aA
Teisybė yra tokia: ralis yra žiauriai „purvinas“ sportas. Pakanka įveikti vieną keliolikos kilometrų ilgio po lietaus patežusį greičio ruožą ir automobilio kėbulas pasidengia tokiu luobu nešvarumų, kad tai akivaizdžiai peržengia estetinio vaizdo problemos ribas. Purvas trukdo sportininkams kvėpuoti, o mechanikams fiksuoti kokios pagalbos reikia mašinai. Kadangi lenktynių metu remonto darbams laiko visuomet katastrofiškai trūksta, galimybę nuplauti „kovinį“ automobilį prieš serviso zoną sunkoka pervertinti.
© Klubas N40

Lietuvos ralio čempionate šią problemą sprendė kas kaip išmano, tačiau galimybė visiems norintiems pasinaudoti improvizuotos plovyklos, įrengtos prie pat lenktynių miestelio tiesiog miesto gatvėje, paslaugomis iki šio buvo siūloma tik „Žemaitijos ralio“ metu. Visose kitose pirmenybių etapuose mechanikai melsdavo Dievų, kad varžybų išvakarėse trasos pradžiūtų ir jiems nereikėtų murkdytis purve. Nors neesant puvo, ten būna gerokai perdėtai pakankamas dulkių ir smėlio sluoksnis.

Apie šiuos dalykus diskutavę N40 vyrų autoklubo nariai ralio „Žemaitija 2015“ išvakarėse užsimojo padėtį pakeisti radikaliai ir sukonstruoti universalią mobilią plovyklą, kurią būtų galima per valandą įrengti bet kurioje vietoje, nors ir Vilniaus cente, tarkim priešais Vyriausybės rūmus.

„Pirminė idėja buvo nedidelė plovykla, įrengta ant didesnės priekabos ar tiesiai ant autovežio. Tačiau dėliojant „pliusus“ ir „minusus“ supratom, kad pastarųjų yra gerokai daugiau – toks daiktas nepakankamai funkcionalus ir patogus. Tada porą dienų pasėdėjom prie brėžinių ir dar keturioms dienoms užsidarėm dirbtuvėse. Galutinis rezultatas toks, kad mes patys juokaudami jį vadinam ne „plovykla“, o „daugiaufunkciniu įrenginiu su SPA automobiliams“. Šią konstrukciją iš tiesų galima naudoti ir kaip starto-finišo pakylą, ir kaip dirbtinį trampliną, ir kaip komentatorių bokštelį ir kaip sceną bet kokiame renginyje, nebūtinai susijusiame su auto sportu“, – pasakojo vienas iš projekto architektų ir įgyvendintojų, N40 vyrų autoklubo narys, TPVA centro direktorius Vytautas Inčius.

Priklausomai nuo poreikių iš atskirų modulių surenkama konstrukcija gali būti skirtingų dydžių (maksimalus „darbinės“ aikštelės plotas 48 kv. metrai – beveik kaip kuklaus dviejų kambarių buto). Aukštis taip pat varijuoja nuo 40 centimetrų iki 2 metrų. Ant mobilios plovyklos gali drąsiai važiuoti kad ir 6 tonų masės automobilis. Pati konstrukcija sveria beveik pusantros tonos.

Dar viena svarbi detalė – mobilioji plovykla turi specialų vandens surinkimo „sijoną“, todėl nuo plaunamų automobilių nubėgę nešvarumai nepatenka į aplinką. Po lenktynių iš konstrukcijos apačioje esančio rezervuaro nuotekos susiurbiamos į transportavimui skirtas talpas ir nugabenamos į utilizavimo vietas. Vanduo purškiamas, o vėliau surenkamas, naudojant profesionalų didelio našumo siurblį, kurį N40 vyrų autoklubui maloniai suteikia bendrovė „Cramo“.

