Pirmųjų Jolantos verslo žingsnių kaltininkas buvo tradicinis šiltnamis, kuriame į vienkiemį Kauno rajone atsikrausčiusi šeima sumąstė užsiauginti pomidorų. Sultingų, lietuviškų. Derliaus būta tokio įspūdingo, kad Jolanta atsivertė močiutės užrašus, senas smetoniškas knygas ir pradėjo šeimai gaminti naminį pomidorų padažą. Su visom sėklom, žievele. Ir pirmieji ragautojai įvertino vienareikšmiai: „Jaučiamas tikro pomidoro skonis“.

„Norėjosi kokybiško, natūralaus, be jokių priedų produkto. Taip ir pradėjau juos gaminti. Iš pradžių švelnaus skonio be aštrumo, kad tiktų ir vaikams“, – pradžią prisiminė Jolanta.

Giminaičius, draugus naminiu padažu palepinusi ir tik teigiamų vertinimų sulaukusi Jolanta nutarė juo pasidalinti ir su daugiau žmonių. Štai tuomet ir kilo sumanymas paieškoti įvairesnių jo skonių ir atsargiai pasiūlyti jo pirkėjams – pirmiausia mugėse, paskui nišinėse parduotuvėse. Ir taip per keletą metų prisibelsta ir iki didžiųjų prekybos tinklų.

Kaip Rugilė virto Agile

Neįprastas tas „Agilės ūkio“ vardas. Ir istorija – neįprasta, bet tokia šeimyniškai jauki.

„Mūsų dukrelė, būdama 2 metukų ir mokydamasi kalbėti nusprendė, kad jos vardas ne Rugilė, o Agilė.

Mokymasis neužtruko ilgai, tačiau šis vardas mums taip patiko, jog nutarėme, kad gimus kitai mergaitei, Agilė tikrai pateks į svarstytinų vardų sąrašą. Tad kai garsiai pagalvojome, kaip pavadinti savo veiklą, iškart nuskambėjo bendras atsakymas – „Agilės ūkis“, – smagiai apie užgimusį savojo verslo pavadinimą pasakoja pašnekovė.

Agilės ūkis

Tiesa, 2018-ais gimė sūnelis Rytas. Tais pačiais metais pagaliau buvo įteisintas verslas, todėl būtent šiuos metus „Agilės ūkio“ šeimininkai Jolanta ir Andrius ir laiko oficialia savo verslo pradžia.

Pateko į didžiuosius tinklus

Nedidelio šeimos verslo pradžią dažniausiai lydi iššūkis rasti prekybos vietą produktui. Su šiuo išbandymu susidūrė ir „Agilės ūkio“ šeimininkė. Tačiau palyginti greitai šeimos sukurto produkto skonis užkariavo ne tik draugų bei artimųjų, bet ir prekybininkų širdis. Iš pradžių jų pomidorų padažas atsidūrė nedidelėse nišinėse parduotuvėse, o vėliau – ir prekybos tinklo „Maxima“ bei „Rimi“ parduotuvėse.

Šį bendradarbiavimą J. Mockaitienė pavadino įkvėpimu, kuris dar labiau paskatino auginti verslą ir didinti produkto ir prekės ženklo žinomumą.

„Pradžia nebuvo tokia lengva. Kai esi naujas ir niekam nežinomas, prekybininkai abejoja, ar verta prekiauti produktu. Kol neparagauja, nedrįsta įsigyti ir pirkėjai. Tai natūralu, tačiau nuomonė pasikeičia pabandžius“, – apie prioritetus kalba J. Mockaitienė.

Pasak pašnekovės, pirmiausia „Maxima“ parduotuvėse ji pastebėjusi „Linkėjimai iš kaimo“ lentynas, kuriose akį traukia išskirtiniai, kokybiški ir natūralūs gaminiai.

Agilės ūkis

„Nusprendėme bendradarbiauti ir pasiūlėme mūsų padažą išbandyti. Partneriai skoniui neliko abejingi, išsirinkę tris produktus. Taip parduotuvėse atsirado švelnus, aštrus ir barbekiu padažai“, – partnerystės pradžią su „Maxima“ prisiminė ūkio šeimininkė.

Vėliau „Agilės ūkio“ produkcija atsirado ir „Rimi“ priklausančiose Lietuvos ūkininkų krautuvėlės „Vikis“ lentynose.

Kiekvieną pomidorą pati supjausto

Padažo gamintojos teigimu, produkto pasirodymas didžiųjų prekybos tinklų lentynose – paskata dar labiau tobulinti receptą ir ieškoti naujų gamybos idėjų.

„Savo gamyboje ir toliau išlaikome tuos pačius principus, t.y. neieškome kompromisų skoniui ir kokybei, nenaudojame krakmolo, pakaitalų, dirbtinių konservantų ar kitų „E“ raidelių“, – tikina J. Mockaitienė.

Nors savo auginamų pomidorų padažų gamintojai jau seniai nebeužtenka, ji teigia, kad iš savo tiekėjų gamybai atsirenka tik aukščiausios rūšies pomidorus ir paprikas.

Agilės ūkis

„Kiekvieną daržovę pjaustau rankomis, todėl pati įsitikinu, kad į puodą pateks tik pačios geriausios.

Mūsų natūralus tirštiklis – vandens išgarinimas ilgai verdant ant lėtos ugnies. Lygiai taip pat, kaip tai darydavo mūsų močiutės. Pomidorų padažas išpilstomas dar verdantis – tai mūsų natūralus konservantas“, – pasakoja į Kaune gamybos cechą įsirengusi „Agilės ūkio“ šeimininkė.

O toji paslaptis, apie kurią užsiminiau pradžioje yra tokia: penkių skonių pomidorų padažą gaminanti Jolanta ne tik ruošia naujus skonius, bet jau mintija ir apie naminio majonezo gamybą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (27)