aA
Lenktynininkai apie pinigus bei išlaidas varžyboms paprastai kalba tik puse lūpų, nors finansai automobilių sporte yra ypač svarbu. Kaip rasti partnerių ir kuo verslams įdomus autosportas? Apie tai pasakoja „Bunasta by Žaibelis motorsport“ komandos lenktynininkas Jurgis Adomavičius, gerai matantis padėtį ir iš sporto, ir iš verslo pusės.
"Bunasta by Žaibelis motorsport"
© Komandos archyvas

34 metų amžiaus lenktynininkas taip pat yra ir verslininkas, specializuoto muitinės tarpininko UAB „Bunasta“ direktorius, o jo kelias į autosportą buvo visai kitoks, nei daugelio sportininkų, skelbiama verslininko vadovaujamos bendrovės išplatintame pranešime žiniasklaidai.

„Neturiu ko slėpti, ilgai nežinojau net kas yra slalomas. Alytuje, iš kur esu kilęs, nė kartodromo nebuvo, bet dabar aš pats nuo savęs užsikrėčiau lenktynėmis, daug treniruojuosi su simuliatoriumi ir laukiu kiekvienos progos išvažiuoti“, – sakė jis.

Kitokia pradžia

J. Adomavičiui visuomet patiko greiti, galingi automobiliai, bet su lenktynėmis jis nieko bendro neturėjo iki pat 30-ties. Į automobilių sportą jis atėjo per visišką atsitiktinumą, kurį dabar prisimindamas stebisi ir pats.

„2013-ųjų pabaigoje su „Bunasta“ išvažiavome į pirmą parodą Baltarusijoje. Įsikūrėme šalia sunkvežimių padangų atstovų, kurių stende buvo montavimo staklės ir padangos – visiems buvo aišku, kuo jie užsiima. O pas mus – stalas, kėdė ir darbuotojas su lankstinukais. Mes niekuo neišsiskyrėm iš kitų ir nebuvom įdomūs“, – nuviliančią patirtį prisiminė J.Adomavičius.

Sprendimo idėja jam šovė visai netikėtai. „Pavasarį apsilankiau „Litexpo“ ir įrankių stende pamačiau sportinį automobilį. Prie jo net eilė stovėjo. Man tai buvo tobula idėja – kol žmonės laukė eilėje, darbuotojai galėjo keistis kortelėmis ir bendrauti. Iš karto žinojau, kad turiu turėti savo lenktyninį automobilį“, – neįprastą pradžią pasakojo verslininkas.

Tuo metu jis turėjo BMW 318 ir paskyrė savo „kregždę“ įmonės sportinio automobilio projektui. Automobilyje greitai atsirado 3 litrų variklis, saugos lankai, platesnės arkos ir kiti tikrai lenktynių mašinai reikalingi dalykai.

Jis prisiminė su juo jau kitais metais išvažiavęs į parodą Varšuvoje.

„Stendo viduryje stovėjo BMW, o kolegos vos spėjo mesti vizitines į taurę. Ryškus oranžinis automobilis labai traukė, leidome fotografuotis, sėstis į vidų, sulaukėm daug dėmesio. Dalis galvojo, kad dirbame su lenktynėmis, bet pardavėjai turėjo laiko pakalbėti, išaiškinti, kad teikiame finansinį garantą vežant krovinius į Rytus. Paskui tą patį pratęsėme trasoje su klientais. Ta mašina uždirbo labai daug kontaktų ir padėjo mūsų žmonėms lengviau kalbėti“, – atskleidė J. Adomavičius.

Tą kartą Lenkijoje „Bunasta“ gavo apdovanojimą iš parodos organizatorių už geriausią prisistatymą, o taip pat sėkmingai BMW suveikė ir kitose parodose, ypač Rytų šalyse.

Nuo ko pradėti lenktyniauti?

Gerus metus automobilis buvo naudojamas tik parodoms ir klientų pasivažinėjimams iki kol vis daugiau žmonių ėmė klausinėti J. Adomavičiaus, kodėl jis pats nevažiuoja į lenktynes.

„Tada fiziškai nespėjau. Neturėjau laiko nei mokytis, nei važiuoti. Daug kas įsivaizduoja, kad jei gatvėje gerai vairuoja, tai reiškia, kad žiauriai geras lenktynininkas yra – buvau iš tų. Gal todėl galvojau, kad sėsiu ir pavarysiu, bet labai greitai nusileidau ant žemės. Gatvė visiškai skiriasi nuo trasos“, – neslėpė jis.

