Baigėsi 19-ieji Lietuvos „Metų automobilio“ rinkimai, kuriuose pirmą kartą konkurso istorijoje triumfavo „Opel“ markės atstovas. Dešimties rinkimų komisijos narių balai lėmė, kad 37 konkurentus įveikė ir „Metų automobiliu 2016“ tituluota „Opel Astra“ (51 balas).
"Ford S-Max"
© Organizatorių nuotr.

Antrą vietą užėmė „Audi A4“ (47 balai), trečiąją – „Škoda Superb“ (41 balas), ketvirtąją – „Volvo XC90“ (39 balai), penktąją – „Hyundai i20“ (27 balai), šeštąją – „Mercedes-Benz GLC“ (27 balai, gavo mažiau aukštesnių balų nei „Hyundai i20“), septintąją – „Ford S-Max“ (18 balų).

Beliko apžvelgti, kaip ir kodėl savo balus paskirstė rinkimų komisijos nariai, kokiais argumentais jie grindžia savo sprendimus. Finale kiekvienas iš jų savo dispozicijoje turėjo po 25 balus, kuriuos turėjo padalinti septyniems modeliams (už vieną automobilį nebuvo galima skirti daugiau nei 10 balų).

Tad DELFI savo skaitytojams pateikia kiekvieno komisijos nario balus ir komentarus apie kiekvieną automobilį. Sąrašą užbaigia – septintoje vietoje likęs „Ford S-Max“.

Dina Sergijenko, 2 balai. Didelis šeimyninis septynvietis vienatūris yra tikrai geras pasirinkimas didelėms šeimoms arba tiems, kuriems reikia taupaus automobilio. Visgi, jei jo pirmtakas buvo išties inovacija, šių metų modelis pernelyg nepasikeitė.

Jis geras ir šiemet tapo dar geresniu – tuo abejoti sunku, tačiau pritrūkau didesnių naujovių. Pavyzdžiui, elektra nulenkiamos antros eilės sėdynės. Konkurentai šiame segmente elektra nulenkia ir antros, ir trečios eilės sėdynes – galbūt reikėjo pasitempti?

Pasigedau ir taupesnių variklių: kiek važinėjau (ir tikrai ne sportiniais režimais), vidutinės degalų sąnaudos nekrito žemiau 10 l. Galiausiai pritrūkau ir didesnių fantazijos apraiškų: viskas taip racionalu ir praktiška, kad išlipus norisi pasitikrinti, ar tikrai ne praktiškumu garsėjančio ženklo modelį vairuoji.

Dainius Leonavičius, 2 balai. „Ford S-Max“ nustebino tyla ir komfortu salone. Net ir dyzelinė versija (įprastai būnanti garsesnė) žavi vos vos girdimu variklio murkimu. Automobilis puikiai valdomas ir visiškai pateisina šeimyniniam vienatūriui keliamus lūkesčius bei reikalavimus.

Pliusai – funkcionalumas (net ir galimybė turėti 7 sėdimas vietas), komfortiškumas, geras valdomumas.

Kodėl neskyriau daugiau balų? Ogi todėl, kad tai nors ir puikus automobilis, bet lyginant su pirmtaku nėra padaręs didelės revoliucijos. Jis ir seniau buvo pakankamai funkcionalus, neblogai valdomas. Tačiau dabar pagerėjo komforto savybės, dizainas tapo harmoniškesnis ir bendroje konkurso modelių gamoje jis vertas geriausiųjų septintuko titulo.

Valdas Juozas Vilūnas, 2 balai. Tinka jų atstovų pasirinktas šūkis „Geriausias – tapo geresniu!“... Europos minivenams labai rimtas konkurentas. Kol nepalygini su dvejus metus važinėta nauja „Toyota Sienna“. Asmeninė patirtis.

Valdas Valiukevičius, 1 balas. Šį automobilį vertinu labai gerai, jis važiuoja nepriekaištingai. Galbūt išskyrus ne itin patogią vairuotojo darbo vietą. Joje jautiesi, lyg vairuotum didelį transporterį.

Tačiau, mano nuomone, jis nepadarė ženklios pažangos, lyginant su ankstesniuoju modeliu. Senasis „S-Max“ buvo geras. Dėl to jis laimėjo Lietuvos Metų automobilio titulą. Naujasis irgi geras. O norėjosi – labai gero, norėjosi daugiau...

Vitoldas Milius, 2 balai. Pliusai: tyla ir komfortas salone, funkcionalumas, geras valdomumas.

Minusai: didokos konkursui pateikto modelio degalų sąnaudos ir nedidelis progresas, palyginti su pirmtaku.

Paulius Sviklas, 1 balas. Pirmos kartos „S-Max“ buvo labai geras automobilis ir savotiškas naujo segmento pionierius. Antros kartos „Ford“ vienatūris – dar geresnis, tačiau konkurentai šiame segmente demonstravo didelę pažangą ir naujas „S-Max“ nėra visa galva aukštesnis už juos.

