aA
Automobilių sportas – viena mėgstamiausių lietuvių sporto šakų, tačiau, pasak buvusio garsaus lenktynininko ir automobilių sporto trenerio Audriaus Gelžinio, labai daug komandų – savamokslės, o gerų inžinierių – trūksta, net tenka samdyti užsienio profesionalus.
"Juta Racing" komandos garažas
© Komandos archyvas

Padės ruošti inžinierius

A. Gelžinio teigimu, dirbdami autosporto srityje, patys ruošdami automobilius varžyboms „Juta racing“ komandoje, susiduria su nuolatiniu aukštos kvalifikacijos autosporto inžinierių trūkumu, todėl nusprendė patys prisidėti prie jų ruošimo ir prisijungti prie Kauno technikos kolegijos (KTK) lektorių kolektyvo.

„Lietuvos autosporto virtuvę matome iš arti ir iš visų pusių, todėl žinome specialistų poreikį ir esamą situaciją. Ilgai bendradarbiaujame su KTK, todėl nusprendėme prisijungti ir padėti rengti automobilių techninio eksploatavimo studijų programos sportinių automobilių paruošimo ir eksploatavimo specializacijos studentus.

Mūsų tikslas – sumažinti savamokslių mechanikų skaičių. Kitaip sakant, norime žengti pirmus žingsnius, keliant jų parengimo lygį, nes dabar žinančių, ką daro, yra labai mažai. Pavyzdžiui, Anglijoje ir Vokietijoje yra po 6-8 universitetus, kur ruošiami profesionalūs sportinių komandų inžinieriai. Ten yra profesionalios komandos, kurios visą dieną tik tą ir daro.

Jie ima paskolas, perka automobilius, tada lenktynininkai ateina su savo pinigais, apsibrėžia, kokias serijas važiuos ir tą komandą užkrauna atitinkamais darbais kiekvieną dieną. Vieni jos nariai važiuoja su vienu sportininku, kitu su kitu. Tai idealus variantas. Galbūt mūsų pradžia padės pasiekti tai ir čia“, – kalba A. Gelžinis.

Pasak buvusio lenktynininko, kvalifikuotų specialistų trūkumas trukdo ne tik gerų rezultatų siekimui, bet ir visam automobilių sporto vystymuisi ir augimui.

„Kol kas Lietuvoje autosportas tik bunda. Keletas sportininkų, kurie važiuoja užsienyje, pradėjo matyti, kaip reikia ruošti automobilius, ką reikia daryti. Norėdami greitesnio komandos augimo, mes patys samdydavome labai brangius užsienio specialistus, baigusius tokio tipo studijas ir turinčius specifines žinias, kurias, dirbdami mūsų komandoje suteikė ir mums.

Lietuvoje yra labai daug mėgėjiško sporto, kur žmogus pats garaže krapštosi, darosi, o po to išvažiuoja į trasą. Žinoma, kažkas sugenda ir jis turi grįžti, ir pats vėl mėginti viską remontuoti, ieškoti sprendimo. Dažniausiai tai draugų, nedidelės bendraminčių komandos. Tačiau net jei ir tokia maža komanda turėtų bent vieną specifines žinias turintį inžinierių – jų paieškos truktų daug trumpiau, o rezultatai ateitų greičiau, nes darbo metodai būtų paremti pasaulinėmis tendencijomis ir standartais“, – sako jis.

Dirbs su komanda varžybose

A. Gelžinio teigimu, įgytas teorines žinias apie autosportą ir automobilių ruošimą, papildys praktika „Juta racing“ garažuose, o varžybų metu įgytus įgūdžius studentai pritaikys ir aptarnaudami sportininkų automobilius.

„Norime, kad studentai įgautų maksimalią patirtį. „Juta racing“ garažuose turime labai daug įvairių automobilių – nuo kartų iki BMW ar „Porsche“, todėl neabejoju, kad jauniems specialistams bus tikrai įdomu padirbėti prie šių išskirtinių modelių. Taip pat bus proga išmėginti ir skirtingas disciplinas, nes vieni mūsų sportininkai važiuoja žiedinėse lenktynėse, kiti – ralyje, todėl atitinkamai reikia ruošti ir automobilius.

Geriausius pasiimsime ir į varžybas. Autosporte nėra vietos ilgam galvojimui ir klaidoms, todėl kiekvienas komandos narys turi pareigas ir atsakomybes – vienas rūpinasi ratais, kitas važiuokle, trečias variklio priežiūra ir t.t. Tokias pareigas gaus ir studentai“, – pasakoja A. Gelžinis.

„Juta racing“ komandos vadovo teigimu, kiek būsimi inžinieriai pasieks – priklauso tik nuo jų noro ir užsispyrimo.

