aA
Nežinomybė dažniausiai priverčia žmones atsisakyti minties apie amerikietišką automobilį. Mokėti tūkstančius eurų už automobilį, apie kurio būklę reikia nuspręsti tik iš nuotraukų, tada dar keturženklę sumą pakloti už gabenimą į Lietuvą, o vietoje – bent kelis šimtus už perdarymą? Taip už Atlanto pigaus automobilio kaina Lietuvoje gali išaugti keliomis dešimtimis procentų.
Automobiliai iš JAV: be 10 tūkstančių eurų net neapsimoka pirkti
© Reuters / Scanpix

„Automobiliai iš JAV į Lietuvą gabenami dažniausiai todėl, kad ten kainuoja mažiau. Labai retais atvejais amerikiečiai jį perka dėl išskirtinumo: yra modelių, kurie Europoje neparduodami, o už Atlanto jų – daugybė. Bet dažniausia priežastis – ekonominė“, – teigia skelbimų portalo autogidas.lt vadovas Nerijus Paketūras.

Automobiliai nėra kitokie

Vienas dažniausiai pasitaikančių mitų apie amerikietiškus automobilius, neva jie yra kitokie nei europietiški, juos remontuoti brangu, o detales gauti – sudėtinga.

„Daugelis automobilių, pavyzdžiui, „Volkswagen Passat“, išskyrus kelis išorinius skirtumus, techniškai yra panašūs tiek Europoje, tiek JAV. Juose kartais skiriasi varikliai, komplektacijos, tam tikros komforto ypatybės, tačiau iš principo jie yra vienodi. Gamintojams per didelė prabanga būtų kurti du visiškai kitokius modelius skirtingoms rinkoms“, – aiškina N. Paketūras.

Amerikietiški automobiliai
Amerikietiški automobiliai
© Organizacijos nuotr.

Daug automobilių techniškai yra vienodi ar labai artimi, tačiau vadinami skirtingai: „Lexus GX“ atitikmuo Europoje – „Toyota Land Cruiser“, „Acura TSX“ – „Honda Accord“, „Buick Regal“ – „Opel Insignia“, „Buick Encore“ – „Opel Mokka“, „Ford Fusion“ – „Ford Mondeo“ ir t. t.

Automobilių, kurie nauji neparduodami Lietuvoje, remontas jau gali kelti rūpesčių, pavyzdžiui, „Dodge Challenger“ ar „Ford F150“ europinių atitikmenų neturi, tad tiek kėbulo, tiek kitos detalės šioms susidėvėjus gali būti brangios.

Tikslas – prabanga

Ne paslaptis, kad JAV – didelių automobilių tėvynė. Šeštąjį dešimtmetį Europa džiaugėsi po karo atsigaunančia ekonomika, išgyveno kūdikių bumą ir vis daugiau žmonių galėjo įpirkti „Citroen 2CV“, „Volkswagen Kafer“ bei panašius modelius, kurių vienintelis tikslas – būti iš taško A į B vežančiomis transporto priemonėmis. O tuo metu JAV džiaugėsi šešių metrų ilgio kadilakais su V8 varikliais. Net ir atėjus naftos krizei bei rinką vienam po kito užkariavus importuotiems automobiliams, Amerika liko šešių metrų ilgio katerių su ratais sostine.

Dabar nei Europa, nei Amerika jau negali skųstis prabangių automobilių trūkumu. Nors požiūris į prabangą tarp žemynų yra radikaliai skirtingas, europiečiai dažnai ieško automobilių iš JAV dėl vieno elemento – važiavimo komforto. Dažnai jis pabrėžiamas kalbant apie didžiausius automobilius – visureigius.

Amerikietiški automobiliai
Amerikietiški automobiliai
© Organizacijos nuotr.

„Kiekvienas žmogus, ieškodamas visureigio, turėtų atsakyti sau, kokiam tikslui jį naudos. Amerikietiški visureigiai „Cadillac Escalade“, „Chevrolet Tahoe“ bei „Suburban“, GMC bei kiti neskirti vežioti bulvėms ar kažkam panašaus. Jie visi yra dideli ir alsuoja prabanga, bet tikrai ne bekelės visureigiai. Kas nori pajusti amerikietišką dvasią, komfortą ar tiesiog išsiskirti iš minios, tai – puikus pasirinkimas, – sako Aurimas Jurčius, Motorinių transporto priemonių iš JAV importuotojų ir pardavėjų asociacijos prezidentas. Ir priduria: – Tačiau naujausi modeliai nėra pigūs“.