Vyras pripažino, kad tuokart jam nepadėjo net legendinio autosporto trenerio Jono Dereškevičiaus mokymai, nes neturėdamas jokios patirties trasoje jis negalėjo priimti net paprasčiausių dalykų.

"Bunasta by Žaibelis motorsport"
"Bunasta by Žaibelis motorsport"
© Komandos archyvas

Todėl nusprendė grįžti prie pačių autosporto pagrindų – važinėti į slalomus bei Kačerginės žiedą ir ieškoti informacijos trasoje. Beieškodamas žinių jis susipažino ir su Ignu Palaima.

„Kai neturi nieko, nežinai net ko reikia, kad išvažiuotum į lenktynes – padangos, slėgiai, pasiruošimas yra tamsus miškas. Ignas davė bendrą supratimą, rūpinosi kaip vedlys.

Jis taip pat davė gerą patarimą, kaip išmokti greitai važiuoti – tiesiog reikia važiuoti. Kuo daugiau važiuosi, tuo daugiau patirties atsiranda. Jis buvo teisus – tada atsiranda daugiau vietos mokytis ir analizuoti. Mes važiuodavom visur, kur tik buvo slalomo vakarai, turėjom daug treniruočių“, – pasakojo J. Adomavičius.

Bet pernai jiems besiruošiant 1006 km lenktynėms nutiko nelaimė – BMW bandęs mechanikas Nemuno žiede patyrė avariją ir kelis kartus vertėsi. Jis nesusižeidė, bet mašina buvo sudaužyta nepataisomai.

Pinigų klausimas

Tada J. Adomavičiui teko priimti sunkų pasirinkimą, ką daryti toliau.

„Už tuos pinigus buvo galima susimokėti už vietą viename iš geriausių automobilių, bet pasirinkau palaikyti komandą, kuri palaikė mane, kai to reikėjo“, – sakė jis.

Todėl maratoninėms lenktynėms buvo atgaivinta senutė „Honda Integra“, kuri ne tik atnešė „Bunasta by Žaibelis motorsport“ komandai 1006 km lenktynių pergalę savo klasėje, bet su ja J. Adomavičius ir toliau dalyvauja „Fast Lap“ lenktynėse.

Jis neslėpė, kad nepaisant automobilio amžiaus, juo startuoti lenktynėse nėra pigu. Šįmet dalyvavimas 1006 km lenktynėse komandai atsiėjo 25 tūkst. eurų, o pernai – dvigubai daugiau.

"Bunasta by Žaibelis motorsport"
"Bunasta by Žaibelis motorsport"
© Komandos archyvas

„Bet rezultatai yra. Mūsų klientai yra transporto įmonės, o partneriai dirba su transporto įmonėmis, todėl toks būdas bendrauti neformalioje aplinkoje prie automobilių labai tinka. Taip randame naujų sričių, galima atsipalaiduoti ir tiesiog pažinti žmones“, – aiškino J. Adomavičius.

Ko reikia rėmėjams?

Jis pastebėjo, kad rėmėjus pritraukti bandantys sportininkai labai dažnai siūlo ne tai, ko verslui iš tikrųjų reikia.

„Dažnai lenktynininkai pasirūpina savo automobiliu, bet rėmėjo neturi nei kaip priimti, nei ką jam pasiūlyti. „Pravešiu tavo lipduką“ nieko neduoda šiais laikais. Didžiausia grąža yra pats renginys. Dažniausiai verslai tikisi, kad bus padaryta šventė, kur galima ateiti su klientu. Palapinė, reklama, užkandžiai – tai yra geras pavyzdys, kai viskuo pasirūpinta, o partneris gali ateiti ir mėgautis“, – patarė J. Adomavičius.

Sportininkas ir pats komandai ieško daugiau partnerių, kuriems būtų aktualus tas pats svečių ratas, nes taip pavyktų ir sumažinti išlaidas, ir geriau užimti svečius, kurie neretai nustemba kai J. Adomavičius atsiprašo iš pokalbio, nes jam reikia sėsti prie vairo.

