„Lada“ - Rusijos automobilių gamintojo „AvtoVAZ“ kūrinys, o prie šio automobilio prisidėjus VFTS ( Vilniusskaja fabrika transportnyh sredstv) gamyklai gimė ralio automobilis „Lada 2105 VFTS“. VFTS gamykla savo veiklą pradėjo kaip įprastos automobilių remonto dirbtuvės, tačiau vėliau kompanija pradėjo specializuotis sportinių automobilių ir jų variklių ruošime.

Gamyklą įkūrė ir jai vadovavo žymus Lietuvos ralio lenktynininkas Stasys Brundza. Kompanija pagamino ir vieną žinomiausių, „Lada 2105 VFTS“ automobilių, kuris atitiko ir B grupės ralio taisykles. Šis automobilis ir šiandien sulaukia palaikymo iš ralio žiūrovų ir kuria nuostabią renginio atmosferą trasose.

Vienų geriausių šalyje varžybų - „300 Lakes Rally“ organizatorius įkvėpė idėja suvienyti visus šių automobilių vairuotojus ir surengti „Lada VFTS“ taurę.

Kiekvienas ralio gerbėjas žino Dovilą Čiutelę, kuris jau daugelį metų nepaleidžia seno „žiguliuko“ vairo. Raudoną „Lada 2105 VFTS“ žiūrovai pažįsta jau iš garso, o D. Čiutelės vairavimo stilius jam pravažiavus dar ilgai aptarinėjamas žiūrovų gretose.

Šiemet „300 Lakes Rally“ varžybose žiūrovai turės išskirtinę galimybę pamatyti dar daugiau legendinės technikos, mat etapo metu ir šiemet bus vedama ir „Lada VFTS Taurės“ įskaita. Šioje kategorijoje startuoti ruošiasi per dvidešimt šia egzotine technika apsiginklavusių ekipažų.

Visi „Lada VFTS Taurės“ dalyviai startuos prieš pagrindinį sportinį kanalą, tad važiuodami kieta, dar nesugadinta danga, išvystys didesnį greitį. Tai padovanos dar gražesnes akimirkas žiūrovams ir jų apšildymą prieš sportinio kanalo startą.

Planuojama, kad dauguma „Lada VFTS Taurės“ dalyvių į Zarasus atvyks iš Rusijos, tačiau varžybose startuoti ketina ir keletas Latvijos sportininkų bei duetas iš Estijos. Šonu slystantys, galine ašimi varomi „žiguliukai“ žiūrovus žavės abi ralio dienas, mat jie turės įveikti tą patį atstumą kaip ir kiti varžybų ekipažai.

Lietuvoje lenktyniaus pirmą kartą

„Lada VFTS Taurės“ dalyviai, svečiai iš Rusijos bei Latvijos pripažįsta, kad juos „300 Lakes Rally“ sužavėjo kokybe. Vieni tuo jau įsitikino pernai, kiti tą ketina padaryti šiemet.

Lenktynininkas iš Rusijos Klimas Baikovas į Zarasus atvyks apsiginklavęs 1985-ais pagamintu „Lada 2105“ automobiliu. „Vyatka Motul Rally“ ekipos narys čia lenktyniaus pirmą kartą, tačiau jau matuojasi nugalėtojo taurę.

„Nei šiame ralyje, nei apskritai Lietuvoje iki šiol lenktyniauti dar neteko. Manau, kad bus labai įdomios lenktynės kokybiškais greičio ruožais. Tai bus pirmas kartas, kai mūsų kaprizingoji „Lada“ išvažiuos į užsienį. Tikiuosi, kad viskas bus gerai ir mes pasieksime pergalę“, - neslėpė ambicijų K. Baikovas.

Nerimauja dėl rusiškos technikos patvarumo

Kur kas labiau nei rusas K. Baikovas lietuviams pažįstamas latvis Tomas Binde. Jis ir jo oranžinis „Lada 2106“ žinomas tiems tautiečiams, kurie ralį stebi kaimyninėje Latvijoje. Niekada Lietuvoje nelenktyniavęs T. Binde tvirtina, kad šioms varžyboms ruošiasi itin atsakingai, mat automobiliui teks atlaikyti nemažai kilometrų greičio ruožais.

„Nežinau, ko tikėtis iš lietuviškų greičio ruožų. Girdėjau, kad „300 Lakes Rally“ varžybose jie būna tikrai sunkūs. Įveiksime daug kilometrų, tad prognozuoti rezultatus lygiai taip pat sunku, kaip žadėti, kad technika atlaikys. Per metus dalyvaujame vieneriose ar dvejose ralio varžybose, daug girdėjome apie šį ralį, tad nusprendėme palenktyniauti čia. Tai pirmas mūsų bandymas „300 Lakes Rally“ varžybose“, - tvirtino T. Binde.

