Šiemet „TopGear“ apdovanojimuose nėra nė vieno dyzelinio „Volkswagen“ automobilio, bet kalbos apie juos netyla. Dalyviams „dyzelgeito“ skandalas ne tik nėra atsibodęs, bet kuo toliau, tuo daugiau iškelia klausimų. Jei jų turite, patogiau klausti „TopGear“ žurnalo redaktoriaus Karolio Judzentavičiaus, nei ieškoti atsakymų internete.
Karolis Judzentavičius
© Organizatorių nuotr.

Iki paskutinio varžto automobilius išmanantis vyras neslėpė – gaila, kad automobilių pasaulyje atsitiko toks dalykas kaip „dyzelgeitas“.

„Gaila ne todėl, kad prigavo „Volkswagen“, gerai, kad prigavo. Gaila, kad tokio dydžio korporacija ėmėsi sukčiavimo“, – kalbėjo jis.

Jau dabar paskelbta, kad koncernas JAV net nebandys sertifikuoti naujųjų, 2016 metų, automobilių modelių su dyzeliniais varikliais. Kas bus toliau – tik įdomiau.

„Volkswagen“ prekės ženklui tai yra stiprus smūgis. Ne tik dabartiniu laiku, bet ir tolimoje ateityje. Amerikiečiai greičiausiai palaidos dyzelinius variklius visiškai. 9-ajame dešimtmetyje jie jau buvo atsikandę savo dyzelinių variklių. Europiečiai siekė įrodyti, kad jie yra švarūs, netriukšmingi, pakankamai galingi, o svarbiausia – taupūs. Dabar „Volkswagen“ vardas amerikiečių sąmonėje liks apjuodintas amžinai“, – sakė K. Judzentavičius.

Gali būti, kad jūsų ši istorija nejaudina, o jei jaudina, tai tikrai ne dėl skriaudžiamos gamtos. Tai nestebina K. Judzentavičiaus.

„Kalbėjau su pardavėjais, tiek „Volkswagen“, tiek kitais. Lietuvių sąmonėje ta tarša nėra labai svarbi. Užtenka pažiūrėti į mašinas gatvėje. Kiek yra važinėjančių su išpjautais DPF filtrais ir katalizatoriais, su netvarkinga degalų įpurškimo sistema? Dėl „Volkswagen“ mano pozicija tokia – nors jie azoto junginiais aplinką teršia keliasdešimt kartų daugiau nei leidžia normos, bet tai nėra labai jau daug palyginus su mūsų transporto parku“, – kalbėjo jis.

Klausiate ką reikės daryti su savo 2011 metų „Jetta“? Koncernas pažadėjo iki 2016 metų panaikinti šią problemą, bet kažin ar jūs būsite patenkintas rezultatu.

„Amerikiečiai padarė bandymą su 2011 metų „Volkswagen Jetta“. Galia sumažėjo 15 arklio galių. Tai yra 10 procentų visos variklio galios. Sumažėjo ir sukimo momentas, gali būti, kad išaugs ir kuro sąnaudos“, – pasakojo redaktorius.

Kenksmingi azoto junginiai susidaro didžiulėje temperatūroje, o būtent tokioje ir dirba naujieji varikliai su įpurškimo sistemomis. Tik taip nauji automobilių varikliai šiandien gali atitikti EURO 6 taršos normas.

Iš viso, kodėl „Volkswagen“ atsidūrė šioje situacijoje, kai kiti gamintojai sugebėjo sukurti taršos normas atitinkančius variklius?

„Iš vienos pusės koncernas buvo spaudžiamas aplinkosauginių reikalavimų, o iš kitos – pirkėjų. Europoje pusė variklių yra dyzeliniai. Manau, kad vidutinio lygio vadovams buvo duota užduotis sukurti ekologišką variklį už tokią ir tokią pinigų sumą. Jie pabandė ir pamatė, kad to nepavyks padaryti, todėl nusprendė pasukčiauti. Nepaėjo“, – konstatavo K. Judzentavičius.

Panašu, kad automobilių pasaulis kuriam laikui gali tapti nuobodesnis. Šis „dyzelgeitas“ net gali tapti žingsniu atgal pramonėje.

„Volkswagen“ turės mesti labai daug lėšų problemos sprendimui. Tai sustabdys plėtrą, technologijų kūrimą. Gali būti, kad koncerno automobiliuose bus pradėtos naudoti pigesnės medžiagos. Šito neišvengsi. Jau dabar automobilių remonto kampanijai skirta 6,5 mlrd. eurų“, – pasakojo K. Judzentavičius.

Vis dėlto, tai nėra šansas elektromobiliams.

„Kol jie neatpigs, tol nepakeis dyzelinių automobilių. Didžiausia problema dabar yra elektromobilių baterijos. Jos brangios ir nėra pakankamai talpios. Reikia rasti būdą jas atpiginti arba pritaikyti visai kitą technologiją. Taip, ateityje mes važinėsime elektriniais automobiliais ir aš visomis keturiomis už tai, bet jie nebūtinai bus varomi baterijomis“, – kalbėjo K. Judzentavičius.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Bažnyčia šiaušiasi prie Šimašiaus sumanymą (36)

Sparčiai augančiame Vilniaus Pilaitės rajone ėmė trūkti ne tik darželių, bet ir mokyklų....

Seimas sprendžia, kiek mokėsite mokesčių kitais metais (73)

Ketvirtadienį Seime pradedami svarstyti pagrindiniai įstatymai, kuriuose numatoma, kiek iš ko...

Sudarė ministro nuodėmių sąrašą: klausimai Verygai – jau ant stalo (439)

Opozicija jau parengė septynis lapus klausimų interpeliacijai sveikatos apsaugos ministrui Aurelijui...

Tokių unikalių vaistų kaip šis gamtoje ne tiek ir daug: įsitikinsite per 10 dienų (7)

Šių dienų aktualija nelabai maloni – visi be galo bijo su vidur iuoti. Mat iš visur bėdoja, kad...

Iš Putino – nerimą keliantis nurodymas (253)

Visos didžiosios tiek privačios, tiek valstybinės Rusijos bendrovės privalo būti pasirengusios...

Mėgins išparduoti daugiabutį, kur butai tik su apdaila (1)

„ Eika “ sostinės Pilaitės mikrorajone stato namą, kuriame visi 64 butai parduodami tik su...

Sultingas amerikietiškas Padėkos dienos kalakutas: pagaminti taip paprasta, kad išmoksite visi (14)

Kiekvienais metais ketvirtąjį lapkričio ketvirtadienį amerikiečiai švenčia Padėkos dieną ,...

Apie dingusį Argentinos povandeninį laivą – gąsdinanti žinia laivyno atstovas: esame pavojingoje situacijoje (39)

Tyrėjai aiškinasi, ką galėtų reikšti gauta informacija apie „skambų garsą“, užfiksuotą...

Dvi paras moteris valgė tik tai, ką kasdien valgo Kylie Jenner: rezultatas buvo netikėtas (3)

„Kaip gi ji neturi sveikatos problemų?“, – klausė 25 metų Candace Lowry, kuri dvi dienas...

Didelė avarija Kaune: eismo įvykį sukėlęs girtutėlis vairuotojas nusprendė eiti namo kaltininkas visiškai girtas (98)

Sudėtingomis oro sąlygomis Kaune ir toliau fiksuojamos avarijos. Rimta nelaimė ketvirtadienio rytą...