aA
Verslo ir profesinių sąjungų santykiai dažnai vis dar išlieka itin įtempti. Pastaruoju metu Europos Sąjungos institucijas ir dideles Vakarų Europos transporto verslo bendroves užplūdo peticijos užsienio kalbomis, kuriose nuolat kartojama melaginga informacija apie neva vergijos sąlygomis dirbančius vairuotojus Lietuvos transporto bendrovėse. Tačiau, anonimiškai skleidžiama informacija griauna ne tik verslo ir profsąjungų santykius, bet ir kenkia Lietuvos įvaizdžiui.
Vairuotojas matė nemažai prastų darbuotojų.
Vairuotojas matė nemažai prastų darbuotojų.
© Shutterstock

Apie susiklosčiusią situaciją „Atsakingo požiūrio“ laidoje diskutavo Lietuvos profesinių sąjungų Aljanso vadovas bei Lietuvos vežėjų profesinės sąjungos atstovas Audrius Cuzanauskas, Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius ir Lietuvos verslo konfederacijos prezidentas Andrius Romanovskis.

Kaltų nėra

Anoniminiai skundai, pasiekę aukščiausias institucijas, pasak M. Atroškevičiaus, kenkia visam Lietuvos įvaizdžiui. Jis taip pat atviravo, kad profesinės sąjungos nesuinteresuotos prisipažinti, o atvejį aiškinasi teisėsauga.

„Kai mes pradėjome aiškintis, kai kurios profsąjungos, kurių vardu buvo parašyti raštai, autorystės neprisiėmė. Mes buvome priversti kreiptis į teisėtvarkos institucijas, kad jos ištirtų šį atvejį ir padarytų kažkokias išvadas. Aš manau, kad tai – didelė žala visai Lietuvai ir į tai reikia atkreipti dėmesį“, – kalbėjo Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos generalinis sekretorius.

Mečislavas Atroškevičius
Mečislavas Atroškevičius
© DELFI / Josvydas Elinskas

Lietuvos profesinių sąjungų Aljanso vadovas bei Lietuvos vežėjų profesinės sąjungos atstovas A. Cuzanauskas įsitikinęs, kad tokios situacijos nekyla be priežasties. Jis tikino, kad minėtųjų skundų aukščiausioms institucijoms Lietuvos vežėjų profesinė sąjunga nesiuntė, tačiau šiai probleminei pozicijai pritaria.

„Problemos egzistuoja ir jas reikia spręsti. Yra aktualių klausimų, kuriuos mes visą laiką stengiamės ir privalome ginti dėl to, kad esame darbuotojų atstovai. Kaip „Linava“ atstovauja darbdavių pozicijai, taip mes atstovaujame darbuotojų pozicijai. Labai svarbu tinkamas dialogas, tačiau spręstini klausimai turi būti sprendžiami, o ne tiesiog bergždžiai diskutuojama“, – teigė A. Cuzanauskas.

Pasak Lietuvos verslo konfederacijos prezidento A. Romavonskio, kai kurie darbuotojai ar profesinės sąjungos pradeda viešai kalbėti apie problemas tada, kai siekiama atkreipti įmonių dėmesį. Tačiau, jo įsitikinimu, profsąjungos, pirmiausia, turėtų vesti dialogą su įmonėmis ir stengtis spręsti problemas viduje.

„Aš suprantu, kad gal egzistuoja toks veikimo principas, kai bandoma išeiti į viešumą ir paspausti oponentą susitarimui. Bet, vėlgi, klausimas ar mes norime išspręsti problemą, ar mes tik norime daryti regimybę. Aš tikiu, kad atsakingos profesinėms sąjungoms svarbiausia duoti atgalinį ryšį savo nariui – išspręsti konkrečią aiškią problemą. Išsprendus problemą, darbuotojai gal net nenorėtų kalbėti viešai“, – atkreipė dėmesį jis.

Stinga pasitikėjimo

Šiuo metu transporto sektoriuje dirba daugiau nei 73 tūkst. darbuotojų, tad išvengti problemų būtų neįmanoma. Tačiau, Lietuvos profesinių sąjungų Aljanso vadovas bei Lietuvos vežėjų profesinės sąjungos atstovas A. Cuzanauskas atviravo, kad ne visada įmonės atsiliepia į skundus arba nemato prasmės kalbėti su profesine sąjunga ar darbuotojais.

Audrius Cuzanauskas
Audrius Cuzanauskas
© DELFI / Josvydas Elinskas

Lietuvos verslo konfederacijos prezidentas A. Romavonskis šioje situacijoje kaltina pasitikėjimo nebuvimą. Jo nuomone, dėl to kalti stereotipai ir baimės, kurių turi abi konfliktuojančios pusės.

„Jeigu nėra pasitikėjimo iš abiejų pusių, tai, be abejonės, sunku susitarti. Pavyzdžiui, derybos dėl Darbo kodekso vyko itin sunkiai. Dėl to, vienareikšmiškai, buvo kaltas pasitikėjimo nebuvimas, abipusiai kaltinimai, profesinių sąjungų pasipriešinimas. Tačiau, kai atsirado pasitikėjimas, buvo pasiekti ir susitarimai“, – teigė jis.

