Rimčiausiais varžovais laiko vienas kitą

Dar prieš porą savaičių ši akistata į 1000 km lenktynių scenarijų įrašyta nebuvo. Tiek J. Gelžinis, tiek K. Vasiliauskas pasiūlymų dalyvauti didžiausiose automobilių sporto varžybose Lietuvoje sulaukė pasirengimui lenktynėms pasiekus finišo tiesiąją ir jiems neatsispyrė.

Taip du geri bičiuliai – Didžiosios Britanijos „Porsche Carrera“ taurės lenktynių serijoje pastaruoju metu sėkmingai besivaržantis J. Gelžinis ir 2009-2010 metais „Formulės 2“ čempionate lenktyniavęs K. Vasiliauskas – atsidūrė skirtingose barikadų pusėse.

Pirmasis gins „Liqui Moly Racing Team Lithuania“ komandos garbę kartu su savo broliu Ignu Gelžiniu ir formulių lenktynių JAV patirties turinčiu Edvinu Arkušausku.

Trijulė pilotuos 350 arklio galių variklio varomą „BMW E90 edva“ automobilį, kurį lenktynėms paruošė E. Arkušauskas. Nuosavas sportinis BMW iš garažo išriedėjo tik prieš pat kelionę į Palangą, todėl laiko apsiprasti su automobiliu komanda neturėjo.

„Automobilis „gimė“ paskutinėmis dienomis, ir tai šiek tiek mane neramina, – neslėpė J. Gelžinis – Bet žinant Edvino kruopštumą, manau, jis tikrai važiuos.“

K. Vasiliauskas buvo pakviestas į „Macrofinance racing team“ ekipos gretas kartu su Vyteniu Gulbinu ir Linu Vaškiu. Jiems patikėtas „BMW M3“ automobilis, įsigytas daugiau nei prieš du mėnesius. Anot K. Vasiliausko, ir tiek laiko buvo per maža iki galo išnagrinėti visas technines charakteristikas, tiesa, komanda bent jau turėjo galimybę išbandyti automobilį treniruotėse Kačerginės „Nemuno žiede“.

„Tokie automobiliai yra laimėję lenktynes tiek Palangoje, tiek Rygoje. Tai rodo, kad jie turi potencialo. Tačiau mūsų pasiruošimas buvo pakankamai silpnas, trūko laiko ir treniruočių“, – visiškai patenkintas pasirengimu 1000 km maratonui nebuvo ir K. Vasiliauskas.

J. Gelžinio ir K. Vasiliausko komandos startuos „A3000+“ klasėje, kurioje iš viso kovos 10 automobilių. Abu lenktynininkai neabejoja, kad čia intriga gali būti netgi didesnė nei grumtynėse dėl absoliučios įskaitos nugalėtojų vardo, o rimčiausio iššūkio laukia vienas iš kito.

Jėgos nėra lygios?

„Su Jonu kartu užaugome, kartu važiavome kartinguose. Kai išvykome į užsienius, toliau palaikydavome kontaktą, bendraudavome. Norime laimėti savo klasėje, o Jono komanda bus pagrindinė konkurentė“, – DELFI teigė K. Vasiliauskas.

„Gal kažkam atrodo, kad uždavinys būti pirmiems tarp savo klasės automobilių yra lengvas, bet tikrai nebus taip paprasta“, – antrino J. Gelžinis.

Kol kas visi koziriai atrodo atsidūrę jo rankose. 25-erių kaunietis su skirtingomis komandomis net triskart tapo maratono Palangoje čempionu. Trejais metais jaunesnis jo oponentas iš Kaišiadorių 1000 km lenktynėse startavo tik kartą ir trasoje ilgai neišsilaikė: 2011 metais jo komandos pilotuotą „Ferrari F430 Challenge“ automobilį sustabdė elektronikos gedimas.

Jei „Kazimu“ užsienyje pakrikštytas sportininkas į aukštumas taikėsi formulių lenktynėse, tai J. Gelžiniui kur kas artimesnės kėbulinių automobilių kovos.

„Skirtumas didžiulis: įsivaizduokite, kad perlipate iš 600 kg. aparato į 1,5 tonos sveriantį automobilį. O kur dar kitokia aerodinamika, stabdžiai. Be to, pirmą kartą gyvenime važiuosiu sportiniu automobiliu, kurio variklis sumontuotas priekyje“, – neslėpė K. Vasiliauskas.