„Autosporte inžinieriui svarbiausia didelis noras ir aistra. Inžinierius negali skaičiuoti darbo valandų ar pasiduoti, kai kažkas nepasisekė, ar kai reikės viską perdaryti, o tokių akimirkų tikrai bus. Reikės ir daryti viską iš naujo ir prisiimti atsakomybę bei daryti sudėtingus sprendimus. Tai yra darbo dalis. Taip pat svarbu ir domėtis, norėti tobulėti ir būti autosporto dalimi. Norint užsitarnauti žinomumą ir galimybę gauti didelius pinigus, reikės daug bemiegių naktų ir sunkaus darbo.

Visgi, tie, kurie nori, pasiekia daug. Yra labai stiprių lietuvių, kurie dirba F1 komandoje, kitas – Belgijoje aptarnauja „VolkswagenWRC automobilį, dar vienas dirba iš Lietuvos, tačiau padeda užsienio sportininkams. Tikimės, kad po šių studijų, tokių aukštos kvalifikacijos inžinierių bus dar daugiau“, – sako A. Gelžinis.

Kauno technikos kolegijos studijų programoje „Automobilių techninis eksploatavimas“ kartu su A. Gelžiniu paskaitas ves ir daugkartinis Lietuvos ralio čempionas Vytautas Švedas, Ignas ir Jonas Gelžiniai bei kiti „Juta racing“ komandos nariai, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Dakaro žvaigždė Nasseras Al-attiyah važiuos su lietuviška vėliava (41)

Latvijos sostinė Ryga pastarąją savaitę atsidūrė viso automobilių sporto pasaulio akiratyje, o...

Paaiškėjo, kada vyks jubiliejinės 1006 kilometrų lenktynės (4)

Šiemet kaip niekad anksti patvirtinta kitais metais vyksiančio didžiausio automobilių lenktynių...

Netikėta: „drifteris“ iš Lenkijos šonu trasoje slysta naudodamas vien kojas (5)

Keliaudama po Lenkiją „Hoonigan“ komanda susipažino su Barstoszu Ostalowskiu – abejų rankų...

Bekelės varžybose Pasvalio rajone – įspūdingi vaizdai ir didelis greitis (1)

Savaitgalį Pasvalio rajone vyko trečiasis „Lietuvos bekelės lenktynių čempionato“ etapas,...

„World RX“ ant permainų slenksčio: nuo etapo Rygoje iki elektromobilių trasoje

Praėjusį savaitgalį Latvijos sostinėje siautusios Pasaulio ir Europos ralio kroso čempionato...

Top naujienos

Baltiškos Ženios atostogos. Europietiškiausią Europą atrado Estijoje: čia trūksta tik pinigų

Iš visko, ką mačiau, ši Europa – pati europietiškiausia. Džiugių spalvų identiški mediniai...

Pirmasis kardinolas iš Lietuvos: vos 27 metų sulaukęs įtakingo LDK eretiko sūnus (18)

Katalikiška Lietuva skaičiuoja jau daugiau nei 630 metų istoriją. Iki šiol vieną...

Paskelbtos „iPhone Xs“ kainos lietuviams: nepakaks net dviejų vidutinių atlyginimų (111)

„Telia“ šiandien pradeda naujųjų „Apple“ flagmanų „ iPhone Xs “ ir „ iPhone Xs Max...

Orai: karštis neatslūgs (12)

Aukšta šiluma dar laikysis ir penktadienį, tik nuo šeštadienio į Lietuvą ateis tikrai...

Buvęs Estijos premjeras: apie savo šalį, kaip ir apie šeimą, blogai nekalbame (89)

Estiją krečia vienas didžiausių Europos istorijoje pinigų plovimo skandalų. Kaip galėjo Putino...

Sostinėje atsidarė restoranas, kuris įkandamas ne kiekvienam: šampanas čia kainuoja net 1490 eurų (468)

Vilniuje duris atvėrė naujas restoranas „Nineteen18”, kurio pavadinimas skirtas paminėti...

Skandalingas žvaigždės dūris „Vilkams“ į nugarą – šansas Valančiūnui tapti NBA čempionu? (36)

Didžiausias Minesotos „Timberwolves“ klubo sirgalių košmaras tapo realybe. Prieš kiek daugiau...

Gydytoja: mitas, kad yra žmonių, kurie negali numesti svorio (59)

Gyvename keistų paradoksų laikais: kone visi užsikrėtę svorio metimo virusu, bet medikai...

Airijoje tautietės emigrantės nužudymu įtariamas vyras – lietuvis (43)

Ketvirtadienio rytą Dandolko apygardos teisme pasirodė žmogus, kaltinamas Ingridos Maciokaitės...

Sunkią traumą patyręs „Žalgirio“ talentas susitarė su universitetu, kurio garbę gynė Sabonis (3)

Kauno „Žalgirio“ komandos talentas Martynas Arlauskas žengs Domanto Sabonio pėdomis. JAV...