aA
Nenumaldomai artėjantis 2022-ųjų Dakaras bus kitoks. Netikėtai atsirado nauja T1+ klasė, kuri kardinaliai keičia lenktynininkų planus, daugumai jų atideda ketinimus atnaujinti automobilius. Senuoju savo automobiliu, išgyvenusiu ne vieną nuotykį, į artėjantį Dakarą vyks ir lenktynininkas Antanas Juknevičius. Pozityvo neprarandantis pilotas dėl to visiškai nesijaudina ir sako, kad bet kokiu atveju yra pasiruošęs Dakare nustebinti, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Antanas Juknevičius skelbia Dakaro relikvijų aukcioną
Antanas Juknevičius skelbia Dakaro relikvijų aukcioną

Pastaraisiais metais dėl Saudo Arabijos akmenuotų Dakaro lenktyninių trasų specifikos ir tam labai tinkančios bagių konstrukcijos Dakaro pergales šluodavo tik bagiai. „X-Raid MINI“ (BMW gamyklinė komanda) laimėjo net du pastaruosius Dakarus.

Tokia situacija visiškai netenkino kitų gamyklinių „Prodrive“ ir „Overdrive“ komandų, kurioms nepavyko sukurti sėkmingos bagio konstrukcijos. Jos specializavosi kurdamos 4x4 formulės T1 klasės prototipus, negalinčius tinkamai pasipriešinti bagiams, todėl pradėjo ultimatyviai reikalauti kardinalių T1 klasės apribojimų praplėtimo. Ultimatyviai, nes triskart Dakaro nugalėtojas Nasseras Al-Attiyah paskelbė išvis nebedalyvausiantis varžybose, kol nebus pakeisti jam netinkantys techniniai reikalavimai.

Pasidavę rimtam spaudimui Dakaro organizatoriai (A.S.O.) labai skubotai 2022-ųjų Dakarui sukūrė naują automobilių klasę, pavadintą T1+, tikrai leisiančią konkuruoti su bagiais. Šiai klasei priskiriami tik 4x4 automobiliai, modifikuoti ar sukurti pagal naujus techninio reglamento reikalavimus. Neabejotinai šios klasės automobiliai turėtų tapti absoliučios automobilių klasės lyderiais.

„Lyginant su įprastu T1 klasės 4x4 varomu automobiliu, T1+ prototipai turės 37 colių (940 mm) padangas su 12,5 colių (318 mm) protektoriumi (vietoj dabartinių 32 colių (813 mm) padangų su 9,6 colių (244 mm) protektoriumi), 350 mm pakabos eigą (vietoj dabartinės 280 mm) ir 2,3 m pločio važiuoklę (vietoj dabartinių 2 m). Tokio pat dydžio padangos yra montuojamos ir bagiuose, kurie akmenuotomis Saudo Arabijos trasomis šiemet pūtė su vėjeliu. T1+ prototipai taip pat bus sunkesni ir platesni: jų minimalus svoris padidintas nuo 1850 iki 2000 kg, o kėbulas prasiplės po 15 cm į abu šonus“, – apie naujos klasės automobilių skirtumus pasakoja lietuviškoji Dakaro legenda A. Juknevičius.

Antanas Juknevičius, Darius Vaičiulis
Antanas Juknevičius, Darius Vaičiulis
© Vytautas Dranginis

Tačiau pagal tokius reikalavimus artėjančiame 2022-ųjų Dakare iš tikro varžytis galės tik gamyklinės komandos, o privačioms komandoms konkurencinės sąlygos taps didžiuliu iššūkiu.

T1+ klasės reikalavimus tenkinančius naujos konstrukcijos automobilius šiam Dakarui pasigaminti spės tik didžiosios gamyklinės komandos, tokios kaip „Overdrive“ ar „Prodrive“. Konkurencingi gamykliniai bagiai, dėl kurių atsirado T1+ klasė, taip pat niekur nedingsta. Tokių Dakaro legendų, kaip Carlosas Sainzas ir Stefanas Peteranselis, buvusi komanda „X-RAID Mini“ taip pat ketina pasigaminti T1+ klasės automobilius, tačiau 2022-ųjų Dakarui to padaryti jau nespėja.

Ketino atnaujinti automobilį

Lenktynininko A. Juknevičiaus šių metų planuose buvo įrašytas naujas T1 klasės reikalavimus atitinkantis automobilis. Tačiau pasklidus naujienai apie T1+ klasę nebeliko prasmės pirkti mažiausiai pusės milijono eurų vertės naują 4x4 automobilį vieneriems metams – kitąmet jis būtų nelikvidus.

A. Juknevičius sako, jog situacija juokinga, nes techniką atsinaujinti norėjosi, tačiau T1+ klasės automobilių privačioms komandoms pardavime tiesiog nėra. O jei ir būtų, kaina greičiausiai būtų „neįkandama“.

Antanas Juknevičius
Antanas Juknevičius
© Vytautas Dranginis

„Privačios komandos, priešingai nei gamyklinės neturi resursų, kurie leistų modifikuoti turimą 4x4 automobilį pagal T1+ reikalavimus ar nusipirkti naują, nes rinkoje šiais metais toks modelis dar neparduodamas. Todėl 2022-iais mes esame priversti startuoti su seno tipo automobiliu ir dar kartą pabandysime įrodyti, kad Dakare svarbu ne tik technika, bet ir žmogus. Nors pranašumo prieš gamyklines komandas mes neturėsim, tai nereiškia, kad negalėsim nustebinti“, – sako KREDA Dakaro komandos pilotas A. Juknevičius.

