aA
Automobilių sportas – viena mėgstamiausių lietuvių sporto šakų, tačiau, pasak buvusio garsaus lenktynininko ir automobilių sporto trenerio Audriaus Gelžinio, labai daug komandų – savamokslės, o gerų inžinierių – trūksta, net tenka samdyti užsienio profesionalus.
"Juta Racing" komandos garažas
© Komandos archyvas

Padės ruošti inžinierius

A. Gelžinio teigimu, dirbdami autosporto srityje, patys ruošdami automobilius varžyboms „Juta racing“ komandoje, susiduria su nuolatiniu aukštos kvalifikacijos autosporto inžinierių trūkumu, todėl nusprendė patys prisidėti prie jų ruošimo ir prisijungti prie Kauno technikos kolegijos (KTK) lektorių kolektyvo.

„Lietuvos autosporto virtuvę matome iš arti ir iš visų pusių, todėl žinome specialistų poreikį ir esamą situaciją. Ilgai bendradarbiaujame su KTK, todėl nusprendėme prisijungti ir padėti rengti automobilių techninio eksploatavimo studijų programos sportinių automobilių paruošimo ir eksploatavimo specializacijos studentus.

Mūsų tikslas – sumažinti savamokslių mechanikų skaičių. Kitaip sakant, norime žengti pirmus žingsnius, keliant jų parengimo lygį, nes dabar žinančių, ką daro, yra labai mažai. Pavyzdžiui, Anglijoje ir Vokietijoje yra po 6-8 universitetus, kur ruošiami profesionalūs sportinių komandų inžinieriai. Ten yra profesionalios komandos, kurios visą dieną tik tą ir daro.

Jie ima paskolas, perka automobilius, tada lenktynininkai ateina su savo pinigais, apsibrėžia, kokias serijas važiuos ir tą komandą užkrauna atitinkamais darbais kiekvieną dieną. Vieni jos nariai važiuoja su vienu sportininku, kitu su kitu. Tai idealus variantas. Galbūt mūsų pradžia padės pasiekti tai ir čia“, – kalba A. Gelžinis.

Pasak buvusio lenktynininko, kvalifikuotų specialistų trūkumas trukdo ne tik gerų rezultatų siekimui, bet ir visam automobilių sporto vystymuisi ir augimui.

„Kol kas Lietuvoje autosportas tik bunda. Keletas sportininkų, kurie važiuoja užsienyje, pradėjo matyti, kaip reikia ruošti automobilius, ką reikia daryti. Norėdami greitesnio komandos augimo, mes patys samdydavome labai brangius užsienio specialistus, baigusius tokio tipo studijas ir turinčius specifines žinias, kurias, dirbdami mūsų komandoje suteikė ir mums.

Lietuvoje yra labai daug mėgėjiško sporto, kur žmogus pats garaže krapštosi, darosi, o po to išvažiuoja į trasą. Žinoma, kažkas sugenda ir jis turi grįžti, ir pats vėl mėginti viską remontuoti, ieškoti sprendimo. Dažniausiai tai draugų, nedidelės bendraminčių komandos. Tačiau net jei ir tokia maža komanda turėtų bent vieną specifines žinias turintį inžinierių – jų paieškos truktų daug trumpiau, o rezultatai ateitų greičiau, nes darbo metodai būtų paremti pasaulinėmis tendencijomis ir standartais“, – sako jis.

Dirbs su komanda varžybose

A. Gelžinio teigimu, įgytas teorines žinias apie autosportą ir automobilių ruošimą, papildys praktika „Juta racing“ garažuose, o varžybų metu įgytus įgūdžius studentai pritaikys ir aptarnaudami sportininkų automobilius.

„Norime, kad studentai įgautų maksimalią patirtį. „Juta racing“ garažuose turime labai daug įvairių automobilių – nuo kartų iki BMW ar „Porsche“, todėl neabejoju, kad jauniems specialistams bus tikrai įdomu padirbėti prie šių išskirtinių modelių. Taip pat bus proga išmėginti ir skirtingas disciplinas, nes vieni mūsų sportininkai važiuoja žiedinėse lenktynėse, kiti – ralyje, todėl atitinkamai reikia ruošti ir automobilius.

Geriausius pasiimsime ir į varžybas. Autosporte nėra vietos ilgam galvojimui ir klaidoms, todėl kiekvienas komandos narys turi pareigas ir atsakomybes – vienas rūpinasi ratais, kitas važiuokle, trečias variklio priežiūra ir t.t. Tokias pareigas gaus ir studentai“, – pasakoja A. Gelžinis.

„Juta racing“ komandos vadovo teigimu, kiek būsimi inžinieriai pasieks – priklauso tik nuo jų noro ir užsispyrimo.

