aA
Dakaro ralio maratono organizatoriai atskleidė kortas: pristatytas detalus maršruto planas, skirtingi starto niuansai, bei dalyvių sąrašas. Nors maratonas nuo įprastų dviejų savaičių sutrumpėjo iki dešimties dienų, organizatoriai jau dabar leidžia suprasti, jog šis pokytis netrukdys jiems sukurti pragaro žemėje.
B.Vanago nemalonumai 11 etape
© E. Buiko nuotr.

Pradėkime nuo maršruto. Iš viso 5 tūkst. kilometrų, dešimt dienų, 3 tūkst. kilometrų greičio ruožų, iš kurių net 70 proc. – smėlio kopų. Ir visa tai Peru teritorijoje, skelbiama „General Financing team Pitlane“ komandos pranešime žiniasklaidai.

Visas maršrutas bus suskirstytas į tris lenktynių regionus: pirmasis ir labiausiai lankomas suksis aplink Pisko miestą, antrasis – aplink Markoną, trečiasis leisis dar žemiau į pietus nei Arekipa, kur sportininkai praleis savo poilsio dieną.

Vėluoja ir skuba

Dėl saugumo sumetimų nėra iki galo aišku, ar šis išskirstymas į regionus reikš, jog tradiciškai beveik kasdien judantis bivakas virs trimis stabiliomis stovyklomis, tačiau toks sprendimas padėtų organizatoriams taupyti, o taupymo ir planavimo šiame renginyje matyti nemažai.

Šis sprendimas taip pat sulauktų teigiamos dalyvių reakcijos, nes tai padėtų išsaugoti mechanikų jėgas – dingus poreikiui kasdien susipakuoti ir perkelti stovyklą, techninis personalas turėtų šansą gauti daugiau poilsio tarp bemiegių naktų.

Tęsiant apie taupymą, kitas geras to pavyzdys yra techninės komisijos perkėlimas iš Havro uosto į Limą. Jeigu tradiciškai automobiliai būdavo patikrinami iki pakrovimo į laivą, tai dabar apie problemas ar techninius neatitikimus dalyviai sužinos jau pietų Amerikoje.

Sutrumpindami procedūras uoste ir išvengdami profesionalaus techninio personalo darbo valandų dar Europoje, organizatoriai panašu kad taupo ne tik lėšas, bet ir laiką, kurio visame šiame procese jiems trūksta. Ilgai užtrukusios derybos su valstybėmis ir vėlai paruoštas maršrutas lemia, kad vėluoja nemažą dalis procesų, ir tuo pačiu verčia skubėti.

Dakaro ralis
Dakaro ralis
© Vytautas Dranginis

Puikus pavyzdys – kasmetinė spaudos konferencija. Tradiciškai dalyvių sąrašas ir maršrutas būdavo pristatomi dieną prieš techninę komisiją – dabar ši procedūra nukelta savaitę pirmyn, tačiau net ir tai nepadėjo išvengti problemų: žadėtos tiesioginės transliacijos nebuvo, pagrindinė informacija skelbiama per Europoje nelabai populiarų socialinį tinklą „Twitter“, informacija išsibarsčiusi ir ne itin lengvai randama net ir daugelį metų maratoną sekantiems gerbėjams.

Trumpai tariant, Dakaro organizatoriai skuba, vėluoja ir daro klaidas – tai nėra dalykai, kurių tikėtumeisi iš daugiau kaip keturis dešimtmečius gyvuojančio organizmo.

Netrūks siurprizų

Sutrumpėjusią distanciją bus bandoma kamšyti kasdieniais siurprizais, kurie prasidės nuo pat pirmos dienos.
Tradiciškai anksčiausiai ryte startuoja motociklų klasės lyderiai, juos seka keturračių klasė, tada automobiliai ir sunkvežimiai. Bet jau pirmąją dieną motociklų starto tvarka bus atvirkštinė, o tai reiškia, jog pirmas vėžes tarp Limos ir Pisko paliks silpniausi maratono dalyviai. Jie neabejotinai klys ir tai lems milijoną skirtingų užuominų visų klasių dalyviams, bei galimai lengvą chaosą su navigacija susipykusiems sportininkams.

