Po žiuri narių balsavimo paaiškėjo, kad garbingas trofėjus atiteko „Volkswagen Passat“. Šis modelis konkurso finale surinko 340 balų ir aiškia persvara aplenkė konkurentus. Daug kam netikėtai antrą vietą konkurse užėmė „Citroen C4 Cactus“ (248 balai). Trečias liko „Mercedes-Benz“ C-klasės modelis (221 balas). Finale taip pat varžėsi „Ford Mondeo“ (203 balai), „Nissan Qashqai“ (160 balų), BMW 2-serijos „Active Tourer“ (154 balai) ir „Renault Twingo“ (124 balai).

Įdomu tai, kad tarp septynių geriausių modelių pateko penki, kurie rungėsi ir Lietuvos „Metų automobilio 2015“ konkurso finale. Lyginant su lietuviškuoju konkursu, europietiškojo finale trūko tik „Citroen C4 Cactus“ ir „Renault Twingo“ (pastarasis mūsų šalies konkurse nedalyvavo). Lietuvos „Metų automobilio 2015“ rinkimus laimėjo „Nissan Qashqai“.

Išplėstiniame pretendentų sąraše buvo daugiau nei trys dešimtys automobilių. Į finalą nepateko šie modeliai: „Audi TT“, BMW 2-serijos „Coupe“, BMW i8, BMW X4, „Citroën C1“, „Fiat 500X“, „Ford EcoSport“, „Hyundai i20“, „Infiniti Q50“, „Jeep Renegade“, „Kia Soul“, „Lexus NX“, „Lexus RC“, „Mercedes“ GLA, „Mercedes“ S-klasės kupė, „Mini Cooper“, „Nissan Pulsar“, „Nissan X-Trail“, „Opel Corsa“, „Peugeot 108“, „Porsche Macan“, „Škoda Fabia“, „Smart Fortwo“/„Forfour“, „Subaru WRX STI“, „Suzuki Celerio“ ir „Toyota Aygo“.

Atsiimdamas apdovanojimą „Volkswagen Group“ koncerno vadovas Martinas Winterkornas neslėpė, kad šis apdovanojimas – labai aukštas ir geidžiamas įvertinimas automobilių gamintojui.

Kompanijos vyr. inžinierius Heincas-Jakobas Neusseris akcentavo, jog „Metų automobilio 2015“ apdovanojimas vertingas pirmiausiai savo objektyvumu, nes jį teikia kompetentinga nepriklausomų žurnalistų draugija.

Tai – jau ketvirtoji „Volkswagen“ gamintojų pergalė Europos „Metų automobilio“ konkursuose. Anksčiau geriausiais Europoje buvo pripažinti du modeliai: „Golf“ (1992 ir 2013 m.) bei „Polo“ (2010 m.).

„Metų automobilio” konkursas – vienas seniausių tokio tipo renginių Europoje, debiutavęs dar 1964 metais.

Europos „Metų automobilio“ konkurse gali dalyvauti tik nauji modeliai, kurie iki metų pabaigos pasirodys bent penkių šalių rinkose. Dar viena dalyviams keliama sąlyga – numatomi metiniai pardavimai turi būti bent 5 tūkst. vnt.

Konkurso komisiją sudaro 58 apie automobilius rašantys žurnalistai iš 22 šalių. Prestižinius rinkimus organizuoja pirmaujantys automobilizmo žurnalai – „Auto“ (Italija), „Autocar“ (Jungtinė Karalystė), „Autopista“ (Ispanija), „Autovisie“ (Olandija), „L'Automobile Magazine“ (Prancūzija), „Stern“ (Vokietija) ir „ViBilagare“ (Švedija).

Praėjusį kartą Europoje triumfavo „Peugeot 308“, kuris tapo „Metų automobiliu 2014“. Finale jis surinko 307 balus ir aiškia persvara aplenkė „BMW i3“ (223 balai) bei trečioje vietoje likusį „Tesla Model S“ (216 balų).

Konkurso „Europos metų automobilis“ nugalėtojai

1964 m. Rover 2000
1965 m. Austin 1800
1966 m. Renault 16
1967 m. Fiat 124
1968 m. NSU Ro 80
1969 m. Peugeot 504
1970 m. Fiat 128
1971 m. Citroën GS
1972 m. Fiat 127
1973 m. Audi 80
1974 m. Mercedes 450S
1975 m. Citroën CX
1976 m. Simca 1307-1308/Chrysler Alpine
1977 m. Rover 3500
1978 m. Porsche 928
1979 m. Simca/Chrysler Horizon
1980 m. Lancia Delta
1981 m. Ford Escort
1982 m. Renault 9
1983 m. Audi 100
1984 m. Fiat Uno
1985 m. Opel Kadett
1986 m. Ford Scorpio/Granada
1987 m. Opel Omega
1988 m. Peugeot 405
1989 m. Fiat Tipo
1990 m. Citroën XM
1991 m. Renault Clio
1992 m. Volkswagen Golf
1993 m. Nissan Micra
1994 m. Ford Mondeo
1995 m. Fiat Punto
1996 m. Fiat Bravo/Brava
1997 m. Renault Mégane Scénic
1998 m. Alfa Romeo 156
1999 m. Ford Focus
2000 m. Toyota Yaris
2001 m. Alfa Romeo 147
2002 m. Peugeot 307
2003 m. Renault Mégane
2004 m. Fiat Panda
2005 m. Toyota Prius
2006 m. Renault Clio
2007 m. Ford S-Max
2008 m. Fiat 500
2009 m. Opel Insignia
2010 m. Volkswagen Polo
2011 m. Nissan Leaf
2012 m. Opel Ampera/Chevrolet Volt
2013 m. Volkswagen Golf
2014 m. Peugeot 308
2015 m. Volkswagen Passat