"Senas nieko neišmanantis krienas", - tada mintyse sušuko Modigliani ir trenkė durimis. Nes nesuvokė, kas gali būti tobuliau už tarsi iš pieno plaukusias moters krūtis.

Atsiradus "Playboy" ir silikonui nustota žiūrėti į krūtinę – moterišką pasididžiavimą kaip į dalyką, duotą Dievo, o gal motinos gamtos.

"Pasidaryk pats!" - taip šaukė naujoji mada. Šis šūkis kartais nukeliaudavo taip toli, kad skalpelis neprisiliesdavo prie vienintelės moters kūno vietos - alkūnių.

Tačiau čia ne vieta sverti maišus "už" ir "prieš" grūdų ant milžiniškų svarstyklių.

Čia vieta pažvelgti į moters krūtinę. Tokią, kokios pavydėjo italės kaimynės, Sophios Loren herojei džiaustant skalbinius balkone. Tokią, į kurios magišką tarpelį norėjo įsmeigti šiaudelį ir išgerti tarsi tyrą pieno kokteilį vyrai, stebintys Marilyn Monroe dainuojant "I wanna be loved by you" visų atmintinai išmoktoje komedijoje "Džiaze tik merginos".

Moters krūtinę, kuri keitėsi taip, kaip keičiasi metų laikai, taip, kaip kasmet pučia skirtingi mados brizai, kaip savo ūgį durų staktoje išrėžtais grioveliais kasmet skaičiuoja didelis ištroškęs būti berniukas.

Mae West

Tapybos genijus Salvadoras Dali savo mūzą Mae West mylėjo dėl lūpų. Jos Dali atrodė tokios pritrenkiančios ir gundančios, kad jis sukūrė "Mae West lūpų sofą" - vieną žymiausių siurrealizmo judėjimo meno kūrinių.

Kodėl lūpos? Galbūt todėl, kad aktorė, scenaristė ir pirmasis ryškus praėjusio amžiaus sekso simbolis Mae West negalėjo pasigirti gigantiškomis, šių dienų supratimu, krūtimis. Tačiau 4-ajame dešimtmetyje tai nebuvo būtina.

Moters grožis buvo suprantamas kaip ryškiai dažytos lūpos, plonai išbrėžti antakiai ir gilus žvilgsnis. Be to, Holivudas kur kas aistringiau siuntė moters kojų grožio sukeliamas bangas.

Tereikia žvilgtelėti į Mae West ekrano konkurentes Marlene Dietrich arba Gretą Garbo. Jos įkūnijo dramatiškos moters tipažą – kenčiančios viduje, tačiau tvirtos išorėje.

Vidutinio dydžio, natūrali ir chirurgo rankų prisilietimo neragavusi krūtinė, subtiliai išryškėjanti pro šilko suknelės dekoltė – tai labiausiai jaudino vyrus. Dieną Mae West krūtine galėjusi pasigirti moteris pridengdavo ją uždara palaidine arba suknele su specialiais įsiuvais, kurie išryškindavo smailėjančius ir šiek tiek į viršų kylančius spenelius.

Jayne Mansfield

Jau po dviejų dešimtmečių Mae West pakeitė Marilyn Monroe, lengvabūdiškos blondinės grožiu viliojantis sekso simbolis. Tačiau Marilyn Monroe nebuvo vienintelė. Aktorė Jayne Mansfield, iš pirmo žvilgsnio atrodžiusi tarsi Monroe kopija, įkūnijo visai kitokį moters krūtinės supratimą.

Lieknos kojos, o krūtys -- pilnos kaip kokosai, pailgos formos tarsi žindžiusios kūdikį moters speneliai žiūri žemyn. Vertinant šių dienų grožio supratimu, 6-ajame dešimtmetyje populiari krūtinė dabar būtų laikoma nukarusia. Tačiau Jayne Mansfield klestėjimo laikais būtent tokia, Kretos gyvačių deivės statulėles primenanti, krūtinė buvo laikoma moteriškumo etalonu.

Viliokės Holivudo dievaitės Mansfield grožis nebuvo natūralus. Aktorė pati neslėpė ne kartą gulusis po plastikos chirurgų peiliu. Ir, matyt, ne be reikalo: Jayne Mansfield galėjo didžiuotis, mat šypsojosi net nuo 500 žurnalų viršelių.

Sklando legendos, kad tuos žurnalų viršelius su slystančiomis iš po marškinių Jayne krūtimis kolekcionuodavo suaugę vyrai. Žinoma, jei prieš tai iš stalčiaus Jayne Mansfield krūtinės atvaizdo nepavogdavo tėvelių paaugliai sūnūs.

