Lenktynininkai apie pinigus bei išlaidas varžyboms paprastai kalba tik puse lūpų, nors finansai automobilių sporte yra ypač svarbu. Kaip rasti partnerių ir kuo verslams įdomus autosportas? Apie tai pasakoja „Bunasta by Žaibelis motorsport“ komandos lenktynininkas Jurgis Adomavičius, gerai matantis padėtį ir iš sporto, ir iš verslo pusės.
"Bunasta by Žaibelis motorsport"
© Komandos archyvas

34 metų amžiaus lenktynininkas taip pat yra ir verslininkas, specializuoto muitinės tarpininko UAB „Bunasta“ direktorius, o jo kelias į autosportą buvo visai kitoks, nei daugelio sportininkų, skelbiama verslininko vadovaujamos bendrovės išplatintame pranešime žiniasklaidai.

„Neturiu ko slėpti, ilgai nežinojau net kas yra slalomas. Alytuje, iš kur esu kilęs, nė kartodromo nebuvo, bet dabar aš pats nuo savęs užsikrėčiau lenktynėmis, daug treniruojuosi su simuliatoriumi ir laukiu kiekvienos progos išvažiuoti“, – sakė jis.

Kitokia pradžia

J. Adomavičiui visuomet patiko greiti, galingi automobiliai, bet su lenktynėmis jis nieko bendro neturėjo iki pat 30-ties. Į automobilių sportą jis atėjo per visišką atsitiktinumą, kurį dabar prisimindamas stebisi ir pats.

„2013-ųjų pabaigoje su „Bunasta“ išvažiavome į pirmą parodą Baltarusijoje. Įsikūrėme šalia sunkvežimių padangų atstovų, kurių stende buvo montavimo staklės ir padangos – visiems buvo aišku, kuo jie užsiima. O pas mus – stalas, kėdė ir darbuotojas su lankstinukais. Mes niekuo neišsiskyrėm iš kitų ir nebuvom įdomūs“, – nuviliančią patirtį prisiminė J.Adomavičius.

Sprendimo idėja jam šovė visai netikėtai. „Pavasarį apsilankiau „Litexpo“ ir įrankių stende pamačiau sportinį automobilį. Prie jo net eilė stovėjo. Man tai buvo tobula idėja – kol žmonės laukė eilėje, darbuotojai galėjo keistis kortelėmis ir bendrauti. Iš karto žinojau, kad turiu turėti savo lenktyninį automobilį“, – neįprastą pradžią pasakojo verslininkas.

Tuo metu jis turėjo BMW 318 ir paskyrė savo „kregždę“ įmonės sportinio automobilio projektui. Automobilyje greitai atsirado 3 litrų variklis, saugos lankai, platesnės arkos ir kiti tikrai lenktynių mašinai reikalingi dalykai.

Jis prisiminė su juo jau kitais metais išvažiavęs į parodą Varšuvoje.

„Stendo viduryje stovėjo BMW, o kolegos vos spėjo mesti vizitines į taurę. Ryškus oranžinis automobilis labai traukė, leidome fotografuotis, sėstis į vidų, sulaukėm daug dėmesio. Dalis galvojo, kad dirbame su lenktynėmis, bet pardavėjai turėjo laiko pakalbėti, išaiškinti, kad teikiame finansinį garantą vežant krovinius į Rytus. Paskui tą patį pratęsėme trasoje su klientais. Ta mašina uždirbo labai daug kontaktų ir padėjo mūsų žmonėms lengviau kalbėti“, – atskleidė J. Adomavičius.

Tą kartą Lenkijoje „Bunasta“ gavo apdovanojimą iš parodos organizatorių už geriausią prisistatymą, o taip pat sėkmingai BMW suveikė ir kitose parodose, ypač Rytų šalyse.

Nuo ko pradėti lenktyniauti?

Gerus metus automobilis buvo naudojamas tik parodoms ir klientų pasivažinėjimams iki kol vis daugiau žmonių ėmė klausinėti J. Adomavičiaus, kodėl jis pats nevažiuoja į lenktynes.

