aA
Atslūgus emocijoms po pirmąjį birželio savaitgalį vykusių tarptautinio žurnalistų „Press ralio 2018“ varžybų, jose didele persvara atskirose grupėse laimėjusios komandos vadovas Vytautas Švedas prisipažino, ko iš tiesų siekė šiuo projektu: patikrinti, kokias užduotis galima formuoti netrukus startuosiančios ekstremalaus vairavimo mokymų programos „Audi Sport Driving Academy by Autojuta“ dalyviams.
"Audi RS3" išlaikė "Press ralio" egzaminą
© Vytautas Pilkauskas

Šturmanė susitvarkė su užduotimis

„Keletą kartų buvau kviečiamas į „Press ralio“ lenktynes padirbėti šturmanu ir padėti žurnalistams bei svečiams atrasti „razinas“ automobilių sporto pyrage. Šįkart pats pasiprašiau organizatorių leidimo likti piloto krėsle, nes rūpėjo kiek įmanoma įvairesnėmis sąlygomis išbandyti tik ką į Lietuvą atkeliavusius „Audi RS3“ automobilius, kuriuose planuojame įdarbinti ekstremalaus vairavimo mokymuose „Audi Sport Driving Academy by Autojuta“. Tam tikrą viziją, kas galėtų būti labiausiai įdomu mūsų svečiams ir kokiomis sąlygomis RS3 generuoja daugiausia emocijų, mes turėjome, bet po dvi dienas trukusio „Press ralio“ veiksmo, šį tą pakoreguosim“, – atviravo V. Švedas.

Daugkartinis Lietuvos ralio čempionas taip pat patikino, kad nesuko sau galvos dėl galimo „kompromituojančio“ rezultato – jei kas nors iš kitų „Press ralio 2018“ svečių, vairavusių „Porsche 911“ ar „Subaru Impreza STI“, būtų trasas būtų įveikęs greičiau.

„Faktas, kad žurnalistų ralio formatas gerokai skiriasi nuo tų sąlygų, kuriomis esu įpratęs lenktyniauti. Klasikiniame ralyje susipažįstama su trasa ir surašoma detali greičio ruožo stenograma, todėl visada tiksliai žinai, už kiek metrų ir koks posūkis laukia. Čia beveik visais atvejais važiuojama turint tik principinę trasos schemą su pažymėta judėjimo trajektorija ir kūgeliais, kurie realybėje būna sudėlioti nevaržant fantazijos. T. y. čia nemažai greito orientavimosi užduočių, kurias gliaudant itin svarbu sklandžiai susikalbėti su šturmanu.

Šįkart navigatoriaus pareigų imtis sutiko tik iš LTV ekrano pažįstama Eglė Daugėlaitė, todėl natūralu, kad suderinti „dažnius“ šiek tiek užtruko. Juo labiau, kad Eglė pirmą kartą rankose laikė kelio knygą ir pirmą kartą sėdėjo tikrai labai greitame automobilyje. Labai džiaugiuosi, kad jau pirmosios lenktynių dienos pabaigoje pradėjome dirbti kaip tikras ekipažas – Eglė perprato visas žaidimo taisykles, ko greičio ruože reikia vairuotojui ir su viskuo susitvarkė labai neprastai“, – apibendrindamas patirtį pasakojo V. Švedas.

Išbandė skirtingus variantus

Įdomu ir tai, kad pirmąją lenktynių dieną Vytautas važiavo naudodamas rankinį „Audi RS3“ transmisijos valdymo režimą, o antrą – visą krumpliaračių junginėjimo rutiną patikėdamas 7 laipsnių DGS pavarų dėžei. Lygindamas šias patirtis, ralio profesionalas pripažino, kad „automatas“ daugeliu atvejų leidžia judėti efektyviau. Ypač turint galvoje standartiniame automobilyje esančius „saugiklius“ (čia elektronika neleidžia tam tikrose trasos vietose šiek tiek prisistabdyti kaire koja, tuo pat metu spaudžiant akceleratoriaus pedalą).