Antrąją dieną pirmieji prie starto stos jau ne motociklų klasės atstovai, o automobiliai. Tokia pati „pramoga“ buvo pasiūlyta ir pernai, kas lėmė, jog visi lyderiai stengėsi pirmąją dieną labai nespausti, tam kad netektų tapti tuo žmogumi, kuris ankstyvą rytą žvelgia į dykumą su lygiai nuliu vėžių, diktuojančių teisingą kryptį.

Dakaro ralis
Dakaro ralis
© Vytautas Dranginis

Toks taktinis manevras dažniausiai atsiperka, tačiau gana sunku atspėti „kiek lėčiau“ turi važiuoti, jog būtum ne pirmas, bet ir nepraloštum ralio antrąją dieną. Trumpai tariant – maratono organizatoriai bando iš proto išvesti komandų strategus ir tai labiausiai kirs per nepatyrusių komandų pečius.

Trečiąją dieną bus pristatytas naujasis kopų masyvas: čia kojos nekėlė nė vienas iš dalyvių, tad jeigu nepasiklydote nei pirmąją, nei antrąją dieną – puiki proga pasižymėti. Po šių strateginių žaidimų bei kantrybės tikrinimo, ateis laikas, skirtas pribaigti silpnuosius – maratono dienos.

Dalyviai dvi dienas nematys savo mechanikų rankų, privalės patys tvarkyti savo techniką, ją tausoti ir kliautis tik savimi. Kadangi organizatoriai stengiasi kiekvieną dieną paįvairinti, šiemet maratono dienų greičio ruožai tęsis aštuonis šimtus kilometrų. Paprastai tariant – nukeliaujate iš Vilniaus į Varšuvą bekele, ten pamiegate palapinėje ir ryte vėl bekele sukate atgal. Autoservisų, „Suwalki Market“ ar kitų, lietuviams šioje kelionėje įprastų, vietų lankyti negalima, tenka verstis patiems.

Po penkias dienas truksiančio tikrai nuoširdaus organizatorių bandymo sutrumpinti eiles bivako valgykloje, dalyviai pagaliau gaus pailsėti. Arekipos miestas reikš internetą, miegą bei galimybę iš sportinio kombinezono išsikratyti ten jau kone savaitę tūnantį smėlį. Tačiau ši para virs košmaru komandų mechanikams, kurie turės atstatyti techniką į pradinį jos stovį.

Toliau laukiančios trys dienos organizatorių pristatymu nebus labai ypatingos, tačiau akį patraukia Dakaro standartais trumpos distancijos – du, trys šimtai kilometrų greičio ruožų. Skamba nebaisiai, tačiau Peru kopos leis kiekvieną metrą patirti iš labai labai arti. Kartu su tuo komplekte – faktiškai dukart ilgesnės pervažiavimo distancijos, tad vienaip ar kitaip laiko prie vairo praleisti teks.

Dakaro ralis
Dakaro ralis
© Vytautas Dranginis

Devintoji maratono diena vėl pasiūlys naujovę – masinį startą. Jeigu pernai ir ankstesniais metais jis buvo suskirstytas klasėmis, tai šiemet jos bus maišomos ir kartu startuos visi. Nieko nėra smagiau kaip sėdėti ant savo motociklo, žvelgti į maloniai tyvuliuojantį pasiilgtą vandenyną, džiaugtis jog pasiekei devintąją maratono dieną ir uostyti juodus šalia stovinčio „Kamaz“ dūmus.

Pirmieji startai bus tikrai smagūs: puikūs vaizdai žiūrovams, kadrai zujantiems sraigtasparniams, tačiau starto vieta netruks tapti viena didele duobe, taip dar kartą išbandydama iš paskutiniųjų finišą bandančių pasiekti komandų jėgas.

Vieną pirmųjų savo masinių startų, tiesa, tąkart ant išdžiuvusio ežero, puikiai pamena ir „General Financing team Pitlane“ pilotas Benediktas Vanagas: „Buvo labai įdomi patirtis, nes po duoto starto, pilnai nuspaudęs akceleratoriaus pedalą laikiau gal keturiasdešimt minučių“.

Po masinio starto, pajūrio smėliu, liks viena diena, kurią, Dakaro standartais, galima vadinti simboline – truputį daugiau nei šimtas kilometrų laikui ir kelionė iki podiumo.