Renaldas Gabartas, 2 balai. Šiam universalo ir vienatūrio mišrūnui teko velniškai sunki užduotis – išlysti iš tituluoto pirmosios kartos modelio šešėlio. Faktas, kad 2006-aisiais kartelė buvo iškelta labai aukštai, todėl net po krūvos metų ją peršokti taip pat „paprasta“, kaip padaryti špagatą.

„Ford“ inžinieriai stengėsi nenutolti nuo sėkmingos koncepcijos, todėl „S-Max“ tebėra pavyzdingai funkcionalus ir tikrai neprastai važiuojantis kokybišku asfaltu.

Klausimas ar reikia tokios sunkiai suskaičiuojamos galybės elektroninių talkininkų. Vieni jų iš tiesų verti komplimentų (pvz., vaizdo kamerų sistema, leidžianti manevruoti itin prasto matomumo sąlygomis), kiti – kainą auginantis balastas (automatinio parkavimo sistema tris kartus iš trijų bandymų susimovė).

Ramūnas Fetingis, 1 balas. Fordas pagamino eilinį puikų šeimyninį vienatūrį. Ankstesnės kartos „S-Max“ buvo puikus, todėl pagaminti ką nors daug geresnio yra sunku. Akivaizdu, kad pristatę naujos kartos automobilį „Ford“ stengėsi nenutolti nuo savo pirmtako, bet pavyko kone identiškas ankstesniam modeliui automobilis. Ir tai nebūtinai geras bruožas.

Naujos kartos automobilis vis dar yra puikus ir savo važiavimo savybėmis lenkia visus savo klasės konkurentus. Su viena sąlyga – jeigu kelio danga lygi.

Iš trūkumų – kiek sudėtingas kai kurių funkcijų valdymas ir didoka kaina.

Jurgis Paplaitis, 2 balai. Itin praktiškas, puikiai važiuojantis ir išvaizdus vienatūris automobilis 2007 metais buvo pripažintas tiek Europos, tiek ir Lietuvos metų automobiliu, todėl nekeista, kad naujas modelis radikaliais pokyčiais nestebina.

Bet mokant 42000 eurų – tiek kainuoja bandymuose dalyvavęs modelis (bazinis modelis kainuoja nuo 26519 Eur) – būtų neprotinga nepagalvoti apie taip pat šiais metais debiutavusius sportišką 2 serijos BMW „Gran Tourer“ (nuo 27790 Eur), itin efektingai atrodantį naująjį „Renault Espace“ (nuo 29970 Eur) ar kitus, pigesnius vienatūrius.

Ilona Steponėnė, 3 balai. Tai visapusiškai teisingas pasirinkimas, kam reikia transportuoti didelę šeimą, daug lagaminų ir tuo pačiu iki 100 km įsibėgėti greičiau, nei per pusvalandį.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Odontologės papasakojo, pagal kokį pagrindinį kriterijų iš tikrųjų reikia rinktis dantų šepetėlį būtina viena papildoma priemonė (31)

Prekybos vietose siūlomi įvairių tipų dantų šepetėliai . Skiriasi jų galvutės dydis,...

Nuomos aferoms pabaigos nematyti: agentūrai sumokėjo, bet buto negavo (45)

Nors apie Klaipėdoje veikiančią agentūrą „Butų nuoma“ blogi atsiliepimai sklando apie...

Transliuotos išgertuvės Kybartuose atskleidė baisią situaciją: neskubėkime teisti kalinių (187)

Savaitgalį iš Kybartų pataisos namų išgertuves gyvai transliavę vyrai toliau kursto aistras....

Po pertraukos įvarčiais prapliupusi Rusijos rinktinė – praktiškai aštuntfinalyje (401)

Pasaulio futbolo čempionate antradienį prasidėjo antrojo turo rungtynės. Skambią pergalę prieš...

Kurtinaitį užjautęs Jovaiša davė skausmingą patarimą „Žalgiriui“ (67)

Kauno „Žalgiris“ užbaigė, kaip sako pats Šarūnas Jasikevičius , istorinį sezoną....

Nuo šiol pramogauti keliaus tik čia: merginos ir pigios pramogos papirko lietuvio širdį (18)

Dvi savaitgalio dienos Berlyne yra tai, ką šią vasarą privalo išbandyti kiekvienas lietuvis....

Tik vyrams: kaip pastatyti moterį „į vietą"? (55)

Dėmesio! Šis straipsnis griežtai skirtas tik vyrams! Moterims parašiau kitą. Prieš septynerius...

Išgertuvės Šventojoje siutino: ne visi taip supranta atostogas (18)

Kurortas - kai kuriems žmonėms jis asocijuojasi su poilsiu ar vakarėliais. Susirenka daugybė...

VU rektorius: docento darbo užmokestis jau prilygsta vairuotojo algai (134)

Tyrėjai moksliniams tyrimams gali skirti vos pusę savo darbo laiko. Kita 40-50 proc. laiko dalis...

Karštis ir sportas: kaip susidraugauti su plieskiančia saule ir nepritrūkti motyvacijos (3)

Atėjus vasarai, ir dar tokiai šiltai, sunku nesidžiaugti oru. Kiek daug laisvalaikio galimybių ir...