Vytautas Švedas ir Eglė Daugėlaitė
Vytautas Švedas ir Eglė Daugėlaitė
© Vytautas Pilkauskas

Pati LRT laidos „Labas rytas, Lietuva“ vedėja E. Daugėlaitė pažintį su žurnalistų raliu ir vienu labiausiai tituluotų mūsų šalies ralio meistrų apibūdino kaip malonų siurprizą.

„Ligšiolinės mano sąsajos su automobilių sportu buvo minimalios – keletą kartų lankiausi kartodromuose, o studijų metais vienas bičiulis su ralio sprinto lenktynėms paruoštu automobiliu pavėžino žvyro karjere įrengtoje trasoje. Tai ką pamačiau „Press ralyje 2018“ buvo netikėtai rimta. Visi kolegos labai rimtai ruošiasi kiekvienam greičio ruožui, teisėjai ir jų naudojama įranga – kaip profesionaliose lenktynėse. Apskritai renginio organizacija tikrai solidi“, – teigė E. Daugėlaitė.

LRT tiesioginio eterio profesionalė pasidžiaugė ir tuo, kad pašėlusiai greitą („Audi RS3“ ratus suka 400 AG variklis) automobilį vairavęs V. Švedas nepritrūko kantrybės supažindindamas su ralio ABC.

„Ralio kalboje ir stenogramos skaityme – daugybė specifinių dalykų, apie kuriuos dievaži neturėjau jokio supratimo, ir dėl kurių keletą pirmųjų rungčių tikrai buvau ne Vyto pagalbininkė, bet papildomas galvos skausmas. Laimė, kad jo niekas neišmušė iš vėžių tol, kol aš perpratau kas yra kas, išmokau skirti „kairę“ nuo „kitos kairės“, ir galiausiai pradėjom visai sklandžiai susikalbėti“, – juokavo E. Daugėlaitė.

Beje, Eglė patikino mielai kartosianti šį nuotykį su sąlyga, kad pačiai nereiktų vairuoti tokio monstro.

Žurnalistų įskaitos nugalėtojai galvoja apie 2019 m.

Tuo metu žurnalistų įskaitoje daugiau nei minute artimiausius persekiotojus aplenkęs Renaldo Gabarto ir Vinco Gerdžiūno ekipažas tikina jau pradėję kurti „biznio planą“, kaip ir kitais metais susitarti dėl „Audi RS3“ ar šiek tiek didesnės „Audi RS4“ (šis modelis taip pat bus įdarbintas „Audi Sport Driving Academy by Autojuta“ ekstremalaus vairavimo mokymuose) žygio į „Press ralį 2019“.

"Audi RS3" išlaikė "Press ralio" egzaminą
"Audi RS3" išlaikė "Press ralio" egzaminą
© Vytautas Pilkauskas

„Per 23 metus, kai rengiamas tarptautinis žurnalistų ralis teko išbandyti keletą skirtingų markių ir modelių automobilių, nuo „Fiat Tipo“ ir „Volvo S40 T“ bei „Ford Focus“ ir „Renault Clio Sport“, tačiau pačius geriausius įspūdžius generavo „Volkswagen Golf GTI“ – itin lengvai valdomas ir draugiškas dideliu nuvažiuotų „greitų“ kilometrų skaičiumi pasigirti negalintiems lenktynininkams-mėgėjams.

„Audi RS3“, nepaisant beprotiško galios rezervo, elgsena tokia pat nuspėjama ir lengvai kontroliuojama. Transmisija, pakaba, stabdžiai, visi elektroniniai pagalbininkai veikia idealiai, o starto kontrolės sistema apskritai gniaužia kvapą – 4,1 sekundės spurtas iki 100 km/val. yra superautomobilių žaidimo teritorija. Kai išbandėm jos veikimą netgi pradėjo šiek tiek graužti sąžinė – tarsi plaukimo varžybose į baseiną šoktume mūvėdami plaukmenis, o visi kiti kojom tabaluotų basi.