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos generalinis sekretorius M. Atroškevičius įsitikinęs, kad pasitikėjimas turėtų būti ugdomas ne tik tarp šių dviejų pusių, bet ir visoje visuomenėje. Taip pat turėtų keistis žmonių požiūris ir į pačius verslus.

Štai Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociaciją jungia 780 narių. Iš jų – 85 proc. yra mažos ir vidutinės įmonės. Daugelis jų – šeimos verslai. Tai – žmonės, kurie kurdami įmonę prisiėmė visą atsakomybę bei verslo riziką ir įdarbino savo artimuosius ar gimines. Pasak M. Atroškevičiaus – jie verti pagarbos.

Andrius Romanovskis
Andrius Romanovskis
© DELFI / Josvydas Elinskas

„Pasitikėjimas neatsiranda iš niekur. Visuomenei reikia supratimo, kad verslas yra gėris ir kuria gerbūvį, o valstybė tuo tarpu gali turėti valdžią, Seimą, profsąjungą, bet kaip bitutės medų suneša būtent verslas. Požiūris į transporto sektorių – šiek tiek iškreiptas. Kai nuolat girdime, kad esame vergvaldžiai ir gauname tokius įvertinimus – mes negalime sėstis prie derybų stalo“, – sakė M. Atroškevičius.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(19 žmonių įvertino)
1.0000

Atsakingas požiūris. Kiek gavę algą į rankas dar paklojame mokesčiams? (22)

„Atsakingo požiūrio“ laidose tęsiame finansinio raštingumo ciklą. Ekonomistai prognozuoja,...

Atsakingas požiūris. Nesutarimai dėl valstybinio ryšio: valstybė kurs atskirą už 43 mln. eurų, verslas sako — neapsimoka (32)

Valstybė užsimojo kurti valstybinį kritinio ryšio tinklą. Pirminiais skaičiavimais jis būtų...

Lietuviškam verslui pasikeitimų metas: diriguoja ir užsienio pavyzdžiai (9)

Specialistai sako, kad Lietuvos verslas pamažu vejasi vakarietiškus standartus. Lietuvos įmonės...

Atviros durys. Nerimauja dėl naujo reikalavimo, kuris gali išauginti degalų kainas žiemą (9)

Lietuvoje galioja reikalavimas degaluose įmaišyti iki 7 proc. biodegalų. Vienintelis Lietuvoje...

Atsakingas požiūris. Kur savo pinigus investuotų ekonomistas Mačiulis ir verslo angelas Variakojis? (11)

„Atsakingo požiūrio“ diskusijoje pradedame ciklą apie finansinį raštingumą ir pirmoje...

Top naujienos

Į Nausėdų Valdovų rūmuose Macronui ir jo žmonai surengtą iškilmingą vakarienę skubėjo ne tik pasipuošę svečiai, bet ir greitoji atnaujinta 22:05 (360)

Pirmadienį į Lietuvą oficialaus vizito atvyko Prancūzijos prezidentas Emmanuelis Macronas . Kartu...

Ekspertai apie rinkimus: partijos ne tik nebepasiūlo naujovių, bet ir nebegeba parašyti programų (152)

„Naudojant vyriausybės ir valstybės resursus yra bandoma išvažiuoti, kaip su partijos programa,...

Ekspertė įvertino Brigitte Macron ir Dianos Nausėdienės įvaizdžius: netikėtas sutapimas  paviešintos vakarinės aprangos nuotraukos (503)

Pirmadienio vakarą Vilniuje nusileido Prancūzijos prezidento Emmanuelio Macrono lėktuvas, kartu su...

Siaubinga netektis: Radviliškio rajone iš virstančio automobilio iškrito ir žuvo 17-metė (127)

Pirmadienį, apie 12 val., Radviliškio r., kelyje Šeduva-Krekenava, nuo kelio nuvažiavo ir apvirto...

Macronas norėjo paaiškinti Nausėdai, kodėl ėmėsi rusiškos iniciatyvos: norime turėti skaidrų, nenaivų dialogą su Rusija papildyta 21:18 val. (356)

Į Lietuvą atvykęs Prancūzijos prezidentas Emmanuelis Macronas teigė norėjęs paaiškinti, kodėl...

Nebe vasara, bet šilumos dar sulauksime

Antradienį Lietuvoje vyraus puikūs orai , nes juos vis dar lems aukštesnio slėgio laukas. Lietaus...

Naujas Rusijos ir NATO šalies mūšio laukas: tai jau nebėra tik dar vienas įšaldytas konfliktas (352)

Pavieniai apsišaudymai, tada – rimtesni susirėmimai, mobilizacija, kalbos apie karą, o vėliau...

Epidemiologas perspėja: pagal šiuos požymius, Lietuva antrai bangai pasiruošusi blogai (134)

Nerimstant pranešimams apie naujus COVID-19 atvejus, kas visų pirma bado akis, tai Sveikatos...

Kęstutis Grubliauskas | D+ nariams

Ir aš tarnavau. Kaip merginos sakydavo: vyras be kariuomenės, tai ne vyras (4)

Pamačius rašinius apie Tarybinę armiją , tuoj užplūdo prisiminimai. Praėjus daugeliui metų,...

5 mitai apie G tašką, kuriuos turite tuojau pat išmesti iš galvos (21)

Vis dar mitais apipintas paslaptingas G taškas kelia diskusijų ne tik tarp vyrų, bet ir tarp...

|Maža didelių žinių kaina