aA
Automobilyje žmonės praleidžia itin daug laiko – nuo miesto kamščių iki darbo kelionių ar atostogų Europoje. Net ir tobulėjant automobilių technologijoms, jis netampa amžinu – dėvisi, tad galiausiai tenka priimti sprendimą jį pakeisti. Svarbiausias klausimas – kada metas tai daryti?
eismas
eismas
© Shutterstock

Pasirodo, apie tai, kad metas keisti automobilį, išduoda keturi ženklai, sakoma pranešime žiniasklaidai.

1. Priežiūra brangesnė už lizingo įmoką

Su metais automobilių gedimai tampa įprastu reiškiniu. Kaip ir visi daiktai, jie dėvisi ir turi savo gyvavimo laiką. Kol gedimai nepradeda per dažnai tuštinti jūsų piniginės, tol nevertėtų automobilio „nurašyti“.

Pasak autoserviso „Melga“ vadovo Algirdo Bartkevičiaus, brangiausiai kainuoja variklio arba atskirų jo mazgų, pneumatinės pakabos, vairo kolonėlės, automatinės pavarų dėžės, elektros įrangos remontas. Šių gedimų galima būtų išvengti periodiškai atliekant automobilio patikrą. Taip pat periodiškai reikia keisti automobilio paskirstymo diržą, sankabą bei smagratį.

Ekspertai siūlo susirūpinti, jie jūsų automobilį per ne lyg dažnai pradėjo „kankinti“ įvardinti ar kiti, didesni gedimai. Tai – rimtas signalas, kad atėjo metas jį keisti.

Vaidotas Rimeikis, kompanijos „Mokilizingas“ komercijos vadovas, pataria prieš pradedant dairytis naujo automobilio paskaičiuoti, kiek pinigų skiriate remontui: „Šiemet, pildant pajamų deklaraciją, atsirado galimybė susigrąžinti dalį pinigų už automobilio remonto darbus. Tačiau net ir tokiu atveju gali paaiškėti, kad automobilio remontui per metus išleidžiate daugiau, nei verta jūsų transporto priemonė“.

Automobilių salonas
Automobilių salonas
© Reuters / Scanpix

Komercijos vadovas pastebi, kad į remonto išlaidas vertėtų įskaičiuoti ir, pavyzdžiui, savo sugaištą laiką kelionėms iki autoserviso, išlaidas pakaitinio automobilio nuomai bei kitiems su tuo susijusiems rūpesčiams.

„Taip pat reikėtų atkreipti dėmesį, kad nauji automobiliai yra gerokai efektyvesni ir ekonomiškesni. Keičiant seną automobilį į naują, galima ir sutaupyti – ypač jeigu automobilis yra dažnai eksploatuojamas ir su juo nuvažiuojami didesni atstumai. Tokiu atveju sutaupyti kurui skirti pinigai gali padengti dalį mėnesinės automobilio įmokos“, – pastebi V. Rimeikis.

Anot V. Rimeikio, pirmiausia patartina pasikonsultuoti su finansų specialistu ir susidėlioti individualų biudžetą. Svarbiausia jame – įsivertinti senojo automobilio remonto ir naujojo kainos santykį. Pavyzdžiui, jei naujam automobiliui išleisite 10-20 proc. daugiau, nei kasmet kainuoja senojo remontas, apsvarstykite, ar tikrai verta investuoti į nuolatos gendančią transporto priemonę, ar mėgautis komfortu vairuojant naująją.

2. Pasikeitė jūsų gyvenimo būdas

Keisti automobilį gali paskatinti pasikeitusi darbo vieta, šeimos pagausėjimas ar netgi naujo augintinio įsigijimas.

Pagausėjus šeimai pradeda dairytis naujo, patogesnio, didesnio ir ne retai saugesnio automobilio. Ne paskutinėje vietoje ir bagažinės talpumas. Kadangi transporto priemonė perkama ne vieneriems metams, reikėtų pagalvoti, ar vaikams paaugus, jums bus patogu automobiliu transportuoti ne tik kūdikių vežimėlius, bet ir dviračius, paspirtuku bei didesnį lagaminų skaičių važiuojant atostogauti.

