeštadienį Anykščių kartodrome įvyko „Rotax Nordic Challenge 2021“ antrojo ir „ Rotax Max...

Anykščių kartodrome į varžybas užsiregistravo rekordinis dalyvių skaičius (2)

Šeštadienį, liepos 24-ąją, Anykščių kartodrome vėl vyks „ Rotax Max Lithuania Challenge...

Top naujienos

Politologas: tolerancijos riba neturėtų būti taikoma tiems, kurie piktybiškai veikia prieš valstybės interesus (14)

Pirmadienio vakarą daugelio akys buvo nukreiptos į įvykius prie Rūdninkų poligono Šalčininkų...

Mokslininkai stebisi staigiu COVID-19 pokyčiu Jungtinėje Karalystėje: sunkiai paaiškinama

Mokslininkai atsargiai sveikina stabiliai mažėjantį naujų koronaviruso atvejų skaičių...

Paaiškėjo daugiau aplinkybių apie Dzūkijos stovykloje pagimdžiusią trylikametę: vaiko tėvo ieško teisėsauga (228)

Trylikametei kaunietei atostogos Dzūkijos vaikų vasaros stovykloje baigėsi labai netikėtai: naktį...

Merai apie nepaprastosios padėties įvedimą: dar ne laikas (123)

Įtakingas Tėvynės sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų partijos narys, Alytaus rajono...

Rusijos gimnastės nutraukė Biles praradusių amerikiečių dominavimą medalių lentelė (2)

Tokijuje istorinę pergalę pasiekė Rusijos olimpinio komiteto (ROK) gimnastės. Jos moterų...

Nausėda: su diktatoriumi nesikalbėsime taip, kaip jis galbūt tikisi  šiandien nemato reikalo įvesti nepaprastąją padėtį (662)

Prezidentas Gitanas Nausėda antradienį pakomentavo Vidaus reikalų ministerijos ( VRM )...

Rapšio trenerė neslėpė apmaudo: nebuvo kas „kutena padus“ – bronzą galėjo imti specialiai Delfi iš Tokijo (95)

Lietuvos rinktinės lyderis Danas Rapšys buvo įvardijamas kaip realiausias kandidatas Lietuvai...

Šunų šeimininkai Palangoje jaučiasi nepageidaujami: laužome taisykles, nes nėra ką daryti (8)

Norite keletą dienų pailsėti su augintiniu prie jūros Palangoje? Apsišarvuokite kantrybe: savo...

Bilotaitė dėl įvykių Rūdninkuose: tai buvo pikta tyčinė provokacija neteisėtų migrantų skaičius netrukus pasieks 3000 (505)

Vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė įspėja, kad neteisėtų migrantų skaičius tuoj...

Armonaitė: panašu, kad restoranai ir parduotuvės bus atviri tik pasiskiepijusiems žmonėms (1224)

Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė komentuodama žurnalistams tolimesnį...