aA
„Gera alyva pergalės negarantuoja, bet bloga – ją palaidoja“ , – tvirtina vienas geriausių Lietuvos lenktynininkų Robertas Kupčikas, kartu su „Balpol-15min powered by Oktanas Racing“ besiruošiantis „ENEOS 1000 km lenktynėms“.
Robertas Kupčikas
© Organizatorių nuotr.

„Profesionalūs lenktynininkai per daug gerai supranta kainą, kurią tenka sumokėti pasirinkus nekokybišką alyvą. Tai gali būti viena priežasčių, dėl kurios subyra variklis, net ir viduryje lenktynių, o jo taisymas yra žymiai brangesnis, nei kainuoja gera alyva. Todėl kam, kam, bet alyvai lenktynininkai šiais laikais netaupo“, – pasakojo R. Kupčikas.

Jam pačiam savo praktikoje yra tekę susidurti su situacija, kai dėl netinkamos alyvos per vienerias varžybas buvo visiškai sudėvėtas variklis. „Tai buvo vienos pirmųjų mano varžybų Lietuvos žiedinių lenktynių čempionate. Po jų išrinkus variklį atrodė, lyg kas būtų pripylęs į jį smėlio arba variklis būtų dirbęs sausai, – sakė R. Kupčikas. – Tokių ir panašių istorijų yra tekę girdėti ne vieną ir ne dvi“.


Svarbiausia – klampumas

Anot jo, lenktynininkai paprastai renkasi alyvas, kurios prie aukštos darbinės temperatūros geriau išsaugo klampumo savybes (tą nurodo alyvoms įprasto žymėjimo, pvz. 10w40, antrasis skaičius) – iš sportinių automobilių varžybų metu lenktynininkai bando išspausti visą galios potencialą, ilgai variklis dirba maksimaliu pajėgumu.

„Alyva turi suformuoti plėvelę tarp besitrinančių paviršių, kad sumažintų variklio dalių trintį ir energijos sąnaudas bei išskaidytų nuo trinties susidarančią šilumą, atliktų detalių aušinimo funkciją. Ypatingai jautrūs alyvos kokybei yra varikliai su turbokompresoriais, nes jų maksimalios apsukos būna didesnės“, - aiškino R. Kupčikas.

„ENEOS 1000 km lenktynėms“ besiruošiantis sportininkas teigia, kad kiekvienoms ištvermės varžyboms visuomet naudojamas naujas tepalas. „Tokioms lenktynėms, kaip šio savaitgalio 1000 km varžybos Palangoje, kai automobiliu be perstojo važiuoji 9 valandas, svarbu naudoti naują alyvą. Ji padidina automobilio patikimumą, kuris yra vienas iš svarbiausių veiksnių norint nugalėti tokiuose maratonuose. Tiesa, kokybiška alyva aktuali ir trumpesnių distancijų varžyboms, nes tokiu atveju išsaugai variklio charakteristikas ir jį gali naudoti visą sezoną ar net du“, - aiškino R. Kupčikas.

Rekomenduoja tikrinti tiekėjo patikimumą

Žiedinių lenktynių meistras pabrėžia, kad alyvos kokybė svarbi ne tik sportiniams automobiliams, bet ir kiekvienam įprastam automobiliui. „Jeigu norite, kad jūsų automobilis tarnautų ilgai, nepagailėkite investicijos į gerus tepalus – jie užtikrins variklio ilgaamžiškumą: palaikys jame švarą ir sandarumą, neleis prasidėti korozijos procesams“, – teigia R. Kupčikas.

Vairuotojams jis pataria rūpintis serviso ir alyvos tiekėjo patikimumu. „Žinomas pasaulinio gamintojo vardas dar nėra šimtaprocentinė alyvos kokybės garantija. Į Lietuvos rinką importuojama ir padirbtos žinomų gamintojų produkcijos, kuri neatitinka reikiamų kokybės standartų. Apskritai, vairuotojams renkantis alyvą patarčiau klausti patarimo labiau patyrusių draugų, susižinoti, kuriuo šaltiniu galima pasitikėti“, – rekomendavo R. Kupčikas.

Atpažinti, ar į automobilį įpilta alyva kokybiška, eiliniam vairuotojui praktiškai neįmanoma. Tą galima padaryti tik po kurio laiko išrinkus variklį ir patikrinus dalių būklę. Degėsiai, suodžiai ir kiti teršalai, per didelis alyvos skystumas, variklio dalių nudilimas ar korozija gali signalizuoti apie nekokybišką alyvą.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

R. Sinkevičius: keliuose kasmet mažėja „juodųjų dėmių“ (9)

Likus dviem savaitėms iki Palangoje vyksiančio didžiausio Baltijos regione automobilių sporto...

Top naujienos

Profesorius papasakojo, kodėl smegenys ima vis mažiau atlikti savo darbą: pateikia 6 žingsnius, kaip to išvengti (31)

Žmogaus smegenys, kaip ir raumenys, negaudamos pakankamai darbo ir nespręsdamos užduočių praranda...

Įvardijo prasčiausias Vilniaus mokyklas: vadovai nesupranta vertinimo ir peikia reitingų sistemą (98)

Nors pirmajame geriausių Lietuvos gimnazijų penketuke – net kelios Vilniaus ugdymo įstaigos,...

JAV netrukus turės nepaskandinamą lėktuvnešį? (266)

Nedidelė maždaug 8,2 kvadratinio kilometro ploto vulkaninės kilmės sala Rytų Kinijos jūros...

Prognozuoja, kokia laukia likusi žiema Lietuvoje: visoje Europoje pastebėjo ryškią anomaliją (70)

Naujausios orų prognozės rodo, kad sezoninė to paties centro prognozavimo sistema rodo, kad visa...

Atidarė Suvalkuose naują prekybos centrą lietuviams: pamiršta tai, kas „svarbiausia“ (288)

Suvalkų miesto šiauriniame pakraštyje, prie išvažiavimo į Lietuvos pusę, atidarytas naujas...

Plungėje pasmaugtos moters vaikai: nepasidaro lengviau, kad žudiką išlaikys iš mūsų pinigų (61)

„Nepasidaro lengviau išgirdus, kad mamos žudikas nuteistas. Mamos tai nesugrąžins“, – sako...

Šiauliuose iškils didžiausias Europoje orlaivių techninės priežiūros ir remonto centras planuoja sukurti 1000 darbo vietų (65)

2020 m. pradžioje Tarptautiniame Šiaulių oro uoste bus pradėtas statyti didžiausias Europoje...

Marc Champion ir Aliaksandr Kudrytski

Artėja vienintelės Europoje sovietinės ekonomikos „paskutinioji diena“ (1)

Pasibaigus komunizmo epochai Baltarusija išsaugojo senąsias gamyklas, darbo vietas bei socialines...

Paklausykite: jūros vargonai Kroatijoje įkvėpė sukurti vėjo vargonus

Zadare, Kroatijoje esantys jūros vargonai – didžiuliuose marmuro laiptuose įtaisyti...

Prognozuoja chaosą po Naujųjų: dėl naujos tvarkos gali kilti kainos (11)

Padangų gamintojų ir importuotojų atstovai prognozuoja chaosą rinkoje po Naujųjų, vieno arba...