aA
TopGear“ apdovanojimų karavanas savaitgalį užsuko į Panevėžį. Didžiausiame Aukštaitijos mieste pasirodę naujausi automobiliai, esčių mokslininkių triukai, ant telefonų knygos kabantis lenkiškas „Fiatas“ ir aktoriaus Mariaus Repšio išdalinti keli šimtai kiaušinių susilaukė didžiulio susidomėjimo, tačiau tai nebuvo svarbiausias dalykas, kurį patyrė karavano dalyviai.
TopGear apdovanojimai Panevėžyje
© E.Kniežausko nuotr.

Automobilių vilkstinė užsuko į Panevėžio darbo rinkos mokymo centro autodromą, kur profesionalūs lenktynininkai išbandė gatvėje legalius automobilius ekstremaliomis sąlygomis.

Pasaulio ralio kroso elite esanti Reinis Nitišs sunkiai valdė naująjį „BMW M4“ kabrioletą ir ne kartą trasoje prarado jo kontrolę. Jei visam laikui į automobilių sportą įėjusį Keną Blocką nugalėjęs mūsų kaimynas nesugebėjo išsilaikyti kelyje, tai kas laukia paprastų mirtingųjų?

„Buhalteris mokosi mokykloje 12 metų, po to dar 4 universitete, tačiau čia jo mokslas nesibaigia. Kasmet jis tobulinasi įvairiuose kursuose, gilina žinias savarankiškai. Tai kodėl vairuotojai nustoja mokytis išlaikę teises?“, - klausė Darius Grinbergas, „Lexus“ vairavimo meno mokyklos instruktorius.

D. Grinbergas DELFI žurnalisto paklausė ar jis suvokia, kaip veikia ABS sistema. Pamykęs žurnalistas, nors vairavęs ne vieną šimtą kilovatų siekiančius lenktyninius automobilius, tik apytiksliai galėjo papasakoti veikimo principus. Įvairių kompiuterizuotų sistemų kiekviename automobilyje ne viena ir ne dvi.

„Mes kuriame ekstremalias situacijas kuo labiau kontroliuojamoje aplinkoje. Prie mažo greičio vairuotojas spėja suvokti kaip veikia automobilis, priekiniai ar galiniai varomieji ratai, automobilio sistemos. 90 procentų pas mus atėjusių žmonių net nesuvokia, kaip veikai vairas, akceleracija, kada reikia suteikti priekiniams ar galiniams ratams sukibimo“, - pasakojo instruktorius.

Anot D. Grinbergo, žmonės klaidingai įsitikinę, kad ekstremalios situacijos tyko tik žiemą. Vairavimo kursus instruktorius rengia vasarą, sausame Palangos oro uoste. Idiliškame pajūryje, virš galvų kylant lėktuvams ne vienas savimi pasitikintis vairuotojas apsisuka su visu automobiliu.

„Žmonės supranta, kad į tokias situacijas pakliuvę oro uoste, lengvai gali pakliūti ir gatvėje. Tada ateina supratimas, kad vairuodamas turi būti susikoncentravęs - jokių pašalinių darbų, telefonų“, - kalbėjo D. Grinbergas.

Bent minimalius mokymus praėję žmonės iš karto supranta, kad reikia mažinti greitį. Nors mūsų šalyje tie patys greičio ribojimo ženklai stovi ne vienerius metus, per kuriuos automobiliai gerokai patobulėjo — saugumo, valdomumo aspektais, svarbiausias automobilio komponentas nepakito nė kiek.

„Automobilis tampa saugesnis, bet viskas priklauso nuo vairuotojo. Tiksliau nuo to, kas yra jo galvoje. Jei žmogus taisyklingai sėdi, taisyklingai yra paėmęs vairą, žino ABS veikimo principus — jis turi daug didesnius šansus suvaldyti automobilį, nei žmogus, kuris tiesiog sėdi prie vairo, lyg keleivis“, - pasakojo instruktorius.

Apie ABS D. Grinbergas būtų galėjęs kalbėti visą naktį. Sutrumpintai, ši sistema leidžia vairuotojui valdyti automobilį slystant. Be šios sistemos automobiliai, net nuspaudus stabdžius, kryptingai juda iš inercijos. ABS prailgina stabdymo kelią, tačiau slydimo metu, lėtėjant automobiliui, leidžia jį dar nukreipti saugia kryptimi.

„Tai labai paprasti dalykai. Tereikia truputį pagalvoti ir truputį pasipraktikuoti“, - sakė instruktorius.

It viduramžiams daugybė mūsų gyvenimo sričių yra apipinta mitais. Vairavimas irgi.

„Žmonės galvoja, kad jei įvažiavęs į posūkį ir susukęs priekinius ratus pradedi slysti, tai užteks paspausti akceleratorių ir viskas atsistos į vėžes. Nė velnio. Reikia daug dirbti, pavyzdžiui, užkrauti priekį“, - kalbėjo D. Grinbergas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Top naujienos

Valentinas Masalskis: žmonės galbūt pamiršo – gyvename ne vardan malonumų ieškojimo (22)

Kai ruošiesi interviu su teatro ar kino žmonėmis sukirba nerimas: galbūt apie pagrindinius ir...

Svarsto, kaip kontroliuoti triukšmaujančius: užsienyje draudimai tokie, kad mums kol kas sunku įsivaizduoti (210)

Ko gero, daugeliui bent kartą gyvenime teko patirti jausmą, kai kaimynai visai negerbia vienas kito...

Europos „koronaviruso žvaigžde“ tapusi šalis dabar klimpsta vis giliau: deja, klydome (156)

Kai birželio mėnesį ant viduramžiško Prahos Karolio tilto į „Covid-19“ „atsisveikinimo...

Pacientų kantrybė išseko: medikai nekelia ragelio, o jei atsiliepia, bendrauja šiurkščiai (412)

Maždaug prieš dešimtmetį kur kas daugiau panevėžiečių sveikatos reikalus patikėdavo...

Klaipėdoje BMW užlėkė ant šaligatvio ir užvažiavo ant moters su dviem vaikais

Rugsėjo 19 d., apie 19.45 val., Klaipėdoje, Kretingos g., automobilis „ BMW 325“, vairuojamas...

Kaip iš kino filmo: Kristina į ligoninę nespėjo – pagimdė uošvio automobilyje (27)

Kaip sakoma, tu planuoji, o Dievas juokiasi. Būtent šis posakis geriausia tinka, kalbant apie...

Bikinio kategorijos grožis ir drausmė: nuo gatvės iki čempionės titulo skiria pusmetis laida „Sportinė forma“ (8)

„Ateidavau į klubą pasportuoti, bet kartą priėjo prie manęs trenerė Renata pakalbėti ir sako:...

Sprendžiu dilemą: pasisakyti žmonai apie vienkartinį nuklydimą į kairę ar ne

Neištikimybė – viena dažniausių porų santykius ardančių priežasčių. Nereikia nė sakyti,...

Džiazo vokalistė Kristina Jatautaitė: juokiuosi iš savęs, kad esu transformeris

Vieną dieną ji – elegancija ir žavesiu spindinti dama iš Svingo eros. Kitą - maištaujanti...

Edita Rouge | D+ nariams

Bendrabučio mergaitės neturi privatumo: bendras maistas, drabužiai ir vaikinai

Perskaitykite šią istoriją su nedidele humoro doze. Ypač rekomenduoju merginoms, kurios atvyksta...

|Maža didelių žinių kaina