aA
Pastaraisiais metais Palangoje rengiamose 1000 km lenktynėse vis pasirodydavo po vieną kitą pramogų pasaulio atstovą. Šiais metais organizatoriai nusprendė gerokai sugriežtinti reikalavimus dalyviams, tačiau šią žinią išgirdo ne visi – „Lithuanian Dream“ komanda paskelbė, kad „ENEOS 1000 km lenktynėse“ jai atstovaus Monika Šalčiūtė ir Ugnius Kiguolis.
Monika Šalčiūtė
© DELFI (R. Achmedovo nuotr.)

Lenktynių organizatoriaus, VŠĮ „Promo events“ vadovas Darius Jonušis šiuo klausimu yra kategoriškas: „Trasoje klounų nebus“. Pateikiame išsamų jo komentarą šia tema.

Jau šešioliktą kartą rengiamos „ENEOS 1000 km“ lenktynės yra net keletą kartų pripažintos geriausiu automobilių sporto renginiu Lietuvoje, tuo mes labai džiaugiamės ir didžiuojamės. Mums labai malonu, kad šios lenktynės kelia tiek daug aistrų ir pačių įvairiausių kalbų.

Į Palangą tą savaitgalį, kai vyksta lenktynės, rodos, veržiasi visa Lietuva ir tai mums be galo malonu. Tačiau kelia nerimą tai, kad nepatyrę ir neragavę lenktynininko duonos žmonės veržiasi ne tik čia pabūti, bet ir lenktyniauti. Pradedančiajam čia ne vieta, tai neabejotinai profesionaliausios ir sudėtingiausios žiedinės lenktynės Lietuvoje. Tačiau mūsų šalyje yra daug kitų lenktynių, kuriose galima kelti savo meistriškumo lygį. Negi jums atrodo, kad štai aš turiu pinigų arba man jų kažkas duoda, sėdu į automobilį ir jau esu lenktynininkas?

Darius Jonušis
Darius Jonušis
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Žinoma, automobilių sportui tai yra puiku, kad žmonės taip nori lenktyniauti. Bet ne viskas taip paprasta. Sutinku, kad beveik bet kuris gali tapti lenktynininku, tačiau iki to reikia nueiti nemažą kelią, būtina ruoštis ir tam, kad įgautum bent minimalią galimybę lenktyniauti, turi praeiti bent metai kruopštaus darbo. Dvigubai gaila to, kad kai kurie, save vadinantys lenktynininkais, klaidina visuomenę ir kelia sumaištį lenktynininkų tarpe.

Pastaraisiais metais „ENEOS 1000 km“ lenktynės padarė didelį kokybinį šuolį – smarkiai patobulėjo lenktynininkų technika, sparčiai daugėja profesionalų iš užsienio, didėja vidutiniai automobilių greičiai.

Nesnaudžiam ir mes – norime lenktynes padaryti kuo saugesnes. Štai nuo šių metų tik dėl saugumo uždraudėm atvirus automobilius. Sugriežtinom ir minimalius reikalavimus lenktynių dalyviams. Jie ne tik privalo turėti lenktynininko licenciją, tačiau ir startuodami „ENEOS 1000 km“ lenktynėse privalo būti dalyvavę bent dviejose oficialiuose žiedinių lenktynių etapuose. Visa tai daroma tik dėl saugumo lenktynėse. Sutikite, penkios dešimtys itin greitų automobilių vienoje lenktynių trasoje, kurių kiekvienas išvysto mažiausiai po kelis šimtus arklio galių, yra didelis pavojus. Ilgų distancijų lenktynės turi savo specifiką, dėl automobilių skirtumų vieni kitus sportininkai čia lenkia po labai daug kartų ir labai svarbu matyti kas vyksta trasoje, nes greičių skirtumai kartais yra tiesiog milžiniški. Net pačiose prestižiškiausiose pasaulyje tokio tipo lenktynėse didžiausios avarijos išprovokuojamos būtent tada, kai yra lenkiami ratu lėtesni varžovai. Prisiminkim praėjusių metų Le Maną ar 24 val. lenktynes Spa trasoje. O likus mėnesiui iki lenktynių starto net fiziškai pasirodyti dvejose žiedinėse lenktynėse neįmanoma, o ką jau kalbėti apie bent šiokį tokį supratimą apie tokias lenktynes – nėra jokių šansų...

