aA
Atslūgus emocijoms po pirmąjį birželio savaitgalį vykusių tarptautinio žurnalistų „Press ralio 2018“ varžybų, jose didele persvara atskirose grupėse laimėjusios komandos vadovas Vytautas Švedas prisipažino, ko iš tiesų siekė šiuo projektu: patikrinti, kokias užduotis galima formuoti netrukus startuosiančios ekstremalaus vairavimo mokymų programos „Audi Sport Driving Academy by Autojuta“ dalyviams.
"Audi RS3" išlaikė "Press ralio" egzaminą
© Vytautas Pilkauskas

Šturmanė susitvarkė su užduotimis

„Keletą kartų buvau kviečiamas į „Press ralio“ lenktynes padirbėti šturmanu ir padėti žurnalistams bei svečiams atrasti „razinas“ automobilių sporto pyrage. Šįkart pats pasiprašiau organizatorių leidimo likti piloto krėsle, nes rūpėjo kiek įmanoma įvairesnėmis sąlygomis išbandyti tik ką į Lietuvą atkeliavusius „Audi RS3“ automobilius, kuriuose planuojame įdarbinti ekstremalaus vairavimo mokymuose „Audi Sport Driving Academy by Autojuta“. Tam tikrą viziją, kas galėtų būti labiausiai įdomu mūsų svečiams ir kokiomis sąlygomis RS3 generuoja daugiausia emocijų, mes turėjome, bet po dvi dienas trukusio „Press ralio“ veiksmo, šį tą pakoreguosim“, – atviravo V. Švedas.

Daugkartinis Lietuvos ralio čempionas taip pat patikino, kad nesuko sau galvos dėl galimo „kompromituojančio“ rezultato – jei kas nors iš kitų „Press ralio 2018“ svečių, vairavusių „Porsche 911“ ar „Subaru Impreza STI“, būtų trasas būtų įveikęs greičiau.

„Faktas, kad žurnalistų ralio formatas gerokai skiriasi nuo tų sąlygų, kuriomis esu įpratęs lenktyniauti. Klasikiniame ralyje susipažįstama su trasa ir surašoma detali greičio ruožo stenograma, todėl visada tiksliai žinai, už kiek metrų ir koks posūkis laukia. Čia beveik visais atvejais važiuojama turint tik principinę trasos schemą su pažymėta judėjimo trajektorija ir kūgeliais, kurie realybėje būna sudėlioti nevaržant fantazijos. T. y. čia nemažai greito orientavimosi užduočių, kurias gliaudant itin svarbu sklandžiai susikalbėti su šturmanu.

Šįkart navigatoriaus pareigų imtis sutiko tik iš LTV ekrano pažįstama Eglė Daugėlaitė, todėl natūralu, kad suderinti „dažnius“ šiek tiek užtruko. Juo labiau, kad Eglė pirmą kartą rankose laikė kelio knygą ir pirmą kartą sėdėjo tikrai labai greitame automobilyje. Labai džiaugiuosi, kad jau pirmosios lenktynių dienos pabaigoje pradėjome dirbti kaip tikras ekipažas – Eglė perprato visas žaidimo taisykles, ko greičio ruože reikia vairuotojui ir su viskuo susitvarkė labai neprastai“, – apibendrindamas patirtį pasakojo V. Švedas.

Išbandė skirtingus variantus

Įdomu ir tai, kad pirmąją lenktynių dieną Vytautas važiavo naudodamas rankinį „Audi RS3“ transmisijos valdymo režimą, o antrą – visą krumpliaračių junginėjimo rutiną patikėdamas 7 laipsnių DGS pavarų dėžei. Lygindamas šias patirtis, ralio profesionalas pripažino, kad „automatas“ daugeliu atvejų leidžia judėti efektyviau. Ypač turint galvoje standartiniame automobilyje esančius „saugiklius“ (čia elektronika neleidžia tam tikrose trasos vietose šiek tiek prisistabdyti kaire koja, tuo pat metu spaudžiant akceleratoriaus pedalą).

