Pirmieji „Kauno tiltų“ bendrovės Palangos aplinkkelyje į dobilo lapo formos skirtingų lygių sankryžą restauruotą Vydmantų transporto mazgą, kur driekiasi 1000 km lenktynių trasa, išbandė Lietuvos automobilių žiedinių lenktynių čempionato, kurio etapo varžybos rado vietos 1000 km lenktynių programoje, dalyviai, pradėję treniruočių ir kvalifikacinių varžybų programą.

Čia sėkmė lydėjo dviem frontais besikaunantį Dainių Matijošaitį, kuris kartu su jungtinės Belgijos ir Lietuvos „Brum Brum Vitamins by JR Motorsport“ komandos lenktynininkais Benoit Dupont ir Andriumi Jasionausku puoselėja nemenkas viltis ir 1000 km lenktynėse ir kuriose jie tramdys „BMW M3 Silhoutte“ automobilį.

Žiedinių lenktynių čempionato dalyvius pakeitė istorinių, o dar kiek vėliau ir legendinių „Porsche“ automobilių vairuotojai, kurie savo pasirodymais irgi papildys turiningą 1000 km lenktynių kalendorių.

Tačiau bene didžiausio susidomėjimo ketvirtadienio popietę susilaukė pirmoji 1000 km lenktynių dalyvių treniruotė.

Nors iškart nesulaukta didelio entuziastų, pasiryžusių nedelsiant parodyti ką jie sugeba ir ko verta jų kovinė technika, būrio, tačiau galingiausių automobilių gausmas visgi nepaliko abejingų. Juolab, kad papildomą ažiotažą tiek tarp lenktynininkų, tiek ir tarp žiūrovų kėlė po rekonstrukcijos nuo 2994 metrų iki 2682 m. sutrumpėjęs trasos vieno rato ilgis. Todėl lenktynių dalyviams iki finišo teks įveikti jau 373 ratus, kurie sudaro tą pačią 1000 km distanciją, o ne 334, kaip buvo iki šiol.

Ko gero lenktynininkams mažiau nežinomųjų kėlė ne sutrumpėjusi trasa, o visiškai nauja, lygi jos danga, kuri galėjo būti ir slidi, ir pareikalauti kitų automobilio reguliavimo parametrų.

Lenktynininkai treniravosi pasidaliję į dvi grupes. Pirmojoje ambicijas į lyderio pozicijas įrodė pernykščiai nugalėtojai – „General Financing-Stihl by Pitlane“ komanda, greičiausiąjį ratą apsukusi per 1 min. 16,684 sek.

Didžiausia sensacija – ir vėl sugedęs itin grėsmingai atrodantis monstras – vienas greičiausių bei galingiausių maratoninių lenktynių automobilių – „Aquila CR1“ ir dėl to rūškanai pilki jį vairuojančių Ramūno Čapkausko, Deivido Jociaus ir Vytauto Švedo veidai.

Laimei, iki lenktynių dar liko laiko, todėl tikimasi, jog „Aquila CR1“ visgi išvysime lenktynių karavane.

„Pirmas įspūdis, jog trasa iš tiesų kiek slidoka, todėl teks padirbėti prie jos specifikos taikant automobilio pakabą, - apsukęs pirmuosius 25 ratus ir kiek suplukęs išlipęs iš „Porsche 968 EBR“ automobilio pirmaisiais įspūdžiais dalijosi „Daumantų-Hoptrans-Toverasport“ atstovas Aivaras Pyragius. – Kadangi čia paskutinį kartą lenktyniavau prieš šešerius metus, viskas man čia atrodo nauja ir neįprasta. Ypač pakito trasa, todėl lenktynių senbuviai šįkart joje jokio pranašumo neturės“.

