Kasdien vis garsiau aptariama pasaulio taršos problema, žinoma kone kiekvienam. Vis tik nedauge-lis domisi statistika, rodančia, kad net 90.5 proc. plastiko atliekų niekada nebuvo perdirbtos. Manoma, kad plastikui suirti reikia apie 500 metų, tad neperdirbtos atliekos terš mūsų planetą net keičiantis kartoms. Šiuo metu žmonija į pasaulio vandenynus išmeta tiek plastiko, jog tai tolygu vienam sunkvežimiui šiukšlių kas minutę. Vartotojiškumo klausimas keliamas vis dažniau, tačiau pirkėjams sudėtinga keisti įpročius, o prekės ženklams – skubiai persiorientuoti ir pilnai atsisakyti aplinkai kenksmingų medžiagų ar procesų. Vis tik, pasaulio rinkoje atsiranda vis daugiau aplinką tausojančių gaminių, o Lietuvą sveikina pirmoji ne tik atsakingą vartojimą skatinanti, bet ir aplinkai naudinga šampūno pakuotė.

Iš bambuko drožlių, krakmolo ir natūralios anglies gaminamos SOLIDU pakuotės neturi nei plastiko, nei popieriaus, o užkastos žemėje ar komposte jos suyra per 45 dienas, tapdamos trąša aplink augantiems augalams ar priedu gyvulių pašarams. SOLIDU įkūrėja Vaiva Žvirblytė sako, kad tokią pakuotę kūrė ne vienerius metus:

„Nuo SOLIDU prekinio žeklo atsiradimo dienos prisiėmėme atsakomybę už savo kuriamus produktus vietoj to, kad ją perleistumėme vartotojams. Tvirtai deklaravome, jog atsisakome plas-tiko – šampūnai buvo pakuojami į perdirbtą popierių. Didėjant klientų sąmoningumui, nuolat sulaukdavome klausimų, kaip atsisakyti popieriaus – juk popieriaus gamyboje yra kertami medžiai, o jo perdirbimas taip pat yra taršus. Kadangi alternatyvių pakuočių kol kas rinkoje labai trūksta, pat-ys ėmėmės iniciatyvos ir aktyviai įsitraukėme į naujos pakuotės sukūrimo ir pritaikymo šampūnams procesą.“

V. Žvirblytė teigia, kad norint matyti pokytį kosmetikos ir kitose industrijose, į ekologiją ori-entuotas mąstymas turi tapti įprastas visiems prekiniams ženklams, o tvarumo linkme galima eiti po truputį: SOLIDU pakuotės visuomet buvo gaminamos iš perdirbto popieriaus, bet, net ir prikeltas antram gyvenimui, jis yra gana ilgai, palikdamas po savęs pėdsaką. Bambukas yra žolė, galinti augti net po metrą per dieną, tad priėmę sprendimą naudoti bambuko drožles, likusias po lazdelių gamybos, SOLIDU ne tik saugo medžius, bet ir nekuria jokių ilgai išliekančių šiukšlių.

„Dažnai tvari produkcija neatsiduria pirkėjo krepšelyje, nes yra siejama su prastu poveikiu, blankumu ar perdėtu paprastumu. Kurdami gamtai draugiškus produktus, kėlėme sau stilingumo ir žaismingumo iššūkį. Norime, jog SOLIDU produkcija būti patraukli ne tik žmonėms, kurie jau ieško aplinkai draugiškų alternatyvų, bet ir tiems, kurie dar tik pradeda domėtis šia sritimi. Siekiame kurti ne tik tvarius, bet ir efektyvius bei stilingus produktus. Todėl, norėdami sukurti juodą produkto pakuotę, pasitelkėme anglį, o SOLIDU šampūnai nuo jų atsiradimo rinkoje turi platų pasirinkimą – nuo žydro iki ryškiai rožinio.“

Pasak V. Žvirblytės, Lietuvos ir pasaulio rinkoje būtina kurti kuo daugiau tvarios produkcijos pavyzdžių, galinčių įkvėpti kitus prekės ženklus pokyčiui:

„Pradėję nuo 80–90 proc nereikalingo vandens atsisakymo savo produktuose, sukūrėme kie-tus šampūnus, sudarytus tik iš koncentruotų aktyviųjų ingredientų. Tai mums leidžia atsisakyti sky-sčiams reikalingų pakuočių. Vis tik toliau ieškome alternatyvų, kaip plaukų priežiūros priemones gaminti dar tvariau, kas dar gali būti pakeista industrijoje, kurioje kartais atrodo, jog viskas jau išrasta.“