aA
Lapkričio 3-ąją prasidės tradicinis „Metų automobilio 2016“ konkursas. Nors renginio organizatoriai šiemet gavo 39 paraiškas, tačiau automobilio „Volkswagen Touran“ įgaliotieji atstovai, regis, nespės atgabenti. Tad prie renginio starto linijos bus išrikiuoti 38 naujausi keturračiai. Tiek pat, kiek jų varžėsi ir 2012 metais vykusiame „Metų automobilio 2013“ konkurse.
Metų automobilis 2015
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Automobilius testuos ir vertins dešimties Lietuvos žurnalistų autoklubo narių komisija, kurios laukia labai atsakingas darbas. Šiandien mintimis apie laukiančius iššūkius dalijasi du komisijos nariai – „Verslo žinių“ korespondentė Dina Sergijenko, kuriai tai bus pirmoji tokia misija ir vienintelis likęs nepakeičiamas, automobilius vertinantis nuo pat pirmojo tokio konkurso, surengto 1997 m., interneto portalo alfa.lt žurnalistas Renaldas Gabartas.

„Atsidurti vertinimo komisijoje tarp šios srities senbuvių ir ekspertų - ne tik garbingas pripažinimas, bet ir didelė atsakomybė. Prisipažinsiu, žvelgiant į didžiulį pretendentų sąrašą, darosi baugoka, - neslepia Dina. - Didžiausias iššūkis, matyt, bus kaip ir kiekvienam komisijos nariui – atrasti tą patį geriausią, vienintelį, tinkamiausią modelį. Žvelgdama į pretendentų būrį jau dabar matau, kad tarp jų - ne vienas labai geras, patikimas ir visai šaliai neretai patinkantis modelis“.

Dina Sergijenko (V.Ivanovo nuotr., "Verslo žinios")
Dina Sergijenko (V.Ivanovo nuotr., "Verslo žinios")

Pasak vertinimo komisijos naujokės, ne ką mažesnis iššūkis bus atrasti tiek laiko, kad jo užtektų visiems modeliams. Juk vienodai, nuodugniai išbandyti, „pačiupinėti“ ir patikrinti teks tiek patį mažiausią bei paprasčiausią, tiek prabangiausius, galingiausius automobilius.

„Pasiutusiai intensyviai gyvenantys žmonės dažnai net apie tokius akivaizdžius dalykus, kaip metų laikų kaita, sprendžia iš to, kiek gatvėse kepurėtų ir pirštinėtų praeivių: jei jų daug – reiškia vėlyvas ruduo. Jei merginos netikėtai tampa nuodėmingai gražios – reiškia šiltas pavasaris.

Aš pats tokių problemų išvengiu ne tik todėl, kad rytais šunys išveda mane pasivaikščioti, bet ir todėl, kad kiekvieną rudenį užgriūna metų automobilio cunamis, - sako konkurso vertinimo komisijos aksakalas R. Gabartas. - Rinkimams skirtos foto bei video sesijos, bandymų stovykla Druskininkuose kasmet suteikia galimybę ištrūkti iš kasdienybės ir pakoreguoti įprastą laiko skaičiavimo algoritmą: dirbant konkurso komisijoje nauji metai visada ištinka lapkričio viduryje“.

Renaldas džiaugiasi, kad kolegos jau 19 kartą suteikė pasitikėjimo kreditą ir delegavo jį į konkurso „Metų automobilis 2016“ vertinimo komisiją.

Pasak R. Gabarto tai - milžiniška privilegija. Galimybė fiksuoti technikos evoliuciją ir lyginti, kaip kurios automobilių konstruktorių mokyklos sprendžia didžiausias problemas.

Renaldas Gabartas
Renaldas Gabartas
© Algimanto Brazaičio nuotr.

„Svarbiausias dalykas tas, kad bandymų stovykloje visuomet būna aiškus atskaitos taškas, todėl pretendentai vertinami ne pagal rinkodaros meistrų gražbylystes, o identiškomis sąlygomis lyginant su tam pačiam rinkos segmentui priskiriamais modeliais, - teigia R. Gabartas. - Tai, kad vertintojams pavyksta nepaskęsti informacijos lavinoje, liudija faktas, jog beveik visi geriausiais tituluoti automobiliai mėgavosi ir aukščiausiomis pozicijomis pardavimų statistikos suvestinėse“.

Kokie momentai nepakeičiamam vertinimo komisijos nariui labiausiai įstrigo per beveik du dešimtmečius?

„Įsimintiniausias, blogąja prasme, kai prieš penketą metų mano vairuojamą miesto visureigį taranavo paklaikęs dzūkas, jau seniai tapo istorija ir atgulė į archyvinius segtuvus su grifu „NIEKADA NEPASIKARTOTI“, - prisimena Renaldas. – O smagias patirtis bandymų stovykloje patiriame kiekvieną dieną. Vienas iš ryškesnių epizodų nutiko pernai, kai į Druskininkus atvykusius konkurso partnerius supažindinau su „Porsche Macan“ starto kontrolės sistema. Ji generuoja tokią sprogstamąją jėgą, kad kai kurie keleiviai nevalingai dirstelėdavo pro galinį langą, ar į „Porsche“ neatsitrenkė stabdžių neturintis sunkvežimis...“

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Aistros dėl vaikų paėmimų nerimsta: tėvų forumas reikalauja atšaukti įstatymą (54)

Seime ir toliau narstoma vaiko teisių apsaugos reforma. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija...

„Mirusios“ trenerių draugystės fone Valančiūnas pažvelgė į skaudžiąją NBA realybės pusę

Kyle‘as Lowry ir Jonas Valančiūnas kartu sudėjus praleido net dvylika metų tobulėdami savo...

Didžioji Lietuvos nelaimė: ar demografinę duobę padės užpilti statybininkai iš Ukrainos? (261)

Lietuvoje nebeliko ir 2,8 mln. gyventojų – liūdnai skelbia statistikos duomenys. Kiti...

Užkalnis. Kaip apsupti save protingais žmonėmis (104)

Kodėl reikėtų taip elgtis? Su kvailiais artimoje aplinkoje juk lengviau? Jie mažiau kritiški,...

Guogos pastaba „Žalgiriui“: pirmoje vietoje turi būti rinktinė (59)

Vilniaus „Ryto“ klubo oficialiai svetainei interviu davęs klubo prezidentas Antanas Guoga...

Namas – tarsi įgyvendinta svajonė: užburiantys pakrantės vaizdai leidžia jaustis kaip amžinose atostogose (1)

Yra labai nedaug vietovių, kurios turi didelei aglomeracijai būdingą tankumo, aukštos kokybės...

Vaikas serga: kas geriau – imti nedarbingumo pažymėjimą ar dirbti namie? (7)

Beveik pusė šalies darbuotojų, kurie turi vaikų ar artimųjų priežiūros pareigų, prireikus...

Klastinga priklausomybė gali pasiglemžti net ir stipriausius: kad tai paveldima, žino ne visi (29)

Moksliškai įrodyta, kad priklausomybė alkoholiui gali būti perduodama genetiškai. Visgi,...

Naglis Šulija pažvelgė į planetų išsidėstymą: krizė gali būti ne už kalnų (23)

Finansų krizė jau ne už kalnų, tačiau dar turime laiko jai pasiruošti, sako astrologas Naglis...