„Neturėjau planų dalyvauti 1000 km lenktynėse, tačiau prieš porą savaičių gavęs kvietimą prisijungti prie „Macrofinance racing team“ ekipos neatsilaikiau pagundai, – prisipažino prieš porą metų lenktynininko į teisininko karjerą iškeitęs lietuvis. – Jau per pirmąją treniruotę mane užvaldė stiprios emocijos, prisiminimai – apsukęs numatytus 18 ratų norėjau važiuoti dar ir dar, kad ir visą naktį. Nesitikėjau, kad taip pasiilgsiu lenktyniauti, su nekantrumu laukiu Palangos varžybų“.

1000 km lenktynės svarbiausia ne maksimalus greitis

K. Vasiliauskui 2011 m. vasarą jau teko išbandyti jėgas 1000 km trasoje. Tuomet jis vairavo itin greitą „Ferrari F430 Challenge“, tačiau dėl techninių gedimų finišo nepasiekė.

„Savo karjeroje man daugiausia yra tekę dalyvauti sprinto stiliaus varžybose, kuriose svarbiausia – maksimalus greitis, nes varžybos trunka vos 40 minučių. Palyginus su jomis Palangos 1000 km lenktynės yra maratonas, kuris tęsiasi 8-10 valandų, čia svarbu važiuoti protingai – suderinti maksimalų greitį ir stabilumą. Tokia strategija sėkminga gali pasirodyti ne lenktynių pradžioje, o pavyzdžiui, po 4 valandų važiavimo arba tik pačioje varžybų pabaigoje. Jau ne sykį matėme, kad pergales galiausiai skynė komandos, kurios sugebėjo važiuoti ne tik protingai greitai, bet ir patikimai“, – sakė K. Vasiliauskas.

Anot jo, ilgose varžybose lenktynininkus įtampa slegia visas 10 valandų. „Labai dažnai pilotai tokiose lenktynėse nesuvaldo emocijų, persistengia ir padaro klaidų, dėl kurių nukenčia automobilis. Todėl pagrindinė užduotis – išlaikyti stabilų vairavimo ritmą“, – sakė K. Vasiliauskas.

Kovos dėl vietos ant podiumo

K. Vasiliauskui itin įsiminė Le mano 24 valandų lenktynių komentatoriai, kurie sakė, kad naujai suburtai komandai pirmaisiais metais dalyvaujant maratoninio tipo varžybose svarbiausia yra finišuoti, surinkti kuo daugiau informacijos. Antrųjų metų tikslas – užlipti ant podiumo, o trečiųjų – laimėti.

„Nors tai bus tik pirmosios varžybos mūsų komandai, keliame tikslą savo klasėje kovoti ir dėl vietos ant podiumo. Juolab, kad mūsų pasirinktas BMW M3 bus konkurencingas: šis automobilis jau įrodė, kad savo klasėje yra patikimas, iškovojo titulų 1000 km varžybose Lietuvoje ir Latvijoje“, – sakė K. Vasiliauskas. „Macrofinance racing team“ komandoje K. Vasiliauskas vairuos kartu su Vyteniu Gulbinu ir Linu Vaškiu. Su BMW M3 jie varžysis A3000+ klasėje.

Lenktynininkas teigia, kad asmeniškai pageidautų, jog varžybų metu orai būtų sausi. „Būtų ir žiūrovams maloniau, ir avarijų tikimybė žymiai mažesnė. Be to, su komandos automobiliu teko treniruotis tik sausu oru, tad lyjant lietui varžybose reikėtų skirti keletą ratų, kol gerai pajusčiau automobilį“, – pridūrė K. Vasiliauskas.

1000 km lenktynės Palangoje rengiamos 14-tą kartą ir vyksta liepos 10–13 dienomis. Pagrindinių varžybų startas – šeštadienį, 12:15 valandą.


sans-serif; font-size: 13px; font-style: normal; font-variant:
normal; letter-spacing: normal; line-height: 15px; orphans: auto;
text-align: start; text-indent: 0px; text-transform: none;
white-space: normal; widows: auto; word-spacing: 0px;
-webkit-text-stroke-width: 0px; background-color: #ffffff;">
text-decoration: underline !important; cursor: text !important;">Automobilių
sporto mėgėjai visas naujienas gali rasti specialioje lenktynių
rubrikoje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją