aA
Naujausių automobilių saugumo bandymus atliekantys „Euro NCAP“ specialistai į metalo laužą pavertė antros kartos „Nissan LEAF“ elektromobilį. Keli naujutėliai automobiliai buvo suknežinti tam, kad būtų įvertintas bendras šio modelio saugumas. Elektromobilis gali džiaugtis maksimaliu, penkių saugumo žvaigždučių įvertinimu.
Nissan Leaf saugos testas
Nissan Leaf saugos testas
© Euro NCAP nuotr.

Labai gerą, net 93 proc. įvertinimą, naujasis „LEAF“ gavo už suaugusiųjų apsaugą. Visų smūgių metu viduje sėdinčius keleivius automobilis apsaugojo puikiai. Ekspertai turėjo tik vieną priekaištą. Smūgio į kliūtį visa priekine dalimi metu, vairuotojui užfiksuoti rimti dubens sužalojimai, kurie kilo dėl sumažėjusios saugos diržo jėgos.

Gerą, 86 proc. rezultatą „LEAF“ pademonstravo vertinant vaikų apsaugą. Ekspertai pažymėjo, kad į automobilį be didelių problemų gali būti sumontuotos visų tipų vaikiškos kėdutės, kurios tinkamos šiam modeliui. Komentuodami sužalojimus, kuriuos gali patirti vaikai, ekspertai pažymėjo, kad 10 metų vaiką imituojančiam manekenui buvo užfiksuotos per didelės kaklo perkrovos, atliekant priekinio smūgio į deformuojamą barjerą testą.

Vis daugiau dėmesio autonominės saugumo sistemoms

Neblogai naujasis elektromobilis įvertintas ir už pėsčiųjų apsaugą. Šio testo metu jam skirtas 71 proc. įvertinimas. „Euro NCAP“ pažymėjo, kad susidūrimo su pėsčiuoju metu „LEAF“ puikiai apsaugojo kojas ir pilvą. Jau standartinėje įrangoje šis automobilis turi autonominę stabdymo sistemą, kuri pastebi pėsčiuosiu ir dviratininkus. Tačiau, vertinant atskirus scenarijus, ji įvertinta vidutiniškai arba gerai.

Toks pats, 71 proc. įvertinimas, suteiktas ir už elektronines saugumo sistemas. Be jau minėtų autonominės stabdymo sistemos galimybių pažinti pėsčiuosius ir dviratininkus, ji taip pat kelyje reaguoja ir į kitus automobilius. Atliekant šiuos testus, sistema parodė gerus rezultatus. Antrosios kartos „LEAF“, standartinėje įrangoje turi ir sistemą, kuri praneša apie nukrypimą nuo važiavimo linijos. Tiesa, kaip pažymėjo ekspertai, šią sistemą reikia aktyvuoti pačiam vairuotojui, nes pradėjus važiuoti ji automatiškai neįsijungia.

Šis automobilis taip turi vaizdo kamerą, kuri atpažįsta kelio ženklus ir, aptikus greičio ribojimą, apie tai perspėją vairuotoją, kuris savarankiškai gali nustatyti greičio ribotuvą. Kaip „LEAF“ trūkumą ekspertai įvardijo netiksliai veikiančią sistemą, kuri turi perspėti apie galinėje sėdynėje sėdinčius, bet saugos diržais neprisisegusius keleivius.

www.lrt.lt
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Rusų „Kalašnikov“ pristatė įspūdingą „supermobilį“: varžysis su „Tesla“ (129)

Rusijos ginklų gamintojas „Kalašnikov“ ketvirtadienį pristatė naująjį elektromobilį,...

Kaip lietuviai renkasi pirmąjį automobilį: nusiperka ir už 87 eurus (19)

Pirmasis automobilis daugeliui vairuotojų turi ne tik praktinę, bet ir simbolinę reikšmę. Po...

Automobiliai iš JAV: be 10 tūkstančių eurų net neapsimoka pirkti (55)

Nežinomybė dažniausiai priverčia žmones atsisakyti minties apie amerikietišką automobilį....

Naujasis hibridinių automobilių žymėjimas: kol vieni piktinasi, kiti – naudojasi privilegijomis (40)

Nuo balandžio mėnesio Lietuvoje įsigaliojo nauja tvarka, pagal kurią E serijos numeriai išduodami...

Naujasis „Nissan LEAF“ sužibėjo saugumo bandymuose

Naujausių automobilių saugumo bandymus atliekantys „ Euro NCAP “ specialistai į metalo laužą...

Top naujienos

Šimonytė: kol nepradėtas masinis visuomenės skiepijimas, privilegijų gavusieji skiepą neturėtų gauti (90)

Ministrė pirmininkė Ingrida Šimonytė antradienį teigė, kad iki „žaliojo paso“...

„Sodra“: atlyginimai vidutiniškai augo 110 eurų, didžiausios pajamos – ne vilniečių (94)

Gyventojų vidutinės darbo pajamos paskutinį praėjusių metų ketvirtį, palyginus su tokiu pačiu...

Lietuvos upėse – ledonešis, kurio jau seniai nebuvo: internete plinta įspūdingi vaizdai

Sulaukus potvynio šalies upės išsiliejo iš krantų ir pajudėjo ledai. Tokio reginio dažnai...

Prieš atleidimą – politikus nustebinę Čaplinsko veiksmai (129)

Pirmadienį pranešta, kad, pasibaigus Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centro (ULAC) vadovo Sauliaus...

Investicijų indeksas: 2020 metais akcijos galutinai nukarūnavo būstą nuomai (9)

Praėjusiais metais Lietuvos įmonių akcijos uždirbo 14,7 proc. grąžą, kai būstas nuomai...

Situacija nedžiugina – pirmu etapu į mokyklas grįš tik dvi moksleivių grupės (137)

Dabartinė COVID-19 situacija, anot Vyriausybės , neleidžia svarstyti karantino atlaisvinimų,...

Transliacija / Delfi tema. Kas daro didžiausią žalą mūsų širdžiai? (1)

Laidoje dalyvauja: Santaros klinikų kardiologas profesorius Pranas Šerpytis ir VU Medicinos...

Šauktinis atsisakė tarnauti kariuomenėje: aš geriau miške dirbsiu (1142)

Į privalomąją karo tarnybą pašauktas, tačiau nurodymų nevykdęs ir į komplektavimo tarnybą...

Pandemijos kaltininkas gali slypėti ne Kinijoje: mokslininkai ieško COVID-19 ištakų – rado užuominų (6)

Kambodžos ir Tailando mokslininkai neseniai mažuosiuose pasagnosiuose šikšnosparniuose aptiko...

Sekant pinigus: iš ko gyvena Lietuvos viešosios erdvės paraščių veikėjai (323)

Dezinformaciją Lietuvoje skleidžiančius asmenis galima suskirstyti į kelias grupes, tačiau kai...