„Tada fiziškai nespėjau. Neturėjau laiko nei mokytis, nei važiuoti. Daug kas įsivaizduoja, kad jei gatvėje gerai vairuoja, tai reiškia, kad žiauriai geras lenktynininkas yra – buvau iš tų. Gal todėl galvojau, kad sėsiu ir pavarysiu, bet labai greitai nusileidau ant žemės. Gatvė visiškai skiriasi nuo trasos“, – neslėpė jis.

Vyras pripažino, kad tuokart jam nepadėjo net legendinio autosporto trenerio Jono Dereškevičiaus mokymai, nes neturėdamas jokios patirties trasoje jis negalėjo priimti net paprasčiausių dalykų.

"Bunasta by Žaibelis motorsport"
"Bunasta by Žaibelis motorsport"
© Komandos archyvas

Todėl nusprendė grįžti prie pačių autosporto pagrindų – važinėti į slalomus bei Kačerginės žiedą ir ieškoti informacijos trasoje. Beieškodamas žinių jis susipažino ir su Ignu Palaima.

„Kai neturi nieko, nežinai net ko reikia, kad išvažiuotum į lenktynes – padangos, slėgiai, pasiruošimas yra tamsus miškas. Ignas davė bendrą supratimą, rūpinosi kaip vedlys.

Jis taip pat davė gerą patarimą, kaip išmokti greitai važiuoti – tiesiog reikia važiuoti. Kuo daugiau važiuosi, tuo daugiau patirties atsiranda. Jis buvo teisus – tada atsiranda daugiau vietos mokytis ir analizuoti. Mes važiuodavom visur, kur tik buvo slalomo vakarai, turėjom daug treniruočių“, – pasakojo J. Adomavičius.

Bet pernai jiems besiruošiant 1006 km lenktynėms nutiko nelaimė – BMW bandęs mechanikas Nemuno žiede patyrė avariją ir kelis kartus vertėsi. Jis nesusižeidė, bet mašina buvo sudaužyta nepataisomai.

Pinigų klausimas

Tada J. Adomavičiui teko priimti sunkų pasirinkimą, ką daryti toliau.

„Už tuos pinigus buvo galima susimokėti už vietą viename iš geriausių automobilių, bet pasirinkau palaikyti komandą, kuri palaikė mane, kai to reikėjo“, – sakė jis.

Todėl maratoninėms lenktynėms buvo atgaivinta senutė „Honda Integra“, kuri ne tik atnešė „Bunasta by Žaibelis motorsport“ komandai 1006 km lenktynių pergalę savo klasėje, bet su ja J. Adomavičius ir toliau dalyvauja „Fast Lap“ lenktynėse.

Jis neslėpė, kad nepaisant automobilio amžiaus, juo startuoti lenktynėse nėra pigu. Šįmet dalyvavimas 1006 km lenktynėse komandai atsiėjo 25 tūkst. eurų, o pernai – dvigubai daugiau.

"Bunasta by Žaibelis motorsport"
"Bunasta by Žaibelis motorsport"
© Komandos archyvas

„Bet rezultatai yra. Mūsų klientai yra transporto įmonės, o partneriai dirba su transporto įmonėmis, todėl toks būdas bendrauti neformalioje aplinkoje prie automobilių labai tinka. Taip randame naujų sričių, galima atsipalaiduoti ir tiesiog pažinti žmones“, – aiškino J. Adomavičius.

Ko reikia rėmėjams?

Jis pastebėjo, kad rėmėjus pritraukti bandantys sportininkai labai dažnai siūlo ne tai, ko verslui iš tikrųjų reikia.

„Dažnai lenktynininkai pasirūpina savo automobiliu, bet rėmėjo neturi nei kaip priimti, nei ką jam pasiūlyti. „Pravešiu tavo lipduką“ nieko neduoda šiais laikais. Didžiausia grąža yra pats renginys. Dažniausiai verslai tikisi, kad bus padaryta šventė, kur galima ateiti su klientu. Palapinė, reklama, užkandžiai – tai yra geras pavyzdys, kai viskuo pasirūpinta, o partneris gali ateiti ir mėgautis“, – patarė J. Adomavičius.

