aA
Metų automobilis 2016“ konkurso finalininkų septynetuke jau apžvelgėme penkis pretendentus: „Opel Astra“, „Škoda Superb“, „Mercedes-Benz GLC“, „Hyundai i20“ bei „Audi A4“. Atėjo laikas įdėmiau pasižiūrėti į bene labiausiai šeimos poreikiams pritaikytą lemiamo etapo dalyvį „Ford S-Max“.
"Ford S-Max"
"Ford S-Max"
© Organizatorių nuotr.

Šis modelis kartą jau triumfavo geriausio Lietuvos automobilio rinkimuose, nugalėjęs prieš devynerius metus. Iš pirmo žvilgsnio panašu, kad vienatūris vėl sugrįžta kupinas ambicijų pakartoti pirmtako pasiekimą, tačiau uždavinys – ne iš lengvųjų.

„Pasimatymas su šiuo universalo ir vienatūrio mišrūnu neišvengiamas be tam tikrų išankstinių nuostatų: 2006-aisiais debiutavusi tokio automobilio koncepcija buvo pasiutusiai sėkminga“, – „S-Max“ sėkmės ištakas prisimena rinkimų komisijos narys Renaldas Gabartas.

„Pirmasis „S-Max“ tapo Europos ir Lietuvos „Metų automobiliu“, papirkęs savo funkcionalumu ir važiavimo savybėmis. Faktas, kad tada kartelė buvo iškelta labai aukštai, ir net po tokios krūvos metų ją peršokti taip pat „paprasta“, kaip padaryti špagatą“, – iš karto perspėjo komisijos senbuvis.

Gamintojas mums teigia, kad „S-Max“ išlaikė bene geriausią klasėje važiavimo kokybę, o jo įrangos sąrašą papildė gausybė technologinių inovacijų.

„Ford“ siūlo du skirtingus įrangos lygius „Trend“ ir „Titanium“. Baziniame jau galime surasti traukos ir sukimo momento kontrolės sistemą, berakčio atrakinimo ir užvedimo sistemą bei nuolatinio greičio palaikymo sistemą su išmaniuoju greičio ribotuvu bei kelio ženklų atpažinimo sistema.

"Ford S-Max"
"Ford S-Max"
© Organizatorių nuotr.

Brangesnėje įrangos versijoje aptiksime ir eismo juostos laikymosi sistemą bei multimedijos įrangą su 8 colių skersmens lietimui jautriu ekranu, taip pat ir priekinius LED dienos žibintus. Speciali stabdžių regeneracinė sistema leidžia pakrauti automobilio akumuliatorių ir palaikyti elektros sistemų darbą.

Be to, galima rinktis iš daugybės papildomai užsakomų technologijų.

„Sakyti, kad II kartos „S-Max“ pavyko mesti šešėlį pirmtakui būtų pernelyg drąsu. Kompanijos inžinieriai demonstratyviai laikėsi konservatyvios politikos, todėl greta naujojo „Renault Espace“ šitas aparatas atrodo kaip fosilija“, – akmenėlį automobilio dizainui metė R. Gabartas.

"Ford S-Max"
"Ford S-Max"
© Gamintojo nuotr.

„Padėtį bandoma gelbėti sunkiai suskaičiuojama galybe elektroninių talkininkų. Vieni jų iš tiesų verti komplimentų (pvz., vaizdo kamerų sistema, leidžianti manevruoti itin prasto matomumo sąlygomis), kiti – kainą išpučiantis balastas (automatinio parkavimo sistema tris kartus iš trijų bandymų susimovė)“, – gyvais įspūdžiais dalijosi komisijos narys.

„Ford“ teigia, kad „S-Max“ pirmą kartą įdiegta sistema, fiksuojanti automobilio greitį bei pokyčius kelyje, ir perduodanti informaciją automatiškai prie jų pritaikančiam vairo mechanizmui. Modelis gali būti varomas priekiniais arba visais keturiais ratais.

