aA
Pilotas Vaidotas Žala ir šturmanas Saulius Jurgelėnas pirmieji iš lietuvių pristatė artėjančiam Dakaro raliui skirtą automobilį, bet būti pirmi tarp tautiečių ir finiše jie nesitiki. Lietuvoje sukonstruotą prototipą pasikinkiusi naujokų komanda leidžiasi į avantiūrą, kurioje turės kliautis auksinėmis inžinieriaus ir mechaniko Dariaus Biesevičiaus rankomis.
Darius Biesevičius, Vaidotas Žala, Saulius Jurgelėnas
© DELFI / Kiril Čachovskij

„Seat Leon Dakar“ – taip kol kas vadinasi trečiadienį Vilniuje žiniasklaidai ir smalsuoliams atidengtas automobilis.

Bet, kaip sako jo kūrėjas D. Biesevičius, iš originalaus ispanų gamintojo produkto liko tik žibintai ir priekinis stiklas.

Ne veltui ant pastarojo užklijuotas lipdukas su užrašu „Made in Lithuania“ (išvertus iš anglų kalbos – „pagaminta Lietuvoje“).

Dirbtuvėse Prienuose metus konstruotas automobilis – tarsi naujagimis, kurio krikštynos laukia ateinantį sausį Pietų Amerikos dykvietėse. Ir tokio kūdikio dar nematė nė ketvirtą dešimtmetį skaičiuojančio Dakaro ralio organizatoriai.

Mėginant pateikti dalyvio paraišką lietuviams teko net papildomai kreiptis į pastaruosius, kadangi elektroninės registracijos sistemoje norėdami nurodyti savo automobilio modelį, tarp daugybės pasirinkimų V. Žala ir S. Jurgelėnas nerado „Seat Leon“. Iki šiol dar niekas nebandė Dakaro ralyje lenktyniauti tokia technika, o būtent „Seat“ pavadinimas įrašytas lietuvių automobilio techniniame pase.

Bet čia bambagyslė, rišanti su originalu, ir nutrūksta. D. Biesevičiaus kurtos konstrukcijos automobilyje sumontuotas „Volkswagen“ 1,9 litrų darbo tūrio turbodyzelinis variklis, pasiekiantis 210 arklio galių, 6 pavarų sekvencinė pavarų dėžė ir kiti standartiniai agregatai, labiau tinkami dykumų maratonams.

Į techniką komanda teigia investavusi jau per 200 tūkst. eurų, o visas jos 2016 metų Dakaro ralio biudžetas sudaro apie 350 tūkstančių. Beje, nereikės lietuviams bent jau rūpintis išlaidomis degalams, kadangi biodyzeliną jiems tieks rėmėjai.

Viena svarbiausių naujojo automobilio charakteristikų, kuriai ypatingą dėmesį skyrė kūrėjai, yra masė – 1675 kg sveriantis „Seat Leon Dakar“ gerokai lengvesnis už „Toyota Hilux Overdrive“, prie kurių vairo sėdės Benediktas Vanagas ar Antanas Juknevičius.

Skaičiuoti kilogramus reikėjo dėl to, kad V. Žalos ir S. Jurgelėno ekipažas varžysis gana egzotiškoje T3 klasėje, skirtoje lengvasvoriams bagiams.

Praėjusiame ralyje šioje įskaitoje konkuravo septyni dalyviai, finišą pasiekė trys, o laimėjo prancūzas Williamas Alcarazas su „Polaris“ bagiu. Bendroje rikiuotėje jis finišavo 46-oje pozicijoje.

Todėl ir „Dakar Bee“ pasivadinusios naujokų iš Lietuvos komandos išsikeltas tikslas neatrodo pernelyg ambicingas – užimti prizinę vietą klasėje ir patekti į absoliučios įskaitos 50-uką.

Tik norint jį pasiekti, reikės įveikti visą ralio maršrutą Argentinos ir Bolivijos teritorijoje. O kaip tai sudėtinga važiuojant mažai bandytu prototipu, papasakoti gali A. Juknevičius, praėjusį sausį kankinęsis trasoje su lietuvių mechanikų konstruotu „Mebar“ automobiliu.

Ruošdamasi iššūkiui Pietų Amerikoje, gedimų sočiai „paragavo“ ir D. Biesevičiaus vadovaujama techninė brigada. V. Žalos ir S. Jurgelėno ekipažas finišo nepasiekė nei Italijoje, nei Lenkijoje, kur bandė savo naująjį automobilį Pasaulio ralio maratonų taurės etapuose. Todėl savo treniruočių kilometražą duetas daugiausiai kaupė tėvynės karjeruose ir poligonuose.

„Techninių problemų išties išlenda kiekvieną dieną. Riboti ir atsarginių dalių ištekliai, jos dabar kaip tik gaminamos. Negalėsime kasdien visko pakeisti, bet neabejoju, kad būsime pasiruošę“, – sakė D. Biesevičius.

