aA
Atslūgus emocijoms po pirmąjį birželio savaitgalį vykusių tarptautinio žurnalistų „Press ralio 2018“ varžybų, jose didele persvara atskirose grupėse laimėjusios komandos vadovas Vytautas Švedas prisipažino, ko iš tiesų siekė šiuo projektu: patikrinti, kokias užduotis galima formuoti netrukus startuosiančios ekstremalaus vairavimo mokymų programos „Audi Sport Driving Academy by Autojuta“ dalyviams.
"Audi RS3" išlaikė "Press ralio" egzaminą
"Audi RS3" išlaikė "Press ralio" egzaminą
© Vytautas Pilkauskas

Šturmanė susitvarkė su užduotimis

„Keletą kartų buvau kviečiamas į „Press ralio“ lenktynes padirbėti šturmanu ir padėti žurnalistams bei svečiams atrasti „razinas“ automobilių sporto pyrage. Šįkart pats pasiprašiau organizatorių leidimo likti piloto krėsle, nes rūpėjo kiek įmanoma įvairesnėmis sąlygomis išbandyti tik ką į Lietuvą atkeliavusius „Audi RS3“ automobilius, kuriuose planuojame įdarbinti ekstremalaus vairavimo mokymuose „Audi Sport Driving Academy by Autojuta“. Tam tikrą viziją, kas galėtų būti labiausiai įdomu mūsų svečiams ir kokiomis sąlygomis RS3 generuoja daugiausia emocijų, mes turėjome, bet po dvi dienas trukusio „Press ralio“ veiksmo, šį tą pakoreguosim“, – atviravo V. Švedas.

Daugkartinis Lietuvos ralio čempionas taip pat patikino, kad nesuko sau galvos dėl galimo „kompromituojančio“ rezultato – jei kas nors iš kitų „Press ralio 2018“ svečių, vairavusių „Porsche 911“ ar „Subaru Impreza STI“, būtų trasas būtų įveikęs greičiau.

„Faktas, kad žurnalistų ralio formatas gerokai skiriasi nuo tų sąlygų, kuriomis esu įpratęs lenktyniauti. Klasikiniame ralyje susipažįstama su trasa ir surašoma detali greičio ruožo stenograma, todėl visada tiksliai žinai, už kiek metrų ir koks posūkis laukia. Čia beveik visais atvejais važiuojama turint tik principinę trasos schemą su pažymėta judėjimo trajektorija ir kūgeliais, kurie realybėje būna sudėlioti nevaržant fantazijos. T. y. čia nemažai greito orientavimosi užduočių, kurias gliaudant itin svarbu sklandžiai susikalbėti su šturmanu.

Šįkart navigatoriaus pareigų imtis sutiko tik iš LTV ekrano pažįstama Eglė Daugėlaitė, todėl natūralu, kad suderinti „dažnius“ šiek tiek užtruko. Juo labiau, kad Eglė pirmą kartą rankose laikė kelio knygą ir pirmą kartą sėdėjo tikrai labai greitame automobilyje. Labai džiaugiuosi, kad jau pirmosios lenktynių dienos pabaigoje pradėjome dirbti kaip tikras ekipažas – Eglė perprato visas žaidimo taisykles, ko greičio ruože reikia vairuotojui ir su viskuo susitvarkė labai neprastai“, – apibendrindamas patirtį pasakojo V. Švedas.

Išbandė skirtingus variantus

Įdomu ir tai, kad pirmąją lenktynių dieną Vytautas važiavo naudodamas rankinį „Audi RS3“ transmisijos valdymo režimą, o antrą – visą krumpliaračių junginėjimo rutiną patikėdamas 7 laipsnių DGS pavarų dėžei. Lygindamas šias patirtis, ralio profesionalas pripažino, kad „automatas“ daugeliu atvejų leidžia judėti efektyviau. Ypač turint galvoje standartiniame automobilyje esančius „saugiklius“ (čia elektronika neleidžia tam tikrose trasos vietose šiek tiek prisistabdyti kaire koja, tuo pat metu spaudžiant akceleratoriaus pedalą).