Jayne Mansfield, pasitobulindama chirurginiu būdu, jaunoms merginoms savotiškai atrakino duris į dirbtinio grožio pasaulį. Aktorės krūtys įkūnijo seksualų moteriškumą. Krūtinę, ant kurios, kad ir kaip banaliai skambėtų, norisi padėti galvą.

Twiggy

Anglų modelis Twiggy po Marilyn Monroe ar Jayne Mansfield atrodė tarsi gatvėje pasimetęs paliegęs kačiukas. Didžiulės tarsi krištolo rutuliai akys, strazdanota nosis ir vaikiška figūra. Būtent dėl išvaizdos Lesley Hornby (toks tikrasis moters vardas) bei ypatingo lieknumo ji ir nusipelnė Twiggy pseudonimo.

Twiggy krūtinė tokia kaip ir jos figūra -- berniukiška. Mažos rutuliuko formos krūtys, kurių nereikia apvynioti storu medžiagos sluoksniu, kad jas paslėptum, kaip darė Hilary Swank herojė filme "Vaikinai neverkia", norėdama tapti vyru.

Twiggy krūtys nesiuntė geidulingumo ar motiniškumo signalų. Vaikiškas ir berniukiškas Twiggy tipas kvietė į moterį žvelgti ne vien kaip į jausmų ir aistrų objektą.

Be to, Twiggy krūtys buvo seksualinės revoliucijos, užplūdusios Vakarų pasaulį 7-ajame dešimtmetyje, pavyzdys. Moterys ir merginos šveitė į balą liemenėles, išsilaisvino iš bitės liemenį pabrėžiančio silueto suknelių, nusivalė raudonus lūpdažius nuo lūpų ir įsispraudė į džinsus.

Tai mergaitiškumo ir minimalizmo kanonus šlovinančio grožio era. Net jei tą minimalizmą atspindėjo krūtinė.

Pamela Anderson

Pamelos Anderson krūtinės pristatyti nereikia. Taip, krūtinės, mat ši blondinė visiems pasaulyje pirmiausia asocijuojasi su didžiulių obuolių formos krūtimis, tiesiog sprogstančiomis iš raudono skęstančiųjų gelbėtojos kostiumėlio.

Pamelos krūtinės apimtys tiesiogiai veikė jos, kaip 9-ojo dešimtmečio sekso simbolio, dydį. Žodis "Pamela" tapo dažnu komplimentu didžiakrūtės moters adresu.

Nenatūralus, plastikos chirurgų rankomis nulipdytas, moteriškas pasididžiavimas sukūrė grožio idealą -- moterį seksbombą. Moterį, kurios kūnas lieknas kaip gazelės, klubai siauri kaip paauglės merginos, o krūtys -- didžiulės tarsi gražuolės iš Rubenso paveikslų.

Tiesa, gali susidaryti įspūdis, kad Pamela dėl savo krūtinės dydžio nebuvo visiškai tikra. Bulvarinės spaudos puslapiai ne kartą mirgėjo gandais, kad moteris tai sumažina, tai vėl padidina savo kamuolius.

Krūtinę Pamela pavertė savotišku prekės ženklu, kuris parduodamas, o kartais tarnauja geriems darbams. Pavyzdys: iki pusės nuoga organizacijos PETA aktyvistė Anderson, stovėdama vienos parduotuvės vitrinoje, stengėsi atkreipti dėmesį į žudomus dėl kailių ir odos gyvūnus.

Blondinė Pamela Anderson pakeitė erotiško moters gaivališkumo, klestėjusio Marilyn Monroe laikais, sampratą. "Naujoji" Monroe buvo ne gundanti, o seksuali, ne erotiška, o vulgari. Dar daugiau - seksualumą, kuris veidrodyje atsispindėjo krūtų pavidalu, ji akcentavo šokiruojančiais vos vos kūną pridengiančiais drabužiais.

Jayne Mansfield krūtinė tarsi kvietė apkabinti ir priglausti prie jos galvą, Pamelos Anderson krūtinė daugeliui vyrų asocijavosi visai ne su mama - pirmąja moterimi, kurią jie išvydo pasaulyje. Sekso simbolis įkūnijo Dieterio Bohleno iš popgrupės "Modern Talking" idealios moters apibrėžimą: "Ji visų pirma turi būti tobula meilužė."

Kate Moss

Nereikia ir stebėtis, kad ant vienos svarstyklių pusės krūtų grožio istorijoje pūpsoję Pamelos Anderson kalnai turėjo kada nors būti nusverti kitokio moters tipažo. Visiškai priešingas moters krūtinės grožio supratimas atkeliavo iš mados pasaulio, apšviesto podiumų blyksčių. Tos atsvaros vardas Kate Moss.

