Sausį prasidės Dakaro ralis, Lietuva vėl išprotės. Skaičiuosime sekundes, kas, ką ir kaip – Benediktas Vanagas, Vaidotas Žala ir Antanas Juknevičius – maitins dulkėmis. Nors visi važiuos daugmaž vienodais bolidais, kiekvienas turėsime savo favoritus, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Antanas Juknevičius
© LTeam

Tiesa, iki Dakaro įvyks dar daug dalykų. Vienas jų – „LTeam konferencija“, kurioje A. Juknevičius dalinsis patirtimi, finansinėmis paslaptimis ir žiniomis. Konkretizuojant, aukščiausią poziciją Dakaro ralyje tarp Baltijos šalių atstovų užėmęs lietuvis diskutuos tema „Lietuviškas biudžetas, pasaulinės ambicijos“.

Pradėjęs nuo bolido už 5000 dolerių, dabar A. Juknevičius kimba lyderiams į atlapus. Jis atpažįstamas ir gerbiamas. Nors ne toks turtingas, kaip norėtų. Sportininkas atsakė į kelis „LTeam konferencijos“ organizatorių užduotus klausimus.

– Antanai, kiek skiriasi jūsų ir šviežiausio Dakaro ralio čempiono Stephano Peterhanselio ar Nassero Al-Attiyah biudžetai?

– Paimkime penkias didžiausias komandas. Jose vieno automobilio aptarnavimo kaštai Dakaro lenktynėms – nuo pusantro iki dviejų milijonų eurų. Į pirmus Dakarus važiavome turėdami 70 tūkstančių eurų biudžetą. Dabar mūsų finansai kiek paaugę, pastaraisiais metais siekia apie 200 tūkstančių eurų, bet skirtumas nuo didžiųjų komandų – dešimtys kartų.

– Ar proporcingai finansams skiriasi ir lenktynininkų greitis?

– Vienareikšmiškai. Automobilio detalės yra labai brangios. Kuo naujesnes detales sau gali leisti, tuo saugesniu jautiesi ir gali nuvažiuoti toliau. Visoms detalėm yra duodamas resurso, kilometražo kiekis. Gamyklinės komandos daugelį detalių keičia ne pagal nusidėvėjimą, o pagal planą. Mes su jiems nebereikalingomis detalėmis gal dar 10 tūkstančių kilometrų nuvažiuotumėme. Tačiau jie jaučiasi saugūs, iš automobilio gali išspausti viską, nes žino, kad bivake per naktį mechanikų komandą viską atstatys.

Sau tokios prabangos, kokią turi gamyklinės komandos, leisti negalime. Vien dalims reikėtų milijono eurų. Mes sau negalime leisti ir taip važiuoti, kaip važiuoja gamyklinės komandos. Turime būti atsargesni. Važiuojam su tuo, ką turim. Važiuojame su detalėmis, kuriomis nesame garantuoti ir tai, žinoma, nulemia greitį.

– Peršasi išvada, kad mažesnio biudžeto pilotai pasmerkti likti toli už sudėtingiausių planetos lenktynių TOP-10?

– Su dabartine mūsų komanda įlįsti į Dakaro stipriausių dešimtuką – tik teorinė galimybė. Ten patekti galima tik atkreipus į save dėmesį ir sulaukus vienos iš TOP komandų kvietimo prisijungti. Tik turint geriausias sąlygas galima parodyti, ką išties sugebi.

– Kaip Dakare su finansiniais milžinais kovoja Antanas Juknevičius, taip Eurolygoje – Kauno „Žalgiris“. Kuo jūsų situacijos panašios ir kuo skirtingos?

– Nesu kompetentingas kalbėti apie Kauno „Žalgirio“ biudžetą. Tačiau visų lietuviškų komandų biudžetai gerokai kuklesni nei didžiųjų klubų, visos Lietuvos sporto šakos yra toje pačioje duobėje. Mes gyvename ir dirbame mažoje rinkoje, kurioje pinigų yra labai ribotas kiekis. Sporto struktūros tik dabar pradeda keltis, koncentruotis į tikslus. Matome, kad rezultatus rodo plaukikai, irkluotojai, krepšininkai, kitos sporto šakos. Tačiau rezultatas pirmiausia atsiranda iš entuziazmo.

– „LTeam konferencijoje“ dalinsitės savo patirtimi ir žiniomis. Ką pabrėšite kalbėdamas apie lietuvišką biudžetą ir pasaulines ambicijas?

Manau, kad su biudžetais ir sąlygomis, kurias turime, pasiekėme labai gerus rezultatus. Tai tik entuziazmo nuopelnas. Aplinkybėse, kuriose gyvename, svarbiausia yra asmeninės savybės, ambicijos. Užsispyręs, nuoseklus, tikslą turintis žmogus gali padaryti labai daug.

