aA
Pastaraisiais metais „Peugeot“ dominavo sunkiausiomis pasaulio lenktynėmis vadinamame Dakaro ralyje – laimėjo 3 metus iš eilės, pergales švęsdamas daugiau nei pusėje visų etapų (66 proc.). Prancūzų gamintojui užbaigus savo programą Dakaro ralyje visiems kilo du klausimai – ką vadinsime favoritais 2019-ųjų maratone ir ką kitąmet vairuos „Peugeot“ žvaigždės?
Antanas Juknevičius
© DELFI / Kiril Čachovskij

Craft Bearings“ komandos lenktynininkas Antanas Juknevičius ruošiasi jau 10-ąjam, jubiliejiniam savo Dakaro maratonui. Per šiuos metus dykumų vilkas matė daugybę stiprių, gamyklų remiamų komandų ateinančių ir iškeliaujančių iš dalyvių sąrašų. Daugiausiai vienais metais, mena A. Juknevičius, dalyvavo net 6-ios gamyklų resursus pasitelkiančios komandos, tačiau pastaraisiais metais šis skaičius apsiribojo ties 2 ar 3.

Kodėl Dakare matome vos 2 komandas, turinčias tvirtą gamyklos palaikymą? (palyginimui, pasaulio ralio čempionate jį turi bent 4 komandos)

Priežastys labai objektyvios – pinigai. Kuo daugiau konkurencijos, tuo didesnės pajėgos metamos į kovą dėl aukščiausių pozicijų – milijonai išleidžiami ne mėnesius trunkančioms programoms, bet dienoms. Nuolat vystomi technologiniai bolidų atnaujinimai, vykdomi testai ir t.t. Savaime suprantama, jog „A.S.O.“ būtų naudinga pritraukti kuo daugiau gamintojų, tačiau patiems dalyviams ir komandoms sąlygos dabar idealios – egzistuoja sveika konkurencija neforsuojanti milžiniškų investicijų.

Darius Vaičiulis ir Antanas Juknevičius
Darius Vaičiulis ir Antanas Juknevičius
© DELFI / Domantas Pipas

Kaip vertinate buvusių „Peugeot“ lenktynininkų pasirinkimą keltis į „MINI X-Raid“ komandą?

Manau, jog yra dvi pagrindinės priežastys, kodėl trys iš keturių lenktynininkų (Sebastianas Loebas apie sprendimą startuoti kitų metų Dakaro ralyje nėra paskelbęs) pasirinko vairuoti „Mini X-Raid“, o ne „Overdrive“.

Visų pirma – tai du visiškai skirtingi automobiliai ir „Mini X-Raid“ komandos kūrinys yra kur kas šviežesnis ir labiau atitinkantis šiuolaikinius standartus bei dabartines Dakaro ralio specifikacijas ir trasas. Bagio koncepcija tiesiog leidžia važiuoti greičiau ir smagiau – tai matėme su „Peugeot“, didelė tikimybė, kad tą matysime ir su šiuo bagiu.

Tiesa, svarbu paminėti, kad teko iš arti apžiūrėti „Mini X-Raid“ techniką Maroko ralio metu bei bendrauti su komandos vadovu Svenu Quandtu, kuris patikino, kad net ir šis, evoliucionavęs bolidas dar nėra pilnai ištestuotas ir greičiausia įmanoma „MINI X-Raid“ bagio versija.

„Overdrive“, turėdama stiprią bazę, du labai greitus lenktynininkus nenutolo nuo šaknų ir radikalių pokyčių pastaraisiais metais nedarė bei liko prie patikimo, išbandyto, keturiais ratais varomo automobilio. Antra priežastis, mano nuomone, yra sąlygos – „Mini X-Raid“ jau senokai nelaimėjo Dakaro, todėl tikėtina, pasiryžo pasiūlyti kur kas geresnes finansines ir kitas sąlygas lenktynininkams.

Paminėjote trukmę – jei kitais metais vis tik įsigalios reikalavimas Dakare dalyvauti tik benzininiais ir 4 varomais automobiliais – ar yra logikos rinktis „mirštantį“ projektą?

Nemanau, kad reiktų žiūrėti taip toli į priekį – faktas tas, kad šiuo metu „Mini X-Raid“ bolidas yra pati perspektyviausia, pažangiausia technika Dakarui. Nepamirškime, kad kitąmet mūsų laukia Peru, kur organizatoriai žada dar daugiau atvirų erdvių ir smėlynų – tobula trasa išnaudoti bagio privalumus.

Bagiams leidžiama didesnė pakabos eiga, aukštesni ratai, jie turi padangų slėgio reguliavimo sistemas, kurios leidžia nesustojant pasiruošti dangos pokyčiams, galėčiau vardinti ir vardinti. Tačiau man kaip lenktynininkui svarbus ir dar vienas aspektas – bagį vairuoti tokiose trasose tiesiog labai smagu – jo techninės specifikacijos leidžia maksimaliai pajausti važiavimo smėliu malonumą. Taigi, kol tiksliai nežinome kontraktų trukmės sakyčiau, kad buvo pasirinkta laiminti formulė šiam Dakarui, o kaip bus vėliau – pamatysime.