Tuomet, kai dizaineris Calvinas Kleinas iš visų merginų mūza pasirinko Kate Moss ir nufotografavo ją nuogą savo kvepalų "Obsession" reklamai, tapo visiškai aišku: į merginų bei moterų smegenų vingius atkeliauja naujas moters idealas.

Moters, kurios krūtinė maža, berniukiška, tačiau kuri turi žavių futuristinės gražuolės, kaip Honkongo režisieriaus Wong Kar-Wai filme "2046", bruožų.

Kate Moss buvo išsigelbėjimas iš prigimties liaunoms ir didžiule krūtine neapdovanotoms merginoms, kurioms Pamela Anderson ant "Playboy" žurnalo viršelių galėjo įvaryti vėžį. Tačiau gražuolė taip pat tapo pavyzdžiu jaunoms manekenėms, kurios stengėsi sulieknėti iki lengviausių podiumo pūkelių lygmens ir valgydavo maždaug salotos lapą per dieną.

Laetitia Casta

Gali būti, kad pasiklausiusios prancūzų supermodelio Leatitios Castos šnekų merginos ir moterys ėmė tepti krūtinę grietine. Mat būtent tokį gražios, pilnos ir gundančios krūtinės receptą putlių formų gražuolė išdavė žurnalistams. "Mano krūtys pagamintos Normandijoje iš sviesto ir grietinės", - paklausta šypsodavosi iš šio Prancūzijos regiono kilusi mergina.

Tapusi kompanijos "L'Oreal" veidu, Laetitia iškart atkreipė milijono vyrų, o kartu ir moterų, žvilgsnį. Po liesų ir nemoteriškų modelių Elle McPherson ar Claudios Schiffer Laetitios, kaip manekenės, krūtinė atrodė nepadoriai didelė.

Būtent dėl tos gražios ir pilnos krūtinės Laetitia kartu su juodaode manekene Tyra Banks buvo apdovanotos ypatingu komplimentu, kad grąžino į madą apvalias moteriškas formas. Svarbiausia tai, kad Laetitios formos natūralios ir ant operacinio stalo ji nė karto nesigulė.

Tai nesutrukdė merginai puikuotis ant 100 žurnalų viršelių, filmuotis kine ir net išleisti biografinę knygą. O atrodė, kad dirbtinumo ir "Photoshopo" programos valdomame pasaulyje nieko natūralaus būti negali...

Laetitios Castos inspiruoto moters etalono sekėja galima nesišnabždant vadinti amerikiečių aktorę Scarlett Johansson, kuri nuo pirmo ryškaus filmo, Sofios Coppolos "Pasiklydę vertime", sulaukė tik komplimentų dėl savo iškilios ir, svarbiausia, natūralios krūtinės.

Paskutinis žodis -- plastikos chirurgo profesoriaus Kęstučio Vitkaus:

Nėra ko ir abejoti, kad krūtinės grožio supratimą didžiąja dalimi diktuoja kino pramonė, Holivudas. Plėtojantis kino galimybėms, kai, pavyzdžiui, tapo įmanoma profesionaliai filmuoti žmogų iš arti, moterims režisieriai ir prodiuseriai ėmė kelti didesnius reikalavimus. Jų buvo prašoma didintis krūtinę. Net prie Marilyn Monroe buvo prisilietusios chirurgo rankos.

Apskritai nedaug yra aktorių ir dainininkių, kurios nebūtų koregavusios krūtų dydžio. Pradedant Jane Fonda, kuri skalpelio griebėsi tuoj pat po skyrybų su vyru, baigiant Lil' Kim, Jennifer Lopez ar Victoria Beckham.

Amerikietiškos kultūros įtaka milžiniška. Lietuvės ir skandinavės nori didesnės krūtinės, nes dydis susijęs su seksualumu, moteriškumu. Tačiau europiečių krūtinės genetiškai mažesnės nei, pavyzdžiui, mulačių ar net ukrainiečių.

Tikra tiesa, kad moterys, turėdamos grožio idealą, norėtų atrodyti taip pat. Tokių prašymų išgirstu. Tačiau tai, kas tinka vienai, nebūtinai tiks kitai. Juk kiekvieno žmogaus krūtinės ląsta, audinių stangrumas skirtingas.

Padidintos krūtinės forma ar dydis nuotraukoje atrodys vienaip, o ant jūsų kūno gali atrodyti šiek tiek kitaip. Todėl moterims duodame specialias norimo krūtinės dydžio liemenėles, kurias jos rengiasi po drabužiais, stebi, kaip jaučiasi, kaip atrodo. Ir tik jei rezultatas patinka, operuojame.