aA
Prieš 11 metų įkurtas ASK „Žaibelis“ vienija autosporto entuziastus, o daugeliui tapo pirmąja rimta stotele ir tramplinu į aukštesnį lygį. Šiandien klubas sau kelia didesnius tikslus ir ketina užlipti ant „Eneos 1000 km lenktynių“ nugalėtojų pakylos. Apie klubo atsiradimą, augimą ir šiandienos tikslus pasakoja jo direktorius Edvinas Preckailo.
Honda Integra Type R
© Organizatorių nuotr.

- Edvinai, esate mechanikas, komandos „Siuskpigiau.lt-Žaibelis“ vadovas, kaip Jūsų gyvenime atsirado automobilių sportas?

Edvinas Preckailo
Edvinas Preckailo
© Keturi Ratai

- Man automobilių sportas ir mechanika patiko nuo vaikystės. Dar 5-toje klasėje tėvas nuvedė į kartingų klubą Jonavoje, bet, deja, tuo metu nebuvo laisvų kartingų, o aš galėdavau tik pasižiūrėti, kaip treniruojasi kiti. Taip palaipsniui praėjo noras lenktyniauti. Tačiau automobiliai liko su manimi. Baigiau autošaltkalvio specialybę ir pradėjau remontuoti automobilius. Kol 1995 m. su „Žiguliu“ ralio lenktynėms besitreniruodami jaunuoliai jį sudaužė ir kreipėsi į mane, kad suremontuočiau. Aš jiems sutikau padėti. Taip viskas ir prasidėjo. Iš pradžių sutaisėme „Žiguliuką“, tada jį pradėjome tobulinti, važinėti po varžybas. Bėgant laikui, susipažinau su kitais lenktynininkais, padėdavau ir jiems.

2000 m. į mane kreipėsi, kad sutaisyčiau „Honda Integra“. Ji buvo pirkta daužyta, ją sutvarkėme, pradėjome važiuoti žiede ir dar vis važiuojame. Beje, su šia „Honda“ ir šiemet jau 7 kartą dalyvausime „Eneos 1000 km“ lenktynėse.

Taip palaipsniui vis labiau įsitraukiau į autosportą, kol 2004 m. nusprendžiau įkurti ASK „Žaibelis“.

- Kodėl komandą pavadinote „Žaibeliu“?

- Prie šio pavadinimo daugiausiai prisidėjo mano žmona. Kaip minėjau, pirmoji mašina buvo „Žiguliukas“, kuriuos vadindavome „žaibais“. Tai žmona man ir pasiūlė klubą pavadinti „Žaibeliu“. Taip ir pavadinome. Pradėjome keliese, o dabar turime 15 narių ir skaičiuojame jau 11 sezoną.

- Visgi, praėjusiais metais komandą pervadinote į „Siuskpigiau.lt-Žaibelis“. Žinau, kad su šiuo rėmėjo atsiradimu turite labai įdomią istoriją. Gal galite ją papasakoti?

- Taip, „Siuskpigiau.lt“ mus remti pradėjo tikrai neįprastai. Viskas prasidėjo 2013 m. rudenį prieš Lietuvos žiedo pirmenybių čempionato varžybas, kai dieną prieš mums sulūžo sankabos diskas. Deja, jų Lietuvoje pirkti nėra, atsarginio neturėjome, todėl reikėjo siųsti iš Anglijos. Pažinojau „Siuskpigiau.lt“ vadovą Mindaugą Šilkūną, nes jo sūnus važinėja kartingais. Mindaugo kompanija kaip tik teikia greitų siuntų paslaugas ir tiesiai į lenktynes mums pristatė naują diską, kurį spėjome uždėti ir galėjome startuoti. Taip ir prasidėjo mūsų artimesnis bendravimas. Šiandien jie jau yra mūsų pagrindiniai rėmėjai.

- Tačiau Jūsų klubo atstovai važiuoja ne tik žiedinėse lenktynėse. Minėjote, kad viskas prasidėjo nuo ralio.

- Taip, pradėjome lenktyniauti ralyje su „Žiguliu“. Vėliau atsirado žiedas, krosas, slalomas. Kai įkūriau klubą, jo pagrindinė veikla buvo „dragas“. Mantas Gasiūnas, kuris su mumis yra kartu ir šiandien, buvo vienas pirmųjų klubo narių. Jis, kaip ir daugelis čia atsiradusiųjų, sukūlė mašiną, o aš ją remontavau, paruošėme „dragui“ ir pradėjome dalyvauti Lietuvos „drago“ čempionate. Nuo 2007 m. iki šiandienos organizuojame visus čempionato etapus, nes vieninteliai turime laiko matavimams reikalingą įrangą.

- Kuriai iš visų šių autosporto rūšių jaučiate didžiausią prieraišumą?

