aA
Naujas automobilis dažnam lietuviui vis dar atrodo kaip nepasiekiama svajonė. Brangu, mažas atlyginimas, greitai nuvertėja – tai bene dažniausiai išsakomos priežastys, kodėl pasirenkamas senas automobilis ir net nedrįstama pagalvoti apie naują. Vis dėlto ar visada tai yra teisingas pasirinkimas?
© Organizatorių archyvas

Žinoma, sutaupyti naujam automobiliui – užduotis ne iš lengvųjų, tačiau norintys naujo automobilio turi alternatyvą – pirkti išsimokėtinai. Per dešimt šių metų mėnesių Lietuvoje buvo parduota 11 321 naujas automobilis, iš kurių daugiau nei pusė (beveik 51 proc.) sudarė lizingu įsigyti automobiliai, rodo „Autotyrimų“ duomenys. Vien spalį lizingo rinka išaugo 29 proc., lyginant su 2012 m. spaliu.

Tiesa, pardavimų skaičius nepalyginamai mažesnis už tą, kurį rodo naudotų mašinų rinka. Galima manyti, kad taip yra todėl, kad lietuviai aklai įtikėjo, jog sutaupo pirkdami pigų ir seną automobilį. Ar taip yra iš tiesų? Štai neseniai portale DELFI surengta skaitytojų apklausa atskleidė, kad 32,8 proc. vairuotojų (iš 16 619 dalyvių) per pastaruosius 12 mėnesių automobilio remontui išleido daugiau nei 5 000 Lt. Nesunku paskaičiuoti, kad jeigu tokia tendencija klostosi penkmetį, tai per šį laikotarpį vien tik serviso paslaugoms išleidžiama maždaug pusė naujo kompaktinės klasės automobilio kainos.

Viena priežasčių, kodėl vengiama pirkti naują automobilį – įsitikinimas, kad vos tik išvažiavęs iš salono jis nuvertėja. Toks požiūris nėra visiškai teisingas. Juk naujas automobilis garantuoja patikimumą, patogumą, ekonomiškumą. Turėdamas naują automobilį, vairuotojas gali nesirūpinti jo remontu tol, kol galioja garantija, t.y. dažniausiai nuo 2 iki 5 metų, o kai kurie gamintojai taiko ir 7 metų garantiją. Kitas aspektas – moralinis pasitenkinimas, juk yra skirtumas tarp važiavimo nauju ir naudotu automobiliu. Be to, naujas automobilis atspindi vairuotojo požiūrį į ekonomiškumą, saugumą. Tad nors iš salono išvažiavusio automobilio kaina krenta, tačiau jo vertė išlieka, o vairuotojas daugelį metų gali džiaugtis naujo automobilio teikiamu komfortu ir kitais privalumais“, – sako „DNB lizingo“ generalinė direktorė Gita Steponėnienė.

Naują automobilį galima turėti už 500 Lt per mėnesį

Nors žodis „lizingas“ yra girdėtas daugeliui, tik retas žino apie jo rūšis ir skirtingas galimybes.

„Dažnai klientai žino tik vieną lizingo rūšį, t.y. finansinį, tačiau lizingas, kaip paslauga, yra labai lankstus. Įmokos dydis, kurį reikės mokėti už automobilį, priklauso nuo finansavimo modelio, kurį klientas nusibraižo kartu su banko konsultantu. Pavyzdžiui, yra lizingas su likutine verte – tuomet klientas moka mažesnes įmokas, o sutarties laikotarpio pabaigoje jam reikia sumokėti didesnę įmoką, tarkime 30 proc. Taip pat jis gali rinktis pratęsti lizingo terminą arba grąžinti automobilį pardavėjui ir už likutinę jo vertę padengti dalį jau naujo automobilio kainos. Taigi, skirtingos lizingo rūšys leidžia kiekvienam pasirinkti priimtiniausią variantą ir turėti naują automobilį už gerą kainą“, – aiškino „DNB lizingo“ generalinė direktorė G. Steponėnienė.

Kuo skiriasi įvairių klasių automobilių lizingo rūšys, vaizdžiai iliustruoja lentelės apačioje. Jos rodo, kad norintys įsigyti, pavyzdžiui „Nissan Note“ automobilį, kas mėnesį gali mokėti 610 Lt arba 424 Lt, priklausomai nuo to, kokia lizingo rūšis pasirinkta. Pirmuoju atveju pasirinkta finansinio lizingo rūšis, o antruoju – finansinio lizingo su 30 proc. likutine verte.

Lentele 15
© Bendrovės lentelė


lentele 16
© Bendrovės lentelė

Pastaba: sąlygos galioja, kai taikoma banko marža 2,57 proc. + 6 mėn. Euribor, terminas – 60 mėn., o kasko draudimas paskaičiuotas pagal Balto Link kainas tik pirmiems metams (spec. ERGO sąlygos).

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Top naujienos

Prakalbo apie traukinių mašinistų darbą: pervargę, be patirties ir aria viršvalandžius (43)

Naujai paruoštiems „Lietuvos geležinkelių“ traukinių mašinistams trūksta darbo patirties,...

Prasta situacija lietuvius privertė suktis: tapome šios srities lyderiais, bet koją kiša valdininkų neraštingumas DELFI specialiai iš Berlyno (6)

Lietuviams jau tapo visiškai įprasta internetu deklaruoti pajamas, užrašyti vaiką į darželį ar...

„Parketiniai“ visureigiai – labiausiai planetą teršianti transporto priemonė (104)

Visuotinė simpatija didesniems, sunkesniems automobiliams lėmė tai, kad nuo 2010 m. visureigių...

Rezultatyviausiu karjeros dvigubu dubliu sezoną pradėjęs Sabonis neišgelbėjo „Pacers“ (21)

Naująjį NBA reguliarųjį sezoną pralaimėjimu pradėjo Indianos „Pacers“ (0-1) krepšininkai....

Lietuva „Doing Business“ reitinge pasiekė aukščiausią vietą: liko žingsnis iki geriausių pasaulyje (73)

Verslo sąlygas vertinančiame Pasaulio banko tyrime „ Doing Business 2020“ Lietuva iškopė į...

Naujojo stratego pasitikėjimo sulaukęs Valančiūnas ir „Grizzlies“ patyrė sutriuškinimą Majamyje

Pirmųjų NBA reguliariojo sezono rungtynių iššūkis Memfio „Grizzlies“ (0-1) klubui ir...

Grandioziniam projektui besirengianti Jagelavičiūtė – apie savo stiliaus nesėkmes, skaudžias skyrybas ir sunkius metus (44)

Žinomiausia Lietuvos stilistė Agnė Jagelavičiūtė gruodžio 4-ąją Vilniaus „ Siemens “...

Užsimojo sudaryti galimybę į taromatus kišti ir stipriųjų gėrimų butelius: ekspertai vartotojams žada didelius nepatogumus (2)

Nuo 2016 m. Lietuvoje veikiantys taromatai jau kelerius metus padeda surinkti 92 proc. visų į rinką...

Mitybos specialistė įvardijo produktus, kurie slapta jums didina cholesterolio kiekį

Ankščiau cholesterolio kiekio padidėjimas kraujyje dažnai buvo siejamas su vyresnio amžiaus...