aA
Pastaraisiais metais vis prastėjęs visuomenės, nuomonės formuotojų ir sprendimų priėmėjų požiūris į šalies įmonių reputaciją šiemet pašoko aukštyn. Penktus metus iš eilės atliekamas Lietuvos verslo reputacijos tyrimo duomenimis, šiais metais pagerėjo 6 iš 10 tirtų sektorių reputacija. Didžiausias teigiamas pokytis pastebėtas respondentų požiūryje į valstybės valdomas įmones.
Įmonių reputacijos indekso apdovanojimai
Įmonių reputacijos indekso apdovanojimai
© Organizatorių nuotr.

Bendras reputacijos indeksas šiais metais pakilo iki 28 balų. Pernai šis rodiklis siekė 22 balus. Tyrimą atlikusios bendrovės „Customer Centric Consultancy“ vadovė, Civitta partnerė Rūta Gaudiešienė pastebi, kad palyginti su 2009 m. ekonominės krizės laikotarpiu, COVID-19 protrūkio sukeltą krizę įmonės pasitiko iš esmės pasikeitusios. Tai atspindi ir tyrimo rezultatai.

„Atliekant tyrimą ir apklausiant respondentus matyti, kad per dešimtmetį verslas tapo gerokai brandesnis ir solidaresnis. Buvo dažnai pabrėžiama, kad įmonės ėmė labiau bendradarbiauti, rūpintis ne tik savimi, bet savo darbuotojais, visuomene bei valstybe, kad šią krizę galime įveikti tik veikdami išvien ir padėdami vieni kitiems. Šių metų reputacijos tyrimo rezultatai akivaizdžiai liudija, kad pastarąją audrą verslas atlaikė aukštai iškelta galva, tai itin ryškiai atskleidžia sprendimų priėmėjų ir nuomonių lyderių vertinimai“, – komentuoja R. Gaudiešienė.

Reputaciją augino atsakomybė ir aktyvumas

Lietuvos verslo reputacijos tyrimą atlieka komunikacijos agentūra „Fabula Hill+Knowlton Strategies” kartu su bendrove „Customer Centric Consultancy“, asociacija „Investors‘ Forum“ ir Lietuvos marketingo asociacija.

Tyrimo duomenimis, per metus greta valstybės valdomų įmonių labiausiai pagerėjo prekybos tinklų, vaistinių, IT&T ir biotechnologijų įmonių, bankų reputacija.

„Pandemija skirtingus sektorius paveikė nevienodai. Tačiau vieni aktyviai sprendė iššūkius, o kiti tik pasyviai stebėjo ir vengė imtis iniciatyvos. Tai atsispindi vertinimuose, pavyzdžiui, aktyviai komunikavę prekybos tinklai, vaistinės, bankai savo reputaciją sustiprino. Tuo tarpu mažiau pastebimas žemės ūkio sektorius ritosi žemyn. Respondentai tradiciškai liko itin kritiški įmonių grupėms, kurioms reikėtų būti gerokai atviresnėms“, – konstatuoja Raminta Rimkienė, „Fabula Hill+Knowlton Strategies” vykdomoji direktorė.

Geriausios reputacijos įmone šiemet tapo mažmeninės baldų ir namų apyvokos prekių tinklas „IKEA“. Antroje vietoje įsitvirtino internetinė naudotų drabužių mainų ir prekybos platforma „Vinted“, nuo kurios nedaug atsiliko degalinių tinklo „Circle K Lietuva“ reputacija.

Respondentų požiūriu, tarp didžiausią įtaką reputacijai darančių veiksnių yra skaidri ir sąžininga veikla ir rūpinimasis darbuotojais. Tyrėjai atkreipia dėmesį, kad šiemet pirmą kartą paaugo ir įmonės finansinio stiprumo įtaka – gebėti organizuoti ir sėkmingai tęsti veiklą, augti nepaisant iššūkių yra svarbus veiksnys įtemptu laikotarpiu. Nuomonių lyderiai ir sprendimų priėmėjai taip pat itin vertino verslo pastangas nekelti paslaugų ir prekių kainų bei tenkinti vartotojų poreikius šiuo sudėtingu metu.

Valstybės institucijos vertinamos skirtingai

Visuomenė, nuomonių lyderiai ir sprendimų priėmėjai palankiausiai vertino Valstybinės mokesčių inspekcijos ir Vilniaus miesto savivaldybės veiklą COVID-19 krizės metu. Apklausos rezultatai taip pat parodo, kad žmonių nuomone Vyriausybė su pandemijos suvaldymo iššūkiais tvarkėsi efektyviau nei su pandemijos sukelta ekonomine krize.

„Institucijoms buvo išsakyta nemažai kritikos, tačiau galima teigti, kad pandemijos egzaminą jos iš esmės išlaikė. Valstybinės mokesčių inspekcijos veiksmai ir iniciatyva teikiant pagalbą nuo COVID-19 proveržio nukentėjusioms įmonėms yra vienas iš įkvepiančių institucijų aktyvumo pavyzdžių. Žinoma, negalime nepastebėti, kad nors ekonomika ir inovacijos atlieka itin svarbų vaidmenį įveikiant krizę, už šią sritį atsakinga ministerija pastaruoju metu buvo mažiausiai matoma, ką rodo ir šio tyrimo rezultatai. O visuomenės ir jos lyderių požiūriui į valstybės reputaciją didelės įtakos turės tolesni institucijų bei jų vadovų veiksmai, kurių bus imtasi siekiant padėti šalies ūkiui ir verslui atsitiesti“, - komentuoja Rūta Skyrienė, asociacijos „Investors‘ Forum“ vykdomoji direktorė.

