Maksimaliai gero rezultato „General Financing – Autopaslauga by Pitlane“ komandos lenktynininkas tikisi „ENEOS 1000 kilometrų“ lenktynėse. Jam pasiekti tiek pilotai, tiek komanda ruošiasi taip pat maksimaliai. Likus savaitei iki starto, B. Vanagas pasidalino svarbiausiomis mintimis apie lenktynes, komandą ir atliktus namų darbus.

– Benediktai, iš ralio bolido persėdote į žiedinių lenktynių automobilį, iš bekelės persikėlėte ant asfalto. Kaip sekasi adaptacija?

– Pastaruoju metu daugiausia laiko praleidau „Toyota Hilux“ bolide. Dėl įtempto darbinio ir lenktynių grafiko testų turiu mažiau nei norėčiau. Su komanda esame aptarę, kad išnaudosiu didžiąją dalį treniruotėms skirto laiko Palangoje. Mano lenktynių partneriai turi daug patirties su „Porsche“. Analizuosime telemetrijos duomenis, važiavimo stilių. Tikiu, kad iki lenktynių starto jau būsiu savo greityje.

– Ką „General Financing – Autopaslauga by Pitlane“ komanda labiausiai akcentuos pasiruošimo „1000 km lenktynėms“ etape?

– Bet kurio tipo lenktynėse nėra vienos srities, svarbesnės už kitas. Laimi tie, kurie iš tūkstančio punktų sąrašo daugiausia atlieka geriau nei kiti. Žinau, ko reikia norint laimėti šias lenktynes. Mūsų komanda dirba ištisus metus, kad kiekvienai smulkmenai būtų pasiruošta teisingai.

Ilgų distancijų žiedinės lenktynės yra tik vienos mūsų metų programoje, tad darome didelę investiciją ir aptarnauti renkamės profesionalus „Team Bleekemolen“ iš Olandijos, o mūsų technikai atliks pagalbinį vaidmenį. Taip darome tik todėl, kad žinome, kokia brangi yra klaidos kaina. Mūsų komandos olandai žiedinėse lenktynėse startuoja bent 40 savaitgalių per metus, tad jų kvalifikacija yra ypač aukšta.

– Skirtingai nuo ralio, žiedinėse lenktynėse itin daug galutiniam rezultatui lemia namų darbai. Kaip sekasi juos ruošti?

– Tas tiesa. Dar ne visi dalyviai yra supratę, kad ieškodami greičio trasoje, dažnai žymiai daugiau jo praranda keisdami vairuotojus, aptarnaudami automobilį ar pildami kurą lenktynių metu.

Galima paskaičiuoti paprastai: vairuotojams keičiantis minute lėčiau nei varžovai (dažnai skirtumai būna dar didesni), komandai reikia net 60 ratų būti viena sekunde greitesne, kad panaikintų šį skirtumą. Lenktynių trasoje tarp varžovų viena sekundė yra be galo didelis laiko tarpas.

Palangoje darysime daug vairuotojų keitimo, mechanikų darbo bei kuro užpylimo treniruočių, kad neprarastume nei vienos pergalei reikalingos sekundės. Komanda gerai žino tokių lenktynių specifiką, tad esu tikras, kad būsime pasiruošę.

– Daugelis fanų nepamiršo praėjusiais metais lenktynėse subyrėjusios pavarų dėžės. Spėlionių ir pamąstymų buvo visokių. Kas iš tikrųjų nutiko automobiliui?

– Praėjusiais metais, kaip ir šiemet, lenktynėms turėjome naują greičių dėžę. Ji atlaiko du su puse karto ilgesnes distancijas nei reikės įveikti Palangoje. Greičių dėžės tiekėjai, montuodami naują sistemą, palengvinančią jungti pavaras be sankabos, netinkamai fiksavo daviklį, kuris atsipalaidavęs lenktynių viduryje nubraukė kelią į pergalę. Įvyko žmogiška klaida. Svarbu, kad ją išsiaiškinome.

– Važiuosite nauja sudėtimi. Prie jūsų ir Sebastiaano Bleekemoleno prisijungs bene tituluočiausias lenktynėse dalyvausiantis sportininkas Jeroenas Bleekemolenas. Ant popieriaus – komanda neįveikiama. Ką manote apie tokią išankstinę etiketę?

– Varžybas laimi ta komanda, kuri pirmoji įveikia visą distanciją. Ištvermės lenktynėse net ir gerai pasiruošus atsitinka nenumatytų atvejų. Tad čia itin svarbu yra patikima technika, kvalifikuota komanda bei patikimi vairuotojai. Mes jaučiamės padarę viską, kad būtume greiti. Tačiau ir kiti varžovai nesnaudžia. Šiais metais bus ypač didelė konkurencija, tai džiugina. Niekad nevažiuojam pergalės ten, kur ją lengva pasiimti. Taip netobulėjama.

– Kokia vieta tenkintų kvalifikaciniame ir, tikėtina, superpole važiavimuose?

– Kvalifikaciniai važiavimai yra daugiau raumenų demonstravimas. Jie tik nusako automobilio ir vairuotojo gebėjimą greičiausiai įveikti vieną ratą idealiomis sąlygomis. Tai, kas vėliau vyksta lenktynėse, yra ne tas pats, kas kvalifikacijos metu. Lenktynėse tikrai dalyvaus automobilių, kurie ratą įveikia gerokai greičiau nei „Porsche“. Mums reikalinga pergalė finiše. Jei klausiate, manau, kad kvalifikacijoje turėtume būti tarp 3 greičiausių automobilių. Bet tai nėra esmė.

– Palangoje „General Financing – Autopaslauga by Pitlane“ pilotų komandai nurodymus dalins naujas komandos vadovas Torstenas van Haasterenas. Taktiką su juo jau aptarėte?

– Torstenas turi milžinišką tokių lenktynių patirtį. Vairuotojai taip pat. Taktika yra paprasta – būti greitiems, negadinti automobilio ir nedaryti klaidų. Jei viskas vyks pagal šią paprastą formulę, rezultatas džiugins. Žinoma, komanda ir vadovas turės įtemptą laiką, daugybę skaičiavimų bei sprendimų priėmimų. Ilgų distancijų lenktynės niekada nėra lengvas pasivaikščiojimas. Svarbu, kad žinome, jog „General Financing – Autopaslauga by Pitlane“ komandoje dirba geriausi savo srities specialistai.

– Ekspertai prognozuoja, kad šiemet vyks tikros lenktynės, t.y. nei vienas ekipažas neatvažiuos pasiimti trofėjaus, aplenkti kitus keliolika ratų ar pan. Vis dėlto, pagrindiniai favoritai – komandos, vairuojančios „Porshe“ bolidus?

– „Porsche GT3 Cup“ automobiliai garsėja savo greičiu ir patikimumu. Ši markė dažniausiai nugalėjo lenktynėse Palangoje. Mano spėjimas būtų siejamas su šiuo ženklu. Tačiau nereikėtų nurašyti ir kitų varžovų. Čia atvažiuoja rimti automobiliai bei geros komandos, kurios žino, ką daro. Tad laimėti gali kokios dešimt komandų.

– Ne pirmus metus į „1000 km lenktynes“ atvyksite su didžiausiu personalu. Kiek galutiniam rezultatui duoda gera komanda?

– 18 metų profesionaliame sporte bei varžymasis su geriausiais pasaulyje leido suprasti, kad norint laimėti lenktynes, privalai padaryti geriausia, ką gali. Gera komanda nėra įnoris. Tai būtinybė. Kiekvienas turi daryti savo darbą bei būti savo srities meistru. Jaučiu didžiulę pagarbą profesionalams, nesvarbu, kokioje srityje jie darbuojasi.