„Sprendžiant iš to, ką kalbėjo ralio „Žemaitija 2015“ šiuo mūsų kūriniu pasinaudoję sportininkai, iš esmės viskas pavyko tikrai neprastai. Mobilios plovyklos savo renginiuose pageidauja ne tik ralio žmonės, bet ir motokroso varžybų organizatoriai. Tikiuosi būsim naudingi ne tik auto sporto bendruomenei, bet ir bet kokio tipo renginiams“, – dėstė V. Inčius.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Vanagas nustebo: Dakaro organizatoriai „pradangino“ komandą iš dalyvių sąrašo (72)

Nors Dakaro dalyviai jau atidavė savo techniką kelionei į Saudo Arabiją , penktadienį...

Karolis Raišys važiuos su Prancūzijos ralio svajonių komanda

Lenktynininkas Karolis Raišys ir latvis šturmanas Ilja Zakmanas kitų metų vasario mėnesį...

Andrius Vasiliauskas antrus metus iš eilės dalyvaus „Oman International Drift“ pirmenybėse

2019 metų autosporto sezoną svetimoje šalyje pradėjęs Andrius Vasiliauskas , panašu, toliau...

Benediktas Vanagas papasakojo, kas vyksta atliekant Dakaro bolidų techninę patikrą (2)

Dakaro ralio dalyviams iš Europos pastaroji savaitė – itin svarbi. Komandos gruodžio 3 dieną...

Atiduodamas Dakaro techniką Antanas Juknevičius prisipažino: reikės su reakcija dar padirbėti

Sunkiausioms pasaulio varžyboms persikėlus į Saudo Arabiją, Europos Dakaro dalyviams pasikeitė...

Top naujienos

Naujas mokestis gresia šimtams tūkstančių: labiausiai pajus dyzelininių automobilių savininkai (190)

Valdantieji nepasiduoda ir ketina naująjį taršių automobilių mokestį įvesti kartu su 2020 metų...

Turkija: Ankara nepadarė nuolaidų NATO dėl Baltijos šalių gynybos plano (166)

NATO negalės paskelbti Baltijos šalių gynybos plano, kol nebus paskelbtas planas dėl pavojaus,...

Vaitulionis: Londone – Panevėžio eglė, ją pervežė (70)

„Aš vis galvoju, kad ten Panevėžio eglė, – laidoje „Jūs rimtai?“ Londono eglutę...

Kritikams atsaką turintis LFF vadovas paaiškino, kam prabangiems BMW – išskirtiniai numeriai laida „Sportinė forma“  (25)

Lietuvos futbolo rinktinė atranką į Euro 2020 užbaigė skaudžiausia nesėkme nuo...

Landsbergienė traukiasi nuo savo verslo vairo – dirbs samdytas vadovas (166)

Privačių mokyklų UAB „ Karalienės Mortos mokykla “ bei darželių UAB „ Vaikystės sodas “...

Lyg pasakoje: operos ir baleto teatre iškilo įspūdinga Manto Petruškevičiaus eglutė (17)

Susirinkus pilkųjų pelių kariaunai ir stebuklinga lazda mostelėjus burtininkui Droselmajeriui,...

Protu nesuvokiamas poelgis: vyras peršovė veidą šokėjai dėl to, kad ši nustojo šokti vestuvėse (25)

Į vieną iš Indijos ligoninių buvo atgabenta į veidą pašauta šokėja . Kulka į moterį buvo...

Londone įžiebta patyčių objektu tapusi eglė (146)

Dar prieš įžiebiant Londono pagrindinę eglę, socialiniuose tinkluose ji susilaukė nemažai...

Su verslininkais diskutavęs Cesiulis: mes dėl verslo padarysime daugiau, nei gali padaryti kiti miestai (21)

Ko reikia, kad verslas steigtųsi ir sėkmingai veiktų Alytuje? Kad išvykę jauni alytiškiai...

Karbauskis: Narkevičiaus skandalą pučia Rokas Masiulis (563)

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos ( LVŽS ) lyderis Ramūnas Karbauskis įsitikinęs,...