Vytautas Švedas ir Eglė Daugėlaitė
Vytautas Švedas ir Eglė Daugėlaitė
© Vytautas Pilkauskas

Pati LRT laidos „Labas rytas, Lietuva“ vedėja E. Daugėlaitė pažintį su žurnalistų raliu ir vienu labiausiai tituluotų mūsų šalies ralio meistrų apibūdino kaip malonų siurprizą.

„Ligšiolinės mano sąsajos su automobilių sportu buvo minimalios – keletą kartų lankiausi kartodromuose, o studijų metais vienas bičiulis su ralio sprinto lenktynėms paruoštu automobiliu pavėžino žvyro karjere įrengtoje trasoje. Tai ką pamačiau „Press ralyje 2018“ buvo netikėtai rimta. Visi kolegos labai rimtai ruošiasi kiekvienam greičio ruožui, teisėjai ir jų naudojama įranga – kaip profesionaliose lenktynėse. Apskritai renginio organizacija tikrai solidi“, – teigė E. Daugėlaitė.

LRT tiesioginio eterio profesionalė pasidžiaugė ir tuo, kad pašėlusiai greitą („Audi RS3“ ratus suka 400 AG variklis) automobilį vairavęs V. Švedas nepritrūko kantrybės supažindindamas su ralio ABC.

„Ralio kalboje ir stenogramos skaityme – daugybė specifinių dalykų, apie kuriuos dievaži neturėjau jokio supratimo, ir dėl kurių keletą pirmųjų rungčių tikrai buvau ne Vyto pagalbininkė, bet papildomas galvos skausmas. Laimė, kad jo niekas neišmušė iš vėžių tol, kol aš perpratau kas yra kas, išmokau skirti „kairę“ nuo „kitos kairės“, ir galiausiai pradėjom visai sklandžiai susikalbėti“, – juokavo E. Daugėlaitė.

Beje, Eglė patikino mielai kartosianti šį nuotykį su sąlyga, kad pačiai nereiktų vairuoti tokio monstro.

Žurnalistų įskaitos nugalėtojai galvoja apie 2019 m.

Tuo metu žurnalistų įskaitoje daugiau nei minute artimiausius persekiotojus aplenkęs Renaldo Gabarto ir Vinco Gerdžiūno ekipažas tikina jau pradėję kurti „biznio planą“, kaip ir kitais metais susitarti dėl „Audi RS3“ ar šiek tiek didesnės „Audi RS4“ (šis modelis taip pat bus įdarbintas „Audi Sport Driving Academy by Autojuta“ ekstremalaus vairavimo mokymuose) žygio į „Press ralį 2019“.

"Audi RS3" išlaikė "Press ralio" egzaminą
"Audi RS3" išlaikė "Press ralio" egzaminą
© Vytautas Pilkauskas

„Per 23 metus, kai rengiamas tarptautinis žurnalistų ralis teko išbandyti keletą skirtingų markių ir modelių automobilių, nuo „Fiat Tipo“ ir „Volvo S40 T“ bei „Ford Focus“ ir „Renault Clio Sport“, tačiau pačius geriausius įspūdžius generavo „Volkswagen Golf GTI“ – itin lengvai valdomas ir draugiškas dideliu nuvažiuotų „greitų“ kilometrų skaičiumi pasigirti negalintiems lenktynininkams-mėgėjams.

„Audi RS3“, nepaisant beprotiško galios rezervo, elgsena tokia pat nuspėjama ir lengvai kontroliuojama. Transmisija, pakaba, stabdžiai, visi elektroniniai pagalbininkai veikia idealiai, o starto kontrolės sistema apskritai gniaužia kvapą – 4,1 sekundės spurtas iki 100 km/val. yra superautomobilių žaidimo teritorija. Kai išbandėm jos veikimą netgi pradėjo šiek tiek graužti sąžinė – tarsi plaukimo varžybose į baseiną šoktume mūvėdami plaukmenis, o visi kiti kojom tabaluotų basi.