Sutrumpėjęs maršrutas, simbolinė paskutinė renginio diena bei didelės pastangos sujaukti dalyvių rikiuotę nebyloja apie gerus laikus Dakaro raliui. Tą patvirtina jau atvirai girdimos kalbos dėl sunkiausių pasaulio lenktynių grįžimo į Afriką. Ar šis, galima sakyti, kiek apgriuvęs, Dakaras gali nuvilti? Organizatoriai, komunikacijos trukdžiai, nepatogumai ir visi kiti buitiniai dalykai gal ir gali, tačiau Peru kopos niekada nenuvils. Belieka laukti sausio.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sebastienas Loebas pakeitė WRC komandą – lenktyniaus nebe su prancūzais

Sebastienas Loebas , žymus „Peugeot- Citroen “ (PSA) grupės veidas, praėjusiame Dakaro ralyje...

Lietuvio karjeros šuolis pasaulio „super enduro“ čempionate: iš mechaniko į lenktynininkus

Lietuvos motociklų sporto istorijoje nauja ryški atžyma – lietuviai pirmą kartą startavo...

Dakaro operatorius papasakojo, ką išgyvena smėlynuose, ir kodėl kartą medžiagą siuntė iš viešojo tualeto

Kiekvienų metų sausio mėnesį Lietuvos naujienų portaluose ir TV reportažuose geriausias vietas...

Karolis Raišys Monte Karlo raliui turi naują ginklą – MG B pakeitė galingesniui automobiliu (1)

Sausio pabaigoje prasidėsiančiame prestižiniame „Monte Carlo Historique“ ralyje „Flameris...

Antanas Juknevičius siekia rekordo – nori tapti tyliausia Dakaro ralio komanda (2)

Dakaro vilko Antano Juknevičiaus serviso sunkvežimiui 2019-ųjų lenktynės bus jau aštuntasis...

Top naujienos

Audringas savaitgalis Kijeve: vietos, dėl kurių čia keliauja tūkstančiai lietuvių (297)

Tūkstančiai lietuvių keliaują į Ukrainos sostinę ieškodami ten pigių pramogų, restoranų ir...

Dėl atnaujintos gatvės pasiskundę Kauno vairuotojai tokio valdininkų atsakymo nesitikėjo (43)

Kauno centre esanti Kęstučio gatvė yra svarbi miesto transporto linija. Lygiagrečiai Laisvės...

„Valstiečiai“ kandidatu į Vilniaus merus išsirinko Sinkevičių (11)

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos Vilniaus skyrius ketvirtadienio vakarą nusprendė, kad...

Klausiamas dėl pažymų Skvernelis įkando Grybauskaitei, konservatoriams ir prisiminė dešimtmečio įvykius (1068)

Klausiamas dėl mįslingo kreipimosi į specialiąsias tarnybas ir pareiškimų apie galimą Kremliaus...

Dovanų kortelės: nuo „McDonalds“ pinigų iki universalių elektroninių (5)

Dovanų kortelių pasaulinė rinka siekia šimtus milijardų eurų ir kasmet paauga po beveik 16 proc....

Evelina Anusauskaitė-Young: man sakė, kad su tokia figūra niekada nebūsiu popmuzikos atlikėja (140)

Lietuvą Evelina Anusauskaitė-Young paliko prieš penkerius metus, tačiau susidomėjimas ja, regis,...

„Le Mirage“ gimtadienį švenčianti Justina Stambrauskaitė jaučia apmaudą: man nėra pikta, man skauda (14)

Ketvirtadienio vakarą jaukiai, tik pačių artimiausių žmonių būryje Justina Stambrauskaitė...

Prabangus viešbutis sostinės širdyje užsitarnavo kelis ypatingus įvertinimus (3)

Praėjusią savaitę viešbutis „Pacai“ sulaukė pagrindinio prizo komercinio objekto kategorijoje...

Tėvas feisbuke šaukiasi pagalbos: paviešino 5-metės dukros prisipažinimą, kad ją muša patėvis (92)

Feisbuke tėvas paviešino įrašą, kuriame jo penkiametė dukra pasakoja, kad prieš ją smurtauja...