Daugeliui žiūrovų nebūtinai jų sportinę jaunystę menančių automobilių varžybos, kurias po savo sparnu svetingai priglaudė 1000 km lenktynės, kelia nemažai sentimentų.

„Tikiuosi, kad 1000 km lenktynių programą papildysiančios ketvirtos istorinių automobilių lenktynės šiemet bus dar atkaklesnės ir įdomesnės“, -

teigė vienas renginio organizatorių, „Promo events“ direktoriaus pavaduotojas Darius Grinbergas. – Nors tokio tipo lenktynėse didžiausių netikėtumų gali kelti jose dalyvaujančių automobilių garbus amžius, tačiau tas rūpestis ir atida, su kuriuo prieš atsakingą startą savo išpuoselėtus numylėtinius apgaubia jų savininkai, leidžia tikėtis atkaklių ir permainingų batalijų, kurios ir anksčiau nepaliko abejingų“.

Viskas čia bus taip pat, kaip ir didžiosiose 1000 km lenktynėse. Ir treniruotės, ir kvalifikacinės varžybos, prasidėsiančios liepos 12 d. 14.55 val., ir pagaliau pagrindinis istorinių automobilių pasirodymas, kuriam startas bus duotas tos pačios dienos vakarą, 20.15 val., ir nugalėtojų bei prizininkų apdovanojimas, iškart po lenktynių rengiamas didžiojoje scenoje.

Simboliškas ir daug ką apie šias varžybas bylojantis faktas, jog pirmas paraišką dalyvauti istorinių automobilių lenktynėse pateikė pirmas tokių lenktynių 2010 metų nugalėtojas, nuolatinis lenktynių Palangoje dalyvis Andrew Holandas iš Didžiosios Britanijos. Kaip jau įprasta, atvyksta jis ne vienas, o su visa savo sportine šeima – sūnumis Dave'u ir Micku.

Beje, M. Holandas šiemet gins pernai laimėtą nugalėtojo titulą, kai jis pirmas su „Ford Escort MK1“ kirto šių lenktynių finišą.

Taigi, per trejus metus net du kartus istorinių automobilių lenktynių nugalėtojų laurai iškeliavo į Didžiąją Britaniją, o kartą jose triumfavo kaunietis Dovilas Čiutelė.

Be kovos pasiduoti nežada ir lietuviai. Istorinių automobilių lenktynėms rengiasi ir nuolatinis jų dalyvis Artūras Podbareckis, šiemet vairuosiantis BMW 6 ir kuris pirmose tokiose varžytuvėse finišavo antras.

„TurboX“ komandos narys Andrius Kučinas į istorinių automobilių lenktynių trasą išvairuos retą „SAAB 900 OG“, o „MB Sport Club“ narys Paulius Giniūnas, kaip byloja jau pats klubo pavadinimas, automobilio markės keisti neketina ir lieka ištikimas tam pačiam 1983 metais pagamintam „Mercedes Benz 190“, su kuriuo jis šiose lenktynėse 2011 metais yra finišavęs trečias.

Jei istorinių automobilių varžybų nugalėtojui ir prizininkams išsiaiškinti pakaks vienerių lenktynių, tai „Dzintara Volga“ sportininkams, kur neabejotinai dominuos mūsų kaimynai latviai, – net dvejų. Abejos vyks penktadienį, liepos 12 d. Pirmoms startas bus duotas 18.30 val., o antroms – 20.45 val.

„Dzintara Volga“ („Gintarinė Volga“) – labai populiari Latvijoje lenktynių serija, kuriai gyvybę įkvėpė senų automobilių ir jų sporto entuziastas latvis Maris Ozolinis, subūręs šių lenktynių mėgėjus į to paties pavadinimo klubą. „Dzintara Volga“ automobilių parką pagrinde sudaro praeityje labai garsaus Rygos taksi parko sporto klubo senos rusiškos „Volgos“. Su kai kuriomis iš jų latviai yra pelnę aukščiausius buvusios SSRS sporto titulus.

Ne tik Latvijoje didelio populiarumo susilaukė „Dzintara Volga“ serijos lenktynės, kuriose besivaržantys sportininkai šešių etapų varžybose kovoja dėl šios taurės. Lenktynių serija jau perkopė vidurį, nes Palangoje vyksiančios varžybos bus jau ketvirtas šios taurės etapas.

„Planuojame, jog Lietuvoje prie starto linijos išsirikiuos ne mažiau 18-20 mūsų klubo automobilių, kuriuos vairuojantys kaunasi dėl pagrindinio šių varžybų trofėjaus – „Dzintara Volga“ taurės“, - sakė M. Ozolinis.

Žiūrovai tarp šios serijos lenktynininkų be abejo ieškos jos lyderių Andrejo Pauperso, italo Alsinio, Normando Dobumo ir kitų, Palangoje nekart kopusių ant nugalėtojų pakylos įvairiausių laiptelių. O bene daugiausia aplodismentų jie skyrė latviškuoju Zanardžiu tituluojamam ir bene didžiausios pagarbos nusipelniusiam „Dzintara Volga“ klubo nariui Janiui Tomsonui, kuris ir netekęs kojos neapleido lenktynių trasų.

Jo GAZ 2411 perdirbtas ir turi rankinį valdymą, o su šiuo automobiliu J. Tomsonas sėkmingai dalyvauja lenktynėse.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją