Po kiekvieno Katarinos ar Anatolijaus akibrokšto, kai gamtos gaivalo sukelti potvyniai automobilių stovėjimo aikšteles paverčia masinėmis automobilių kapavietėmis, interneto forumuose užverda hamletiškos diskusijos: pirkti ar nepirkti „skenduolį“?
© DELFI / Ainis Gurevičius

Volvo“ atstovybėje „Sostena“ daugiau nei 20 metų dirbantis elektronikos sistemų specialistas Gintautas Skrebutėnas šiuo klausimu laikosi itin griežtų nuostatų.

„Ne, ne ir dar kartą ne. Net jei kalba eina apie visiškai naują svajonių mašiną, siūlomą už pusę kainos. Nėra tokio dalyko, kaip „truputį skendęs“ automobilis. Jei jis buvo apsemtas vandeniu bent keletą centimetrų aukščiau vaterlinijos, remontas greičiausiai kainuos gerokai daugiau, nei įmanoma sutaupyti susigundžius pigiu „skenduoliu“. Per savo praktiką esu matęs nemažai vandenyje pabuvojusių mašinų, kurioms netgi pakeitus visą elektros instaliaciją, problemos nesibaigia. Būtina keisti ir praktiškai visus borto kompiuterius, oro saugos pagalves aktyvuojančius jutiklius bei pačias pagalves, nes nebelieka jokios garantijos, kad pirotechniniai elementai tinkamai suveiks avarijos metu. Nenaujam automobiliui pakeisti visas laidų pynes gali kainuoti kone pusę tiek, kiek kainuoja pati mašina“, – vardijo G. Skrebutėnas. 

Meistro teigimu, vanduo padaro milžinišką žalą, o kai kuriais atvejais beviltiškai sugadina ir tuos agregatus, kurie, atrodytų, yra paruošti didelėms apkrovoms ir atsparūs išoriniam poveikiui. Tarkim variklis ar transmisija. Jie nėra hermetiški, todėl pro alsuokius ar kitas angas į vidų patekęs vanduo duoda startą korozijai. Automatinės pavarų dėžės tepalas virsta emulsija, todėl vėliau šitas agregatas tarnauja labai neilgai. Tą patį galima pasakyti ir apie visus įtempimo guolius. Vanduo sugadina netgi tokius dalykus, kaip dirželiai, kurių silikoninis paviršius greitai išplaunamas.
Klausiamas, kaip skendusius egzempliorius atpažinti, „Sostenos“ elektronikos sistemų ekspertas pripažino, kad gana dažnai tokia užduotis būna rimtas iššūkis net ir patyrusiems meistrams.

„Pjaustyti laidus ir žiūrėti, kaip atrodo metalas po izoliacinių medžiagų „rankovėmis“ paprastai negalima, tačiau atidžiai apžiūrėjus beveik visuomet galima aptikti korozijos pėdsakų tokiose vietose, kur jų dažniausiai nebūna. Bent jau kalbant apie ne tokius senus automobilius. Ypatingą dėmesį reiktų atkreipti į žibintų reflektorius – jei mašina buvo panirusi pernelyg giliai, vandens lašų fragmentai turėtų matytis plika akimi. Siekiant trūks-plyš išsiaiškinti tiesą, derėtų lįsti į visas prieinamas nišas, pakelti visus kilimėlius, o esant galimybei – nuimti durelių apmušalus bei pakelti priekinį panelį. Skendęs automobilis paprastai turi oksidacijos židinių ant aliuminio detalių“, – dėstė G. Skrebutėnas.

„Sostenos“ vykdantysis direktorius Algirdas Binkevičius savo ruožtu pastebėjo, kad „Volvo“ seka visų parduotų automobilių istoriją ir gavus informacijos iš draudimo kompanijų apie avarijas ar „nuotykius“, po kurių buvo pažeistos saugumo sistemos, duomenų bazėse atsiranda atitinkamas įrašas. Vien dėl šios priežasties planuojant įsigyti švedišką automobilį derėtų patikrinti informaciją apie jį gamintojo atstovybėse – skendusios naujos mašinos praranda bet kokias garantijas.

„Idealiai išvalyti ir sutvarkyti skendusio automobilio neįmanoma, todėl bandant jį eksploatuoti gedimų rizika visuomet bus didesnė. Tik laiko klausimas, kada kuri sistema „išlėks“ ir kokių nuostolių padarys. Ekonominiu požiūriu reanimuoti tokių mašinų tikrai neapsimoka“, – sakė A. Binkevičius.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Tėvų pasirinkimas lemia visos žmonijos ateitį: kuo tikėti – žmonių pasakojimais ar moksliniais tyrimais (91)

Vilnietis Algirdas savo antrojo sūnaus nusprendė visai neskiepyti , nes pirmajam po vakcinos neva...

Iš LFF stadiono išsišaipęs ispanas: yra ir kitas, garsesnis „Žalgiris“ (84)

Ispanijos futbolo grandų gretoms priskiriama „Sevilla“ komanda santykius su Vilniaus...

Neįvertinta Balkanų šalis, kurioje nėra turistų: paplūdimiai nuostabūs, o kainos juokingos (93)

Atsidūręs Albanijoje pasijunti tarsi patekęs ne į kitą šalį, o į kitą žemyną. Didingi...

Policija tiria Eugenijaus Ostapenko veiksmus feisbuke: tiesioginėje transliacijoje – nuoga moteris (49)

Skandalingai pagarsėjęs dainininkas Eugenijus Ostapenko (41) pastaruoju metu garsėja ne savo...

Skandalingo tyrimo duomenys: ką perkame brangiau nei vidutiniai europiečiai (427)

Daugelio ne maisto prekių kainos Lietuvoje yra didesnės nei kitose Europos Sąjungos valstybėse.

Vienintelis suknelės siluetas, kuris padailins bet kokią figūrą

Rasti tobulą suknelės formą, kuri papildytų ir padailintų jūsų figūros tipą, atrodo sunki...

Karbauskis įtaria, kad Grybauskaitė turėjo planą jį pakeisti: žinau, kas buvo daroma (673)

Valstiečių – žaliųjų lyderis Ramūnas Karbauskis įtaria, kad rinkimus laimėjus jo partijai...

JAV: Kinija apmoko karo pilotus pavojingoms misijoms (56)

Kinija aktyviai stiprina savo karines oro pajėgas, kurias siekia papildyti naujais ilgo nuotolio...

Vasara baigtis neketina: po trumpos pertraukos vėl grįš +28 (20)

Šeštadienį sulauksime labai šiltų orų, bet popiet aplankysiančios liūtys atneš atvėsimą,...

Jankevičius VRK nariu siūlo skirti teisininką Taurą Rutkūną

Teisingumo ministras Elvinas Jankevičius pasiūlė skirti teisininką Taurą Rutkūną...