Netrukus žiūrovai sulaukė ir pirmojo naujosios trasos rekordo, kai „15min-GSR-Telšių statybos“ lenktynininkas Arūnas Granskas su „Radical SR5“ vieną trasos ratą apsuko per 1 min. 14,463 sek. ir pagerino R. Čapkausko prieš dvejus metus pasiektą 1 min. 17,270 sek. rezultatą. Tiesa, nederėtų pamiršti, kad Ramūno rezultatas užfiksuotas ilgojoje, 2994 metrų trasoje, o nuo šių metų sportininkai varžosi 2682 metrų ilgio trasoje.

1 min. 14,989 sek. – tokį rezultatą su „Radical SR8“ užfiksavo su Ispanijos vėliava lenktyniaujančios Daliaus Steponavičiaus „Speed Factory Racing“ komandos lenktynininkas, Konstantinas Calko, o Martynas Samsonas su GT klasės „Marcos Mantis Cup“ iš „Cor User Racing“ buvo kiek lėtesnis – 1 min. 18,953 sek.

Baigiantis pirmajai treniruotei durimis trinktelėjo „Rimo“ komandos lenktynininkas Rimantas Blažulionis, su BMW 335 paveržęs trečiąją greičiausiųjų pirmosios treniruotės lenktynininkų poziciją – 1 min. 18,801 sek.

Pirmąkart visi 1000 km lenktynių dalyviai išbandė naują trasą

Antroji 1000 km lenktynių diena, liepos 17-oji, prasidėjo iškilmingu dalyvių paradu. Vytauto gatvėje buvo pristatytos komandos, o į išrikiuotus lenktynininkų automobilius iš arti galėjo pažiūrėti Palangos gyventojai bei kurorto svečiai. Po renginio atidarymo bei traukos lenktynių miesto centre, sportininkai važiavo į pirmąsias treniruotes naujojoje lenktynių trasoje.

Iš vakaro oficialiame dalyvių susitikime nemažai sportininkų, tarp jų ir „General Financing – STIHL“ komandos lenktynininkams, kilo klausimų, ar pavyks saugiai įveikti naujai suformuotą 1000 km lenktynių trasą.

Po pirmosios treniruotės visi „General Financing – STIHL“ komandos sportininkai teigė, kad nors trasa ir slidi, tačiau jos konfigūracija palengvėjo bei tapo saugesnė.

„Pirmosios treniruotės tikslas buvo susipažinti kolektyvui su trasa, pravažiuoti savo privalomus ratus. Iš principo, ji – pakankamai slidi. Jau dabar matome, kad laikas bus tikrai greitesnis. Trasos pakitimai, kurie yra padaryti šiems metams, daro ją greitesnę. Per treniruotę mūsų komanda pasiekė vienos minutės ir šešiolikos sekundžių rezultatą. Tai jau yra trasos rekordas. Bet tik dėlto, kad jos konfigūracija yra kita. Tačiau tikimės, kad laikas tik gerės“, – po pirmosios treniruotės kalbėjo lenktynininkas Benediktas Vanagas.

Pirmasis treniruotę pradėjo olandas Sebastiaanas Bleekemolenas. Jis ir pademonstravo geriausią „General Financing – STIHL“ komandos vieno trasos rato įveikimo laiką – 1 min ir 16 sek. Jo nuomone, lenktynių trasa pasirodė greita, tačiau labai nekibi. Tuo metu kito „General Financing – STIHL“ komandos piloto Nemuno Dagilio nuomone, ši tapo ne tik greitesnė, bet ir saugesnė.

Penktadienį 1000 km lenktynių dalyvių pirmosios treniruotės prasidės 10:00 val. ryto. Oficialus penkioliktųjų 1000 km lenktynių startas bus duotas šeštadienį, liepos 19-ą dieną, 12:15 val.

Oficialus lenktynių puslapis www.racing.lt. Daugiau informaciją apie „General Financing – STIHL“ komandą galima rasti tinklapyje www.benediktasvanagas.lt bei socialiniame „Facebook“ puslapio lenktynininko „Benediktas Vanagas“ profilyje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją