Atslūgus emocijoms po pirmąjį birželio savaitgalį vykusių tarptautinio žurnalistų „Press ralio 2018“ varžybų, jose didele persvara atskirose grupėse laimėjusios komandos vadovas Vytautas Švedas prisipažino, ko iš tiesų siekė šiuo projektu: patikrinti, kokias užduotis galima formuoti netrukus startuosiančios ekstremalaus vairavimo mokymų programos „Audi Sport Driving Academy by Autojuta“ dalyviams.
"Audi RS3" išlaikė "Press ralio" egzaminą
© Vytautas Pilkauskas

Šturmanė susitvarkė su užduotimis

„Keletą kartų buvau kviečiamas į „Press ralio“ lenktynes padirbėti šturmanu ir padėti žurnalistams bei svečiams atrasti „razinas“ automobilių sporto pyrage. Šįkart pats pasiprašiau organizatorių leidimo likti piloto krėsle, nes rūpėjo kiek įmanoma įvairesnėmis sąlygomis išbandyti tik ką į Lietuvą atkeliavusius „Audi RS3“ automobilius, kuriuose planuojame įdarbinti ekstremalaus vairavimo mokymuose „Audi Sport Driving Academy by Autojuta“. Tam tikrą viziją, kas galėtų būti labiausiai įdomu mūsų svečiams ir kokiomis sąlygomis RS3 generuoja daugiausia emocijų, mes turėjome, bet po dvi dienas trukusio „Press ralio“ veiksmo, šį tą pakoreguosim“, – atviravo V. Švedas.

Daugkartinis Lietuvos ralio čempionas taip pat patikino, kad nesuko sau galvos dėl galimo „kompromituojančio“ rezultato – jei kas nors iš kitų „Press ralio 2018“ svečių, vairavusių „Porsche 911“ ar „Subaru Impreza STI“, būtų trasas būtų įveikęs greičiau.

„Faktas, kad žurnalistų ralio formatas gerokai skiriasi nuo tų sąlygų, kuriomis esu įpratęs lenktyniauti. Klasikiniame ralyje susipažįstama su trasa ir surašoma detali greičio ruožo stenograma, todėl visada tiksliai žinai, už kiek metrų ir koks posūkis laukia. Čia beveik visais atvejais važiuojama turint tik principinę trasos schemą su pažymėta judėjimo trajektorija ir kūgeliais, kurie realybėje būna sudėlioti nevaržant fantazijos. T. y. čia nemažai greito orientavimosi užduočių, kurias gliaudant itin svarbu sklandžiai susikalbėti su šturmanu.

Šįkart navigatoriaus pareigų imtis sutiko tik iš LTV ekrano pažįstama Eglė Daugėlaitė, todėl natūralu, kad suderinti „dažnius“ šiek tiek užtruko. Juo labiau, kad Eglė pirmą kartą rankose laikė kelio knygą ir pirmą kartą sėdėjo tikrai labai greitame automobilyje. Labai džiaugiuosi, kad jau pirmosios lenktynių dienos pabaigoje pradėjome dirbti kaip tikras ekipažas – Eglė perprato visas žaidimo taisykles, ko greičio ruože reikia vairuotojui ir su viskuo susitvarkė labai neprastai“, – apibendrindamas patirtį pasakojo V. Švedas.

Išbandė skirtingus variantus

Įdomu ir tai, kad pirmąją lenktynių dieną Vytautas važiavo naudodamas rankinį „Audi RS3“ transmisijos valdymo režimą, o antrą – visą krumpliaračių junginėjimo rutiną patikėdamas 7 laipsnių DGS pavarų dėžei. Lygindamas šias patirtis, ralio profesionalas pripažino, kad „automatas“ daugeliu atvejų leidžia judėti efektyviau. Ypač turint galvoje standartiniame automobilyje esančius „saugiklius“ (čia elektronika neleidžia tam tikrose trasos vietose šiek tiek prisistabdyti kaire koja, tuo pat metu spaudžiant akceleratoriaus pedalą).