Volkswagen
Volkswagen
© Reuters / Scanpix

Ženklas keisti automobilį būtų pradėjus dirbti kitame mieste arba darbe, kuris reikalauja dažnų kelionių po Lietuvą, derėtų atsižvelgti ne tik į komfortą ilgesnių kelionių metu, bet ir ekonomiškumą. Pavyzdžiui, transporto priemonė labiau pritaikyta kelionėms mieste, o ne užmiestyje, gali būti labai neekonomiška.

Nepamirškite, kad užmiesčio keliuose greičiai taip pat būna didesni, tad būtinai atkreipkite dėmesį ir į automobilio saugumą, stabilumą. Jei mažesnis automobilis itin patogus mieste, važinėjant užmiesčio keliais patartina įsigyti didesnę, galingesnę, patvaresnę transporto priemonę.

3. Jei nesijaučiate gerai ir patogiai

Elementari, nors daugeliui, rodos, nepakankama priežastis įsigyti naują automobilį, jei jis jums tiesiog tapo nebepatogiu. Taip pat, jei automobilio estetinis vaizdas jūsų nebetenkina, pavyzdžiui, bėgant laikui pradėjus rūdyti.

„Lietuvos klimato sąlygomis rūdijimas – viena dažniausių ir opiausių problemų. Prižiūrėtam, antikorozine danga padengtam automobiliui orai – nebaisūs. Tačiau jei automobilis nėra visiškai tvarkingas ar stipriai pažeistas korozijos, tenka remontuoti kėbulą, atsiranda ir papildomų gedimų“, – grėsmes vardina A. Bartkevičius.

Patogiam važiavimui taip pat svarbi tvarkinga, stabilumą kelyje užtikrinanti važiuoklė. Netvarkinga važiuoklė po kurio laiko pradeda gadinti kitas jungiančias dalis (stabdžius, amortizatorius), dėl to gali padidėti remonto išlaidos.

Kas išduoda, kad turimą automobilį metas keisti į naują
© DELFI / Kiril Čachovskij

4. Jei automobilis per daug „patyręs“

Tam tikri automobilio gedimai ar kitos blogos „patirtys“ gali būti kritinės. Stipriai vandens, ugnies arba rimtesnės avarijos pažeisto automobilis remontuoti kartais tiesiog nebeapsimoka.

„Po tokių įvykių dažniausiai pasitaiko elektros įrangos gedimai, nes pažeidžiami laidai, variklio valdymo kompiuteris, atsiranda įvairių daviklių problemų. Jei automobilis skendo, greičiausiai ant kėbulo prasidės korozija, o salone gali atsirasti pelėsis“, – pasakoja A. Bartkevičius.

Eksperto teigimu, net ir be ekstremalių situacijų, rimtesnių remonto darbų poreikis atsiranda kai rida viršija 200 tūkst. kilometrų. Atsižvelgti verta ir į tai, kad seniems automobiliams detales rasti įmanoma, tačiau sudėtinga – jų ilgesni pristatymo terminai, jos gali būti brangesnės.

Keičiant automobilį V. Rimeikis pataria dėmesį atkreipti ir dar į keletą veiksnių.

„Visų pirma, aiškiai apsibrėžkite, kokio automobilio jums reikia. Tai priklauso ir nuo jūsų gyvenimo būdo, šeimos narių skaičiaus, ir nuo jūsų asmeninio biudžeto. Atsakykite sau, ar pirksite naują, ar naudotą automobilį, ar galite už jį sumokėti iš anksto, ar mokėsite dalimis, kokio dydžio pradinė įmoka ir kitus finansinius savo rodiklius“, – pataria V. Rimeikis.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(27 žmonės įvertino)
2.1481

Eismo sąlygas kai kur sunkina plikledis, šarma, rūkas

Pietų, pietryčių, rytų Lietuvoje bei Telšių ir Kauno apskrityse trečiadienio rytą eismo...

Įspėjimas vairuotojams: šalies rytuose slidūs rajoniniai keliai (1)

Šalies rytuose ketvirtadienio rytą rajoniniai keliai vietomis provėžoti ir slidūs dėl...

Lietuvoje duotas startas tradiciniams Metų automobilio rinkimams (4)

Antradienį, spalio 27-ąją, parodų ir kongresų centre „Litexpo“ Vilniuje iškilmingai...

Išskirtinio BMW vairuotojas automobilį nusipirko „Ebay“, o šiandien neatsigina dėmesio (35)

„Nusipirkau netyčia“, – taip apie savo turimą 1969-ųjų BMW 1602 pasakoja Domas...

„Delfi“ startuoja unikalus projektas – parodyk savo automobilį ir gauk prizų (47)

Vokiškas, japoniškas, prancūziškas, amerikietiškas, britiškas ar korėjietiškas. Lietuvių...

Top naujienos

Kodėl Lietuva laukia Vilniuje tanku siautėjusio sovietų leitenanto ekstradicijos: jis turi ką papasakoti (6)

Vairavau tanką, nieko nežudžiau. Taip jau 3 dešimtmečius ginasi 1991-ųjų sausį Lietuvos...

D+Ernestas Naprys

Šiemet pasaulyje brangsta beveik viskas: dalies žaliavų kaina pašoko kelis kartus, o atsargos sparčiai senka

Gamtinės dujos šiemet yra labiausiai pabrangusi žaliava – Europoje dujų kaina nuo metų...

Vokietijos europarlamentaras Michaelis Gahleris: negalime dėl kiekvienos smulkmenos kreiptis į amerikiečius

2020 metais Vokietijos krikščionių demokratų sąjungos (CDU) atstovas Michaelis Gahleris buvo...

D+Gediminas Galkauskas

„Facebook“ bandys gelbėtis keisdamas pavadinimą: kam to reikia ir kodėl dabar?

Kai pradėjau rašyti „Media X“, sakiau, kad tai bus ne tik apie medijas, technologijas, bet ir...

Gintarės Gurevičiūtės ir Paul de Miko teismų drama tęsiasi: pasisakė apeliacinis teismas (1)

Pernai prasidėjusi ir iki teismo nukeliavusi nesantaika tarp Gintarės Gurevičiūtės ir Pauliaus...

Nutekinti COVID-19 sertifikatų generavimo duomenys: galiojantį QR kodą programišiai sukūrė net Adolfui Hitleriui, už 300 eurų pasą sukurtų bet kam padirbti QR kodai veikia visoje ES

Programišių forumuose pranešama apie nutekintus specialius kodus, vadinamus „raktais“, kuriuos...

Skraidančius automobilius kuriančios bendrovės įkūrėjas: miestuose žmonės sutaupys valandą laiko praleisto kamštyje

„Joby Aviation Inc.“ užrakina nuomos sutartis stogams, kur jau 2024 m. pradės tūpti į uodus...

Ūkininkas apie kanapių produktą, kurį kol kas lengviau pagaminti nei parduoti

Klaipėdos rajone, Antkopčių kaime įsikūręs Tadas Mockus ūkininkauja jau 15 metų, o pastarąjį...

Lietuvos migrantų stovyklose – vis daugiau asmeninių dramų (233)

Migrantų stovyklose – dramos ir susitikimai. Pas nelegaliai Lietuvos sieną kirtusius migrantus...

D+Agnė Kulitaitė

Agnė Kulitaitė. Košmaras Vaginų gatvėje: šiurpūs merginų prisiminimai iš vizitų pas ginekologus (4)

Atvožti Pandoros skrynią. Sujudinti širšių lizdą. Praverti skardinę su kirminais. Nė nežinau,...