Pastaruoju metu stengiamės labai aiškiai atskirti profesionalias lenktynes ir pramoginę jų dalį. Pramogos būtinos, kitaip į lenktynes nesusirinks dešimtys tūkstančių žiūrovų. Būtent dėl jų mes šiais metais rengiame trijų dienų gyvo garso koncertus ir galybę kitų pramogų. Na, o tie, kurie trokšta „nuleisti garą“ prie automobilio vairo, galės varžytis slalomo trasoje, kuri veiks abi lenktynių dienas. Savo automobiliu už nedidelį startinį mokestį galėsite įrodyti savo lenktyninius sugebėjimus. Turintiems galingesnius automobilius bus galimybė dalyvauti mėgėjų įskaitoje naktinėse traukos lenktynėse.
Tačiau atskirkime profesionalias lenktynes. Ten, kur dėl pergalės kaunasi po kelis šimtus tūkstančių eurų kainuojantys automobiliai, ten, kur komandų biudžetai tik šioms lenktynėms viršija 50 000 eurų, ne vieta pramogoms ir šou. Šou – tik šalia trasos.

Nenoriu „nurašyti“ jokios „žvaigždės“, jokio verslininko. Visi gali tapti lenktynininkais. Bet, nepykite, ne per savaitę ir ne per mėnesį. Nesvarbu kiek pinigų jūs pasiruošę tam investuoti, mes niekada nerizikuosime kitų lenktynininkų sveikata ir lenktynių saugumu. Todėl noriu iš karto pareikšti, kad net jeigu formaliai komanda ar lenktynininkas ir atitinka visus mūsų keliamus reikalavimus, lenktynių organizatorius turi visišką teisę nepriimti komandos paraiškos dalyvauti lenktynėse arba neleisti kuriam nors dalyvauti lenktynėse. Ir tikrai nebūtinai mes turime tokį poelgį paaiškinti. Pasikartosiu, mums svarbiausia – išlaikyti profesionaliausių ir saugiausių lenktynių statusą.

Bet kokiu atveju į lenktynes kviečiame visus. Stengiamės dėl jūsų padaryti šį savaitgalį tokiu, kurio lauktumėte ištisus metus. Ir žinau daug žmonių, kurie jo laukia. Mes jūsų taip pat laukiame – liepos 16-18 dienomis. Bus linksma!

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

R. Sinkevičius: keliuose kasmet mažėja „juodųjų dėmių“ (9)

Likus dviem savaitėms iki Palangoje vyksiančio didžiausio Baltijos regione automobilių sporto...

Top naujienos

Į laisvę lygtinai paleistas garsus nusikaltėlis paspruko iš Lietuvos: gražuolės žudiko ieško jau kaip dingusio be žinios (12)

Dėl grožio konkurso nugalėtojos nužudymo ir milijonais eurų įvertintų 70 kg narkotinių...

Tarp valdančiųjų – užuominos apie naujus mokesčius: įkvėpė Lenkijos pavyzdys (113)

Artėjant biudžeto svarstymo metui tarp valdančiųjų pasigirdo užuominų apie svarstymus...

Už Lietuvai itin svarbaus sprendimo kyšo Europos galingųjų ausys: milijardus kainuosiantis įstatymas vėl pajudėjo DELFI iš Briuselio (117)

Dar viena galimybė sustabdyti Lietuvos vežėjus ypač bauginantį ir šalies ekonomikai neabejotinai...

Ukraina: vakar „Normandijos formato“ susitikimas neįvyko dėl Rusijos kaltės

Ukrainos užsienio reikalų ministro Vadimo Pristaiko teigimu, prezidentas Volodymyras Zelenskis...

Lietuvis nusivylė visų dievinama sala: pervertinti paplūdimiai, mokestis už instagraminius kadrus ir keistos vietinių taisyklės (108)

Visą kelionę kėliau gražias nuotraukas, bet apie Balį taip ir nepasakiau nei vieno gražaus...

Šios klastingos ligos pasiglemžia vis jaunesnius lietuvius: gydytojas išvardijo 4 dalykus, ką darome ne taip (1)

Trumpėjančios dienos, mažiau saulės šviesos, pasibaigusi vasara ir nuolatinis įtemptas darbas....

Teisingumo ministras: kalinio pabėgimas iš darbo vietos laisvėje per daug dramatizuojamas (20)

Teisingumo ministras Elvinas Jankevičius sako, kad įvykis, kai iš darbo vietos laisvėje Kaune...

Stresą patiria ne tik suaugusieji, bet ir vaikai: kaip atpažinti ir padėti?

Visi tėvai svajoja, kad jų vaikai būtų laimingi, džiaugtųsi kiekviena diena, linksmai...

Pabėgęs žiaurumu pagarsėjęs nusikaltėlis dar nerastas, kalėjimų sistemos vadovas žada į laisvę išleisti ir daugiau kalinių (164)

Po visuomenę pribloškusios istorijos, kai praėjusį penktadienį paspruko laisvėje dirbęs dėl...

Nuspręsta, kaip atrodys Vilnius iki 2030-ųjų: kokioms vietoms bus skirtas prioritetas? (24)

Po daugiau nei trejus metus vykusių Vilniaus miesto savivaldybės teritorijos bendrojo plano...