„Maisto bankas“ yra vienas didžiausių mūsų socialinių partnerių, jau kelerius metus aktyviai įsitraukiame į jų organizuojamas labdaros iniciatyvas ir teikiame paramą maisto produktais bei higienos prekėmis. Nuo šiol žengiame dar vieną svarbų žingsnį, siekiant ne tik mažinti maisto švaistymą, bet ir užtikrinti, kad jis patektų į reikiamas rankas – nuo šio rudens pradedame „Maisto bankui“ atiduoti ir vaisius bei daržoves“, – sako „Lidl Lietuva“ Korporatyvinių reikalų ir komunikacijos departamento vadovas Valdas Lopeta.

Šiemet jau suaukojo 178 tonas produktų

Šiuo metu „Maisto bankui“ aukojami vaisiai ir daržovės surenkami iš šešių Vilniuje esančių prekybos tinklo parduotuvių. Kol kas bendras išsaugomų vaisių ir daržovių kiekis vidutiniškai siekia apie 5,4 tonos per mėnesį, tačiau nuo lapkričio planuojama įtraukti ir likusias sostinės prekybos tinklo parduotuves, tad artimiausiu metu jis turėtų žymiai išaugti.

Anot „Maisto banko“ direktoriaus Simono Gurevičiaus, labdaros fondas itin vertina prekybos tinklo žingsnį gilinti bendradarbiavimą ir tikisi, kad ši partnerystė laikui bėgant vis stiprės.

„Lidl“ vaisiai

„Vien šiemet iš šalyje esančių „Lidl“ parduotuvių jau spėjome surinkti daugiau nei 178 tonas maisto ir kitų produktų. Tai – išties didžiulė pagalba socialiai pažeidžiamoms grupėms, kurioms perduodame šią paramą: socialinės rizikos arba mažas pajamas gaunančioms šeimoms ir asmenims, darbo netekusiems žmonėmis, neįgaliems ar pagyvenusiems žmonėmis, benamiams ir kitiems. Džiaugiamės, kad nuo šiol prekybos tinklas šiems gyventojams užtikrins dar didesnę maisto raciono dalį ir tikimės, jog ateityje pavyks aukoti 100 proc. savo asortimento“, – sako S. Gurevičius.

Turėjo adaptuoti vidinius įmonės procesus

Anot „Lidl Lietuva“ Korporatyvinių reikalų ir komunikacijos departamento vadovo V. Lopetos, pagrindinė priežastis, kodėl prekybos tinklas tik šiemet pradėjo aukoti vaisius ir daržoves – ilgai eitas kelias, siekiant įvertinti ir pritaikyti šių maisto produktų atidavimą prie esamų organizacijos procesų.

„Lidl“ daržovės

„Prie šių pokyčių turėjome prisitaikyti tiek mes, tiek ir „Maisto bankas“. Norint surinkti papildomą produktų kiekį, reikia keisti logistinius sprendimus, peržiūrėti vidinius organizacijos procesus. Pokyčiai galiausiai įvyko ir šalia iki šiol aukotų besibaigiančio galiojimo fasuotos duonos, kepinių, bakalėjos prekių bei higienos ir buitinės chemijos priemonių, galime labdaros organizacijai pradėti aukoti ir vaisius bei daržoves. Iš viso nuo bendradarbiavimo pradžios jau perdavėme materialinių prekių už beveik 600 tūkst. eurų“, – pažymi V. Lopeta.

Vertina papildomą „Lidl“ dėmesį

Anot S. Gurevičiaus, „Maisto bankas“ itin vertina ne tik „Lidl“ siekį mažinti maisto švaistymą Lietuvoje, bet ir pastangas organizacijai sudaryti kuo palankesnes finansines bei logistines galimybes.

„Nors „Maisto bankui“ visuomet reikia papildomų maisto produktų, tačiau lygiai tokia pat svarbi yra pagalba organizuojant kasdienę veiklą ir maršrutų logistiką. Itin vertiname faktą, kad „Lidl“ padeda dengti maisto surinkimo, vežimo ir paskirstymo kaštus bei skiria finansinę paramą maisto rinkimų akcijų vykdymui rudenį ir pavasarį“, – teigia „Maisto banko“ direktorius.