aA
Dakaro vilko Antano Juknevičiaus serviso sunkvežimiui 2019-ųjų lenktynės bus jau aštuntasis išbandymas, tačiau jį drąsiai galima vadinti inovatyviausia palaikymo technika visame Dakaro ralio komandų parke, teigiama pranešime žiniasklaidai. Ant jo stogo sumontuota hibridinė saulės energijos pažabojimo sistema leis lietuviams tapti pirmąją komanda Dakaro istorijoje 100 proc. serviso darbų atliekančia pasitelkiant tik iš saulės sugeneruotą energiją.

Sudaryta iš šešių naujausios kartos dvipusių stiklo saulės modulių, sumontuotų ant „Craft Bearings“ komandos sunkvežimio stogo, išmanioji saulės energijos sistema, sukurta ir suprogramuota taip, jog visiškai save išlaikytų, tačiau kartu leidžia inžinieriams stebėti, kiek energijos sukaupta, reguliuoti ar modifikuoti nustatymus nuotoliniu būdu.

Kaip pasakoja A. Juknevičius, šios technologijos jau praėjusiame Dakare sužavėjo organizatorius ir ypač patiko kaimynams varžybų stovyklose, todėl šiemet visai nenaudojant generatorių, technikams gali tekti gintis nuo dėmesio.

„Praėjusiais metais sprendimą įsirengti atsinaujinančios energijos sistemą priėmėme neplanuotai, neturėdami daug laiko pasiruošimams – tuomet „SoliTek“ specialistams teko nemenka užduotis sukurti visą sistemą vos per kelias savaites. Nepaisant trumpo termino, sprendimas pasiteisino, nestreikavo ir buvome įvertinti Dakaro ralio organizacijos- gavome „Eco-Label“ sertifikatą, o aplink mus stovyklose kurdavosi tylos pasiilgę sportininkai. Tiesa, kartais naktimis dar vis prireikdavo užvesti generatorių. Šiemet, norėjome pasiturbinti visą sistemą ir būti priklausomi TIK nuo saulės.“

2018-ųjų Dakare saulės modulių sistema generavo tiek energijos, kad jos užtekdavo 6,5 valandoms darbo prie automobilio, tik didesniems agregatams, tokiems kaip suvirinimo technika, pasitelkiant generatorių. Tačiau šiemet Lietuvos saulės modulių gamintojai „SoliTek“ kartu su partneriais ABB sukūrė tokią sistemą, kuri leis visą Dakarą serviso darbams naudoti tik saulės energiją. Sistemos galingumas dieną sieks 3,6 kW, o naktį – 3 kW. Visa šviesiuoju paros metu sukaupta energija bus talpinama 8 kWh ličio jonų baterijoje.

„Paprastais žodžiais – naudosime tik saulės energiją ir į gamtą neišmesime daugiau nei 300 kg CO₂, kuris pasklistų po aplinką mums naudojant dyzelinius generatorius. Palyginimui, panašiai tiek išmetamųjų dujų į aplinką per mėnesį paleidžia miesto automobilis,“ – paaiškina Antanas Juknevičius.

Šie skaičiai reiškia, jog visiškai įkrovus sistemą, komanda galėtų dvi dienas dirbti pilnu pajėgumu, nesinaudojant jokiais papildomais elektros šaltiniais. Nors iki Dakaro liko dar kiek daugiau nei mėnuo, toks progresas jau susilaukė dėmesio tiek vietiniame, tiek tarptautiniame fronte. Antano Juknevičiaus komanda ir vėl sieks „Eco-Label“ sertifikato, o Lietuvoje sprendimas įvertintas Lietuvos sporto federacijų sąjungos (LSFS).

2018-ųjų metų sporto vadybos apdovanojimų „Metų rėmėjo“ kategorijoje išskirti šio sprendimo kūrėjai – bendrovė „SoliTek“. Už savo favoritus LSFS apdovanojimuose galite balsuoti čia.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Antanas Juknevičius siekia rekordo – nori tapti tyliausia Dakaro ralio komanda (2)

Dakaro vilko Antano Juknevičiaus serviso sunkvežimiui 2019-ųjų lenktynės bus jau aštuntasis...

Darius Vaičiulis į Dakarą keliaus iš Antarktidos – nusprendė įgyvendinti svajonę (1)

Beveik 5000 m virš jūros lygio, 40 laipsnių žemiau nulio, stingdantis vėjas ir vienintelis iš ir...

Benediktas Vanagas parodė, be ko į Dakaro dykumas lenktyniauti neišvažiuoja (11)

Situacijų, kuomet viduryje dykumos sugenda bolidas, pasitaiko daugeliui Dakaro maratono dalyvių. O...

Iššūkis Dakaro istorijų pasakotojams: turimą „Nissan“ vienu metu teko ruošti ir žiemai, ir vasarai

Jeigu automobilis yra naudojamas tik vienoje valstybėje, juo rūpintis nėra sudėtinga – reikia...

Dakaro ralyje atsirado ne tik maratonas, bet ir pusmaratonis – kas jį važiuos?

Sausio pradžioje Peru dykumas ir kalnus užimsiantis Dakaro ralio maratonas paskelbė atnaujintas...

Top naujienos

Po protesto akcijos mokytojai lieka ŠMM: nuotaikos dabar kitos (501)

Prieš protesto akciją ministerijoje budintys mokytojai su ašaromis akyse kalbėjo, kad nuotaika...

Kuria naują tvarką: nepatenkinti gydytojų darbu galės reikalauti pinigų (77)

Sveikatos apsaugos ministerijos siūlomas „žalos be kaltės“ modelis pacientams leistų...

Orai: lietų ir šlapdribą pakeis sniego pusnys (21)

Pirmadienį orus lems ciklonas keliaujantis nuo Atlanto vandenyno . Dangumi plauks niūrūs,...

Taupyklės ir sankcijos: kaip subyrėjo rublio ir naftos kainų ryšys (33)

Pastarąjį kartą žaliavinės naftos kainos staigiai smigo žemyn 2015 metų pabaigoje, patraukdamos...

Skvernelis nepanoro LVŽS frakcijos narių priimti į vyriausybę (63)

Nors ir nedidelė tikimybė, kaip parodė balsavimas Seime, bet, jeigu daugiausia konservatorių...

Lūžis parduotuvių lentynose: lietuviški obuoliai brangesni už bananus (72)

Šį rudenį parduotuvių lentynose pakankamai daug permainų, kurios stebina. Kinta tiek kainos, tiek...

Psichologines bėdas pripažinęs Suttonas – apie santykius su Adomaičiu ir „Instagram“ žinutes (6)

Rungtynėse Europos taurėje ir su Panevėžio „Lietkabeliu“ prastai pasirodęs Dominique‘as...

Ministras: emigracija nėra nieko blogo, mes gal kartais dramatizuojame situaciją (76)

Emigracijos patirtis yra labai sveika ir gyventojų išvykimas kartais gal per daug dramatizuojamas,...

Suskaičiavo pėsčiųjų klaidas: į perėjas su ausinėmis, neapsižvalgius ir net nesulaukus žalios (36)

Ryte skubėdami į darbus, lydėdami vaikus į mokyklas ir eidami per perėjas, beveik pusė...

Meghan Markle ir Kate Middleton nesutaria žymiai seniau, nei manyta – išdavė tam tikri ženklai, bet niekas nepastebėjo (14)

Kalbos apie Meghan Markle ir Kate Middleton nesutarimus, panašu, įgauna pagreitį. Keista, jog...