Pirmasis automobilis, kuriuo įveikėme Dakarą, kainavo 5000 JAV dolerių. Vėliau kiekvienais metais kilo bolido lygis, augo komanda, palaikymo lygis. Ėjimas žingsnis po žingsnio ir įrodinėjimas, kad mes galime, veda prie rezultato. Tačiau tai nevyksta staigiai, reikia kantrybės.

– Žymiausias Lietuvos Antanas netrukus vėl išvyks į Pietų Ameriką. Ir tikrai ne tam, kad finišuotų 30-as. Kokios ambicijos šiemet?

– Mano tikslas – pagerinti mano paties pasiektą rezultatą. Bent viena pozicija. Atvirai kalbant, nesvarbu kuri Lietuvos komanda pagerins rezultatą – tai būtų gerai visai šaliai, nes skatintų progresuoti mus visus.

Išsamesnis A. Juknevičius – spalio 25-27 dienomis Vilniuje vyksiančioje „LTeam konferencijoje“. Drauge su lenktynininku apie lietuviškus biudžetus ir pasaulines ambicijas kalbės Kauno „Žalgirio“ direktorius Paulius Motiejūnas bei Utenos „Utenio“ vadovas Artūras Gimžauskas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sezoną Lenkijoje baigęs D. Butvilas: buvome labai greiti, tik pritrūko sėkmės

Praėjusį savaitgalį Lenkijoje finišavo šios šalies ralio čempionatas, į kurį po dvejų metų...

Paskutiniame Lietuvos šonaslydžio čempionato etape nugalėjo B. Čirba (2)

Praėjusį šeštadienį, spalio 14 dieną, Kačerginės Nemuno žiede vyko paskutinis, šeštasis,...

G. Grinbergas – geriausių pasaulio „Rok Junior“ lenktynininkų septintuke (1)

Pasaulio „ROK Junior“ kartingo kategorijos čempionate Italijoje šį savaitgalį paaiškėjo...

A. Juknevičius – apie lietuvišką biudžetą ir pasaulines ambicijas (4)

Sausį prasidės Dakaro ralis , Lietuva vėl išprotės. Skaičiuosime sekundes, kas, ką ir kaip...

Būna ir taip: šlapia trasa – tik vienam lenktynininkui

„ROK Junior“ kartingo kategorijos pasaulio čempionate Italijoje šią savaitę dalyvaujantis...

Top naujienos

„Lietuvos geležinkeliai“ skųs Briuselio skirtą beveik 28 mln. eurų baudą papildyta (40)

„ Lietuvos geležinkeliai “ skųs Europos Komisijos skirtą beveik 28 mln. eurų baudą už 2008...

Vilniaus autobusų stoties privatizavimo istorijoje – labai garsios pavardės (388)

Sostinės vadovams ir vieno iš svarbiausių miesto transporto centrų – Vilniaus autobusų stoties...

Žiaurus įvykis Vilniuje: spūsčių metu mirtinai partrenktas žmogus (186)

Ankstų trečiadienio rytą Vilniuje įvyko baisi nelaimė. Žalgirio gatvėje buvo partrenktas...

Rytiniame danguje – itin keistos spalvos saulė: ką tai reiškia

Trečiadienio rytą į DELFI redakciją kreipėsi keli skaitytojai, atkreipdami dėmesį į saulė s...

V. Savukynas. Ar dabartiniai keturiasdešimtmečiai pasmerkti būsimam skurdui? (3)

Lietuvos banko vadovas Vitas Vasiliauskas susirūpino dėl pajamų nelygybės.

V. Putinas skyrė medalį Lietuvoje veikiančio laikraščio vyr. redaktoriui (137)

Lietuvoje leidžiamo savaitraščio rusų kalba „Litovskij kurjer“ vyriausiajam redaktoriui...

Kinija nusitaikė į pasaulį: skelbia apie naujos eros pradžią (6)

Kinijos prezidentas Xi Jinpingas trečiadienį paskelbė, kad šalis žengia į „naują erą“,...

Santaros klinikose – kritinė situacija: gali būti stabdomos operacijos papildyta (57)

Santaros klinikos informuoja, kad O (I) Rh neigiamo krauj o atsargos kritiškai išseko.

Už namą Laurų kvartale milijono neužteks (123)

Namai Vilniaus Laurų kvartale parduodami retai. Dar rečiau apie tokius objektus pranešama skelbimų...

Uraganas Ofelija sukėlė keistų gamtos reiškinių Taliną apgaubė tamsa (16)

Pastarosiomis dienomis žalos pridaręs uraganas Ofelija sukėlė itin retų gamtos reiškinių....