Komanda tikisi, kad kitais metais jau galės įsigyti konkurencingą T1+ klasės automobilį.

Dakaras – pasaulio „FIA Cross-Country Rally“ čempionato dalis

Nuo 2022-ųjų Dakaras bus pirmasis ir pagrindinis FIA pasaulio „Cross-Country Rally“ čempionato etapas, o po jo seks dar keturi, kuriuos žadama paskelbti netolimoje ateityje. Tokio formato pasaulio čempionatą kaip vieninteliai promoter‘iai išskirtinėmis teisėmis penkis sezonus rengs A.S.O. – Dakaro organizatoriai.

Pasaulio čempionate bus taikomas tas pats sportinis ir techninis reglamentas, kaip ir Dakare. Tai reiškia, kad Dakare prieš privačias komandas turimą konkurencinį pranašumą gamyklinės komandos išlaikys ir visuose pasaulio „Cross-Country“ čempionato etapuose.

KREDA komandos lyderis – Antanas Juknevičius yra labiausiai patyręs lietuvis Dakaro lenktynininkas, 2022-iais startuosiantis 13-ame savo Dakare. Smėlynus ir dykumas laikantis savo stichija, Dakaro panku vadinamas lenktynininkas yra tris kartus pagerinęs Baltijos šalims priklausantį geriausią rezultatą automobilių kategorijoje. 2018-iais Antanas Juknevičius organizatorių oficialiai pripažintas Dakaro ralio legenda.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
1.0000

Kajus Šikšnelis išaugo kartingą – lenktyniaus prestižiniuose čempionatuose

Šešiolikmetis vilnietis Kajus Šikšnelis kartingo sporte pasiekė daugiau nei bet kuris kitas...

Benediktas Vanagas oficialiai pranešė: į Dakarą vykstančiame kelte jo lenktynių bolido nėra (114)

Lenktynininkas Benediktas Vanagas socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje paskelbė, kad nors...

Antanas Juknevičius reagavo į Dakaro ralio organizatorių naujienas: smėlis vėl tebuvo pažadai (3)

Meniu – smėlis: su tokiu skambiu šūkiu gegužę buvo pristatytas 2022-ųjų Dakaro maršrutas....

Dakaro ralio organizatoriai pristatė maršrutą, kuriuo važiuoti teks 10 Lietuvos ekipažų (3)

Ateinantį sausį lietuviai prilips prie televizijos ekranų: laukia Dakaro ralis , kuriame kaip...

Vaidotas Žala išlydėjo komandos techniką į Dakaro ralį

Artėjant Dakaro maratonui, viena svarbiausia pasiruošimo dalimi tampa technikos išgabenimas į...

Top naujienos

D+ Tomas Janonis

Įspūdinga LRT pastatų rekonstrukcija kelia aistras: kiek visa tai kainuos ir kas tą kainą pasiryžęs mokėti (4)

LRT pastatų atnaujinimo architektūrinis konkursas, regis, nevyksta taip sklandžiai kaip buvo...

Specialus kodas statybininkui – tik pradžia: pokyčiai galimi ir kitų sektorių darbuotojams (61)

Siekiant mažinti nelegalų darbą nuo Naujųjų statybų sektoriuje dirbantys asmenys privalės...

D+Žinių radijas

Kada sustos rekordiškai augti būsto kainos? (2)

Ar Lietuvos banko ribojimai antrai paskolai atvėsins įkaitusį kainų laužą? Ar nuosavas erdvus...

Jau sausį vairuotojai privalės turėti naujas vaistinėles: už senų naudojimą – ir baudos, ir trūkumai techninėje apžiūroje (28)

Jau nuo sausio 1-osios vairuotojai, pirmosios pagalbos vaistinėles įsigiję prieš kelis metus,...

Lietuviškų durpių karavanai skrodžia pasaulį: o kas tarpsta be jų likusiose žemėse (27)

Lietuvoje durpių gavybos verslas yra puikiai išvystytas. Nors nemaža mūsų durpynų dalis yra...

Vaidas Baumila iš LRT eterio dingo ne šiaip sau: pažeidė sutarties sąlygą (32)

Akyliausi žiūrovai veikiausiai pastebėjo pokyčius LRT laidoje „Svajoja vaikai“. Ilgą laiką...

Lietuvaičių šykštuoliais nepavadinsi: kalėdinėms dovanoms pasiruošę kaip reikiant praverti pinigines (15)

Šventės artėja – piniginė plonėja, tiesa? Panašu, lietuvaičiai, džiugindami savo šeimą ir...

Specialistai įspėja dėl „ekologiškos“ buitinės chemijos: neapsigaukite

Buitine chemija vadinama labai daug gaminių, pradedant įvairiais plovikliais, baigiant avalynės...

Žiema parodys tikrą savo veidą – paspaus net 21 laipsnio šaltis (39)

Aukšto atmosferos slėgio sūkurys į Lietuvą atnešė žiemišką šaltį. Po šaltos antradienio...

Europos elektros badas skatina Šiaurės šalių tinklų blokadą (28)

Šiaurės Europoje verda ginčas dėl elektros tiekimo. Švedija neleidžia Norvegijai naudoti savo...