„Autosporte inžinieriui svarbiausia didelis noras ir aistra. Inžinierius negali skaičiuoti darbo valandų ar pasiduoti, kai kažkas nepasisekė, ar kai reikės viską perdaryti, o tokių akimirkų tikrai bus. Reikės ir daryti viską iš naujo ir prisiimti atsakomybę bei daryti sudėtingus sprendimus. Tai yra darbo dalis. Taip pat svarbu ir domėtis, norėti tobulėti ir būti autosporto dalimi. Norint užsitarnauti žinomumą ir galimybę gauti didelius pinigus, reikės daug bemiegių naktų ir sunkaus darbo.

Visgi, tie, kurie nori, pasiekia daug. Yra labai stiprių lietuvių, kurie dirba F1 komandoje, kitas – Belgijoje aptarnauja „VolkswagenWRC automobilį, dar vienas dirba iš Lietuvos, tačiau padeda užsienio sportininkams. Tikimės, kad po šių studijų, tokių aukštos kvalifikacijos inžinierių bus dar daugiau“, – sako A. Gelžinis.

Kauno technikos kolegijos studijų programoje „Automobilių techninis eksploatavimas“ kartu su A. Gelžiniu paskaitas ves ir daugkartinis Lietuvos ralio čempionas Vytautas Švedas, Ignas ir Jonas Gelžiniai bei kiti „Juta racing“ komandos nariai, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Ar lietuviai palaidojo viltis pasiekti rekordą Dakare?

Ar lietuviai palaidojo viltis pasiekti rekordą Dakare?

Gyvai / Benediktas Vanagas finišavo tarp TOP 5 atnaujinta 19.05 val. (432)

Dakaro ralyje – 9-oji diena ir finišas, rodos, ranka pasiekiamas. Tačiau lenktynių organizatoriai...

Ar pavyks lietuviams išsaugoti rekordines vietas Dakare

Naujausios žinios iš Dakaro ralio: kokie iššūkiai laukia lietuvių, artėjant didžiajam ralio...

Ko Dakare lengvai nesužinosi: kam surenka kelio knygas ir kas buvo Vanago varikliui (8)

Laisvos akimirkos Dakare išnaudojamos remontui, poilsiui ir bendravimui su gerbėjais. Tokią...

Aštunta diena Dakare sėkminga ne visiems lietuviams – dėl geriausio rezultato laukia kova papildyta 02.54 val. (340)

Aštuntoji Dakaro ralio diena buvo permaininga kaip niekada. Organizatoriai žadėjo nelengvą dieną,...

Top naujienos

Karbauskis dėl prezidento rinkimų turi ir abejonių: jei taip, tai turėsime problemą (718)

„Kandidatas, kurį mes patvirtinsime savo suvažiavime, taps Lietuvos Respublikos prezidentu“, -...

Linkevičius apie krizę Britanijoje: vyksta iškilmingas viešas šalies niokojimas (178)

„Kad ir kaip baigtųsi Brexitas , Europa jau bus kitokia – ji sukrėsta“, – taip dabartinės...

Orai: permainos nesibaigia

Šiandien, ketvirtadienį, Lietuvos orus lems aktyvus Atlanto ciklonas. Naktį praslinkęs šiltasis...

Theresa May atlaikė nepasitikėjimo balsavimą, tačiau parlamentas toliau aklavietėje atnaujinta 21.18 (127)

Didžiosios Britanijos parlamentas trečiadienio vakarą po ilgų debatų balsavo dėl pasitikėjimo...

Giedraitį nustebino ir sirgaliai, ir naujas treneris: buvo keista, kad ant manęs nerėkia (8)

Rokui Giedraičiui buvo sunku įsivažiuoti, bet kai įkrito keistas tritaškis „nuo lentos“,...

Nuo tuberkuliozės niekas neapsaugotas: lėtai progresuojančia ir labai pavojinga liga galima užsikrėsti bet kur simptomai (41)

„Niekas nepasaugotas nuo tuberkuliozės. Kiekvienas kvėpuojantis gali ja užsikrėsti, – sako...

Vėl gedimą patyręs Juknevičius: šiandien dirbome mechanikais – apmaudu (10)

Antanui Juknevičiui ir Dariui Vaičiuliui, „Craft bearings“ ekipažui, 9-asis Dakaro greičio...

Devintą dieną Dakare finišą pasiekė visi lietuviai: vieni skrido, kiti – klimpo ir gedo atnaujinta 20.41 val. (432)

Dakaro ralyje – 9-oji diena ir finišas, rodos, ranka pasiekiamas. Tačiau lenktynių organizatoriai...

Per pratęsimą palūžęs „Rytas“ nusileido ALBA komandai su puikiu Giedraičiu (161)

Vilniaus „Ryto“ (1/2) komanda Europos taurės „Top-16“ etape patyrė antrąjį pralaimėjimą...

Trečiojoje „Eurovizijos“ atrankoje – netikėtas „120“ sprendimas ir nauji komisijos favoritai (30)

Trečiadienio vakarą LRT Didžiojoje studijoje buvo filmuojama nauja nacionalinės...