Sportininkas ir pats komandai ieško daugiau partnerių, kuriems būtų aktualus tas pats svečių ratas, nes taip pavyktų ir sumažinti išlaidas, ir geriau užimti svečius, kurie neretai nustemba kai J. Adomavičius atsiprašo iš pokalbio, nes jam reikia sėsti prie vairo.

Naujausias J. Adomavičiaus laukiantis iššūkis – naktinės „Autoplius Fast Lap“ lenktynės, vyksiančios jau šį šeštadienį Nemuno žiedo trasoje. Prie „Ąžuolo“ posūkio „Bunasta by Žaibelis motorsport“ komanda paruošė žiūrovų zoną komandos gerbėjams su muzika bei griliu.

„Lenktynės – tai ne vien automobiliai. Tai ir būdas bendrauti, susitikti su draugais, kolegomis bei tiesiog būdas atsipalaiduoti ir išsikrauti po darbo savaitės“, – sakė J. Adomavičius.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Šonaslydininkas: anksčiau kelių chuliganus vadino „ralistais“, o dabar – „drifteriais“ (2)

Anksčiau kelių chuliganus vadino „ralistais“, o dabar – „drifteriais“. Taip sako LRT...

Lenkijoje „drifto“ čempionato etape svilo padangos, į šipulius žiro koviniai automobiliai

Torunėje , Lenkijoje, įvyko ketvirtasis Europos šonaslydžio čempionato etapas. Į...

Nesėkmingos „Energizer Racing“ lenktynės, arba kaip lūžęs varžtas sugadino sezono rezultatą

Savaitgalį Rygos „Bikernieki“ trasoje vyko viena didžiausių automobilių sporto renginių...

Rygos trasoje laukia vasaros lenktynių festivalis

Savaitgalį Rygos „Bikernieki“ trasoje rinksis patys greičiausi dalyviai ne tik iš Baltijos...

Elektrėnų ralyje naujas formatas, o dėl greičiausio vardo susikaus lietuviai ir lenkai (1)

Rugsėjo 7-8 dienomis Elektrėnų mieste ir apylinkėse vyks ketvirtasis Lietuvos ralio čempionato...

Top naujienos

Gabrieliaus Landsbergio 750 tūkst. eurų investicijos istorija: kaip vystėsi Austėjos verslas (568)

Konservatorius Gabrielius Landsbergis sako, kad pinigų 750 tūkst. eurų investicijai į „SEB...

Valdas Adamkus: didžiausios grėsmės Vakarams – terorizmas, ekonominis nesaugumas ir migracija (61)

Didžiausios grėsmės, su kuriomis susiduria tiek Europa, tiek Jungtinės Valstijos , yra...

Savaitės orai: vasara trauktis atsisako (19)

Po gaivaus trečiadienio į Lietuvą plūstelės gerokai šiltesni orai. Ketvirtadienį termometrai...

Pranckiečio išmintis: neiškirstas miškas supūva (114)

Seimo pirmininkas Viktoras Pranckietis sako, jog miško kirtimo normos didinimas leidžia atjauninti...

Košmariškas Donaldo Trumpo antradienis: vienas jo padėjėjų kaltę verčia pačiam prezidentui du padėjėjai pripažinti kaltais (25)

Donaldas Trumpas buvo apkaltintas sąmokslu sukčiauti per rinkimų kampaniją, o du jo buvę...

DELFI TV Gyvai: kada plastinė operacija — būtinybė, o ne užgaida?

Išgirdę „plastinė operacija“ tikriausiai pirmiausia pagalvojate apie išpuoselėtos išvaizdos...

Išskirtinis Kauno biurų augimas: tokio istorijoje dar nebuvo (1)

2018 metų pirmąjį pusmetį sparčiausia biurų plėtra fiksuojama Kauno mieste. Nekilnojamojo turto...

Sekmadieniais nedirbti norėtų visi parduotuvių darbuotojai: kodėl kalbama tik apie didžiuosius tinklus (136)

Nors viešosiose diskusijose apie nedarbą sekmadieniais bei švenčių dienomis kalbama apie...

Širinskienė Seimo etikos sargų prašo atlikti tyrimą dėl Gabrieliaus Landsbergio elgesio (358)

Paaiškėjus, kad turėdamas privatų interesą Gabrielius Landsbergis nenusišalino ir dalyvavo...