Metų automobilis 2016“ konkurso finalininkų septynetuke jau apžvelgėme penkis pretendentus: „Opel Astra“, „Škoda Superb“, „Mercedes-Benz GLC“, „Hyundai i20“ bei „Audi A4“. Atėjo laikas įdėmiau pasižiūrėti į bene labiausiai šeimos poreikiams pritaikytą lemiamo etapo dalyvį „Ford S-Max“.
"Ford S-Max"
© Organizatorių nuotr.

Šis modelis kartą jau triumfavo geriausio Lietuvos automobilio rinkimuose, nugalėjęs prieš devynerius metus. Iš pirmo žvilgsnio panašu, kad vienatūris vėl sugrįžta kupinas ambicijų pakartoti pirmtako pasiekimą, tačiau uždavinys – ne iš lengvųjų.

„Pasimatymas su šiuo universalo ir vienatūrio mišrūnu neišvengiamas be tam tikrų išankstinių nuostatų: 2006-aisiais debiutavusi tokio automobilio koncepcija buvo pasiutusiai sėkminga“, – „S-Max“ sėkmės ištakas prisimena rinkimų komisijos narys Renaldas Gabartas.

„Pirmasis „S-Max“ tapo Europos ir Lietuvos „Metų automobiliu“, papirkęs savo funkcionalumu ir važiavimo savybėmis. Faktas, kad tada kartelė buvo iškelta labai aukštai, ir net po tokios krūvos metų ją peršokti taip pat „paprasta“, kaip padaryti špagatą“, – iš karto perspėjo komisijos senbuvis.

Gamintojas mums teigia, kad „S-Max“ išlaikė bene geriausią klasėje važiavimo kokybę, o jo įrangos sąrašą papildė gausybė technologinių inovacijų.

„Ford“ siūlo du skirtingus įrangos lygius „Trend“ ir „Titanium“. Baziniame jau galime surasti traukos ir sukimo momento kontrolės sistemą, berakčio atrakinimo ir užvedimo sistemą bei nuolatinio greičio palaikymo sistemą su išmaniuoju greičio ribotuvu bei kelio ženklų atpažinimo sistema.

"Ford S-Max"
"Ford S-Max"
© Organizatorių nuotr.

Brangesnėje įrangos versijoje aptiksime ir eismo juostos laikymosi sistemą bei multimedijos įrangą su 8 colių skersmens lietimui jautriu ekranu, taip pat ir priekinius LED dienos žibintus. Speciali stabdžių regeneracinė sistema leidžia pakrauti automobilio akumuliatorių ir palaikyti elektros sistemų darbą.

Be to, galima rinktis iš daugybės papildomai užsakomų technologijų.

„Sakyti, kad II kartos „S-Max“ pavyko mesti šešėlį pirmtakui būtų pernelyg drąsu. Kompanijos inžinieriai demonstratyviai laikėsi konservatyvios politikos, todėl greta naujojo „Renault Espace“ šitas aparatas atrodo kaip fosilija“, – akmenėlį automobilio dizainui metė R. Gabartas.

"Ford S-Max"
"Ford S-Max"
© Gamintojo nuotr.

„Padėtį bandoma gelbėti sunkiai suskaičiuojama galybe elektroninių talkininkų. Vieni jų iš tiesų verti komplimentų (pvz., vaizdo kamerų sistema, leidžianti manevruoti itin prasto matomumo sąlygomis), kiti – kainą išpučiantis balastas (automatinio parkavimo sistema tris kartus iš trijų bandymų susimovė)“, – gyvais įspūdžiais dalijosi komisijos narys.

„Ford“ teigia, kad „S-Max“ pirmą kartą įdiegta sistema, fiksuojanti automobilio greitį bei pokyčius kelyje, ir perduodanti informaciją automatiškai prie jų pritaikančiam vairo mechanizmui. Modelis gali būti varomas priekiniais arba visais keturiais ratais.

„Automobilio pakaba subalansuota kelionėms kokybišku asfaltu, todėl kėbulo susierzinimas dardant lietuviško asfalto skiautiniais sunkiai paslepiamas. Simbolinė „kompensacija“ už šį nepatogumą – mašinos slenksčių apsauga, leidžianti išsaugoti juos švariais net pasivažinėjus purvinais keliais“, – pastebėjo R. Gabartas.

"Ford S-Max"
"Ford S-Max"
© Gamintojo nuotr.

Vienatūris turi septynias sėdimas vietas, o jo sėdynes ir bagažinės turinį galima išdėstyti 32 skirtingais variantais.

Naujajame „S-Max“ gali būti montuojami 1.5l 160 AG arba 2.0 l 240 AG benzininiai „EcoBoost“ varikliai. 2.0 litrų darbinio tūrio dyzeliniai agregatai išvysto 120, 150, 180 arba su dviem turbinom – ir 210 AG. Maksimali galia pasiekiama versijoje su dviejų sankabų 6 laipsnių „PowerShift“ transmisija.

Lietuvoje „Ford S-Max“ kaina prasideda nuo 26519 eurų.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Neįtikėtina: praradęs teisę vairuoti pareigūnas spjovė į KET – toliau vairavo ir net gaudavo pinigų (22)

Dėl šiurkščių Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimų teisę vairuoti dvejiems metams...

Diplomai ir sunkus darbas nepadėjo - dabar gelbsti Lenkija, Baltarusija ir nukainoti produktai (204)

Gauna jogurtą paskutinę jo galiojimo dieną ir valgo visą savaitę, drabužių ieško tik dėvėtų...

Siūlo apmokestinti ir didesnes pensijas, o sportuojančius ar šokančius – paskatinti pinigais (614)

Sportuojantys žmonės galėtų mokėti mažiau mokesčių, bet gaunantys didesnes pensijas, prie...

Pas dūstantį vaiką greitoji vyko 40 minučių: jis būtų miręs, jei ne mamos suleistas vaistas (309)

Jei ne prevenciškai šeimos gydytojos paskirtas vaistas, dabar dviejų metų berniukas nebėgiotų...

Mirė legendinis AC/DC gitaristas Malcolmas Youngas (1)

Mirė vienas grupės AC/DC įkūrėjų Malcolmas Youngas . Grupės gitaristas bei dainų tekstų...

Lenkų viltis įveikti Lietuvą kursto iškreipta jėgų pusiausvyra (22)

Kaimynai lenkai neslepia: nenumaldomai artėjanti 2019-ųjų pasaulio čempionato atranka – puiki...

„Betsafe-LKL“ čempionato rungtynės: „Vytautas“ - „Nevėžis“

„Betsafe-LKL“ čempionato rungtynės: „Vytautas“ - „Nevėžis“. Tiesiogiai iš Prienų.

Neringiškis pusmečiui išvykstą į Afriką garsinti Lietuvos vardo (5)

Neringiškis Karolis Košys šį savaitgalį pradės pusmetį truksiančią kelionę motociklu į...

Kariuomenė apie girtą prie vairo įkliuvusį karį: jis gali būti atleistas (7)

Lietuvos kariuomenė šeštadienį pranešė atliksianti tyrimą dėl neblaivaus vairavusio kario...

Sostinės centre suniokotos Manto Petruškevičiaus kurtos dekoracijos (45)

Naktį iš penktadienio į šeštadienį suniokotos Manto Petruškevičiaus sostinės desertinei...