Socialinio saugaus eismo projekto „Geležiniai spąstai“ komandą konsultuojantys automobilių ekspertai vienbalsiai tvirtina: net ir prie vadinamųjų oldtimerių amžiaus ribos priartėjusios mašinos gali būti beveik tokios pat patikimos incidentų metu, kaip ir sąlyginai naujos.
"Geležiniai spąstai": Toyota
© Organizatorių nuotr.

Toyota“ autocentro „Tokvila“ kėbulų remonto serviso vadovo Ričardo Čaplinsko teigimu, tam tereikia vienintelės sąlygos – nevaldiško požiūrio į savo automobilį.

„Deja, nemažai vairuotojų į servisą užsuka tik tuomet, kai kokio nors agregato keliamas triukšmas trukdo salone esantiems keleiviams susikalbėti, kai prietaisų skydelyje užsidega tuzinas raudonų perspėjimo signalų ar kai galiausiai sustoja pusiaukelėje ir yra buksyruojamas iki dirbtuvių. Norint, kad automobilis nekrėstų kiaulysčių, jam reikia skirti šiek tiek daugiau dėmesio ir, priklausomai nuo ridos bei amžiaus, profilaktiškai tikrinti visas gyvybiškai svarbias sistemas. Tarkim mes kiekvieno savo kliento mašiną, pristatytą techniniam aptarnavimui, apžiūrime pagal tam tikrą „Toyota“ aprobuotą techninio aptarnavimo algoritmą ir pažymime pastabas patikros lape. Jame bemaž 40 punktų, pradedant akumuliatoriaus jungčių švarumo bei tvirtinimo vertinimu ir baigiant diagnostiniu testeriu nuskaitytų klaidų taisymu. Trumpą ataskaitą apie užfiksuotas ar dar tik bręstančias bėdas pristatome automobilio šeimininkui. Jo valioje ką ir kaip daryti toliau. Faktas, kad nekreipiant dėmesio į smulkmenas, pakankamai greitai jos liaujasi buvusios smulkmenomis“, – tvirtino R. Čaplinskas.

Tarkim projekto „Geležiniai spąstai“ patikrų maratono metu apžiūrai atvykęs vienas iš keleto užsiregistravusių sportiškųjų „Celica“ modelių iš esmės pasirodė esantis tvarkingas, tačiau stabdžių apsaugos buvo beviltiškai surūdijusios. Dėl šios priežasties visas purvas tiško tiesiai ant stabdžių diskų ne tik trumpindamas jų gyvavimo amžių, bet ir mažindamas stabdymo efektyvumą. „Tokvilos“ kėbulų remonto serviso vadovo teigimu, net besniegėmis žiemomis, kai slidininkai neturi progų panaudoti savo inventoriaus, keliuose išbarstomi milžiniški kiekiai tonų druskos. Tokioje aplinkoje be papildomos antikorozinės apsaugos eksploatuojamos mašinos jau po poros-trejeto sezonų ima rūdyti.

„Joks metalas: nei japoniškas, nei vokiškas, nei prancūziškas nepajėgus priešintis drėgmės-druskos mišinio atakoms. Ypač, kai aplinkos temperatūra šokinėja iš pliusinės į minusinę keletą kartų per parą. Lietuvoje šiems dalykams kol kas skiriama labai nedaug dėmesio, nors gyvename iš esmės tokioje pat klimato zonoje, kaip ir tarkim danai. Šioje šalyje apie 95 proc. automobilių pirmaisiais gyvavimo metais apsilanko antikoroziniuose centruose, nes rūdžių pažeistas kėbulas toli gražu nėra vien tik estetinė problema. Korozijos nestabdant po keleto metų neišvengiamai tenka tvirtumą praradusias konstrukcines detales keisti, o tai tikrai nėra pigus malonumas. Vien dėl to, kad tokius darbus kokybiškai atlikti galima tik turint pakankamai technologinių žinių ir reikiamą įrangą. Pavyzdžiui, net iš pažiūros nedidelio susidūrimo metu deformavus lonžeroną, nepakanka nurėžti sprindį sugadintos detalės – būtina keisti visą konstrukciją pjaunant ir virinant tiksliai ties gamintojo nurodyta technologinės siūlės vieta“, – akcentavo „Tokvilos“ kėbulų remonto serviso vadovas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Savaitgalio gaisras smogė milžiniškais nuostoliais didžiausiems Lazdijų rajono darbdaviams, įtariamieji nebus baudžiami (134)

Savaitgalį, šeštadienį, Lazdijuose kilusio gaisro metu supleškėjo vietos verslininkams...

Erikos Vitulskienės kolekcija sulaukė kritikos: priminė vieną svarbią taisyklę (232)

Praėjusią savaitę pristatyta plius dydžio moterims skirta Erikos Vitulskienės drabužių...

„Washington Post“: kas galėtų pakišti koją JAV kariuomenei ginti Baltijos šalis (367)

JAV gynybos vadai nerimauja, kad prireikus atremti Rusijos puolimą, galingiausia pasaulio...

Kelia sąmokslo teoriją: Rusijos rinktinė pralaimėjo tyčia? rusų treneris: o kur plojimai? (260)

Samaros „Kosmoso“ arenoje vykusiose paskutinėse pasaulio futbolo čempionato A grupės...

Siaubas Druskininkų r. miške: pareigūnai rado mįslingai dingusio vyro kūną papildyta 19.14 (218)

Druskininkų policija rado paslaptingai dingusio vyro kūną.

Gyvai / B grupės intriga: Ispanija – prieš Maroką, Portugalija – prieš Iraną Ronaldo neįmušė 11 m baudinio (31)

Pasaulio čempionate grupių etapas pasiekė finišo tiesiąją: pirmadienį startavo trečiasis...

Smurtauju prieš savo vaikiną psichologiškai ir net fiziškai: nežinau, kaip išeiti iš šio užburto rato (5)

Turiu vaikina, kartu esame 2,5 metai, tačiau mūsų santykiai kasdien prastėja ir eina skyrybų...

Žinomas tėtis Simonas Urbonas: kuo „supertėvai“ skiriasi nuo „supermamyčių“ (10)

Simonas Urbonas – trijų vaikų tėtis, kuris mėgsta iššūkius ir eksperimentus. Taip pat jis...

Lūžio taškas: lietuviškos braškės pradeda stumti lenkiškas (29)

Pirmosios lietuviškos braškės feisbuke sukėlė audrą – žmonės negalėjo patikėti, kad...

Balsavimas: išrinkite unikalią Lietuvos vietą, kurioje jaučiatės tarsi kitoje šalyje (23)

Naujienų portale DELFI vyksta unikalus projektas: „ 100 žingsnių per Lietuvą “, kurio metu...