Atliekant reputacijos tyrimą buvo apklausta per 18 respondentų, suskirstytų į tris grupes: 1007 plačiosios visuomenės atstovų, 532 nuomonės lyderiai (ekspertai, tinklaraštininkai, žurnalistai ir t. t.) ir 278 sprendimų priėmėjų (didžiausių Lietuvos įmonių vadovų, verslo organizacijų arba asociacijų vadovų, žiniasklaidos savininkų, ambasadorių ir t. t.).

Tyrime analizuojamas respondentų požiūris į įmonę – ar ji suvokiama, kaip turinti gerą reputaciją, ar ji yra gerbiama, ar ja pasitikima. Taip pat tiriami svarbiausi reputacijos atributai: produktai ir paslaugos, klientai, jų poreikiai, sąžiningi atlyginimai ir rūpinimasis darbuotojais, verslo sėkmė, finansiniai rodikliai, verslo etika, nuosekli socialinė veikla ir inovatyvumas. Remiantis atributų vertinimais išvedamas įmonės reputacijos indeksas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(7 žmonės įvertino)
3.7143

Tvarumo architektės: mažai žmonių, kurie nuo troleibuso garso atsigauna (12)

Architektūros ir interjero dizaino studija „ Šilta Šiaurė “ žinoma visiems, kurie vertina...

Narai išvalė Vilnelę: dugne – ir traktorių padangos, ir kilimai (5)

Valydami Vilnelę sostinėje narai ištraukė 4 tonas šiukšlių, tarp jų – traktorių padangos,...

Lietuviai siekia įdarbinti augalus tiek sausumoje, tiek jūroje

Startuolio „ Biovala “ įkūrėjus – Vytauto Didžiojo universiteto Žemės ūkio akademijos...

Valstybės valdomos įmonės džiaugiasi šuoliu: vien pasigirti neužtenka (19)

Augant konkurencijai žmogiškųjų išteklių rinkoje įmonės vis daugiau dėmesio skiria savo...

Verslininkas iš Šiaulių siunčia žinią: nebetempkime gumos (51)

„Iššūkių kas dieną ne mažėja, o tik daugėja ir daugės“, – sako Šiaulių PET ruošinius...

Top naujienos

Skelbia radę, kur nufilmuotas keistas Cichanouskajos kreipimasis į baltarusius (104)

Kandidatės Baltarusijos prezidento rinkimuose Sviatlanos Cichanouskajos kreipimasis į šalies...

Razmuvienė: galbūt po gausių pasibuvimų pajūryje reikėtų paprašyti dirbti nuotoliniu būdu (123)

Savaitgalį socialinius tinklus apskriejo nuotraukos iš sausakimšo Palangos paplūdimio. Pirmadienį...

Per tarptautinę operaciją smogė Ispanijoje įsikūrusiai gaujai: nusikaltimus organizavo emigrantai iš Lietuvos ir Lenkijos

Per tarptautinę operaciją Ispanijoje sulaikyta nusikalstama grupuotė, kurią įkūrė Lietuvos ir...

Ragina studentus sukilti dėl brokerių tarpininkavimo mokesčio: reikia kritinės masės (16)

Nekilnojamojo turto paslaugų įmonės „Resolution“ vadovė Džiuginta Daujotaitė sako, kad...

„Eurovaistinės“ vaistininkei nustatytas koronavirusas (2)

Kauno rajone, Ringauduose, esančios „Eurovaistinės“ vaistininkei pirmadienį nustatytas...

Cichanouskaja į šalį atvyko paryčiais: ji turi vizą metams būti Lietuvoje (524)

Į Lietuvą atvykusi baltarusių opozicijos simboliu vadinama Sviatlana Cichanouskaja tikina pati...

Ekspertas: keistas Cichanouskajos kreipimasis į protestuotojus išgautas jėga (231)

Keistas kandidatės į prezidentus Sviatlanos Cechanouskajos kreipimasis į baltarusius su raginimu...

Palangos vėl laukia iššūkis: po trumpo atokvėpio – vasariškų karščių sugrįžimas (12)

Po trumpo gaivesnių orų laikotarpio, į Lietuvą grįš vasaros karščiai.

FIBA įspraudė į kampą Prienų klubą: niekur nedingsime, reikės mokėti (3)

Prienų „Cbet“ ekipa pateko į Tarptautinės krepšinio federacijos ( FIBA ) nemalonę. Praėjusio...

Arūnas Spraunius

Kremlius veržiasi į tarptautinius elito klubus siekdamas juos apdergti (3)

Rusijos užsienio reikalų ministras Sergejus Lavrovas Jungtinių Tautų (JT) 74-ojoje Generalinėje...

|Maža didelių žinių kaina