Kita vertus, atsakomybė dėl visiškai naujo ir brangaus automobilio taip pat buvo gerokai didesnė. Juk susimovus ir praleidus į priekį ketvirtadaliu mažiau galios turinčias mašinas vairavusius kolegas, būtume turėję prasmegti iš gėdos ir patys save nusistumti nuo laiptų“, – įspūdžiais dalijosi R. Gabartas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Dakaro pabaiga: ar galėjome būti aukščiau?

Baigėsi Dakaras — ar galėjome būti aukščiau? Šį klausimą kelsime su Auto skyriaus...

Juknevičius po finišo podiumo: pagal visus dėsnius turėjome nefinišuoti (41)

Dakaro ralio dievai 2018-ais saugoję „Craft bearings“ komandą nuo didesnių techninių...

Dakare – iškilmingai apdovanoti pasiekę finišą, o lietuviai prieš šventę spėjo nuveikti gerą darbą papildyta 04.38 (94)

Dakaras nėra užbaigtas, kol jo dalyvis nepravažiuoja pro finišo arką. Tokia procedūra...

Dakaro ralis įveiktas – į Lietuvą bus parvežti net du rekordai atnaujinta 17.48 val. (452)

Trumpesnis, tik vienoje valstybėje vykstantis, tačiau toks pats sunkus ir kankinantis – toks...

Top naujienos

Kaip pradėti savo verslą: pinigų gauti lengva, sunkiausia visai kas kita (22)

Panevėžietės atidaryta mažoji bendrija „ Laikas desertui“ veikia tik ketvirtą mėnesį,...

„Gladiatorių mokyklos“ įkūrėjai piešia apgulties scenarijų: bus prieita iki kruvinų susidūrimų (3)

Piečiau Romos esančiu Trisulti vienuolynu ūmai susidomėjo medijos. Tačiau ne dėl jame...

Dukart išsiskyrusi Mia išdavė ilgai slėptą paslaptį: kiekviena diena buvo tragedija (339)

Skaudžiai meilės reikaluose nudegusi dainininkė Vilija Pilibaitytė-Mia prisipažino, kad po...

Užkalnis: kvepėkite, kaip 90-ųjų Gariūnų verslininkas (55)

„Bogart by Jacques Bogart“. Žinoma, nieko blogo nėra turėti savo gyvenimo apraše Gariūnų...

Pastebėjo tik akyliausi: Gintarės Gurevičiūtės suknelė „Žmonių“ apdovanojimų scenoje vos neiškrėtė pikto pokšto (35)

Net ir šou pasaulio vilkams stovėti scenoje, kuomet tave stebi šimtai tūkstančių žmonių, nėra...

TV eteryje ištarta frazė Sovietų Sąjungoje sukėlė tikrą ažiotažą: gavau konkrečią užduotį (414)

1986 metų liepos 17 dieną viešbučio administratorė ir visuomeninės organizacijos „Sovietinis...

Kaip visiems laikams atsikratyti pajuodusių paakių (2)

Išties nemalonu be perstojo girdėti tą patį, kad ir su nuoširdžiu nerimu užduodamą, bet jau...

Staiga ėmė svaigti galva – būsena tęstis gali ir labai ilgai: gydytoja nurodo, kada ieškoti pagalbos labai dažnas negalavimas (18)

Staigiai pakilote nuo sofos ir apsvaigo galva ? Su tokiu jausmu tikriausiai yra susidūręs beveik...

Žmonių elgesyje įžvelgia pavojingą tendenciją: ji niekur nebuvo dingus (215)

„Kam turėtų atitekti mergaitė – naujiesiems tėvams ar broliui?“ Toks vienos televizijos...

Emigranto nusikaltimas sukrėtė ne tik Lietuvą, bet ir Švediją: nužudytą paauglę rado užklijuotomis lūpomis (115)

Darbą baigusi septyniolikmetė nusiuntė tėvui žinutę, kad grįžta namo, tačiau į juos taip ir...