Naujausias J. Adomavičiaus laukiantis iššūkis – naktinės „Autoplius Fast Lap“ lenktynės, vyksiančios jau šį šeštadienį Nemuno žiedo trasoje. Prie „Ąžuolo“ posūkio „Bunasta by Žaibelis motorsport“ komanda paruošė žiūrovų zoną komandos gerbėjams su muzika bei griliu.

„Lenktynės – tai ne vien automobiliai. Tai ir būdas bendrauti, susitikti su draugais, kolegomis bei tiesiog būdas atsipalaiduoti ir išsikrauti po darbo savaitės“, – sakė J. Adomavičius.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Sėkmingai ralio sezoną pabaigęs „RR Team“ duetas prabilo apie planus startuoti tik užsienyje

Praėjusį šeštadienį Druskininkuose finišavo „Rally Classic“ varžybos, kurios tapo...

Patarė, ko Dakaro ralio gerbėjai turėtų nedaryti Saudo Arabijoje (2)

Pasauliui tampant vis kosmopolitiškesniam, naftos klodais turtinga Saudo Arabija garsėja...

„Geriausio Lietuvos vairuotojo“ nugalėtojus sužavėjo bekelės rungtis – panoro nuosavų visureigių (1)

Norint nugalėti konkurse „ Geriausias Lietuvos vairuotojas “, nepakanka gerai jausti automobilį...

„Jeep Compass“ – „parketinis“ visureigis? Po bekelės varžybų taip neatrodo

Lietuvoje jau antri metai vyksta bekelės lenktynių („rally-raid“) čempionatas ir šių...

Baltijos šonaslydžio čempionato finale padangas svilino ir lietuvių trijulė

Šį savaitgalį Rygoje vyko paskutinis, penktasis, Baltijos šalių šonaslydžio čempionato etapas....

Top naujienos

Prostitucijoje išnaudotų lietuvių istorijos sukrėtė net visko mačiusią pareigūnę iš Švedijos: viena jų tapo filmu (138)

Net praėjus daugiau nei dešimtmečiui prostitucijoje išnaudotų lietuvaičių istorijos yra...

Ilgiausia apgultis istorijoje: du dešimtmečius siaubo iškentę miestelėnai maro protrūkio laukė kaip išganymo (5)

Osmanų imperijos karo su Venecijos respublika metu Kandijos miestas (dabar – Heraklionas ,...

Aukštaitijos sostinė stoja? Darbdaviai jau skaičiuoja susitraukusius pelnus ir pereina į taupymo režimą (168)

Lietuvos ūkio variklis sukasi visu pajėgumu. Pastaraisiais metais augusi ekonomika išjudino ir...

Ekspertai: po Lenkijos rinkimų politikoje labiausiai tikėtinas tęstinumas (6)

Lenkijos valdančiajai dešiniųjų pažiūrų partijai „ Įstatymas ir teisingumas “...

Po skyrybų dramos – atviras Andriaus Šedžiaus interviu apie vaikus: apie tai vėliau teks papasakoti ir mažyliui (71)

Neseniai skyrybas išgyvenęs verslininkas Andrius Šedžius dabar visą savo dėmesį sakosi...

Sunkiai sergančios aktorės Anastasijos Zavorotniuk dukra pasidalijo jautria žinute (53)

Šeštadienį, spalio 12-ąją, sunkiai serganti aktorė Anastasija Zavorotniuk kartu suvyru Piotru...

Mirotičiaus šou laimėjo „Barcelonai“ trilerį prieš „Valencia“, Kulboka padėjo nugalėti „Baskonia“ (1)

Nikola Mirotičius surengė fenomenalų pasirodymą bei vienas ant savo pečių ištempė...

Metusi mokytojos darbą emigravo į Norvegiją: griauna stereotipus apie fabrikuose žuvį dorojančius tautiečius (165)

Pedagogės Laimutės Skiudulės vardą, be abejo, žino kone kiekviena Stavangerio ( Norvegija )...

Kokią klaidą lengva padaryti ruošiant avietes žiemai – profesionalo komentaras kaip avietes apsaugoti nuo šalnų (3)

Gediminas Cijūnaitis , gediminosodai.lt savininkas, dalinasi patirtimi, kaip elgtis su avietėmis,...

Ant bangos: Rapšys iškovojo dar vieną auksą Berlyne (53)

Įspūdingą formą šį sezoną demonstruojantis Danas Rapšys iškovojo dar vieną aukso medalį...