Į paskutiniąją Lietuvos ralio čempionato stotelę – spalio 2-3 dienomis vyksiančias „Rally Classic Druskininkai 2015“ lenktynes vos trys savo įskaitose lyderiaujantys ekipažai atkeliaus būdami ramūs dėl užimamų pozicijų. Visi kiti sportininkai turės kautis dėl taškų iki pat paskutiniojo greičio ruožo.
Vytautas Švedas
© Organizatorių nuotr.

Ankstesniais metais paskutiniojo ralio pirmenybių etapo organizatoriai neretai atsidurdavo situacijoje, kai lenktynininkai persikvalifikuodavo į matematikus ir, suskaičiavę, kad startas turnyrinėje lentelėje nieko nepakeis, atsisakydavo važiuoti į trasą, arba važiuodavo tik tam, kad atvažiuoti ir gauti minimalius taškus, kurie juos užkels ant podiumo.

Taip sportininkai sutaupydavo krūvas pinigų ir technikos resursų, tačiau akivaizdžiai sumažindavo varžybų patrauklumą ir intrigą.

Ieškodami galimų išeičių iš tokios situacijos LASF strategai pasiūlė pakoreguoti taškų skaičiavimo metodiką ir leisti paskutiniajame čempionato etape ekipažams užsidirbti gerokai daugiau. Tiksliau – skaičiuojant piloto ir šturmano taškus taikyti 1,5 koeficientą.

Be to, septyni greičiausi ekipažai gali gauti papildomų taškų (7 už I vietą, 6 – už II, 5 už III ir t. t.) už kiekviename ralio rate demonstruojamą tempą. Laimėję patį paskutinį GR, jeigu tai nėra simbolinės lenktynės miesto gatvėmis ar parodomasis slalomas, sportininkai gali gauti dar iki 3 papildomų taškų. Maksimalus „derlius“, kurį įmanoma susišluoti paskutinėse sezono varžybose – 42 taškai.

Tai reiškia, kad čempionato I įskaitos (jai priskiriami patys galingiausi ir radikaliausiai modifikuoti sportiniai automobiliai) lyderis Vytautas Švedas su 160 taškų susigrąžins ralio karaliaus regalijas tuo atveju, jei sėkmingai pasieks finišą. Turint galvoje, kad porą pastarųjų metų Vytautą tiesiog fatališkai persekiojo gedimai ir skaudžios avarijos, „Rally Classic Druskininkai 2015“ užduotis jis privalės spręsti itin atsargiai.

Gera žinia V. Švedui yra ta, kad dvejose pastarosiose lenktynėse – „300 Lakes Rally“ ir „DHL Elektrėnai Rally“ greičiau lėkti sugebėjęs Vaidotas Žala yra praleidęs ketvirtąjį šio čempionato etapą „Rally Žemaitija 2015“. Kadangi čempionato reglamente numatyta galutinius rezultatus skaičiuoti atmetant vieno prasčiausiai susiklosčiusio etapo taškus, bus vertinami tik penkerių Vaidoto lenktynių pasiekimai.

T. y. turėdamas 130 taškų (minus 9 taškai, uždirbti „Samsonas Motorsport Rally Utena“) jis gali aplenkti lyderį tik tuo atveju, jei V. Švedas nefinišuos, o pats V. Žala suriks maksimalų įmanomą 42 taškų kraitį.

Trečioje vietoje su 113 taškų esantis praėjusių metų čempionas Ramūnas Čapkauskas, greičiausiai šioje pozicijoje ir išliks. Tuo tarpu „N40-Narvesen“ pilotas Eugenijus Sladkevičius turi visas galimybes šoktelėti iš šeštosios į ketvirtą vietą.

4 taškais daugiau turintis Dominykas Butvilas visą dėmesį sutelkęs į Europos ralio čempionato kovas, o Martynas Samsonas, mūsų žiniomis, Druskininkuose nestartuos.

Pačią didžiausią persvarą prieš persekiotojus turi Lietuvos čempiono titulo siekiantis Latvijos ralio virtuozas Janis Vorobjovas. II įskaitos lyderis turi 203 taškus, o antroje pozicijoje esantis rusas Igoris Bulancevas – 107. Trečią vietą kol kas čia užima Linas Vaškys su 97 taškais. Ketvirtoje pozicijoje esančio Deivido Jociaus sąskaitoje 76 taškai.

Intrigos nėra ir negausioje III čempionato įskaitoje. Tarp saujelės čia užsiregistravusių ekipažų pirmu smuiku groja Jonas Pipiras, laimėjęs ketverias pastarąsias lenktynes ir susikrovęs 172 taškų rezervą.

Antroje vietoje esantis Laurynas Diržinskas, triumfavęs pirmose sezono lenktynėse, turi 85 taškus. Trečias – latvis Edgaras Balodis, šventęs pergalę namų lenktynėse „Rally Talsi“, tačiau nepelnęs taškų nė vienose kitose varžybose.

Tradiciškai itin gražiu vairavimu žiūrovus džiuginantis IV įskaitos lyderis Justas Tamašauskas į Druskininkus atsiveža 185 taškus, o artimiausias varžovas Ričardas Baubinas – 172. Stabdžiais niekada nepiktnaudžiaujantis Justas paskutinėse sezono varžybose privalės būti maksimaliai atsargus, nes kiekvienos didesnės klaidos kaina – čempiono titulas.