Antanas Juknevičius prie savo ralio automobilio
Antanas Juknevičius prie savo ralio automobilio
© Vytautas Dranginis

Ar tai reiškia, kad „Mini X-Raid“ komandai galime klijuoti favoritų etiketę?

Technine prasme – taip, tačiau prisiminkime, kad automobilius vairuoja žmonės ir tik nuo jų priklauso ar bolidą matysime finiše ir kokios jis bus būklės bei kurioje pozicijoje.

„Overdrive“ turi labai tvirtus ir greitus lyderius, o svarbiausia – patyrusius vairuotojus – Nasserą ir Giniellį. Šis Dakaras ypatingas tuo, jog jis trumpesnis, o tai reikš, kad konkurencija bus dar aršesnė – lyderiai daugiau rizikuos, bus agresyvesni, žinodami, kad nebereikalingas toks didelis resursas kaip ankščiau.

Jei man reiktų pasakyti, kas laimės Dakarą, sakyčiau labai paprastai – geriausiai savo jėgas ir resursus apskaičiavęs lenktynininkas. Savaime suprantam, kad yra sėkmės faktorius, tačiau beveik viskas priklauso nuo lenktynininko išminties – paskirstyti jėgas, pasirinkti tinkamą tempą, neperdegti ir žinoti savo stipriąsias bei silpnąsias vietas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Priminė 1000 km lenktynių istoriją: rekordą trasoje pavyko pasiekti ir žurnalistams

2003 metais Palangoje „Promosporto“ surengtos ketvirtosios tarptautinės „Horn Grand Prix 1003...

Debiutui Dakaro ralyje Arūnas Gelažninkas gavo išskirtinę techniką: važiuos su čempiono „ratais“ (4)

Motociklininkas Arūnas Gelažninkas pasiryžo debiutuoti ateinančių metų Dakaro ralyje. Nors...

Patikrinęs savo Dakaro bolido „vidurius“, A. Juknevičius rado nepradžiuginusių siurprizų (2)

Tarp išardytų lokomotyvų, traukinių vagonų, grandinių ir tepaluotų įrankių specialiai...

Antanas Juknevičius išsidavė: jei finišuosime bent viena pozicija aukščiau, tikslas bus pasiektas (12)

Kone visiems ateinančių metų Dakaro ralyje dalyvausiantiems lietuviams pasigyrus gautais starto...

Skelbia „žiemos žaidynių“ Nemuno žiedo trasoje: kausis ir „drifteriai“, ir ralio meistrai

Per du šimtus automobilių, keturios skirtingos disciplinos ir Lietuvos automobilių sporto elitas...

Top naujienos

Kandidatų į prezidentus reitinguose – paskutinė didelė mįslė

Kandidatų į prezidentus reitinguose į antrą vietą stipriai padidinusi savo populiarumą iškopė...

Daugybę metų prekyboje skaičiuojantys Lietuvos verslininkai: sumažinti kainų – neįmanoma

Beveik 19 metų prekybos verslu Lietuvoje užsiimantys Valdas Čeilutka ir Saulius Jurkus įsitikinę...

Robotai gviešiasi europiečių darbo vietų – ypač pažeidžiama – Lietuva

Robotai taikosi į žmonių darbo vietas Europoje, ir ypač pažeidžiamos atrodo šalys iš...

Didžiųjų miestų merams palikus Liberalų sąjūdį Gentvilas žada keisti partijos pavadinimą ir lyderį (216)

Vilniaus, Klaipėdos ir ne tik šių miestų merai liberalai į rinkimus eis be partijos paramos. Kad...

Mama gavo rekomendaciją per streiką vaiko nevesti į darželį: klausimas, ar dar nereikės ir susimokėti (152)

Pirmadienį Lietuvoje prasidėjo neterminuotas švietimo darbuotojų streikas. Prie jo kasdien...

Orai: plikledis primins apie artėjančią žiemą (1)

Artėjantis savaitgalis bus žiemiškai vėsus, tačiau termometro stulpelis į minuso pusę persiris...

Nepažinta pagrindinės Vilniaus gatvės pusė: Florencijos renesanso rūmai ir kiti didingi pastatai, išdygę vietoj kopūstų lysvių (25)

Pasivaikščiojimo po Gedimino prospektą metu praeiname pro Lietuvos banko, Lietuvos pašto, prekybos...

Slaugytojas tarsi iš siaubo filmo įtariamas sąmoningai numarinęs virtinę pacientų kai nebeturėjo, ko vogti, ieškojo naujų aukų (21)

Ne vienerius metus slaugos namuose Vokietijoje dirbęs lenkų tautybės slaugytojas pražudė...

Į Kauną grįžęs Pangosas atskleidė, ko išmoko iš Šaro ir perspėjo savo naujuosius komandos draugus (14)

Buvęs Kauno „Žalgirio“ vedlys Kevinas Pangosas ketvirtadienio vakarą su „Barcelona“ ekipa...

Tritaškėmis bombomis varžovų kovingumą užgesinę „dizaineriai“ išplėšė pergalę Stambule „Budočnost“ rekordas (10)

Milano „AX Armani Olimpia“ (5-2) su dviem lietuviais ketvirtadienį įveikė vieną iš Eurolygos...