„Esu ramus, nes visi automobiliai, kuriuos Dakaro raliuose aptarnaudavo D. Biesevičius, finišą pasiekdavo. Turime vieną labiausiai patyrusių šturmanų ir vieną labiausiai patyrusių mechanikų. Todėl tikiu, kad vienaip ar kitaip ant finišo pakylos atsidursime“, – įsitikinęs V. Žala.

Būtent jis bus mažiausiai bandyta naujos komandos grandis. Jei S. Jurgelėnas 2014 metais jau įveikė Dakaro maratoną skaitydamas kelio knygą B. Vanagui, V. Žala prestižinėse lenktynėse debiutuos. Neturi jis didelės patirties ir dykumų raliuose, o mėginimas jos įgyti praėjusių metų Abu Dabio ralio maratone baigėsi praskelta galva ir 16 siūlių: dar prieš startą V. Žalos automobilis apsivertė, kuomet pilotas nusprendė važiuodamas nedideliu greičiu išmėginti jo galimybes.

„Važiavimas ralio maratone išties šokiruoja – čia daug daugiau nežinomybės“, – pripažino lenktynininkas, įprastai startuojantis Lietuvos ralio čempionate.

Primename, kad kitų metų Dakaro ralio automobilių įskaitoje Lietuvos garbę taip pat ketina ginti B. Vanago ir lenko Sebastiano Rozwadowskio bei A. Juknevičiaus ir Mindaugo Slapšio ekipažai.

Lenktynės prasidės sausio 2 d. Argentinos sostinėje Buenos Airėse , o finišuos Rosarijuje (Argentina) sausio 16 d.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Po pirmos dienos Karelijos sniegynuose, Vanagas džiaugiasi įspūdingu rezultatu

Šiandien startavo pirmasis „World Cup for Cross Country Bajas“ etapas Karelijoje „Baja Russia...

Vanago komanda pasidalino į dvi dalis: vieni į Kareliją, kiti – į Prancūziją

Ką daryti, kai vienu metu reikia būti dvejose vietose? Lenktynininkas Benediktas Vanagas , rodos,...

„Winter Rally“ nugalėtojai: tai buvo neįtikėtinai sudėtingos lenktynės

Neseniai praėjęs pirmasis metų festivalis „ Winter Rally 2019“ leido prisiminti tikrą...

Pirmi kilometrai ant ledo Vanago neišgąsdino – laukia įtemptos varžybos (1)

520 specialių, 6 mm ilgio spyglių ant kiekvienos padangos – vienas iš daugelio svarbių...

Šonaslydininkas iš Lietuvos Omane privertė konkurentus prakaituoti – pelnė sidabrą

Iš Lietuvos kilęs sportininkas Andrius Vasiliauskas praėjusias dienas leido viešėdamas...

Top naujienos

Istorija, kuri, deja, nesugalvota: biurokratai įkalino vyrą oro uoste 18-ai metų (29)

Jei praėję metai jums atrodo nesėkmingi, ko gero vertėtų pažvelgti į savo gyvenimą su didesniu...

Perspėjo: bankomate paliktų svetimų pinigų paėmimas prilygsta vagystei (66)

Policija sako, kad bankomate paliktų svetimų paėmimas prilygsta vagystei.

Miestai Sibire nusidažė juodai: socialiniuose tinkluose – siurrealistiniai vaizdai (25)

Kemerovo srities (pietvakarių Sibire) prokuratūra ėmėsi tikrinti pranešimus apie juodą sniegą...

Politinių reklamų perliukai: kai kurių lietuviai pamiršti negali iki šiol (61)

Politinė reklama, kurioje TS-LKD kandidatė į Vilniaus miesto savivaldybę Goda Karazijaitė...

Naujo tyrimo rezultatai nustebino: moterų smegenys keleriais metais jaunesnės už vyrų (13)

Kaip rodo JAV mokslininkų atlikti skenografijos tyrimai, pagal tai, kaip degina kurą, moterų...

Po incidento oro uoste – skandalingas teisėjo nutarimas: pareigūnės peržengė visas ribas (339)

Tarptautiniame Vilniaus oro uoste dirbantys muitinės pareigūnai gali specialiai provokuoti į...

Pasaulio ekonomika susiduria su grėsmėmis: sunkiausi laikai – Europai (9)

Tvyrant nerimui, jog prekybos karas tarp Jungtinių Valstijų ir Kinijos nusmukdys jų ekonomikas,...

Pirmasis Kylie Jenner dukros gimtadienis: svečius pasitiko milžiniška pripučiama kūdikio galva

Kardashian šeima niekada negaili pinigų įspūdingiems vakarėliams, ypač jei kalba sukasi apie jų...

Moksleivė nušluostė nosis bendraamžiams: šaltis pakuždėjo verslo idėją, kuriai santaupų neprireikė (11)

Ko griebtis, jei akademiniai mokslai – ne prie širdies? Verslo! Kas pagelbės, jei nuolat šąla...

Specialiesiems agentams skirtą slaptą žinutę Elžbieta II paviešino socialiniame tinkle: perskaityti padeda speciali sistema

Karalienė Elžbieta II atidengė lentą, skirtą Didžiosios Britanijos elektroninės žvalgybos...