Automobilių sportas – viena mėgstamiausių lietuvių sporto šakų, tačiau, pasak buvusio garsaus lenktynininko ir automobilių sporto trenerio Audriaus Gelžinio, labai daug komandų – savamokslės, o gerų inžinierių – trūksta, net tenka samdyti užsienio profesionalus.
"Juta Racing" komandos garažas
© Komandos archyvas

Padės ruošti inžinierius

A. Gelžinio teigimu, dirbdami autosporto srityje, patys ruošdami automobilius varžyboms „Juta racing“ komandoje, susiduria su nuolatiniu aukštos kvalifikacijos autosporto inžinierių trūkumu, todėl nusprendė patys prisidėti prie jų ruošimo ir prisijungti prie Kauno technikos kolegijos (KTK) lektorių kolektyvo.

„Lietuvos autosporto virtuvę matome iš arti ir iš visų pusių, todėl žinome specialistų poreikį ir esamą situaciją. Ilgai bendradarbiaujame su KTK, todėl nusprendėme prisijungti ir padėti rengti automobilių techninio eksploatavimo studijų programos sportinių automobilių paruošimo ir eksploatavimo specializacijos studentus.

Mūsų tikslas – sumažinti savamokslių mechanikų skaičių. Kitaip sakant, norime žengti pirmus žingsnius, keliant jų parengimo lygį, nes dabar žinančių, ką daro, yra labai mažai. Pavyzdžiui, Anglijoje ir Vokietijoje yra po 6-8 universitetus, kur ruošiami profesionalūs sportinių komandų inžinieriai. Ten yra profesionalios komandos, kurios visą dieną tik tą ir daro.

Jie ima paskolas, perka automobilius, tada lenktynininkai ateina su savo pinigais, apsibrėžia, kokias serijas važiuos ir tą komandą užkrauna atitinkamais darbais kiekvieną dieną. Vieni jos nariai važiuoja su vienu sportininku, kitu su kitu. Tai idealus variantas. Galbūt mūsų pradžia padės pasiekti tai ir čia“, – kalba A. Gelžinis.

Pasak buvusio lenktynininko, kvalifikuotų specialistų trūkumas trukdo ne tik gerų rezultatų siekimui, bet ir visam automobilių sporto vystymuisi ir augimui.

„Kol kas Lietuvoje autosportas tik bunda. Keletas sportininkų, kurie važiuoja užsienyje, pradėjo matyti, kaip reikia ruošti automobilius, ką reikia daryti. Norėdami greitesnio komandos augimo, mes patys samdydavome labai brangius užsienio specialistus, baigusius tokio tipo studijas ir turinčius specifines žinias, kurias, dirbdami mūsų komandoje suteikė ir mums.

Lietuvoje yra labai daug mėgėjiško sporto, kur žmogus pats garaže krapštosi, darosi, o po to išvažiuoja į trasą. Žinoma, kažkas sugenda ir jis turi grįžti, ir pats vėl mėginti viską remontuoti, ieškoti sprendimo. Dažniausiai tai draugų, nedidelės bendraminčių komandos. Tačiau net jei ir tokia maža komanda turėtų bent vieną specifines žinias turintį inžinierių – jų paieškos truktų daug trumpiau, o rezultatai ateitų greičiau, nes darbo metodai būtų paremti pasaulinėmis tendencijomis ir standartais“, – sako jis.

Dirbs su komanda varžybose

A. Gelžinio teigimu, įgytas teorines žinias apie autosportą ir automobilių ruošimą, papildys praktika „Juta racing“ garažuose, o varžybų metu įgytus įgūdžius studentai pritaikys ir aptarnaudami sportininkų automobilius.

„Norime, kad studentai įgautų maksimalią patirtį. „Juta racing“ garažuose turime labai daug įvairių automobilių – nuo kartų iki BMW ar „Porsche“, todėl neabejoju, kad jauniems specialistams bus tikrai įdomu padirbėti prie šių išskirtinių modelių. Taip pat bus proga išmėginti ir skirtingas disciplinas, nes vieni mūsų sportininkai važiuoja žiedinėse lenktynėse, kiti – ralyje, todėl atitinkamai reikia ruošti ir automobilius.

Geriausius pasiimsime ir į varžybas. Autosporte nėra vietos ilgam galvojimui ir klaidoms, todėl kiekvienas komandos narys turi pareigas ir atsakomybes – vienas rūpinasi ratais, kitas važiuokle, trečias variklio priežiūra ir t.t. Tokias pareigas gaus ir studentai“, – pasakoja A. Gelžinis.

„Juta racing“ komandos vadovo teigimu, kiek būsimi inžinieriai pasieks – priklauso tik nuo jų noro ir užsispyrimo.