Vytautas Švedas ir Eglė Daugėlaitė
Vytautas Švedas ir Eglė Daugėlaitė
© Vytautas Pilkauskas

Pati LRT laidos „Labas rytas, Lietuva“ vedėja E. Daugėlaitė pažintį su žurnalistų raliu ir vienu labiausiai tituluotų mūsų šalies ralio meistrų apibūdino kaip malonų siurprizą.

„Ligšiolinės mano sąsajos su automobilių sportu buvo minimalios – keletą kartų lankiausi kartodromuose, o studijų metais vienas bičiulis su ralio sprinto lenktynėms paruoštu automobiliu pavėžino žvyro karjere įrengtoje trasoje. Tai ką pamačiau „Press ralyje 2018“ buvo netikėtai rimta. Visi kolegos labai rimtai ruošiasi kiekvienam greičio ruožui, teisėjai ir jų naudojama įranga – kaip profesionaliose lenktynėse. Apskritai renginio organizacija tikrai solidi“, – teigė E. Daugėlaitė.

LRT tiesioginio eterio profesionalė pasidžiaugė ir tuo, kad pašėlusiai greitą („Audi RS3“ ratus suka 400 AG variklis) automobilį vairavęs V. Švedas nepritrūko kantrybės supažindindamas su ralio ABC.

„Ralio kalboje ir stenogramos skaityme – daugybė specifinių dalykų, apie kuriuos dievaži neturėjau jokio supratimo, ir dėl kurių keletą pirmųjų rungčių tikrai buvau ne Vyto pagalbininkė, bet papildomas galvos skausmas. Laimė, kad jo niekas neišmušė iš vėžių tol, kol aš perpratau kas yra kas, išmokau skirti „kairę“ nuo „kitos kairės“, ir galiausiai pradėjom visai sklandžiai susikalbėti“, – juokavo E. Daugėlaitė.

Beje, Eglė patikino mielai kartosianti šį nuotykį su sąlyga, kad pačiai nereiktų vairuoti tokio monstro.

Žurnalistų įskaitos nugalėtojai galvoja apie 2019 m.

Tuo metu žurnalistų įskaitoje daugiau nei minute artimiausius persekiotojus aplenkęs Renaldo Gabarto ir Vinco Gerdžiūno ekipažas tikina jau pradėję kurti „biznio planą“, kaip ir kitais metais susitarti dėl „Audi RS3“ ar šiek tiek didesnės „Audi RS4“ (šis modelis taip pat bus įdarbintas „Audi Sport Driving Academy by Autojuta“ ekstremalaus vairavimo mokymuose) žygio į „Press ralį 2019“.

"Audi RS3" išlaikė "Press ralio" egzaminą
"Audi RS3" išlaikė "Press ralio" egzaminą
© Vytautas Pilkauskas

„Per 23 metus, kai rengiamas tarptautinis žurnalistų ralis teko išbandyti keletą skirtingų markių ir modelių automobilių, nuo „Fiat Tipo“ ir „Volvo S40 T“ bei „Ford Focus“ ir „Renault Clio Sport“, tačiau pačius geriausius įspūdžius generavo „Volkswagen Golf GTI“ – itin lengvai valdomas ir draugiškas dideliu nuvažiuotų „greitų“ kilometrų skaičiumi pasigirti negalintiems lenktynininkams-mėgėjams.

„Audi RS3“, nepaisant beprotiško galios rezervo, elgsena tokia pat nuspėjama ir lengvai kontroliuojama. Transmisija, pakaba, stabdžiai, visi elektroniniai pagalbininkai veikia idealiai, o starto kontrolės sistema apskritai gniaužia kvapą – 4,1 sekundės spurtas iki 100 km/val. yra superautomobilių žaidimo teritorija. Kai išbandėm jos veikimą netgi pradėjo šiek tiek graužti sąžinė – tarsi plaukimo varžybose į baseiną šoktume mūvėdami plaukmenis, o visi kiti kojom tabaluotų basi.