Gaila, tačiau dėl virtinės nesėkmių viltis nugalėti kitam sezonui buvo priverstas atidėti N40-Narvesen“ pilotas Ignas Teletavičius, su 132 taškais likęs trečioje vietoje.

V arba BMW įskaita, kurioje sportininkai vairuoja galinius varančiuosius ratus ir 3,5 litrų darbinio tūrio variklius turinčius M3 monstrus, jau turi savo karalių. Visą sezoną itin greitai ir stabiliau važiavęs Paulius Nanartavičius su 196 taškais yra nepavejamas. Antroje vietoje esantis Giedrius Firantas turi 106 taškus ir gali sukti galvą tik dėl to, kokius kozirius traukti grumiantis su trečioje vietoje esančiu Egidijum Valeiša (90 taškų).

Po skaudžios avarijos „DHL Elektrėnai Rally“ ketvirtoje vietoje su 75 taškais įstrigęs Renaldas Šeinauskas taip pat greičiausiai liks šioje pozicijoje.

Tikras nervų karas virs tarp VI įskaitos dalyvių, važiuojančių visiškai standartiniais automobiliukais, aprūpintais būtina saugos įranga. Čia automobiliukai mažiukai, bet intriga didžiulė, čempiono titulas gali atitekti bet kuriam iš trijų lyderių: Virginijus Daudžvardis turi 180 taškų, o „N40-Narvesen“ atstovas Edvinas Bieliauskas su Egidijum Gelūnu – po 164.

Jiems visiškai nebaisi ir vieno etapo rezultatų minusavimo sistema, nes dėl šios taisyklės visi vyrai praras tik po 6-7 taškus.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Dakaro ralio techninė komisija – be netikėtumų

Po beveik dvi paras trukusios kelionės per Europą, „ General Financing team Pitlane ” komandos...

Juknevičius pirmasis iš 525-ių Dakaro dalyvių sutvarkė formalumus Le Havre (5)

Labiausiai patyręs Dakaro lietuvis Antanas Juknevičius laiko Prancūzijoje nešvaistė –...

Prieš bekelės maratoną – kilometrai greitkeliais, aplinkkeliais ir jūra (1)

Projekto #iGo2Dakar automobilis „ Nissan Navara “ jau įveikė pirmuosius tūkstančius...

Lietuviai sužinojo starto numerius kitų metų Dakaro ralyje (6)

Trečiadienį surengtoje spaudos konferencijoje Prancūzijos kompanija „A.S.O.“ (Amaury Sport...

Karališkas AFL sezonas: čempionai ir rekordai

Bolidai garažuose sustojo žiemos miegui, iš lenktynininkų kraujo išgaravo adrenalinas ir tai...

Top naujienos

Areštinėje – nepilnamečio savižudybė: sudaužyto likimo atomazga (91)

Lietuva skaudžiai moka už klaidas, kurias padarė vienišus vaikus sugrūsdama į globos namus, kur...

Pamatę naujai įstatytas balkono duris nepatikėjo savo akimis (26)

Naujai įstatytos balkono durys įžiebė nemenką konfliktą. Šernų soduose gyvenanti klaipėdietė...

Italų žurnalistai „rado“ sensaciją: kruvinų žudynių istorijoje - lietuvių snaiperių pėdsakai (921)

Kas iš tikrųjų įvyko 2014-ųjų vasarį Kijeve, kai į Maidano protestuotojus pasipylė...

Vilniuje biurą atidarys didžiausia pasaulyje viešbučių rezervavimo platforma (5)

Į Vilnių žengia didžiausia kelionių kompanija pasaulyje booking.com. Tai savo feisbuko paskyroje...

Įspėja aklai nesusivilioti 80 ar 90 proc. nuolaidomis internete (4)

Specialistai įspėja, kad artėjant šventėms internete suaktyvėjo sukčiai, žmones viliojantys...

Gyvai / FIBA liūdesiui: „Žalgiris“ – „Anadolu Efes“ (17)

Neeilinis Eurolygos turas, pirmą kartą sutampantis su inauguracinėmis pasaulio krepšinio...

Žilvinas Grigaitis pristatė unikalią papuošalų kolekciją

Likus mėnesiui iki didžiųjų metinių švenčių, lapkričio 23-iosios vakarą, lietuviško dizaino...

Rolando Mackevičiaus Kalėdos vaikystėje kvepėjo ne mandarinais, o ir Kalėdų Senelis buvo kitoks

Nors iki Kalėdų dar liko mėnuo, Rolando ir Ievos Mackevičių namuose jau stovi eglutė. Tiesa, ji...

Lietuviško oro išvarginta lietuvė įsikūrė kurorte, kuriame vasara visus metus (27)

Įspūdingo grožio gamta, kvapą gniaužiantys egzotiški vaizdai, gyvūnija ir nesibaigianti vasara...

Beigelio formos namai Maskvoje (1)

Aštuntojo praėjusio amžiaus dešimtmečio pradžioje rusų architektas Jevgenijus Stamas ir...