„Autosporte inžinieriui svarbiausia didelis noras ir aistra. Inžinierius negali skaičiuoti darbo valandų ar pasiduoti, kai kažkas nepasisekė, ar kai reikės viską perdaryti, o tokių akimirkų tikrai bus. Reikės ir daryti viską iš naujo ir prisiimti atsakomybę bei daryti sudėtingus sprendimus. Tai yra darbo dalis. Taip pat svarbu ir domėtis, norėti tobulėti ir būti autosporto dalimi. Norint užsitarnauti žinomumą ir galimybę gauti didelius pinigus, reikės daug bemiegių naktų ir sunkaus darbo.

Visgi, tie, kurie nori, pasiekia daug. Yra labai stiprių lietuvių, kurie dirba F1 komandoje, kitas – Belgijoje aptarnauja „VolkswagenWRC automobilį, dar vienas dirba iš Lietuvos, tačiau padeda užsienio sportininkams. Tikimės, kad po šių studijų, tokių aukštos kvalifikacijos inžinierių bus dar daugiau“, – sako A. Gelžinis.

Kauno technikos kolegijos studijų programoje „Automobilių techninis eksploatavimas“ kartu su A. Gelžiniu paskaitas ves ir daugkartinis Lietuvos ralio čempionas Vytautas Švedas, Ignas ir Jonas Gelžiniai bei kiti „Juta racing“ komandos nariai, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Press ralyje“ – amžinųjų varžovų akistata

Automobilių su varikliais iki 1600 kub. cm klasė „Press ralyje“ tradiciškai yra pati...

Ralis „Kaunas 2018“ mėgėjus perkels į aukštesnį lygį (2)

Šeštadienį Kaune vyks antrasis Lietuvos mini ralio čempionato etapas „ Kaunas 2018“. Ralio...

Lietuvos motokroso čempionas Jasikonis: vien talento nepakanka (11)

Greičiausias Lietuvos motokroso lenktynininkas, daugkartinis šalies čempionas 20-metis Arminas...

Dėl šonaslydžio „atleido“ savo vadovą (2)

Automobilių sportas yra brangi veikla. Dogma, kurią, pasiekus tam tikrą šio sporto lygį, apeiti...

Dėl ko skauda galvas autokroso trasų šeimininkams?

Patarlę – „namuose ir sienos padeda“ – žino ne tik krepšininkai, teisę atkrintamųjų...

Top naujienos

Emigrantas, kuris grįžo kurti automatizuotą daržovių ūkį (13)

Nors daržovių ūkiuose Lietuvoje daugeliui procesų atlikti vis dar naudojamas rankų darbas, jau...

Rusai pučiasi: mes laimime antrąjį Šaltąjį karą, o JAV laukia žlugimas (818)

Sovietų sąjunga pralaimėjo Šaltąjį karą prieš Vakarus, o sankcijų spaudžiama Rusija laimi...

Klaipėdietis nusivylė brangiausiu Lietuvos „Passatu“ pardavėjai problemą mato kitur (80)

„Man tai buvo pirmas naujo automobilio pirkimas“, – DELFI sako Mindaugas, prieš pusmetį...

„MG Baltic“ gynyboje – buvę aukšti prokurorai (62)

Valstybės saugumo departamento informacijoje Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetui...

Kitą savaitę – tropinė temperatūra: Lietuvoje bus karščiau nei Turkijos kurortuose (12)

Po labai karšto savaitgalio – dar karštesnė savaitė. Sinoptikai pastarąsias dienas nuo kaktos...

Drąsiems pokyčiams pasiryžusi 27 metų vilnietė pasikeitė kardinaliai (42)

DELFI Stilius kardinaliems stiliaus pokyčiams pasiryžo 27 metų vilnietė Miglė. Drąsi mergina...

Tautos priešas: kvapą užgniaužęs Egiptas prakeikia Salah sutraumavusį Ramosą (34)

Niekas labiau nesuvienija Egipto nei Mohamedas Salah , todėl šeštadienio vakarą dužo ne tik „...

Unikalus Lietuvos kurortas, kur poilsiautojai viliojami fazanais ir žuvimi (43)

„Žmonės, važiuojantys pramogauti, nori ir skaniai pavalgyti, tad visi prašo tik šviežiai...

„Misija Sibiras‘18” bandomojo žygio metu į dienos šviesą sugrąžinta istorinė partizanų vieta

Visą savaitgalį 80 atrinktų dalyvių žygiavo „Misija Sibiras‘18” bandomajame žygyje...

Užkalnis rado Lietuvos blogo maisto sostinę (205)

Jau esu sakęs, kad blogiausias Lietuvos regionas pavalgyti yra Dzūkija . Jie turi girias ir...