Ralis vienija ir verčia pamiršti politinius nesutarimus

Be naujokų greičio ruožuose bus galima pamatyti ir ekipažų, kuriems „300 Lakes Rally“ - ne naujiena. Su Zarasų apylinkėmis ir greičio ruožais jau pažįstamas rusų Kirilo Ksenofontovo ir Olgos Stebichovos duetas. Apie praėjusių metų „300 Lakes Rally“ varžybas ekipažas netgi parašė knygą, kuri nemokamai prieinama visiems interneto vartotojams.

Ekipažas pastaruoju metu aktyviai dalyvauja ralio sprinto varžybose, Rusijos taurėje atlieka „nulinio“ ekipažo vaidmenį ir tikina, kad „300 Lakes Rally“ ralio fiesta – aukščiausio kalibro renginys.

„Šio ralio specifika yra labai savita ir įvairi. Bet kurios lenktynės mums yra šventė, o kai šventė trunka net dvi dienas, tai didelis pliusas. Kai per varžybas įveikiame 130-150 kilometrų greičio ruožais, pasijaučia tikroji ralio atmosfera. Šio ralio geografinė padėtis – fantastiška. Vaizdingos vietovės dera su „užsuktais“ žvyrkeliais. Ko daugiau gali reikėti lenktynininkams?

Džiugu tai, kad šios varžybos sujungia dalyvius iš tokių šalių kaip Lietuva, Latvija, Estija, Rusija, Ukraina. Pasaulyje vykstant politiniams konfliktams tai yra puikus pavyzdys, kaip autosportas gali vienyti žmones“, - sakė ekipažo pilotas Kirilas Ksenofontovas.

„Lada 2101“ automobilį vairuojantis Kirilas Ksenofontovas sako, kad sudalyvauti „300 Lakes Rally“ varžybose ekipažą paskatino ne tik ralio kokybė, bet ir paslaugūs organizatoriai.

„Praėjusiais metais viename vietos sporto leidinyje perskaitėme apie Lietuvoje vykstančias „300 Lakes Rally“ varžybas, kuriose vedama „Lada VFTS Taurės“ įskaita. Perskaitę reglamentą šiek tiek suabejojome mūsų automobilio paruošimo lygiu. Kai susisiekėme su organizatoriais, visos abejonės dingo ir mes nusprendėme – važiuojam! Be palaikymo ir pagalbos nebūtume ryžęsi šiai kelionei, todėl dar kartą norime išreikšti padėką. Mums lietuviai padėjo viskuo: atsarginių dalių mūsų paieška, pasiruošimu lenktynėms, pagalba per varžybas“, - pasakojo ekipažo vairuotojas K. Ksenofontovas.

2013-ais metais šiam ekipažui finišo pasiekti nepavyko dėl techninių problemų. Pusę „kovinės“ distancijos įveikę rusai buvo priversti savo pasirodymą baigti. Nepaisant tokios baigties lenktynininkai pripažįsta, kad kiekvienas žingsnis ir kilometras Zarasuose suteikė neįkainojamos patirties ir įspūdžių.

„Kiek žinome, šiemet „Lada VFTS Taurėje“ dalyvaus 15-20 ekipažų. Dauguma iš jų turi gerai paruoštus automobilius. Mums, vairuojant 100 arklio galių techniką, lenktyniauti su jais bus sunku. Dėsime visas savo ir savo automobilio pastangas, kad finišuotume ir džiugintume žiūrovus. Šiemet mūsų koziris yra automobilio patikimumas, gerai sudaryta stenograma ir ekipažo susikalbėjimas, todėl tikimės išlikti iki galo ir pasiekti finišą. Būsime patenkinti bet kokiu rezultatu, kadangi mums malonumą reikia ne užimta vieta, o pats dalyvavimas“, - pastebėjimais dalijosi vairuotojas.

K. Ksenofontovas tvirtina, kad į Zarasus lenktynininkus vilioja ir išskirtiniai greičio ruožai. Nuo tvirto ir greito žvyro bei smėlingų atkarpų iki asfalto ruožų mieste, parkuose ir keliuose. Lenktynininkas pripažįsta, kad ekipažas čia privalo būti maksimaliai susikaupęs, o nugalėtoją dažnai lemia stenogramos tikslumas ir klaidų eliminavimas.

Pilotas neabejoja, kad „Lada VFTS taurės“ dalyviai nenuvils ir į „300 Lakes Rally“ varžybas susirinkusių žiūrovų. Anot piloto, šonu slystantys seni „žiguliukai“ dažnai važiuoja efektingiau nei dėl kiekvienos sekundės dalies kovojantys varžybų favoritai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)