„Automobilio pakaba subalansuota kelionėms kokybišku asfaltu, todėl kėbulo susierzinimas dardant lietuviško asfalto skiautiniais sunkiai paslepiamas. Simbolinė „kompensacija“ už šį nepatogumą – mašinos slenksčių apsauga, leidžianti išsaugoti juos švariais net pasivažinėjus purvinais keliais“, – pastebėjo R. Gabartas.

"Ford S-Max"
"Ford S-Max"
© Gamintojo nuotr.

Vienatūris turi septynias sėdimas vietas, o jo sėdynes ir bagažinės turinį galima išdėstyti 32 skirtingais variantais.

Naujajame „S-Max“ gali būti montuojami 1.5l 160 AG arba 2.0 l 240 AG benzininiai „EcoBoost“ varikliai. 2.0 litrų darbinio tūrio dyzeliniai agregatai išvysto 120, 150, 180 arba su dviem turbinom – ir 210 AG. Maksimali galia pasiekiama versijoje su dviejų sankabų 6 laipsnių „PowerShift“ transmisija.

Lietuvoje „Ford S-Max“ kaina prasideda nuo 26519 eurų.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Top naujienos

Ekspertai: Putino paskelbti planai yra apgaulė (2)

Vakarų sankcijos kelia grėsmę iki 40 proc. Rusijos BVP , o Vladimiro Putino pareiškimai apie...

Delfi PliusPeter Martin

„Bloomberg“ šaltiniai: karas Ukrainoje turės netikėtą poveikį – šį kartą gali būti kitaip

Ukrainoje šėlstant giliausiam Europoje nuo Antrojo pasaulinio karo konfliktui, Joe Bideno...

Karo ekspertai: rusai atkeršijo taip, kaip moka (1)

Pilietinio gynybos ir saugumo analizės centro „Locked N’ Loaded“ ekspertų teigimu, Ukrainos...

Verslas PliusKristina Pocytė, laida „Iš esmės“

Iš ekspertų – perspėjimas dėl kilusio „Perlo energijos“ skandalo: dabar kitos išeities nebėra

Skandalingas „Perlo energijos“ sprendimas kelia aistras. Nukentėję klientai liko nežinioje,...

Ketvirtas kontrolinis testas Vilniuje: Lietuva – Suomija

Europos čempionatui besirengianti Lietuvos vyrų krepšinio rinktinė ketvirtadienį Vilniuje...

Transliacija / Sporto bare – žavingos paplūdimio tinklininkės ir Europos čempionato iššūkis

Sporto bare apsilankė žavingos Lietuvos rinktinės paplūdimio tinklininkės Monika Paulikienė ir...

Karas Ukrainoje. Analitikai: Rusijos kariai jau žino, kas nutiko Krymo bazėje, Maskva – sutrikusi Kyjivas: naujausias Zaporižios AE apšaudymas apgadino radiacijos matuoklius (2)

Amerikos Karinių tyrimų instituto (ISW) apžvalgoje šį kartą didžiausias dėmesys skiriamas...

Dirbti nuotoliu kai kurie darbuotojai nuo šiol gali reikalauti visą darbo laiką

Nuo šio rugpjūčio įsigaliojo aktualūs Darbo kodekso pakeitimai dėl nuotolinio darbo: turintiems...

Pamilusi užsienietį nuskrido į Indiją – ten motina surezgė tokią intrigą, kad lietuvei žemė išslydo iš po kojų

Su vaikinu iš Indijos, tolimojo Kočino miesto, susipažinome socialiniuose tinkluose. Mūsų...

Generalinis štabas: apie 13 tūkst. baltarusių sutiko dalyvauti kare prieš Ukrainą (7)

Apie 13 tūkst. dabar tarnaujančių ir buvusių Baltarusijos kariškių sutiko dalyvauti Rusijos...