Darbui amerikiečiai naudoja pikapus – „Ford F150“ daugelį metų JAV yra perkamiausias automobilis. Tarp populiariausių patenka ir „Chevrolet Silverado“, „Dodge Ram“, „GMC Sierra“, „Toyota Tacoma“ bei kiti. Tai – „darbiniai arkliai“, kurie truputį patobulinti gali būti naudojami ir bekelėje.

JAV taip pat vangiai parduodami automobiliai su dyzeliniais varikliais, o V8 benzininiai motorai ir degalų sąnaudos lietuvį gali nustebinti neigiama prasme.

„Mūsų tautiečiai be vargo į juos montuoja taip pamėgtas dujas“, – teigia A. Jurčius. Ir tuomet kelionė su 300 AG ir daugiau pasiekiančiu benzininiu ir dujiniu visureigiu tampa ne ką brangesnė nei su 200 AG dyzeliniu.

Daužti beveik visi

Ne specialistui automobilį iš populiariausių JAV aukcionų įsigyti sudėtinga ne tik dėl apmokėjimo, gabenimo ir kitų niuansų. Dauguma copart.com ir panašiuose aukcionuose parduodamų automobilių – daužti. Tik patyrę mechanikai gali, remdamiesi vien nuotraukomis, įvertinti automobilio būklę, kiek apytiksliai kainuos remontas bei ar bus saugu juo važinėti.

„95 procentai iš Amerikos įvežtų automobilių yra nukentėję avarijose. Norint neapsigauti, patarčiau naudotis vežėjų iš JAV paslaugomis – įmonės, turinčios ne vienerių metų patirtį, gali patarti, kurį automobilį įsigyti verta, o kurį geriau praleisti. Žinoma, kartu tarpininkauti pargabenant automobilį į Lietuvą bei jį remontuojant. Mano žiniomis, vidutiniai tarpininkų komisiniai yra apie 200 eurų“, – pasakoja A. Jurčius.

Amerikietiški automobiliai
Amerikietiški automobiliai
© Organizacijos nuotr.

Dažnai pasitaiko ir jau suremontuotų, pagražintų automobilių, kuriuos specialistai vadina lėlėmis. Tai – tuose pačiuose aukcionuose nupirkti daužti, sutvarkyti ir vėl parduodami modeliai. Dažniausiai jie tvarkomi tik dėl patrauklios išvaizdos, o važinėjant problemų gali atsirasti gana greitai.

N. Paketūras priduria, kad norint įsigyti patikimą amerikietišką automobilį, galima dairytis ir į Lietuvoje jau esančius suremontuotų transporto priemonių skelbimus. Automobilių iš JAV pardavimu užsiimančios įmonės juos aukcionuose nuperka, pargabena, suremontuoja ir pirkėjui gali parodyti visą istoriją – avarijoje nukentėjusias vietas, pakeistas dalis, senas nuotraukas ir kitą aktualią informaciją.

Registruoti – sunkiau nei europietišką

JAV nupirktas, į Lietuvą atplukdytas automobilis turi būti ne tik suremontuotas, bet ir įregistruotas. Ši procedūra – kiek sudėtingesnė nei iš Europos importuotam modeliui, nes Amerikoje transporto priemonėms galioja kiti reikalavimai.

Prieš registravimą reikia pateikti ratų geometrijos pažymą – įrodymą, kad po avarijos ji atstatyta tinkamai. Turi būti tinkamai paruošti žibintai: priekyje atsirasti papildomi gabaritiniai žibintai, ant priekinių sparnų arba veidrodėlių – papildomi posūkių indikatoriai, o galiniai posūkių žibintai – oranžinės spalvos. Taip pat gale turi būti įrengiamas rūko žibintas.

Amerikietiški automobiliai
Amerikietiški automobiliai
© Organizacijos nuotr.

Kaip teigia A. Jurčius, standartinis automobilio iš JAV „sueuropinimas“, neskaičiuojant remonto dėl avarijos, Lietuvoje kainuoja apie 200–300 Eur.