Vytautas Švedas ir Eglė Daugėlaitė
Vytautas Švedas ir Eglė Daugėlaitė
© Vytautas Pilkauskas

Pati LRT laidos „Labas rytas, Lietuva“ vedėja E. Daugėlaitė pažintį su žurnalistų raliu ir vienu labiausiai tituluotų mūsų šalies ralio meistrų apibūdino kaip malonų siurprizą.

„Ligšiolinės mano sąsajos su automobilių sportu buvo minimalios – keletą kartų lankiausi kartodromuose, o studijų metais vienas bičiulis su ralio sprinto lenktynėms paruoštu automobiliu pavėžino žvyro karjere įrengtoje trasoje. Tai ką pamačiau „Press ralyje 2018“ buvo netikėtai rimta. Visi kolegos labai rimtai ruošiasi kiekvienam greičio ruožui, teisėjai ir jų naudojama įranga – kaip profesionaliose lenktynėse. Apskritai renginio organizacija tikrai solidi“, – teigė E. Daugėlaitė.

LRT tiesioginio eterio profesionalė pasidžiaugė ir tuo, kad pašėlusiai greitą („Audi RS3“ ratus suka 400 AG variklis) automobilį vairavęs V. Švedas nepritrūko kantrybės supažindindamas su ralio ABC.

„Ralio kalboje ir stenogramos skaityme – daugybė specifinių dalykų, apie kuriuos dievaži neturėjau jokio supratimo, ir dėl kurių keletą pirmųjų rungčių tikrai buvau ne Vyto pagalbininkė, bet papildomas galvos skausmas. Laimė, kad jo niekas neišmušė iš vėžių tol, kol aš perpratau kas yra kas, išmokau skirti „kairę“ nuo „kitos kairės“, ir galiausiai pradėjom visai sklandžiai susikalbėti“, – juokavo E. Daugėlaitė.

Beje, Eglė patikino mielai kartosianti šį nuotykį su sąlyga, kad pačiai nereiktų vairuoti tokio monstro.

Žurnalistų įskaitos nugalėtojai galvoja apie 2019 m.

Tuo metu žurnalistų įskaitoje daugiau nei minute artimiausius persekiotojus aplenkęs Renaldo Gabarto ir Vinco Gerdžiūno ekipažas tikina jau pradėję kurti „biznio planą“, kaip ir kitais metais susitarti dėl „Audi RS3“ ar šiek tiek didesnės „Audi RS4“ (šis modelis taip pat bus įdarbintas „Audi Sport Driving Academy by Autojuta“ ekstremalaus vairavimo mokymuose) žygio į „Press ralį 2019“.

"Audi RS3" išlaikė "Press ralio" egzaminą
"Audi RS3" išlaikė "Press ralio" egzaminą
© Vytautas Pilkauskas

„Per 23 metus, kai rengiamas tarptautinis žurnalistų ralis teko išbandyti keletą skirtingų markių ir modelių automobilių, nuo „Fiat Tipo“ ir „Volvo S40 T“ bei „Ford Focus“ ir „Renault Clio Sport“, tačiau pačius geriausius įspūdžius generavo „Volkswagen Golf GTI“ – itin lengvai valdomas ir draugiškas dideliu nuvažiuotų „greitų“ kilometrų skaičiumi pasigirti negalintiems lenktynininkams-mėgėjams.

„Audi RS3“, nepaisant beprotiško galios rezervo, elgsena tokia pat nuspėjama ir lengvai kontroliuojama. Transmisija, pakaba, stabdžiai, visi elektroniniai pagalbininkai veikia idealiai, o starto kontrolės sistema apskritai gniaužia kvapą – 4,1 sekundės spurtas iki 100 km/val. yra superautomobilių žaidimo teritorija. Kai išbandėm jos veikimą netgi pradėjo šiek tiek graužti sąžinė – tarsi plaukimo varžybose į baseiną šoktume mūvėdami plaukmenis, o visi kiti kojom tabaluotų basi.