- Man visada labiausiai patiko žiedinės lenktynės. Galbūt dėl vaikystėje patikusių kartingų. Žiedas man asocijuojasi su gražiu, estetišku sportu, kuriam pasiruoši namuose, sutvarkai automobilį ir atvyksti lenktyniauti. Čia ir automobiliai mažiau apdaužomi ir purvo mažiau nei, pavyzdžiui, ralyje ar krose.

- O ar Jūs pats lenktyniaujate?

- Aš esu komandos buhalteris, mechanikas, vadybininkas – viskas viename, tačiau lenktynėse nevažiuoju. Per treniruotes testuoju automobilius, turiu pasidaręs tris bagius, su kuriais pabandau palenktyniauti su sportininkais, kad pažiūrėčiau, kokiame aš lygyje. Tačiau profesionaliai nevažiuoju. Manau, kad kiekvienas turi būti savo vietoje, savo srityje. Man patinka dirbti su automobiliais, padaryti juos greitesniais, saugesniais, tobulinti. Čia aš realizuoju save. Sunkiu darbu įrodau, kad mūsų senutėlė „Honda“ gali varžytis ir kovoti dėl prizinių vietų su daug naujesniais ir brangesniais automobiliais. Žinoma, viskam reikia pinigų, tačiau mes verčiamės su tuo, ką turime. Labai daug ką pagaminu pats, pavyzdžiui, stabdžių reguliatorių, kuri kiti perka, o aš padarau pats. Taip labai daug sutaupome.

- Komanda skaičiuoja 11 sezoną. Kokie jai keliami tikslai šiemet?

- Sezone mums svarbiausios yra „Eneos 1000 km lenktynės“, kuriose šiemet dalyvausime 7 kartą su tuo pačiu automobiliu „Honda Integra“. Jis yra mūsų daugelio metų įdirbis. Mes jį puikiai pažįstame ir iš jo spaudžiame maksimumą. Taigi, šiemet tikimės užlipti ant nugalėtojų pakylos, nors ir anksčiau būdavome labai arti jos. Tačiau dabar, jei nenutiks netikėta avarija ar techninis gedimas, manome, kad kovosime dėl aukščiausių vietų.

Taip pat labai norėčiau su Jonavos miesto savivaldybės pagalba įrengti auto-moto sporto kompleksą, kur galės treniruotis ir sportuoti šio sporto entuziastai. Po „Eneos 1000 km“ mano visos mintys ir jėgos bus nukreiptos ten.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

R. Sinkevičius: keliuose kasmet mažėja „juodųjų dėmių“ (9)

Likus dviem savaitėms iki Palangoje vyksiančio didžiausio Baltijos regione automobilių sporto...

Top naujienos

Tyli dėlionė prezidento rinkimų šešėlyje: Karbauskis jau rikiuoja savo figūras (294)

Nors pastaruoju metu daugiausiai susidomėjimo kelia prezidento rinkimai, jų šešėlyje tyliai...

„Lidl“ – po atėjimo euforijos perdirbėjų pagirios (391)

„ Lidl “ prekybos tinklui didinant apsukas Lietuvos perdirbėjai pradėjo skųstis, kad jiems...

Eilėje prie naujų sporto regalijų tyli juristė lenkia triukšmingus politikos vijurkus (17)

Gali būti, jog nuo ateinančio sausio šalies sporto ūkį tvarkys išimtinai moteriškos rankos....

Prezidentiniuose rinkimuose – netikėti kandidatų triukai: prabilo apie Lietuvoje dar niekada nenaudotą taktiką (121)

Rinkimai į prezidento postą dar tik kitų metų gegužę, tačiau kandidatai vieni labiau...

JK laukia blogiausi metai nuo krizės (7)

Patvirtinus kai kuriuos Jungtinės Karalystės ekonominius rodiklius aiškėja, kad valstybei gresia...

Linas Adomaitis su žmona jau sūpuoja pirmagimį: prisipažinsiu – verkiu (9)

Atlikėjo Lino Adomaičio ir jo žmonos Irmos gyvenime 2018-ieji įsirėš į atmintį kaip vieni...

Šiame sąraše nenorėtų atsidurti joks politikas: paskelbti naujausi reitingai reitingų lentelė (79)

Naujausios apklausos rodo, kad pastarąjį mėnesį didžiausių palankaus visuomenės vertinimo...

Oro uostuose – privilegijos šeimoms, apie kurias žino ne visi

Vis dažniau galima pastebėti su vaikais keliaujančias šeimas, drąsiau atostogų vykstama ir su...

Lietuvoje siautės smarki stichija: tarnybos ragina ruoštis iš anksto didžiausias pavojus – pajūryje (13)

Artimiausiomis dienomis vis dažniau sulauksime lietaus o vėjo gūsiai kasdien vis labiau stiprės....

Renkamės kavą: ką kiekvienam vertėtų žinoti apie skirtingas kavos rūšis ir jų skonius (3)

Daugelis iš mūsų sunkiai įsivaizduotų kasdienybę be kavos – su jos puodeliu pradedame kone...