Socialinio saugaus eismo projekto „Geležiniai spąstai“ komandą konsultuojantys automobilių ekspertai vienbalsiai tvirtina: net ir prie vadinamųjų oldtimerių amžiaus ribos priartėjusios mašinos gali būti beveik tokios pat patikimos incidentų metu, kaip ir sąlyginai naujos.
"Geležiniai spąstai": Toyota
© Organizatorių nuotr.

Toyota“ autocentro „Tokvila“ kėbulų remonto serviso vadovo Ričardo Čaplinsko teigimu, tam tereikia vienintelės sąlygos – nevaldiško požiūrio į savo automobilį.

„Deja, nemažai vairuotojų į servisą užsuka tik tuomet, kai kokio nors agregato keliamas triukšmas trukdo salone esantiems keleiviams susikalbėti, kai prietaisų skydelyje užsidega tuzinas raudonų perspėjimo signalų ar kai galiausiai sustoja pusiaukelėje ir yra buksyruojamas iki dirbtuvių. Norint, kad automobilis nekrėstų kiaulysčių, jam reikia skirti šiek tiek daugiau dėmesio ir, priklausomai nuo ridos bei amžiaus, profilaktiškai tikrinti visas gyvybiškai svarbias sistemas. Tarkim mes kiekvieno savo kliento mašiną, pristatytą techniniam aptarnavimui, apžiūrime pagal tam tikrą „Toyota“ aprobuotą techninio aptarnavimo algoritmą ir pažymime pastabas patikros lape. Jame bemaž 40 punktų, pradedant akumuliatoriaus jungčių švarumo bei tvirtinimo vertinimu ir baigiant diagnostiniu testeriu nuskaitytų klaidų taisymu. Trumpą ataskaitą apie užfiksuotas ar dar tik bręstančias bėdas pristatome automobilio šeimininkui. Jo valioje ką ir kaip daryti toliau. Faktas, kad nekreipiant dėmesio į smulkmenas, pakankamai greitai jos liaujasi buvusios smulkmenomis“, – tvirtino R. Čaplinskas.

Tarkim projekto „Geležiniai spąstai“ patikrų maratono metu apžiūrai atvykęs vienas iš keleto užsiregistravusių sportiškųjų „Celica“ modelių iš esmės pasirodė esantis tvarkingas, tačiau stabdžių apsaugos buvo beviltiškai surūdijusios. Dėl šios priežasties visas purvas tiško tiesiai ant stabdžių diskų ne tik trumpindamas jų gyvavimo amžių, bet ir mažindamas stabdymo efektyvumą. „Tokvilos“ kėbulų remonto serviso vadovo teigimu, net besniegėmis žiemomis, kai slidininkai neturi progų panaudoti savo inventoriaus, keliuose išbarstomi milžiniški kiekiai tonų druskos. Tokioje aplinkoje be papildomos antikorozinės apsaugos eksploatuojamos mašinos jau po poros-trejeto sezonų ima rūdyti.

„Joks metalas: nei japoniškas, nei vokiškas, nei prancūziškas nepajėgus priešintis drėgmės-druskos mišinio atakoms. Ypač, kai aplinkos temperatūra šokinėja iš pliusinės į minusinę keletą kartų per parą. Lietuvoje šiems dalykams kol kas skiriama labai nedaug dėmesio, nors gyvename iš esmės tokioje pat klimato zonoje, kaip ir tarkim danai. Šioje šalyje apie 95 proc. automobilių pirmaisiais gyvavimo metais apsilanko antikoroziniuose centruose, nes rūdžių pažeistas kėbulas toli gražu nėra vien tik estetinė problema. Korozijos nestabdant po keleto metų neišvengiamai tenka tvirtumą praradusias konstrukcines detales keisti, o tai tikrai nėra pigus malonumas. Vien dėl to, kad tokius darbus kokybiškai atlikti galima tik turint pakankamai technologinių žinių ir reikiamą įrangą. Pavyzdžiui, net iš pažiūros nedidelio susidūrimo metu deformavus lonžeroną, nepakanka nurėžti sprindį sugadintos detalės – būtina keisti visą konstrukciją pjaunant ir virinant tiksliai ties gamintojo nurodyta technologinės siūlės vieta“, – akcentavo „Tokvilos“ kėbulų remonto serviso vadovas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Igno Staškevičiaus byloje prabilta apie paslaptingą moterį Laimą, aparatūrą miegamajame ir naujus milijonus (13)

Net pusantrų metų buvusių pavaldinių slapta sekto ir už asmeninės informacijos neviešinimą 312...

Ruošiamas naujas sprendimas dėl mokesčių „Sodrai“ (151)

Ar teisinga, kad už visiškai tą pačią paslaugą vienas žmogus moka, pvz., 5 Eur, o kitas – 10...

Tik įsidarbinęs suprato, į kokį pragarą pateko: tai peržengė visas ribas (376)

Įtartina tvarka mokamas atlyginimas, materialinė atsakomybė net už kėdę, ant kurios sėdi, ir...

STT rekomenduoja tobulinti LRT viešuosius pirkimus: gali egzistuoti didesnė korupcijos pasireiškimo tikimybė (12)

Specialiųjų tyrimų tarnyba (STT) Seimo laikinajai tyrimo komisijai Lietuvos nacionalinio radijo...

Lietuvos policiją sudrebinęs skandalas: aiškėja itin nemalonūs dalykai (212)

Trys policijos pareigūnai neteko darbo ir sėdo į teisiamųjų suolą už tai, kad kankino...

Lietuvių mokslininkai įrodė geoterminio vandens poveikį sveikatai: kur jo rasti? (1)

Po to, kai Vakarų Lietuvoje buvo aptiktas geoterminis vanduo , kurį laiką jis buvo naudojamas tik...

Tarpukario Lietuvos reklama, kuriai negaliojo jokios ribos

Besidomintys reklamos istorija dar gali suspėti į Vilniaus rotušėje iki kovo 1 dienos vykstančią...

Pagrindiniame šalies kelyje nyksta greičio matuokliai (62)

Akylesni vairuotojai pastebėjo, kad pagrindiniame šalies kelyje A1 sumažėjo greičio matuoklių...

Šiurpi avarija Charkove apvertė gyvenimą: apie savo išgyvenimus prabilo atsigavusi moteris (5)

Oksana Jevtejeva prisimena, kaip ligoninėje laukė, kol sesuo ir sutuoktinis ateis jos aplankyti....

Ekspertas apie Rusiją: be atgrasymo mums gresia rimti pavojai siūlo rengti „staigias finansines pratybas“ (403)

Gebėjimas atgrasyti potencialius agresorius yra patikimos gynybos politikos kertinis akmuo. Juk daug...