Kita vertus, atsakomybė dėl visiškai naujo ir brangaus automobilio taip pat buvo gerokai didesnė. Juk susimovus ir praleidus į priekį ketvirtadaliu mažiau galios turinčias mašinas vairavusius kolegas, būtume turėję prasmegti iš gėdos ir patys save nusistumti nuo laiptų“, – įspūdžiais dalijosi R. Gabartas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Ramūnas Čapkauskas prieš „bombas“ stos priekiu varomu hečbeku

Daugkartinis Lietuvos žiedinių lenktynių čempionas, „DHL Racing“ komandos veidas Ramūnas...

Antram raundui AFL čempionato dalyviai renkasi Rygoje

Antrasis „Autoplius.lt Fast Lap “ šių metų sezono etapas po kelių metų pertraukos grįžta...

Iš „Nemuno žiedo“ išskrido 202 km/val. greičiu – išgelbėjo tik atitvarai (1)

Kačerginės „Nemuno žiedo“ lenktynių trasa nėra pati saugiausia lenktyniauti, tačiau prieš...

Naujiena plento žiedo motociklų mėgėjams – Anykščių kartodromas

Šį sekmadienį pirmą kartą motociklininkus įsileis Anykščių kartodromas, neabejotinai juos...

12–os metų iš Lietuvos išsikraustęs Arminas Jasikonis atostogoms laiko neturi (1)

Arminas Jasikonis yra žymiausias ir daugiausiai pasiekęs Lietuvos motociklų sporto atstovas....

Top naujienos

Vakarą praleidau ligoninės priimamajame: prakaito, alkoholio, šlapimo kvapai ir ilgas laukimas (208)

Niekas nenorėtų ten patekti. Nei kaip pacientas, nei kaip lydintysis. Bet kartais ne pačioje...

Mokesčių inspekcija paskaičiavo: jei 12 eurų mokate už kepsnį – turėtų atnešti du kilogramus mėsos (218)

Palangos verslininkų noras per vasarą užsidirbti visiems metams padarė meškos paslaugą visos...

Nakvynė pajūryje už 5 eurus: poilsiautojai iškenčia vos 2-3 dienas (36)

„Šalta, žmonių nėra, vasara – š*****“, – piktai rėžia namelius poilsiautojams...

Lietuvą palikdama Eurika Masytė sunkiai tramdė ašaras: ir šiandien dar jaučiuosi nepritapusi (5)

Minint valstybines šventes vis dar skamba legendinė daina „Laisvė“ ir turbūt nėra žmogaus...

Įspūdingas pirkinys nepasiekė Liudviko Andriulio – naujos „Audi“ teks laukti ilgai (76)

Vokietijoje praūžusi smarki audra sugadino ne vieną naują „ Audi “ automobilį. Tarp...

Bendrauti su Adomaičiu vengęs Brazys nesitiki stebuklų iš sugrįžtančių rinktinės veteranų

Pirmąjį sezoną Vilniaus „Lietuvos ryto“ trenerių štabe pabaigęs Mindaugas Brazys poilsio...

Teisiamųjų suole atsidūrusio Liberalų sąjūdžio reitingai smuko rekordiškai (45)

Jei rinkimai į Seimą vyktų dabar, Liberalų sąjūdis nepatektų į Seimą, nes neperžengtų...

Orai tradicijų nelaužys – per Jonines bus vėsu ir šlapia (12)

Šventinis savaitgalis gražiais ir saulėtais orais nelepins, šilta taip pat nebus. Šalyje vyraus...

Ji turėjo gimti mirusi: sukrečianti po aborto išgyvenusios naujagimės istorija (83)

Kai Melissai Ohden suėjo 14 metų, ji sužinojo šokiruojančią tiesą – jos motina nutraukė...

Apie svarbią organizmui medžiagą žino ne visi: trūkumas vargina, bet jį pastebėti sunku (15)

Galbūt apie tai nesusimąstėte, tačiau priežastis, kodėl jums norisi saldumynų, esate pavargę...