Lenktynių nugalėtojai 1006 km ilgio trasą įveikė per 8 valandas ir 21 minutę, pagerindami visų laikų šių lenktynių rekordą.

Visi lenktynių rezultatai ČIA.

Nuo pat starto užsimezgusi atkakli kova tarp lyderių neatslūgo. Pirmaujančios komandos dažniausiai keitėsi tada, kai jų sportininkai užsukdavo į degalinę papildyti kuro atsargų, keisdavosi vairuotojai ar po menkų incidentų lenktynininkai būdavo priversti užsukti į laikinuosius garažus.

Lenktynių pradžia geriausiai pavyko iš antrosios pozicijos su „Lamborghini Huracan Super Trofeo“ startavusiam „Gera dovana-Šiauliai By RD Sings“ sportininkui Pauliui Paškevičiui.

Iškart už lyderio pirmuosius ratus suko abu „Audi R8 LMS“, kuriuos pilotavo trasos rekordininkas, „Circle K MylesPlus Racing Team“ lenktynininkas Ralf Aron ir jo kolega ir varžovas iš „Circle K – Lesta Racing Team“ ekipos Julius Adomavičius.

Tokia hierarchija tęsėsi iki 13-ojo rato, kai ryžtingai nusiteikę abiejų „Audi“ lenktynininkai aplenkė šiaulietį.

Įveikus lenktynių pusiaukelę antrąją poziciją užėmė „Circle K MilesPlus Racing Team “ komanda, kurios „Audi R8 LMS“ tąsyk vairavo trasos rekordininkas Ralf Aron. Jis nuo lyderio atsiliko ratu.

Trečioje pozicijoje buvo „Ignera &Bio-Circle by Dynamit“ komanda, kurios lyderis Mantas Matukaitis vairavo „Lamborghini Huracan Super Trofeo EVO“ automobilį ir kurį nuo lyderio skyrė 3 ratai.

Lenktynės Palangoje vyko sausoje trasoje, termometro stulpeliui pakilus iki 20 laipsnių šilumos. Tai buvo labai paranku ir palanku ir lenktynininkams, ir jų automobilių varikliams, kurie mažiau kaista.

Prognozuotas lietus irgi nekliudė trasos, todėl sportininkams ar jų komandų vadovams nekilo problemų dėl padangų keitimo ar neplanuotų apsilankymų boksuose.

Be to šiemetinės buvo daug ramesnės, be didesnių incidentų. Tačiau mažesnių susistumdymų, atsitrenkimų į trasos atitvarus ne visiems pavyko išvengti.

Pasistengė sulyginti galimybes

Pagrindinis šių lenktynių organizatorius ir sumanytojas Darius Jonušis sako, kad žiūrovams įsimena būtent tokios lenktynės, kai nugalėtojas išlieka neaiškus iki pat paskutiniojo rato.

Būtent dėl to įvairiose lenktynėse įvedami tam tikri apribojimai – kad nugalėtų ne tik ir ne tiek komandos biudžetas, o lenktynininkų meistriškumas. Profesionalai – atskiroje kategorijoje Šiais metais „Aurum 1006 km lenktynėse“ siekiant dar labiau padidinti konkurenciją dviejose galingiausiose klasėse įvedamas papildomas apribojimas komandų sudėčiai.

„Įvedėme tokį apribojimą, panašų į tą, kurį taiko daugelis ištvermės lenktynių organizatorių – siekiame komandose suvienodinti visų vairuotojų lygį. Dėl to įvedėme du pakeitimus. Jie liečia tiek greičiausius vairuotojus, tiek ir lėčiausius“, – pasakoja D. Jonušis.

Pirmiausia dėl lėčiausių. „Aurum 1006 km lenktynėse“ gali varžytis nuo dviejų iki keturių sportininkų. Pasitaikydavo atvejų, kai komanda lenktyniauja rezultatui, lėčiausias sportininkas praktiškai nevažiuodavo – prie vairo sėdėdavo tik greičiausi, taip nustumdami savo kolegą į šoną. Dėl to šiemet nutarta, kad kiekvienas vairuotojas, registruotas komandoje, privalo pravažiuoti mažiausiai valandą laiko automobilyje. Kitaip tiek minučių, kiek trūksta laiko iki valandos sportininkui, bus pridėta prie bendro komandos rezultato – sąlyginai tai yra laiko bauda. Taip siekiama ne tik priversti, kad visi sportininkai važiuotų.

Kitas apribojimas skirtas greičiausiems. Komanda nebegalės turėti keturių greičiausių lenktynininkų, nes kitu atveju labai jau sąlyginai lengva nugalėti – tereikia greičiausius suburti į vieną komandą. Tada kitiems smarkiai sumažėja šansai. Dėl to organizatoriai pilotus suskirstė į PRO ir ne PRO.

Į PRO sąrašą patenka tik patys greičiausi ir tituluočiausi lenktynių dalyviai. Kol kas šis apribojimas galioja tik dviem pačioms galingiausioms klasėms. Taip tikimasi tuo pačiu priartinti prie galingiausiųjų ir kitas, ne tokias galingas klases, kurioms šiaip normaliu būdu būtų itin sunku konkuruoti.

PRO kategorijoje puikuojasi žinomiausios lietuviškos žiedinių lenktynių dalyvių pavardės. Visą sąrašą galima matyti lenktynių organizatorių portale racing.lt. Šis apribojimas sako, kad vienoje komandoje gali lenktyniauti tik du PRO kategorijos sportininkai. Bet. Jeigu komanda turi PRO kategorijos sportininką, kiekvienas jo pravažiuotas ratas reiškia, kad prie komandos bendro laiko bus pridėta po vieną sekundę. Taip susilygina šansai kitoms komandoms, kurios neturi tokių greitų lenktynininkų savo gretose.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)