Buvęs profesionalus lenktynininkas pats kukliai pripažįsta, kad J. Gelžinio „BMW E90 edva“ turi šiokį tokį greičio pranašumą, o varžovo sportinė forma turėtų būti geresnė nei jo paties.

„Nemeluosiu: man automobilių sportas dabar tėra hobis, iš kurio patiriu malonumą. Tuo tarpu Jonas važiuoja rimtai, labai džiaugiuosi, kad jam gerai sekasi, kad jis tobulėja. Jis sukasi toje virtuvėje, o aš nuo jos jau kiek atsitraukęs. Bet kuriuo atveju, stebėdamas konkurentų rezultatus, pirmiausia akimis ieškosiu Jono laiko“, – šyptelėjo K. Vasiliauskas.

Svarbu ir mokėti staigiai nusimesti saugos diržą

Abu talentai sutaria, kad galutinį rezultatą lems ne tik automobilio greitis ir komandos pajėgumas trasoje – nemažiau svarbi bus taktinė kova.

„Mūsų klasėje važiuoja daug galingų BMW, pora greitų „Subaru“ ir „Mitsubishi“. Laikai bus apylygiai, todėl viskas spręsis kuro papildymo zonoje. Nuo to, kaip greitai vairuotojai užleis vienas kitam vietą, ar teisingai pasirinksime momentus kuro pylimui, kaip išnaudosime saugos automobilio fazes, priklausys labai daug. Taktika bus svarbiausia“, – neabejojo J. Gelžinis.

Vairuotojai 1000 km lenktynėse keičiasi kas valandą, taigi, 9-10 kartų per lenktynes. Kiekvieną sykį išsivaduoti iš saugos diržų ir iššokti iš sportinio automobilio dėvint matomumą smarkiai apribojantį šalmą nėra taip paprasta.

„Galime važiuoti visa sekunde lėčiau, bet keičiantis vairuotojams kaskart galima laimėti prieš varžovus 20-30 sekundžių. Kartais net ir lyderiai keičiasi vietomis labai ilgai ir iššvaisto daug laiko. Su ankstesne komanda mes skyrėme tam labai daug dėmesio, specialiai treniruodavomės, nes kuo labiau skubi, tuo lėčiau išeina“, – pastebėjo J. Gelžinis.

Tiek jis, tiek K. Vasiliauskas šeštadienio lenkynes žada pradėti atsargiai ir pirmas porą valandų nespausti ties automobilio galimybių riba, kadangi būtent maratono pradžioje dažniausiai įvyksta daugiausiai avarijų.

Mėginti įsikibti į galingiausių rikiuotės automobilių – „Porsche 911 GT3 Cup S“, „Algirdai Aquila SR1“ ar „BMW M3 Silhouette“ – galinius sparnus lenktynininkai neketina ir neslepia, jog kovoti dėl aukščiausių pozicijų absoliučioje įskaitoje galės nebent lyderių avarijų ar techninių gedimų atveju.

Ruošiasi tapti advokatu

Kaip besusiklostytų lenktynės, K. Vasiliauskui jos bus ypatingas įvykis. Rečiau nei norėtų į trasą sportinį automobilį ar kartingą dabar išvairuojančiam vaikinui emocijų antplūdį sukėlė jau praėjusį pirmadienį vykusios komandos treniruotės „Nemuno žiede“.

„Prieš sėsdamas prie vairo Kačerginėje jaudulio nejaučiau, galvojau – pasivažinėsiu ir tiek. O kai pradėjau, norėjosi važiuoti per naktį. Buvo labai gera vėl pajusti greitį, benzino kvapą, – užplūdusį adrenaliną prisiminė K. Vasiliauskas. – Nuo 2010 metų man lenktynės nebėra profesija – tik hobis. Bet tikrai neišsižadėsiu šio malonumo, laikas nuo laiko vis pasirodysiu trasoje kaip ir šįkart.“

Po to, kai nesurinkęs reikiamo biudžeto buvo priverstas palikti „Formulės 2“ lenktynes ir automobilių sportą, K. Vasiliauskas atsidėjo teisės studijoms. Pradėjęs jas Ciuriche (Šveicarija), dabar buvęs lenktynininkas toliau gilina savo žinias Vilniaus universitete ir jau pradėjo dirbti advokatų kontoroje.

Šimtatūkstantines žiūrovų minias pritraukiančios 1000 km lenktynės šiemet turi naują partnerį – pagrindinį naujienų portalą Lietuvoje DELFI. Automobilių sporto mėgėjai visas naujienas gali rasti specialioje lenktynių rubrikoje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (17)