aA
Jeigu primiršote vidurinės mokyklos kursą, trumpai priminsiu – 1 megavatas (MW) yra 1000 kilovatų (kW). O tai yra 1360 arklio galios (AG). Būtent tokią galią generuoja naujasis „Koenigsegg One:1“.
Koenigsegg One:1
Koenigsegg One:1
© Gamintojo nuotr.

Kodėl toks gana keistas ir ne itin skambus šio efektingai atrodančio švediško superautomobilio pavadinimas? Viskas tampa aišku, sužinojus anglies pluošto kėbulą ir monokoką turinčios mašinos svorį: 1360 kilogramų (su visais eksploataciniais skysčiais ir 50 proc. pripildytu degalų baku). Tai reiškia, kad viena arklio galia tenka vos vienam kilogramui masės. Kad būtų vaizdžiau, galima palyginti ir taip: jei tokį patį galios ir svorio santykį turėtų, tarkime, 200 arklio galių „karštas“ hečbekas, jo svoris būtų vos 200 kilogramų. Tai maždaug tiek, kiek sveria du statistiniai Lietuvos krepšinio rinktinės gerbėjai. Nepusryčiavę ir nesusivertę kvortos alaus!

Man labai pasisekė šio unikalaus automobilio stende sutikti jo kūrėją ir įmonės savininką Christianą von Koenigseggą. Nutaikęs progą, pasveikinau jį su šiemet švenčiamu kompanijos 20 metų įkūrimu ir paklausiau, kelių naftos gręžinių savininku reikia būti, norint tiek metų išsilaikyti tokių unikalių, per milijoną eurų kainuojančių automobilių versle.

Pasak pono Koenigseggo, per visą kompanijos gyvavimą, įmonė pardavė 110 superautomobilių (nors „Koenigsegg“ įkurta prieš 20 metų, pirmasis automobilis pirkėjus pasiekė prieš 14 metų). Žinoma, didžioji pirkėjų dalis yra iš nafta turtingų Artimųjų Rytų, taip pat Azijos šalių, JAV, tačiau net 4 automobilius įsigijo tautiečiai švedai, o 8 – jų turtingesni kaimynai norvegai.

Svarbiausios naujienos iš Ženevos - specialioje rubrikoje!

O kaip pavyksta parduoti tokius virš milijono kainuojančius superautomobilius – atskira šneka. Galiu pasakyti tik tiek, kad įmonės įkūrėjas, siela ir aistringas automobilių gerbėjas Ch. von Koenigseggas yra velniškai mielas žmogus, tad pasitaikius progai (jo kompanija Ženevos automobilių parodoje dalyvauja kasmet) būtinai pakalbinkite – jis tikrai turi ką papasakoti apie savo kuriamus greičiausius pasaulio automobilius!

Išvydus prie „Koenigsegg One:1“ esančios lentelės duomenis, pašiurpsta oda. Anglies pluošto smarkuolis, turintis V8 5.0 l 1360 AG (arba 1 MW) galios biturbobenzinį variklį, per 20 sekundžių įsibėgėja iki... 400 kilometrų per valandą (įsibėgėjimo metu perkrova siekia 2.0 g) ir pasiekia maksimalų 450 km/val. greitį. Sustoti, važiuojant 400 km/val. greičiu, reikia 10 sekundžių, o nuo 100 km/val. stabdymo kelias yra vos 28 metrai. Važiuojant 260 km/val. greičiu, prispaudimo jėga siekia 610 kilogramų, 440 km/val. greičiu – net 830 Kg. Tad automobilis yra efektyvus ne tik tiesiojoje, bet ir posūkiuose. Išties beprotiška mašina, kuria šiais metais žadama pagerinti ne vieną pasaulio greičio rekordą – sekite naujienas!

O po tokių ekstremalumų kiti įspūdingų galių automobiliai – pavyzdžiui, naujasis „Jaguar XFR-S Sportbrake“ (V8 5.0l/550 AG, 0-100 km/val. per ) ar „Lamborghini Huracan“ (V10, 5,2l/610 AG, 0-100 km/val. per 3,2 sekundes) atrodo tiesiog jaukiai murkiantys kačiukai. Tad belieka pasakyti tik tiek – tegyvuoja naujas automobilių galios matas – 1 megavatas ir daugiau!

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Top naujienos

Prezidento problema Lietuvoje: trys būdai, kaip Nausėda gali sutelkti galias savo rankose (1)

Prezidentas pagal Konstituciją yra pastatytas į tokią situaciją, kad kiekvieną kartą jam kyla...

Užkalnis atskleidė, kiek turi kainuoti jautienos kepsnys ir kaip reikia maitintis (60)

Kai dėl to „kaip reikia maitintis“, tai gal net kažkiek ir perspaudžiau, nes maitinasi visi,...

Tokio pasiūlymo nėra matęs net NT ekspertas: parduodamas butas viename iš Lietuvos dvarų

Vartant nekilnojamojo turto skelbimus galima rasti tikrai įspūdingų pasiūlymų. Vienas tokių,...

Emigrantų gyvenimą ištyrinėjęs Gasanovas įvardijo dvi priežastis, kodėl lietuviai vis dar išvyksta (234)

Lietuva nyksta – tokias liūdnas prognozes neseniai atskleidė Jungtinių Tautų (JT) prognozės....

Autoritetingas teisininkas su nerimu stebi pokyčius Vokietijoje: kas vyksta su galingiausia Europos valstybe? (328)

Vokietijoje nyksta piliečių pasitikėjimas politika. O visuomenė be pasitikėjimo, anot politologo...

Darbo jėga Lietuvoje nebe pigi: kas antram 870 eurų atlyginimas yra per mažas (48)

Kas antram dirbančiajam per maža 870 eurų atlyginimo, o beveik 10 proc. dirbančiųjų apatine...

Ernestas Parulskis

56k eurų už paveikslą. Atsargus naujas lietuviško meno rekordas

Prieš pora mėnesių, gruodžio 28-ą, vieną nišinę bendruomenę sukrėtė nedidelė sensacija –...

Gediminas Jankauskas. Tikrų ir išgalvotų šnipų voratinkliuose

Beveik vienu metu tarsi iš gausybės rago ant kino žiūrovų galvų pasipylė visokiausių žanrų...

Italijoje dėl koronaviruso izoliuojama daugiau nei dešimt miestų, atšauktas Venecijos karnavalas (148)

Italijai kovojant su didžiausiu koronaviruso protrūkiu Europoje, vyriausybė nusprendė blokuoti...

|Maža didelių žinių kaina