aA
TopGear“ apdovanojimų karavanas savaitgalį užsuko į Panevėžį. Didžiausiame Aukštaitijos mieste pasirodę naujausi automobiliai, esčių mokslininkių triukai, ant telefonų knygos kabantis lenkiškas „Fiatas“ ir aktoriaus Mariaus Repšio išdalinti keli šimtai kiaušinių susilaukė didžiulio susidomėjimo, tačiau tai nebuvo svarbiausias dalykas, kurį patyrė karavano dalyviai.
TopGear apdovanojimai Panevėžyje
© E.Kniežausko nuotr.

Automobilių vilkstinė užsuko į Panevėžio darbo rinkos mokymo centro autodromą, kur profesionalūs lenktynininkai išbandė gatvėje legalius automobilius ekstremaliomis sąlygomis.

Pasaulio ralio kroso elite esanti Reinis Nitišs sunkiai valdė naująjį „BMW M4“ kabrioletą ir ne kartą trasoje prarado jo kontrolę. Jei visam laikui į automobilių sportą įėjusį Keną Blocką nugalėjęs mūsų kaimynas nesugebėjo išsilaikyti kelyje, tai kas laukia paprastų mirtingųjų?

„Buhalteris mokosi mokykloje 12 metų, po to dar 4 universitete, tačiau čia jo mokslas nesibaigia. Kasmet jis tobulinasi įvairiuose kursuose, gilina žinias savarankiškai. Tai kodėl vairuotojai nustoja mokytis išlaikę teises?“, - klausė Darius Grinbergas, „Lexus“ vairavimo meno mokyklos instruktorius.

D. Grinbergas DELFI žurnalisto paklausė ar jis suvokia, kaip veikia ABS sistema. Pamykęs žurnalistas, nors vairavęs ne vieną šimtą kilovatų siekiančius lenktyninius automobilius, tik apytiksliai galėjo papasakoti veikimo principus. Įvairių kompiuterizuotų sistemų kiekviename automobilyje ne viena ir ne dvi.

„Mes kuriame ekstremalias situacijas kuo labiau kontroliuojamoje aplinkoje. Prie mažo greičio vairuotojas spėja suvokti kaip veikia automobilis, priekiniai ar galiniai varomieji ratai, automobilio sistemos. 90 procentų pas mus atėjusių žmonių net nesuvokia, kaip veikai vairas, akceleracija, kada reikia suteikti priekiniams ar galiniams ratams sukibimo“, - pasakojo instruktorius.

Anot D. Grinbergo, žmonės klaidingai įsitikinę, kad ekstremalios situacijos tyko tik žiemą. Vairavimo kursus instruktorius rengia vasarą, sausame Palangos oro uoste. Idiliškame pajūryje, virš galvų kylant lėktuvams ne vienas savimi pasitikintis vairuotojas apsisuka su visu automobiliu.

„Žmonės supranta, kad į tokias situacijas pakliuvę oro uoste, lengvai gali pakliūti ir gatvėje. Tada ateina supratimas, kad vairuodamas turi būti susikoncentravęs - jokių pašalinių darbų, telefonų“, - kalbėjo D. Grinbergas.

Bent minimalius mokymus praėję žmonės iš karto supranta, kad reikia mažinti greitį. Nors mūsų šalyje tie patys greičio ribojimo ženklai stovi ne vienerius metus, per kuriuos automobiliai gerokai patobulėjo — saugumo, valdomumo aspektais, svarbiausias automobilio komponentas nepakito nė kiek.

„Automobilis tampa saugesnis, bet viskas priklauso nuo vairuotojo. Tiksliau nuo to, kas yra jo galvoje. Jei žmogus taisyklingai sėdi, taisyklingai yra paėmęs vairą, žino ABS veikimo principus — jis turi daug didesnius šansus suvaldyti automobilį, nei žmogus, kuris tiesiog sėdi prie vairo, lyg keleivis“, - pasakojo instruktorius.

Apie ABS D. Grinbergas būtų galėjęs kalbėti visą naktį. Sutrumpintai, ši sistema leidžia vairuotojui valdyti automobilį slystant. Be šios sistemos automobiliai, net nuspaudus stabdžius, kryptingai juda iš inercijos. ABS prailgina stabdymo kelią, tačiau slydimo metu, lėtėjant automobiliui, leidžia jį dar nukreipti saugia kryptimi.

„Tai labai paprasti dalykai. Tereikia truputį pagalvoti ir truputį pasipraktikuoti“, - sakė instruktorius.

It viduramžiams daugybė mūsų gyvenimo sričių yra apipinta mitais. Vairavimas irgi.

„Žmonės galvoja, kad jei įvažiavęs į posūkį ir susukęs priekinius ratus pradedi slysti, tai užteks paspausti akceleratorių ir viskas atsistos į vėžes. Nė velnio. Reikia daug dirbti, pavyzdžiui, užkrauti priekį“, - kalbėjo D. Grinbergas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Top naujienos

Analitikai su nerimu stebi įvykius Vokietijoje: šis scenarijus Europai pridarytų daug bėdos (44)

Labai tikėtina, kad po šį sekmadienį vykstančių rinkimų į Vokietijos parlamentą bus...

Raminta Rakauskė | D+

Metalo supirkinėtojai tokių kainų nebuvo matę nuo 2009-ųjų: gyventojai nešė viską, ką galėjo

Kol dalies pramoninių metalų kainos po truputį sminga žemyn, kai kurių vis dar skaičiuoja...

Liūdnos žinios: Kaune kovojama dėl COVID-19 sergančio naujagimio gyvybės Kauno klinikų reanimacijoje gydomi du vaikai (773)

Medikų nerimas auga: reanimacijoje vis daugiau koronavirusu sergančių vaikų. LNK žinios praneša,...

Plakatą Nausėdai JAV iškėlusi lietuvė: mūsų yra visame pasaulyje (734)

Plakatą „Nausėda yra homofobas“ iškėlusi mergina yra lietuvė Eglė Malinauskaitė . 21 metus...

Orai: nauja savaitė atneš permainų

Praslinkus aktyviam Atlanto ciklonui, šeštadienį nuo Skandinavijos priartės naujas žemo...

Brutualiu žinomos prodiuserės nužudymu kaltinamas žurnalistas išsidavė itin išsamiais įvykio aprašymais (13)

39 metų televizijos prodiuserė iš Prancūzijos Sophie Toscan du Plantier ramiame Airijos regione...

Pristatė, kaip artimiausiu metu keisis pensijos Lietuvoje: nėra viskas jau taip gerai (341)

Rugpjūčio mėnesį socialinės apsaugos ir darbo ministrė Monika Navickienė pristatė, kaip...

Pats garsiausias ir paslaptingiausias klubas Berlyne: ką jie ten taip slepia? (13)

Berlynas – 100% pats išskirtiniausias miestas Europoje, turintis unikalią aurą, kurios...

Agnė Kulitaitė | D+

Agnė Kulitaitė: iki kominių pasivažinėjimų vidury dienos nueinamas labai ilgas kelias (2)

Pastarojo laiko įvykiai tik dar kartą patvirtino, jog net ir šiais neramiais laikais konstantų vis...

Gražiausia pasaulio lengvaatlete tituluojama vokietė bėgimo takelį išmainė į podiumą (53)

22 metų Alica Schmidt buvo per žingsnį nuo savo didžiausios gyvenimo svajonės, tačiau jos...