Be daugelio naujovių, kurių kasmet dosniai pažeria šios lenktynės, šiemet sportininkui, o galbūt komandai ar renginį aptarnaujančiai brigadai pirmąsyk bus įteiktas Fair Play arba kilnaus elgesio sporte prizas.

Tokia mintis kilo ilgamečiam šių lenktynių dalyviui ir partneriui, Palangos trasoje pernai vairavusiam naująjį „Lamborghini Huracan ST EVO“ „Ignera & BioCircle by Dynami:t“ komandos lyderiui Mantui Matukaičiui.

Idėją entuziastingai palaikė organizatoriai, dabar buriantys vertinimo komisiją, kurios verdiktu ir bus sprendžiamas prizo likimas bei rengiantys kilnaus elgesio automobilių sporte vertinimo nuostatus.

„Manome, jog šią idėją aktyviai palaikys ne tik mūsų rengiamų lenktynių dalyviai, bet ir sporto šalyje organizatoriai. Juk kilnus elgesys sporte, ne išimtis ir automobilių lenktynės, yra daug daugiau nei vien tik laikymasis nustatytų taisyklių“, – sako lenktynes organizuojančios VšĮ „Promo events“ vadovas Darius Jonušis.

Aurum 1006 km lenktynės

Dar prieš dvidešimt metų TOK prezidentas Jacques Rogge, atidarydamas XIX žiemos olimpines žaidynes Salt Lake City kalbėjo: „…čempionas yra kur kas daugiau, negu žmogus, pirmas kirtęs finišo liniją. Čempionas yra daugiau negu nugalėtojas. Čempionas yra tas, kuris gerbia taisykles, griežtai pasisako prieš dopingą ir rungiasi kilnaus elgesio dvasioje.“

Kilnaus elgesio sporte („Fair Play“) judėjimas suaktyvėjo po 1960 m. vasaros olimpinių žaidynių Romoje, kai noras nugalėti bet kokia kaina peržengė visas ribas ir atėmė pirmąją sportininko gyvybę dėl jo vartotų draudžiamų sportinę veiklą skatinančių preparatų.

„Fair Play“ judėjimas plito ir Lietuvoje. Didesnį pagreitį jis įgavo 1988 metais, kai buvo atkurtas Lietuvos tautinis olimpinis komitetas, savo veiklos šūkiu paskelbęs: „Būk stipri ir dora, Lietuva!“

1993 m. kovą LTOK įkūrė ir kilnaus poelgio komisiją.

Drauge su kitais iškiliausiais Lietuvos sportininkais Fair Play prizu prieš dešimtmetį apdovanotas ir motociklininkas Gintautas Igaris, sėkmingai įveikęs Dakaro ralį. Viename maratono etapų Lietuvos sportininkas pagelbėjo trasoje susižeidusiam varžovui iš Prancūzijos Olivier Mutelet.

Kilnų lietuvio, etapo varžybose sugaišusio daug papildomų minučių ir praradusio daugiau nei dešimtį pozicijų, poelgį pastebėjo ir tarptautinė visuomenė.

„Žinia, „Aurum 1006 km lenktynės“ – tai ne Dakaro dykra, ir jose susižeidusio sportininko nestos gelbėti varžovai, nes šalia – budintys medikai, tačiau kilnaus poelgio apraiškų nestokoja ir automobilių sportas“, – įsitikinęs M. Matukaitis.

Aurum 1006 km lenktynės

„Manau, vertinimo komisija atkreips dėmesį, kai sportininką ar komandą, patekusią į bėdą, gelbėja kolegos lenktynininkai ar varžovų mechanikai, kai trasoje lėčiau važiuojantis sportininkas, nekovojantis dėl podiumo absoliučioje įskaitoje, paslaugiai užleidžia geriausią trajektoriją varžybų lyderiams ir dar daugybę aspektų, kurių kupinas automobilių sportas“, – pridūrė lenktynininkas.

Varžybų organizatorius D. Jonušis patikino, jog „Aurum 1006 km lenktynių“ „Fair Play“ prizo nuostatai ir vertinimo komisija bus paskelbta prieš 24-ųjų renginio istorijoje varžybų pradžią.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją