aA
Balandžio mėnesį Jungtiniuose Arabų Emyratuose vyko sunkiausiomis varžybomis po Dakaro ralio tituluojamas antrasis FIA „Cross Country Rally“ čempionato etapas – „Abu Dhabi Desert Challenge“ dykumų lenktynės. Pergalę jame šventė už naujo „Overdrive“ vairo pirmą kartą sėdęs Nasseras Al-Attiyah, o po finišo vienas pirmųjų katariečio ranką spaudė lietuvis Antanas Juknevičius, gyvai sekęs varžybas treniruočių dykumose metu ir ne vienam lenktynininkui padėjęs išsigelbėti iš, regis, beviltiškų situacijų.
Antanas Juknevičius pasaulio čempionate
© Asmeninio albumo nuotr.

Jau daugiau nei 10 metų dykumų vilkas A. Juknevičius gyvena tarp Jungtinių Arabų Emyratų ir Vilniaus. Arabijos pusiasalyje lietuvis nuolat tobulina savo vairavimo įgūdžius kopose, o ekstremalių pojūčių ištroškusius moko važiavimo smėlynuose bei navigacijos dykumose paslapčių. Šiais metais Antanas ir jo mokiniai turėjo ir papildomą pramogą – įsitaisę ant saulės įkaitintų kopų keterų, ekstremalai galėjo stebėti treniruočių trasomis lekiančius Dakaro bolidus.

Antrajame FIA „Cross Country Rally“ pasaulio čempionato etape nuo pat pradžių į priekį išsiveržę Artimųjų Rytų lenktynininkai savo pozicijų neužleido – aukso medaliu pasipuošė Dakaro ralio antrosios vietos nugalėtojas N. Al-Attiyah, o kiek daugiau nei 32 minutes nuo jo atsiliko ir antrąją vietą užėmė Saudo Arabijos ralio žvaigždė Yazeedas Al-Rajhis.

Tuo tarpu daugeliui dalyvių aukštos kopos ir smėlynai buvo sunkiai įveikiami, o vienam „Overdrive“ komandos ekipažui vos nekainavo įspūdingos sumos.

„Šis pasaulio čempionato etapas išsiskiria savo trasomis ir specifika. Čia kelių visiškai nėra, navigacijos klaidos gali lemti prarastas valandas, o piloto klaida – ilgą laukimą ir nežinią dėl brangaus, viduryje dykumos, palikto automobilio. Vienam ekipažui taip ir nutiko – viduryje dykumos „Overdrive“ patyrė nepataisomą gedimą, malūnsparnis išgabeno sportininkus, tačiau automobilis taip ir liko smėlyje. Jei nebūtume buvę šalia – jo išgabenimas būtų užtrukęs pora dienų ir pareikalavęs didelių kaštų komandai.

Kai naktį iš dykumos automobilį partempėme į bivuaką, „Overdrive“ komandos vadovams iš nuostabos atvipo žandikauliai“, - juokėsi A. Juknevičius.

„Laikas dykumoje visuomet labai naudingas. Kiekviena minutė praleista treniruojantis tokiomis sąlygomis yra patirtis, kuri kaupiama Dakarui. Džiaugiuosi, kad kartu galėjau padėti ir pasidalinti patirtimi su mokiniais, dalyviais bei susitikti su Dakaro bičiuliais.“

2011-aisiais A. Juknevičius kartu su tuometiniu šturmanu Vytautu Bučiūnu triumfavo „Abu Dhabi Desert Challenge“ lenktynėse T1 klasėje, o bendroje įskaitoje liko šešti. Varžybose sportininkas dalyvavo „Bowler Wildcat 200“ automobiliu, turinčiu benzininį 4 litrų darbinio tūrio V8 variklį. Šis rezultatas išlieka geriausiu visų laikų Baltijos šalių sportininkų pasiekimu pasaulio „Cross Country Rally“ čempionato etapuose.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Priminė 1000 km lenktynių istoriją: rekordą trasoje pavyko pasiekti ir žurnalistams

2003 metais Palangoje „Promosporto“ surengtos ketvirtosios tarptautinės „Horn Grand Prix 1003...

Debiutui Dakaro ralyje Arūnas Gelažninkas gavo išskirtinę techniką: važiuos su čempiono „ratais“ (4)

Motociklininkas Arūnas Gelažninkas pasiryžo debiutuoti ateinančių metų Dakaro ralyje. Nors...

Patikrinęs savo Dakaro bolido „vidurius“, A. Juknevičius rado nepradžiuginusių siurprizų (2)

Tarp išardytų lokomotyvų, traukinių vagonų, grandinių ir tepaluotų įrankių specialiai...

Antanas Juknevičius išsidavė: jei finišuosime bent viena pozicija aukščiau, tikslas bus pasiektas (12)

Kone visiems ateinančių metų Dakaro ralyje dalyvausiantiems lietuviams pasigyrus gautais starto...

Skelbia „žiemos žaidynių“ Nemuno žiedo trasoje: kausis ir „drifteriai“, ir ralio meistrai

Per du šimtus automobilių, keturios skirtingos disciplinos ir Lietuvos automobilių sporto elitas...

Top naujienos

Petrauskienė: mokytojai sako, kad atlyginimai – ne pagrindinė streiko priežastis (95)

Net ir įvedus etatinį mokytojų apmokėjimą maždaug penktadalio mokytojų atlyginimai mažėjo,...

Vyras įsigytą mašiną iš salono vadina „kate maiše“, pardavėjai ginasi parašais ant sutarčių (175)

Arūnas iš Klaipėdos įsigytą „Ford Grand C-Max “ vadina „kate maiše“, nors automobilį...

Keistoji Lietuvos darbo statistika: augant darbo vietoms, daugėja ir bedarbių

Nedarbo lygis lapkričio pradžioje Lietuvoje siekė 7,9 proc. Per spalio mėnesį jis sumažėjo 0,4...

Šokiruojantis moksleivių muštynių stadione vaizdo įrašas: kas ir kodėl buvo nutylėta (315)

Keliasdešimt moksleivių su mobiliaisiais telefonais, filmuojantys dviejų bendraamžių muštynes...

Legendinis Arlauckas prisiminė nuotykius su Sabu ir Kurtinaičiu: istorijų „stiprumas“ gali priblokšti (33)

Žodžio kišenėje neieškanti Eurolygos legenda Joe Arlauckas davė išskirtinį ir Ispanijoje...

Nusprendę perplanuoti savo būstą, būkite atidūs: neapgalvoti nuostoliai gali siekti ir penkiaženkles sumas

Vienas iš pagrindinių kriterijų renkantis būstą – patogiai išdėstytos erdvės. Jei naujos...

Akis į akį susidūrė su Rusijos FSB: pasakė, kad turiu du variantus (140)

Leidinys „The Insider“ ir „ Bellingcat “ tyrėjų grupė paviešino tyrimą, kuriuo...

Prieš naują maitinimo strategiją mokyklose ir darželiuose – eksperimentas: ką vaikams teko valgyti? (85)

Sveikatos apsaugos ministerija pirmą kartą inicijavo tokį eksperimentą: pagal specialistės...

Panevėžyje vandalai nesiliauja niokoję daugiabučio: gyventojai jau svarsto budėti naktimis (42)

Renovuoto Panevėžio daugiabučio gyventojai, nebeapsikentę sutvarkytą sieną niokojančių...

Mokslininkai sutarė nuo šiol kilogramą skaičiuoti kitaip (38)

Istoriniu balsavimu šalys, dažnai nesutariančios dėl daugybės kitų klausimų, penktadienį...