Kita vertus, atsakomybė dėl visiškai naujo ir brangaus automobilio taip pat buvo gerokai didesnė. Juk susimovus ir praleidus į priekį ketvirtadaliu mažiau galios turinčias mašinas vairavusius kolegas, būtume turėję prasmegti iš gėdos ir patys save nusistumti nuo laiptų“, – įspūdžiais dalijosi R. Gabartas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Atskleidė kortas: Vanagas palygino, kas iš tiesų skiriasi lietuvių Dakaro boliduose (86)

Ateinančių metų Dakaro raliui lietuviškos komandos pasiruošusios stipriai kaip niekada. Bene...

Dakaro raliui besiruošiantis Arūnas Gelažninkas dominavo Balkanų bekelėje (1)

Visą praėjusią savaitę Bulgarijoje vykusios „Balkan Offroad Rallye“ varžybos lietuviams buvo...

Pagrindinis „Kauno rudens“ ralio trofėjus – tituluočiausiems lenktynininkams

Savaitgalį Kaune finišavo jubiliejinis, 45-asis ralis „ Kauno ruduo 2018“, skirtas vienų...

Pirmąjį lenktynių sezoną užbaigusi „Energizer Racing“ neslėpė, kad tokio rezultato ir siekė

Savaitgalį startavusi 95-uoju numeriu pažymėtu sportiniu „Volkswagen Golf GTI TCR“...

Pergalę 4 valandų ištvermės lenktynėse lėmė 2,5 sekundės

Savaitgalį vykusios ištvermės lenktynės Estijoje nenuvylė: tiek žiūrovams, tiek dalyviams...

Top naujienos

Praėjus 700 m. nuo Gedimino laiškų Skvernelis bando tą patį. Ar jam pavyks? (189)

Pastaruoju metu visuomenės dėmesio centre yra kainų klausimas. Vyriausybė rugsėjo 26 d....

Vizito pabaigoje – netikėtas popiežiaus perspėjimas: Baltijos šalys visada yra pavojuje (42)

Popiežius Pranciškus sako suprantantis Baltijos šalims nuolat gresiantį pavojų, nepaisant to,...

Kaimyninės šalies privalumus atradęs lietuvis: ne latviai, o lenkai yra mums artimiausia tauta (386)

Žinau, kad apie Krokuvą visur yra rašyta, perrašyta, po to vėl rašyta, ir dar kartą perrašyta....

Artimiausią parą – nemalonumai visoje Lietuvoje: talžys vėjai, merks smarkūs lietūs tarnybos siunčia skubius perspėjimus (3)

Naktį iš antradienio į trečiadienį Lietuvoje numatomos šalnos: ore vietomis temperatūra...

Po Grybauskaitės kirčio antstoliams – pastarųjų atsakas: siūlo pokyčius (78)

Prezidentė užsimojo sumažinti dešimttūkstantines algas uždirbančių antstolių apetitą....

Vairuotojų laukia pirmosios šalnos: priminė, kurios vietos bus pavojingiausios (12)

Trečiadienio rytą Lietuvoje žadamos pirmosios šalnos, tad į kelią automobiliais išsiruošę...

Milijonieriaus sūnus įgyvendino žiaurų planą (11)

Kanadietis, buvęs milijonierius ir dukart teistas žmogžudys dabar nuteistas už savo tėvo...

Kodėl legendinis Sergejus Bubka savo sunkiausią pergalę atšventė Vilniuje su krepšininkais? interviu (11)

Lietuvoje rugsėjo pradžioje viešėjęs ir kartu su buvusios SSRS krepšinio rinktinės nariais...

Netikėti paramos būstui rezultatai: išsikelti į regioną panoro šimtai miestiečių kreiptis dar nevėlu (69)

Regionų atgaivinimas ir emigracijos mažinimas – tokie yra pagrindiniai paramos jaunų šeimų...

7 miegamojo įpročiai, kurie gali sugadinti jūsų seksualinį gyvenimą (7)

Idealiame pasaulyje jūsų miegamasis turėtų būti šventa vieta tik jums ir jūsų partneriui....