Bendra automobilio iš JAV kaina, įskaičiuojant gabenimą, papildomus mokesčius (PVM bei muitą), remonto ir perdarymo procedūras, gali būti apie 10–20 proc. mažesnė nei analogiško modelio Lietuvoje. Tačiau naudą pajusti galima tik perkant naujesnius, brangesnius automobilius – jeigu jūsų pirkinio biudžetas nesiekia bent 10 tūkstančių eur, finansinė nauda bus minimali arba jos nebus išvis. Vien aukciono mokestis, automobilio gabenimas iki kelto bei jo plukdymas gali atsieiti apie 2–3 tūkst. JAV dolerių. O kur dar Lietuvoje laukiantis muitas, PVM, remontas, registracijos ir kiti mokesčiai?

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
4.0000

Rusų „Kalašnikov“ pristatė įspūdingą „supermobilį“: varžysis su „Tesla“ (128)

Rusijos ginklų gamintojas „Kalašnikov“ ketvirtadienį pristatė naująjį elektromobilį,...

Kaip lietuviai renkasi pirmąjį automobilį: nusiperka ir už 87 eurus (19)

Pirmasis automobilis daugeliui vairuotojų turi ne tik praktinę, bet ir simbolinę reikšmę. Po...

Automobiliai iš JAV: be 10 tūkstančių eurų net neapsimoka pirkti (56)

Nežinomybė dažniausiai priverčia žmones atsisakyti minties apie amerikietišką automobilį....

Naujasis hibridinių automobilių žymėjimas: kol vieni piktinasi, kiti – naudojasi privilegijomis (40)

Nuo balandžio mėnesio Lietuvoje įsigaliojo nauja tvarka, pagal kurią E serijos numeriai išduodami...

Naujasis „Nissan LEAF“ sužibėjo saugumo bandymuose

Naujausių automobilių saugumo bandymus atliekantys „ Euro NCAP “ specialistai į metalo laužą...

Top naujienos

Tikrasis Narkevičiaus užnugaris: jiems nebaisus ir Kremliaus šešėlis (296)

Diskriminacija tautiniu pagrindu. Vertinti pagal partiją – nusikaltimas. Tokią gynybinę taktiką...

VRK pirmininkės Matjošaitytės ir jos palydovės kelionės užkliuvo net kolegoms (86)

Dvidešimt penkios kelionės per pustrečių metų – toks Vyriausiosios rinkimų komisijos...

Iš „Grigeo Klaipėdos“ buvusių vadovų teisme reikalaujama atlyginti milijoninę žalą (13)

Teismas ruošiasi pradėti nagrinėti bylą, kurioje iš pernai atleistų medžio plaušo plokščių,...

Kinija dėl plintančio viruso uždaro jau antrą miestą papildyta 12.25 (26)

Pasak Kinijos, nuo naujojo viruso šalyje mirusių žmonių skaičius išaugo iki 25, o iš viso...

Žiauriu smurtu ir prievarta kaltinamas paauglys iš Jurbarko stojo prieš teismą: vaikinas nevaldė ašarų papildyta 12.00 (45)

Praėjusių metų gegužę poilsis sodyboje Tauragės rajone paauglei įrėžė žaizdas, galbūt,...

Mažvydas Jastramskis. Darbo partijos sugrįžimas ar didelis šnipštas? (9)

Fiasko pastaruosiuose Seimo rinkimuose patyrusi Darbo partija po Viktoro Uspaskicho sugrįžimo...

Eigulys miške užfiksavo itin retą reiškinį (9)

Cukraus vatą ar ledo vilną primenantį purų sniego darinį miškininkai vadina ledo plaukais. Šis...

LVŽS frakciją palikęs Poderys grįžti neplanuoja: išsiskirdavo nuomonės (3)

Ketvirtadienį iš Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos ( LVŽS ) frakcijos Seime...

Artėja mėtinių cigarečių draudimo laikas: pateikė penkis scenarijus, kas įvyks po draudimo

Nacionalinės tabako gamintojų asociacijos suorganizuotoje konferencijoje aptartas mentolio skonio ir...

Prezidentūra paaiškino, kodėl atšaukė vizitą į Izraelį: Putinas turbūt pateiks savo istorijos traktavimą (6)

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas turbūt pateiks savo istorijos traktavimą , kuris...