Šią vasarą pradėtas projektas „Geležiniai spąstai“ jau spėjo sulaukti didžiulio atgarsio –unikalaus eksperimento metu buvo supjaustytas, meistrų naujam gyvenimui prikeltas ir vėl sudaužytas automobilis. Nauja jo dalis – kelionė po Lietuvą, kuri prasideda rugsėjo 7 d. Panevėžyje, kuris šį savaitgalį švenčia 510-ąjį miesto gimtadienį.
Pasak vieno iš projekto partnerių, Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) atstovo Nemuno Abukausko, pagrindinis šios projekto dalies tikslas yra gyventojus įspėti, jog tokių automobilių mūsų gatvėse yra apstu ir kad egzistuoja didelė galimybė tokį automobilį įsigyti.
„Skirtingais vertinimais, po sudėtingų eismo įvykių suremontuotų, bet praradusių visas efektyviąsias saugumo priemones automobilių Lietuvos keliuose yra apie 15 procentų. Apžiūrėję ekspoziciją ir pamatę, kas lieka iš automobilio, kuris susiduria su kliūtimi gyvenvietėje leidžiamu greičiu, daugelis galbūt susimąstys, kokį automobilį vairuoja arba bus atidesni jį pirkdami“ – sako LAKD atstovas.
Pirmieji apžiūrėti pagal „EuroNCAP“ metodiką smūgio testą patyrusį „frankenšteiną“ galės Panevėžio gyventojai ir svečiai, apsilankę šio miesto jubiliejaus renginiuose šį šeštadienį ir sekmadienį.
„Bendrausime su žmonėmis, atsakysime į jų klausimus, nukreipsime, kur jie gali rasti daugiau informacijos, tačiau svarbiausia yra ateiti ir gyvai pamatyti patį automobilį, jau tapusį legenda tiek Lietuvoje tarp įvairaus plauko auksarankių, tiek ir saugumo specialistų iš Vokietijos ADAC laboratorijos“ – sako „Geležinių spąstų“ projekto vadovas Albinas Keturka.
„Visą informaciją apie projektą ir jo tolimesnę eigą galima sužinoti jau veikiančioje svetainėje www.geleziniaispastai.lt, o diskutuoti, kelti nuotraukas iš savo miesto ir laimėti specialius prizus - „Geležinių spąstų“ paskyroje socialiniame tinkle „Facebook“, - sako projekto vadovas.
Lietuvos automobilininkų sąjungos (LAS), Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD), žurnalo „Top Gear“, portalo DELFI, asociacijos „Transeksta“, VšĮ Demokratinių iniciatyvų centro ir kitų partnerių iniciatyva toks automobilis vėliau nuvežtas į Vokietijoje esančią ADAC laboratoriją, kur buvo atliktas smūgio testas pagal automobilių saugumo vertinimo „EuroNCAP“ metodiką. Testo rezultatas – jei tokiu automobiliu būtų važiavę žmonės, esant 64 km/val. greičiui vairuotojas būtų žuvęs, o keleivis sunkiai sužalotas.