aA
Nors tradiciškai pačia didžiausia automobilininkų nuodėme laikomas vairavimas apsvaigus nuo alkoholio, yra dar šis tas blogesnio. Tai – pervargimas ir snūduriavimas prie judančios mašinos vairo. „Opel“ konstruktoriai, pastaraisiais metais itin daug dėmesio skiriantys ergonomikai, rado efektyvių būdų šioms problemoms spręsti.
© Gamintojo nuotr.

Socialinio saugaus eismo projekto „Geležiniai spąstai“ komandą konsultavę saugaus eismo specialistai pripažįsta, kad apgirtęs vairuotojas iš tiesų bent jau mėgina automobilį suvaldyti, o pervargęs ir prie vairo užmigęs žmogus situacijos apskritai nekontroliuoja. Į šiuos dalykus būtina atkreipti dėmesį įsibėgėjant atostogų sezonui, kai nemaža dalis poilsiautojų ieškoti naujų įspūdžių leidžiasi nuosavais automobiliais. Mėgindami greičiau pasiekti kelionės tikslą žmonės dažnai stengiasi nesustodami nuvažiuoti po 1000 ar net 1500 kilometrų. Deja, toks elgesys turi akivaizdžių avantiūrizmo požymių. Avarijų analizė rodo, kad tolimose kelionėse vairuotojų patiriamas nuovargis ir net sekundinis užmigimas prie vairo yra viena iš dažniausių priežasčių, lemiančių autoįvykius. Manoma, kad net iki 25 proc. visų autoįvykių sukelia asmenys, mieguisti dienos metu. 20 proc. autoįvykių sukeltų užmigusių prie vairo asmenų, baigiasi mirtimi arba sunkiomis traumomis.

Išvengti tokių bėdų galima tik teisingai planuojant keliones. Antras ne mažiau svarbus dalykas – taisyklinga sėdėsena prie vairo. „Opel“ šiame kontekste nusipelno išskirtinio dėmesio, nes visi naujos kartos modeliai yra sulaukę pavydėtinai gerų įvertinimų iš ergonomikos specialistų. Vokietijos gydytojų ir terapeutų inicijuoto projekto „Sveikų Nugarų Akcija“ (AGR – Aktion Gesunder Rücken e.V.) ekspertai antros kartos vienatūriui „Opel Meriva“ suteikė prestižinį sertifikatą, pripažindami visą automobilio konstrukciją itin ergonomiška. Čia patogu viskas, pradedant į priešingas puses atidaromomis durelėmis ir baigiant unikalia dviračių laikiklių sistema, padeda tausoti keliaujančių jėgas.

„Opel“ inžinieriai sėkmingai išlaikė ir „EuroNCAP“ egzaminus. Prieš atliekant pasyvaus saugumo testus buvo būgštaujama dėl „Meriva“ sistemos „FlexDoors“, leidžiančios galines dureles atidaryti prieš automobilio judėjimo kryptį. Tačiau visi daužymo eksperimentai parodė, kad pasyvaus saugumo sistemos veikia nepriekaištingai. Ši sistema yra nepriekaištingai saugi visose avarinėse situacijose tiek priešpriešinio, tiek šoninio susidūrimo metu. „FlexDoors“ užraktas automatiškai suveikia, kai automobilis pasiekia 4 km/val. greitį. Nelaimės atveju mechanizmas nedelsiant atrakinamas ir žmonės gali netrukdomi išlipti iš mašinos. Kasdienybės kelionėse netradicinio dizaino ir konstrukcijos durelės ne tik atsiveria gerokai plačiau nei įprastose mašinose, o tai gerokai palengvina įlipimą ir išlipimą.

Dar vienas išskirtinis „Meriva“ bruožas – „Opel“ inžinierių patentuotas „Pedal Release System“ mechanizmas, kuris priešpriešinio susidūrimo metu „atkabina“ pedalus, taip sumažindamas riziką sužaloti pėdas ir blauzdas. Smūgio energiją absorbuoja ir vairo mechanizmas, o apatinėje priekinio skydo dalyje yra papildomas sluoksnis minkštos medžiagos.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Top naujienos

Darius Kuolys: jie jaučiasi taip, lyg Dievas jiems būtų padovanojęs Lietuvą (180)

Būsimos valdančiosios koalicijos sudėtis po 2020 m. Seimo rinkimų priklausys ir nuo prezidento...

Sinkevičius: tokio didelio palaikymo nesitikėjau papildyta (104)

Ketvirtadienį Seime buvo balsuojama dėl Virginijaus Sinkevičiaus kandidatūros į eurokomisarus....

Opozicija kreipiasi į Konstitucinį Teismą dėl Vyriausybės įgaliojimų legalumo (3)

Nors parašų rinkimas Seime dar nesibaigė, bet opozicija jau yra surinkusi pakankamai parašų...

Prezidentūros atstovas Seime: švedai skambino ambasadai dėl miškų įstatymo Seimas atmetė Nausėdos veto; papildyta (108)

Ketvirtadienį Seimo posėdyje, svarstant miškų įstatymą, Respublikos Prezidento vyriausiasis...

Merkel Borisui Johnsonui davė 30 dienų Prancūzija: blogiausias scenarijus artėja (72)

Berlynas, rugpjūčio 22 d. (AFP-BNS). Vokietijos kanclerė Angela Merkel , trečiadienį...

Milijardierius Caudwellas su Modesta Vžesniauskaite įsirenginėja brangiausią Britanijoje namą: per jį tekės upė (171)

Londono apribotos rizikos fondo lopšys turi naują nekilnojamojo turto karalių. Milijardierius,...

Nuosavo būsto svajonė: po kiek pradiniam įnašui atsideda lietuviai (138)

Norint gauti paskolą būstui, reikia būti sukaupus pradinį įnašą , kuris padengtų bent 15...

Vasaros veltui nešvaistęs Milaknis: ateina tas laikas, kai vėl pasiilgsti krepšinio ketvirtadienį – pirmoji treniruotė (2)

Į Kauną jau atvykę „Žalgirio“ komandos naujokai bei Lietuvoje likę žalgiriečiai...

Psichologė atsakė, kaip po atostogų greitai įsilieti į darbą: štai ką darote blogai (1)

Dažno nuotaika sekmadienio vakarą apkartina jausmas, kad priešaky ir vėl laukia darbo savaitė....

Po metalo laužu – sovietų mokslininkų pasididžiavimas: atidarę šį dangtį, kristumėte žemyn net 12 km (60)

Jei žinote, kur ieškoti, tai giliai vakarų Rusijoje rasite nedidelę surūdijusio metalo laužo...