aA
Honda Civic ir „Ford Focus“ eiliniams mirtingiesiems yra tiesiog neblogi kompaktiniai automobiliai, tačiau „palakstyti“ mėgstantys vairuotojai žino, kad šių modelių gamoje yra ir labai „karšti hečbekai“.
Honda Civic Type R ir Ford Focus RS
© DELFI (T.Markevičiaus nuotr.)

Lyg susitarę „Honda“ ir „Ford“ Ženevos automobilių parodoje atskleidė naujuosius „Civic Type R“ ir „Focus RS“, kurie neabejotinai patenka į svarbiausių parodos naujienų dešimtuką.

Apie naują „karštą hečbeką“ svarstantys ir tarp šių dviejų naujokų bersirenkantys vairuotojai turės kaip reikiant palaužyti galvą, nes panašu, kad tai yra lygiaverčiai varžovai.

Pradėkime nuo „Civic Type R“, kuris nudažytas legendine balta „Championship White“ spalva. Matyti, kad prie jo kūrimo itin ilgai užtruko aerodinamikos specialistai, nes kiekviena detalė apgalvota taip, kad padėtų kuo labiau sumažinti oro pasipriešinimą. Vien ko vertas įspūdingai atrodantis galinis oro aptakas!

Šis modelis turi naują „Hondos“ jėgainę – 2.0 l VTEC turbininį variklį, kuris leidžia „sportininkui“ skrieti net 270 km/val. greičiu ir vos per 5,7 sek. atsidurti 100 km/val. zonoje. Kol kas tai yra nepasiekiama viršūnė priekiniais ratais varomiems konkurentams. Gamintojų teigimu, šis motoras pasieks 310 AG ir 400 Nm (esant 2500 aps./min.) – išties įspūdingi skaičiai.

Sustabdyti šį „žvėrį“ vairuotojui padės specialiai šiam modeliui sukurti priekinių ratų „Brembo“ stabdžiai. Parodoje demonstruojamas „Civicas“ turi 19 colių lengvo lydinio ratlankius.

Svarbiausios naujienos iš Ženevos - specialioje rubrikoje!

Žydrasis konkurentas – „Focus RS“

Ne ką mažiau lauktas yra ir galingiausias „Ford Focus“ modelis RS, nudažytas žydra „Liquid Blue“ spalva, kuri tampa firmine pristatant naujausius sportiškus „Ford“ automobilius. Jį į Ženevą atvairavo pats Kenas Blockas.

Šis naujokas taip pat pulsuoja galia – iš „EcoBoost“ 2.3 l darbinio tūrio turbininio variklio, kuris jau montuojamas ir į „Ford Mustang“, išspausta 320 AG. Naujasis RS iki 100 km/val. turėtų įsibėgėti maždaug per 5 sekundes.

„Karštasis hečbekas“ varomas visais keturiais ratais ir turi traukos paskirstymo sistemą „Dynamic Torque Vectoring Control“. Įdomu tai, kad naujojo RS važiuoklę padėjo suderinti slydimo akrobatas, ralio bei ralio kroso žvaigždė Kenas Blockas. O šis vyrukas tikrai žino, kaip turi elgtis gerai valdomas automobilis!

Tam, kad traukos paskirstymo sistema veiktų visiems keturiems ratams, „Ford“ inžinieriai įtaisė elektronikos valdomus sankabų blokus abiems galiniams ratams. Tokiu būdu, priklausomai nuo važiavimo sąlygų ir posūkio kampo, trauka gali būti paskirstoma tiek priekinei ir galinei ašiai, tiek kiekvienam ratui atskirai. Elektroninės smegenys fiksuoja važiavimo sąlygas siųsdamos ir gaudamos 100 signalų per sekundę. Sistema veikia taip, kad galiniai ratai, esant poreikiui, gali gauti 70 proc. traukos jėgos, ją paskirstant abiems ratams proporcingai (sistema gali nukreipti 100 proc. galinei ašiai skirtos traukos vienam ratui, jei esama tokio poreikio). Toks veikimas itin svarbus staigiuose posūkiuose, kai posūkio viduje ir išorėje esantys ratai sukasi skirtingais greičiais – sistema, išmaniai paskirstydama trauką, šią problemą išsprendžia ir automobilis tiesiog „įsukamas“ į posūkį.

Sistemą inžinieriai suderino su „Ford“ elektroninio stabilumo sistema, įtaisė sportines spyruokles, reguliuojamus amortizatorius, stabilizuojančias skersines sijas ir jautriau nustatytą elektrinį vairo stiprintuvą. Štai kodėl naujasis „Focus RS“ posūkiuose toks stabilus, kad vairuotojas gali pajusti iki 1 g siekiančią šoninę apkrovą.

Nepaisant sportiškų savybių, „Ford“ žada, kad naujasis „Focus RS“ bus patogus ir kasdieniame gyvenime: automobilis turi 5 duris, balsu valdomą komunikacijos sistemą „Ford SYNC“, 8 colių skersmens liečiamąjį ekraną, navigaciją, automatinę kondicionavimo sistemą ir „Sony“ garso sistemą su 10 garsiakalbių.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Top naujienos

Specialistai „depresyviausią pirmadienį“ sumalė į miltus: geriau savijautą įsivertinkite pagal Burnso skalę (92)

Trečiasis sausio pirmadienis nuo 2004-ųjų metų vadinamas depresyviausia metų diena, šiemet tai...

Pirmasis pralaimėjimas: Lordų Rūmai atmetė Johnsono planą dėl ES piliečių teisių po „Brexit“ (55)

Jungtinės Karalystės ministras pirmininkas Borisas Johnsonas pirmadienį patyrė pirmą...

Tomaševkis prabilo apie teisinę atsakomybę prezidento patarėjams: grįžome 30 metų atgal (393)

Lietuvos lenkų rinkimų akcijos-Krikščioniškų šeimų sąjungos ( LLRA-KŠS ) pirmininkas...

Jūratė Tuzinaitė

Stiprios moters stiprybė – būti silpnai (4)

Prasidėjo 2020, nauji metai, vilties kupinu žvilgsniu mes moterys tikimės, kad dabar tai jau viskas...

Suviliodavo, o paskui nušaudavo: per karą trys seserys ėmėsi drastiško būdo kovoti su vokiečių kareiviais (32)

Trys Olandijoje gyvenusios paauglės seserys Antrojo pasaulinio karo metais vakarais flirtuodavo su...

Orai: atplūstančią šilumą sklaidys galingas vėjas

Antradienio dienos orus formuos galingo ciklono pietinė dalis, kur siaučia stiprus vakarų vėjas....

Ekspertai piešia optimistinį ateities scenarijų: dirbsime ilgiau ir gyvensime solidžiau (67)

Penktadienio, kaip išvadavimo nuo ilgos savaitės darbo kančių, įvaizdis puikiai suprantamas...

Jei vairuojate kažkurį iš šių automobilių, pasirūpinkite jo apsauga nuo vagių (136)

Automobilių detalių vagysčių Lietuvoje nuosekliai mažėja, tačiau vagių padaroma žala auga....

Dragičiui – raginimas iš FIBA grįžti į Slovėnijos rinktinę ir iškovoti bilietą į Tokijų

„Sugrįžk į Slovėnijos rinktinę ir keliauk į olimpines žaidynes, Goranai Dragičiau!“, –...