aA
Sunku ir įsivaizduoti, jog sėdi į traukinį Tokijuje ir išlipi jau Paryžiuje, tačiau tokia mintis nepasirodė visai netikėta Azijos ir Europos viršūnių susitikimo dalyviams, kurie mielai ją aptarė penktadienį pietų metu.
Jei tarp Japonijos ir Pietų Korėjos būtų nutiestas povandeninis tunelis, idėja apie "geležinį šilko kelią", pasiūlyta prezidento Kim Te Džuno (Kim Dae-jung) taptų tikrove, sujungdama Korėjos pusiasalį su transsibiro geležinkeliu, kuris driekiasi per visą Rusiją iki pat Europos valstybių.

Tačiau toks tunelis būtų ne trumpesnis nei 180 km, o jį pastatyti galima tik pasinaudojus naujausiomis inžinerinėmis technologijomis.

"Technologiškai toks projektas yra įmanomas", - Japonijos ministras pirmininkas Joširas Moris (Yoshiro Mori) tvirtino Prancūzijos prezidentui Žakui Širakui (Jacques Chirac). "Būtų labai įdomu", - kalbėjo jis, netikėtai visiems pietų dalyviams pasiūlęs projektą pavadinti ASEM geležinkeliu. Ž.Širakas (Jacques Chirac) entuziastingai šūktelėjo "Bravo!".

Pietų Korėja praėjusį mėnesį pradėjo darbus, kuriais ketinama atstatyti nenaudojamą geležinkelio atkarpą, kuria prieš 40 metų galima buvo nuvykti į Šiaurės Korėją.

Buvusios šaltojo karo laikų priešininkės sutarė tarpusavio bendradarbiavimą sutvirtinti bendra geležinkelio linija, leisiančia gerokai paspartinti prekių gabenimą į Europą traukiniais bei sutaupyti nemažai lėšų bei laiko.

ELTA
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.