Jie šeštadienį ir sekmadienį turėjo galimybę iš arti susipažinti su analogų iki šiol Europoje neturinčiu socialiniu projektu – “Geležiniais spąstais”. Automobilis ir projektą pristatanti vaizdinė medžiaga buvo demonstruojama Panevėžio Laisvės aikštėje šalia miesto savivaldybės pastato.

Lietuvos gyventojai pirmieji Europoje turi galimybę savo akimis įsitikinti, kokios galimos skaudžios pasekmės eksploatuojant po avarijų iš kelių dalių sulipdytus ir dėl to saugumo reikalavimų neatitinkančius automobilius.

Eksperimento metu buvo supjaustytas, meistrų naujam gyvenimui prikeltas ir vėl sudaužytas automobilis. Nauja jo dalis – kelionė po Lietuvą, kuri prasideda rugsėjo 7 d. Panevėžyje, kuris šį savaitgalį švenčia 510-ąjį miesto gimtadienį.

Stendą per šeštadienį aplankė apie 2000 šventės dalyvių. Daugelis jų norėjo papasakoti ir apie savo asmeninę patirtį arba girdėtus pavyzdžius, susijusius su avarijomis ar iš gabalų sulipdytais automobiliais.

Vienas panevėžietis pasakojo istoriją, kaip ne Lietuvoje matė automobilį, kurio kai kurios originalios kėbulo dalys „auksarankių“ buvo pakeistos medinėmis. „Galima tik numanyti, kokios būtų tokios mašinos avarijos pasekmės...“, - kalbėjo vyras.

Kitas vyras iš Prienų sakė, kad projektas turėtų versti ne tik susimąstyti apie antrinėje rinkoje parduodamus iš gabalų pagamintus automobilius, bet ir paskatinti bent minimaliai ją reglamentuoti teisiškai. Pavyzdžiui, visi antrinėje rinkoje parduodami automobiliai privalėtų turėti serviso knygas ar kažkokius panašius dokumentus.

Šiuo metu vyksta antrasis projekto „Geležiniai spąstai“ etapas, kurio metu pagal EuroNCAP metodiką sudaužytas automobilis keliauja per Lietuvą. Planuojama, kad ekspoziciją pamatys daugiau nei 10 miestų gyventojai.

Projektą „Geležiniai spąstai“ organizuoja Lietuvos automobilininkų sąjunga (LAS), Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD), žurnalas „Top Gear“, portalas DELFI, asociacija „Transeksta“, VšĮ Demokratinių iniciatyvų centras ir kiti partneriai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (105)