Kita vertus, atsakomybė dėl visiškai naujo ir brangaus automobilio taip pat buvo gerokai didesnė. Juk susimovus ir praleidus į priekį ketvirtadaliu mažiau galios turinčias mašinas vairavusius kolegas, būtume turėję prasmegti iš gėdos ir patys save nusistumti nuo laiptų“, – įspūdžiais dalijosi R. Gabartas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Drifto sezonas šiemet bus kitoks: dalyvių skaičius rekordinis, o klysti – nebegalima (7)

Adrenalino išsiilgę lenktynininkai jau pirmajame šių metų „ Autoplius.lt Drift Matsuri“...

Rokas Baciuška intensyviai ruošiasi Pasaulio ralio-kroso čempionatui

Prancūzijoje, Lessay trasoje tris dienas vyko intensyvūs „Unkorrupted“ komandos testai....

Šeštadienį startuos antrasis Lietuvos mini ralio čempionato etapas – ralis „Kaunas 2020“

Automobilių sporto sezonui pamažu įsibėgėjant, šį šeštadienį, liepos 4 dieną, Kaune...

Šį savaitgalį kviečia į pigių automobilių festivalį: dalyviams paruošė 1000 kilometrų iššūkį (1)

Jau šį savaitgalį vyks antrą kartą organizuojamos pramoginio pobūdžio varžybos „RatRace“,...

Aistė Antanaitytė-Matukaitė grįžta į lenktynių trasą: lėks 1006 km lenktynėse

Du metus dėl neštumo ir gimusios dukros Gabrielės už lenktynių trasos atitvarų praleidusi...

Top naujienos

Po Ispanijos mokslininkų atradimo COVID-19 pandemijos istoriją teks perrašyti iš naujo? (45)

Jeigu pasitvirtins tai, ką dar nerecenzuotame straipsnyje neseniai aprašė ispanų gydytojai,...

Automobilių mokestis gali įnešti pokyčių: perspėja dėl apgavysčių, dalies žmonių laukia du keliai (51)

Lietuvoje nuo liepos 1 dienos pradėjo galioti automobilių registracijos mokestis – jį reikės...

Šventinę dieną verta pasiimti skėtį (2)

Sekmadienio dieną lietaus bus mažiau, lis tik trumpai, didžiausia tikimybė prognozuojama...

Pasiturinčios vilnietės pažintis su užsieniečiu baigėsi skaudžia tragedija: prieš mirtį patyrė ypatingas kančias (237)

Vilniuje įsikūrusiai apartamentų nuomos bendrovei ir paplūdimio sporto šakų centrui vadovavusios...

Sirijos diktatoriaus šeimoje prasidėjo karas (106)

XX a. trečiajame dešimtmetyje Ali Sulaymanas al Wahhishas gavo pravardę Al Assadas, arba Liūtas,...

Netoli Vilniaus – laimės terapija tarp gyvūnų: vykdami čia nedarykite vienos klaidos (21)

Dubingių žirgyno pristatinėti tikrai nereikia – visi jį žino, tik ne visi yra buvę. Klausiu...

Šašlykai – baisi nuodėmė sveikatai? Jei atsiminsite kelias taisykles, galėsite valgyti be sąžinės graužaties (100)

Šašlykai – daugumos lietuvių labai mėgstamas, vasariškas ir... kartais netgi pavojingas...

Svarbesnis nei bet kada: nukraujavusių „Pacers“ viltys – į galingą Sabonio žaidimą (19)

Dvidešimt dviem NBA klubam ruošiantis artėjančiam 2019-20 metų sezono pratęsimui viena iš...

Komišką įvartį įmušęs „Bayern“ iškovojo ir Vokietijos taurę (2)

Miuncheno „Bayern“ futbolininkai šeštadienio vakarą Berlyno Olimpiniam stadione iškovojo...

Grybavimo sezonas – kas jau dygsta ir kiek per valandą gali uždirbti patyręs grybautojas kokie miškai grybingesni – Lietuvos ar Lenkijos (54)

Apie grybavimo sezoną kalbamės su Valdu Kaubre, Valstybinės miškų urėdijos vadovu, gamtininku...

|Maža didelių žinių kaina