aA
Iki 2016 m. Dakaro ralio likus pusei metų „Žalvaris Dakar Team“ komanda tęsia jau ankstyvą pavasarį pradėtą pasiruošimą prestižinėms lenktynėms. Sportininkas šiuo metu ne tik tobulina vairavimo įgūdžius, bet ir dairosi naujo automobilio. Kitąmet Dakare lenktynininkas Antanas Juknevičius ir komandos šturmanas Edvardas Duoba ketina startuoti nauja, pajėgesne transporto priemone, kad pasiektų geresnių rezultatų.
Antanas Juknevičius
© T.Tumalovičiaus nuotr.

Pasak jau penkis kartus Dakaro ralyje sėkmingai finišavusio A. Juknevičiaus, pagrindinė priežastis, lėmusi apsisprendimą ieškoti naujo, profesionalaus lenktynių automobilio – šių metų Dakaro išbandymai, kuriuos teko spręsti sėdus už Lietuvoje sukonstruoto prototipo „Mebar“ vairo.

„Iš atskirų dalių sukonstruoto automobilio suderinimas iki sklandžiai ir patikimai veikiančio vientiso mechanizmo – sudėtingas ir daug išmanymo reikalaujantis procesas, tam reikia nuvažiuoti tūkstančius kilometrų. Pačiam konstruojant automobilį dalies trukdžių tiesiog neįmanoma numatyti, todėl net ir ilgai kūrus bei kruopščiai išbandžius „Mebar“ automobilį, kai kurios jo silpnosios vietos išryškėjo tik per lenktynes“, – sako A. Juknevičius.

Profesionalaus lenktyninko teigimu, nors prototipo kūrimas tapo įdomia ir vertinga patirtimi, kitąmet aukštumų siekti jis nori su automobiliu, kurio veikimą galima lengviau prognozuoti, taip išvengiant itin brangiai lenktynėse kainuojančio laiko gaišimo.

„Dabar su E. Duoba ieškome patikimo, tvirto automobilio, kuris sugebėtų atlaikyti Dakaro iššūkius. Tokio, kurį vairuojant nereiktų nuolat ko nors taisyti ir galėčiau susikoncentruoti į pagrindinį savo darbą – vairavimą“, – teigia A. Juknevičius.

„Žalvaris Dakar Team“ nariai pažymi, kad visgi Dakaro ralyje vairuotojo gabumai ir automobilio techninės savybės bei patikimumas yra vienodai svarbūs veiksniai. Pasak jo, be gero vairuotojo ir jo ryžto ir pats geriausias automobilis liks Dakaro ralio įskaitos gale, o aukščiausio lygio lenktynininkas su prasta technika negalės įrodyti, ko yra vertas.

„Esu įsitikinęs, kad kiekvieno lenktyninko sprendimas dalyvauti ralyje, nesvarbu, ar vairuojant prototipą, ar profesionalų automobilį, yra reikšmingas jo profesionalumo įrodymas. Dakaras skirtas tiems, kurie yra pasiryžę sunkiai dirbti ir atiduoti daug jėgų, kad nereiktų stebėti savo svajonių lenktynių per televizorių“, – tvirtai pabrėžia lenktynininkas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Žala papasakojo, ką vežasi į Dakarą: neėmė atsarginio variklio, bet įsidėjo lašinių (17)

Lapkričio 22-23 dienomis Prancūzijos uostamiestis Havras taps Dakaro ralio sostine. Čia 2019 m....

Dakaro reporteriai „iGo2Dakar“ sugrįžimą į ralį planavo metus: tai – kaip liga

2018-ųjų Dakaro ralyje keliavusi ir naujienas šio sporto gerbėjams Lietuvoje pranešdavusi komanda...

Lenktynininkai atsisveikino su Dakaro bolidais – techniką plukdys į Pietų Ameriką (3)

Nors žmonės prie televizijos ekranų, dienraščių ir internetinių portalų suklūsta sausio...

Pasaulio ralio kroso čempionato organizatorius: šio sporto ateitis – elektriniai bolidai

Turbūt visi automobilių sporto gerbėjai pritartų vieningai, kad Lietuvoje kiekvienais metais...

Priminė 1000 km lenktynių istoriją: rekordą trasoje pavyko pasiekti ir žurnalistams

2003 metais Palangoje „Promosporto“ surengtos ketvirtosios tarptautinės „Horn Grand Prix 1003...

Top naujienos

Skvernelio reitingo paslaptis: surastas priešas ir galandami nauji ginklai (186)

Spalis Lietuvos Vyriausybei buvo tikrai karštas, bet ne dėl to, kad šiemet mūsų šalyje...

Kad pavakarieniautų, vienu ypu perka 200 kiaušinių: mūsų gaili, lyg būtume nukankinti tėvai (6)

„Kai turi vieną vaiką, supranti, koks sunkus tavo gyvenimas. Viską sureikšmini, stengiesi, kad...

Visame pasaulyje sutriko „Facebook“ ir „Instagram“ veikla (54)

Visame pasaulyje sutriko socialinių tinklų „Facebook“ ir „Instagram“ veikla. Svetainės su...

Pasaulio prekybos organizacijos vadovas tikisi įveikti dabartinį neramų periodą

Įtampą prekyboje lemia didesnis ją ribojančių priemonių skaičius, sako Pasaulio prekybos...

Prieš policijos automobilį užlindęs ir avariją sukėlęs dviratininkas stebina įžūlumu (58)

Į redakciją kreipėsi vilnietis Vadimas M., kuris rugpjūčio 10 d. Vakariniame Vilniaus...

Apsilankė vilniečių namų vakarėliuose: studentiškos linksmybės šiais laikais ramesnės, nei mokytojų įkurtuvės

Iš vakarų kultūros prieš gerus dvidešimt metų Lietuvoje įsitvirtino nauja mada – prieš...

Kručinskų advokatai: vaikų atėmimo dramoje – skandalingas posūkis (50)

Visa Lietuva užgniaužusi kvapą stebėjo širdį veriančias dramas, kai Kauno vaikų teisių...

Petrauskienė žada 40 proc. didesnes algas dėstytojams ir mokslininkams (76)

Švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė pasirašė įsakymą dėl studijų kainų...

Kelerius metus su ketvirta vėžio stadija gyvenanti Rasa: be proto noriu gyventi (49)

Ketvirtos stadijos vėžio diagnozę prieš ketverius metus sužinojusi Rasa Vaitekūnienė savo...

Žinomi bičiuliai ir kolegos gedi netikėtai mirusio Eimunto Nekrošiaus: liko nepapasakotos istorijos ir neįgyvendinti planai (142)

Antradienį, lapkričio 20 dieną žinomas teatro režisierius Eimuntas Nekrošius iškeliavo...